NewStart87 Skrevet 15. april 2021 #39801 Skrevet 15. april 2021 minimymlen skrev (15 minutter siden): Hvilket nyhetsprogram? NRK 19:00. 3
Populært innlegg minimymlen Skrevet 15. april 2021 Populært innlegg #39802 Skrevet 15. april 2021 123Frustrert skrev (12 timer siden): Jeg så på «fire stjernes middag» denne uken og i første episode fortalte Emilie Nereng om hvordan dere var å være blogger og hvordan dagene var. Sitat « jeg tik ca 300 bilder av meg selv hver dag, alt jeg gjorde måtte tas bilde av og jeg poserte. Tenke å leve livet slik! Det går jo ikke» fritt gjenfortalt. Tror cbe skal tenke litt over dette, før hun har mistet seg selv helt og det ikke er noe vei tilbake. Eller at det finnes noen andre yrkesvalg.. hun og manne må drive for seg selv, det er helt klart. Kan heller ikke skjønne hvem som ønsker å ansette to så arrogante personer uten utdanning, tror de har veldig få bein å stå på når blogger karrieren er over. Isild skrev (12 timer siden): Interessant å høre fra toppbloggere som har gitt seg. De bekrefter jo det vi "hatere" påpeker - at det virker svært innholdsløst og selvsentrert. De som er på topp nå møter all kritikk med at man er misunnelig og har et dårlig liv selv hvis man tar bransjen deres opp til debatt. Supert at "Voe" har tatt en utdanning! Jeg forstår heller ikke helt hva CBE-paret skal satse på videre etter influencerkarrieren. De var vel rimelig skråsikre for noen år siden på at de skulle bli store innen treningcoaching osv. Men så langt så er Netfit ingen app, bare masse oppstilte og perfekte bilder av Caroline og "boomerang-økter". CecilieX skrev (7 timer siden): Det er en utrolig pussig mekanisme. Alle bloggere som får suksess får store problemer med å håndtere kritikk. De blir selvrettferdige og gror skylapper i takt med at følgerne blir flere. Hvis jeg skal være grei, tror jeg det handler om å beskytte seg selv. Jo flere som klikker seg inn jo større er risikoen for at de får noe hets. Da er det kanskje lett å slå all kritikk sammen og kalle det hat slik at man slipper å forholde seg til det. Er jeg mindre grei vil jeg nok tenke at alle likes og skryt går rett til hodet på dem og de får et nokså oppblåst selvbilde. Når så mange skryter og heier, så må man vel være fantastisk? En tredje hypotese handler om at man bruker privatlivet sitt og får kritikk så blir det veldig personlig. Det blir vanskelig å skille mellom kritikk som går på business og det som handler om negative synspunkter på nettopp livsstil. På tross av at dagboksblogging jo engasjerer nettopp fordi vi trigges av å være kikkere. Se bare på realitysjangeren, det er jo våre antipatier og sympatier som gjør at vi engasjeres. I sum er det sikkert en kombinasjon, men mang en bloggkarriere har endt stygt, nettopp fordi de etterhvert fremstår som helt utrolig usympatiske. minimymlen skrev (5 timer siden): Tradisjonelt har de som blir kjent eller kjendiser blitt det på grunn av et spesielt talent de har. En musiker eller idrettsstjerne har brukt timesvis med terping for å komme dit de er, og har hatt tid til å reflektere og modne underveis. Mange av dagens "kjendiser" eller influencere som slåss om en plass i spotlighten har havnet der mer eller mindre tilfeldig, plutselig fått massiv oppmerksomhet og bruker alle triks for å holde på oppmerksomheten. Da sier det seg selv at det kanskje ikke er like gjennomtenkt det man ønsker oppmerksomhet rundt, når man oppdager at man får tusenvis av likes for de mest banale ting, og at det er "søte du" og "du er så fin" som er gjennomgangstonen fra fansen. Er så frekk at jeg siterer eget innlegg (selv om selvsitering er fy og skam). Men jeg synes det er interessant at Emilie Nereng, tidligere kjent som bloggeren Voe, som slo gjennom som 14- eller 15-åring, har såpass evne til refleksjon at hun innser at hun har behov for å ta utdanning og utvikle seg videre. Jeg antar at hun har hatt et godt nettverk og familie rundt seg som har sørget for at hun har beholdt bakkekontakt. 52
Nijole Skrevet 15. april 2021 #39803 Skrevet 15. april 2021 pøbelsara skrev (1 time siden): En privatskole som ikke gir noen grad og koster en masse penger. Trenger du mer info? Kjapt Google viste at skolen hun gikk på har byttet navn til høyskolen Kristiania. Var ikke klar over at det var en shady skole. Og det at en skole koster mye penger gjør den ikke til shady.. 10
Gjest Maayaaa Skrevet 15. april 2021 #39804 Skrevet 15. april 2021 https://www.youtube.com/watch?v=HdL0AeNqpRY Ramlet over denne helt tilfeldig, og fant det naturlig og poste den her (selv om den selvsagt hører like naturlig hjemme i andre influencer-tråder). Og eg lo...!
Populært innlegg Surikatt Skrevet 15. april 2021 Populært innlegg #39805 Skrevet 15. april 2021 Er jobben hennes å trene? Hva er formålet med det? At følgerne skal sitte og se på at hun trener og er hennes personlige heiagjeng? Jeg skjønner det ikke. For meg ser det ut som hun har altfor mye fritid. 50
minimymlen Skrevet 15. april 2021 #39806 Skrevet 15. april 2021 Nijole skrev (19 minutter siden): Kjapt Google viste at skolen hun gikk på har byttet navn til høyskolen Kristiania. Var ikke klar over at det var en shady skole. Og det at en skole koster mye penger gjør den ikke til shady.. Hva var det i svaret fra @pøbelsaradu ikke skjønte? 9
Nijole Skrevet 15. april 2021 #39807 Skrevet 15. april 2021 minimymlen skrev (6 minutter siden): Hva var det i svaret fra @pøbelsaradu ikke skjønte? Hva var det i posten min du ikke skjønte? 8
Monimoni Skrevet 15. april 2021 #39808 Skrevet 15. april 2021 Minnie Mus skrev (2 timer siden): Får vel sponset dyrlege sikkert, i og med at hun filmer navnet på dyreklinikken dem går til. Det er venninna hennes som jobber hos dyrlege. Det har hun skrevet om i bloggen tidligere. 2
Torden Skrevet 15. april 2021 #39809 Skrevet 15. april 2021 Nijole skrev (41 minutter siden): Kjapt Google viste at skolen hun gikk på har byttet navn til høyskolen Kristiania. Var ikke klar over at det var en shady skole. Og det at en skole koster mye penger gjør den ikke til shady.. På generelt grunnlag så ønsker privatskolene ( som andre skoler) og ha ett høgt karaktersnitt. Så da blir de gjerne litt gavmilde da. Man går på slike skoler og «kjøper seg karakterer» 15
Keaton Skrevet 15. april 2021 #39810 Skrevet 15. april 2021 CBE gikk to år, hun har altså ikke en bachelor i journalistikk, vi vet heller ikke om hun fullførte de to årene. 31
Hut Skrevet 15. april 2021 #39811 Skrevet 15. april 2021 Kollontaj skrev (2 minutter siden): CBE gikk to år, hun har altså ikke en bachelor i journalistikk, vi vet heller ikke om hun fullførte de to årene. Hun studerte jo juss også . Hun har sagt selv at det studiet ikke passet for henne. Men det kreves høyt snitt og gode karakterer for å komme inn på jussen så da er hun nok rimelig skoleflink. 5
Gjest Maayaaa Skrevet 15. april 2021 #39812 Skrevet 15. april 2021 Nå er jo begrepet journalistikk, som jeg og andre av tidligere generasjoner forstår det, grundig utvannet. Klikk-journalistikk har tatt over, og CBE påstår hun er journalist, så klassifiserer jeg bloggen under det. Det CBE har sagt tidligere er at hun gikk ut av journalistikk-studiet og opprettet bloggen fordi hun likte å skrive. Hva mener hun egentlig med det? Jeg kan forstå at hun likte å skrive (det gjorde jeg også da jeg gikk på ungdomsskolen), men jeg ser ikke at hun noensinne har utfordret seg selv til å bruke språket godt, til å skrive tekster av betydning - ikke noe av det som jeg forbinder med skrivekunst/journalistikk. Ingen dybde, ikke godt språk, ingenting. Ingen skriveglede å spore. Alt som gjenstår er lav fettprosent, mølleløping og filter.
pøbelsara Skrevet 15. april 2021 #39813 Skrevet 15. april 2021 (endret) minimymlen skrev (48 minutter siden): Hva var det i svaret fra @pøbelsaradu ikke skjønte? Vedkommende gidder ikke være med i debatten - skal bare kverulere uansett Derfor gadd jeg ikke utdype. Men journalistutdanningen fra den kreative høyskolen sto ikke akkurat høyt i kurs i seriøse medier for 10 år siden, dessverre. det var der man gikk hvis man ikke kom inn på Oslo Met/Høyskolen i Oslos karakterkrevende journalistutdanning- eller i Volda. Lagt til: En ikke-grad er shady. hvis man fakturerer folk i dyre dommene for en utdanning eller kurs som ikke er meritterende, mener jeg det er shady. Endret 15. april 2021 av pøbelsara 47
Donpedro Skrevet 15. april 2021 #39814 Skrevet 15. april 2021 Hut skrev (16 minutter siden): Hun studerte jo juss også . Hun har sagt selv at det studiet ikke passet for henne. Men det kreves høyt snitt og gode karakterer for å komme inn på jussen så da er hun nok rimelig skoleflink. Gikk hun på juridisk fakultet? 5
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 15. april 2021 Populært innlegg #39815 Skrevet 15. april 2021 Hut skrev (16 minutter siden): Hun studerte jo juss også . Hun har sagt selv at det studiet ikke passet for henne. Men det kreves høyt snitt og gode karakterer for å komme inn på jussen så da er hun nok rimelig skoleflink. Hun gikk på Treider, ikke Uio. Ingen karakterkrav på Treider. 53
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 15. april 2021 Populært innlegg #39816 Skrevet 15. april 2021 Donpedro skrev (Akkurat nå): Gikk hun på juridisk fakultet? Nei, det gjorde hun ikke. Se svaret mitt over her. Jeg synes jo det er ganske merkelig at hun hevdet å ha så supergode karakterer fra videregående, men konsekvent valgte b-løsninger når hun skulle velge utdanning. 55
Gjest Lin11 Skrevet 15. april 2021 #39817 Skrevet 15. april 2021 Donpedro skrev (1 minutt siden): Gikk hun på juridisk fakultet? pøbelsara skrev (1 minutt siden): Hun gikk på Treider, ikke Uio. Ingen karakterkrav på Treider. Jeg har studert juss på UiO (ja, hvem skulle tro det) og det er definitivt et krevende studie.
Christiane_W Skrevet 15. april 2021 #39818 Skrevet 15. april 2021 Fagskoleutdanning og høyere utdanning ved høyskole/universitet er to forskjellige ting. NKI forklarer det godt: Sitat Fagskole, er høyere yrkesrettet utdanning, som ligger på nivå over videregående skole. Fagskoleutdanning skiller seg mye fra høyere utdanning, fordi den er mindre akademisk, og mer praktisk. Målet er at du skal få erfare hvordan faget fungerer i praksis. Der høyskole- og universitetsstudier er bygget opp rundt en akademisk tradisjon, er fagskole i mye større grad bygget på yrkesfeltets behov. Journalistutdanningen til CBE er en toårig fagskoleutdanning fra det som den gang het Norges Kreative Fagskole. Torden skrev (24 minutter siden): På generelt grunnlag så ønsker privatskolene ( som andre skoler) og ha ett høgt karaktersnitt. Så da blir de gjerne litt gavmilde da. Man går på slike skoler og «kjøper seg karakterer» En annen ting er vel at det er enklere å komme inn på privatskolene. Hvorfor ellers velger noen å ta en bachelorgrad på en privatskole som koster over 100.000 kr i året i skolepenger når man kan ta tilsvarende studie på offentlig skole uten å betale skolepenger? 30
Keaton Skrevet 15. april 2021 #39819 Skrevet 15. april 2021 Christiane_W skrev (2 minutter siden): Fagskoleutdanning og høyere utdanning ved høyskole/universitet er to forskjellige ting. NKI forklarer det godt: Journalistutdanningen til CBE er en toårig fagskoleutdanning fra det som den gang het Norges Kreative Fagskole. En annen ting er vel at det er enklere å komme inn på privatskolene. Hvorfor ellers velger noen å ta en bachelorgrad på en privatskole som koster over 100.000 kr i året i skolepenger når man kan ta tilsvarende studie på offentlig skole uten å betale skolepenger? Eller hvorfor velger noen å ikke ta en bachelorgrad. 14
minimymlen Skrevet 15. april 2021 #39820 Skrevet 15. april 2021 Nijole skrev (10 minutter siden): Hva var det i posten min du ikke skjønte? Det er mulig jeg misforstår svar pøbelsara skrev (11 minutter siden): Vedkommende gidder ikke være med i debatten - skal bare kverulere uansett Derfor gadd jeg ikke utdype. Men journalistutdanningen fra den kreative høyskolen sto ikke akkurat høyt i kurs i seriøse medier for 10 år siden, dessverre. det var der man gikk hvis man ikke kom inn på Oslo Met/Høyskolen i Oslos karakterkrevende journalistutdanning- eller i Volda. Lagt til: En ikke-grad er shady. hvis man fakturerer folk i dyre dommene for en utdanning eller kurs som ikke er meritterende, mener jeg det er shady. Nei, det er tydelig at personen ikke har særlig kjennskap til utdanningssystemet i Norge. 13
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå