Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
minimymlen skrev (15 minutter siden):

Hvilket nyhetsprogram?

NRK 19:00.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
pøbelsara skrev (1 time siden):

En privatskole som ikke gir noen grad og koster en masse penger.  Trenger du mer info?

Kjapt Google viste at skolen hun gikk på har byttet navn til høyskolen Kristiania. Var ikke klar over at det var en shady skole. Og det at en skole koster mye penger gjør den ikke til shady..

• Liker 10
Skrevet
Nijole skrev (19 minutter siden):

Kjapt Google viste at skolen hun gikk på har byttet navn til høyskolen Kristiania. Var ikke klar over at det var en shady skole. Og det at en skole koster mye penger gjør den ikke til shady..

Hva var det i svaret fra @pøbelsaradu ikke skjønte?

• Liker 9
Skrevet
minimymlen skrev (6 minutter siden):

Hva var det i posten min du ikke skjønte?

• Liker 8
Skrevet
Minnie Mus skrev (2 timer siden):

Får vel sponset dyrlege sikkert, i og med at hun filmer navnet på dyreklinikken dem går til.

Det er venninna hennes som jobber hos dyrlege. Det har hun skrevet om i bloggen tidligere. 

• Liker 2
Skrevet
Nijole skrev (41 minutter siden):

På generelt grunnlag så ønsker privatskolene ( som andre skoler) og ha ett høgt karaktersnitt. Så da blir de gjerne litt gavmilde da. Man går på slike skoler og «kjøper seg karakterer»

• Liker 15
Skrevet

CBE gikk to år, hun har altså ikke en bachelor i journalistikk, vi vet heller ikke om hun fullførte de to årene. 

• Liker 31
Skrevet
Kollontaj skrev (2 minutter siden):

CBE gikk to år, hun har altså ikke en bachelor i journalistikk, vi vet heller ikke om hun fullførte de to årene. 

Hun studerte jo juss også . Hun har sagt selv at det studiet ikke passet for henne. Men det kreves høyt snitt og gode karakterer for å komme inn på jussen så da er hun nok rimelig skoleflink. 

• Liker 5
Gjest Maayaaa
Skrevet

Nå er jo begrepet journalistikk, som jeg og andre av tidligere generasjoner forstår det, grundig utvannet. Klikk-journalistikk har tatt over, og CBE påstår hun er journalist, så klassifiserer jeg bloggen under det.

Det CBE har sagt tidligere er at hun gikk ut av journalistikk-studiet og opprettet bloggen fordi hun likte å skrive. Hva mener hun egentlig med det? Jeg kan forstå at hun likte å skrive (det gjorde jeg også da jeg gikk på ungdomsskolen), men jeg ser ikke at hun noensinne har utfordret seg selv til å bruke språket godt, til å skrive tekster av betydning - ikke noe av det som jeg forbinder med skrivekunst/journalistikk. Ingen dybde, ikke godt språk, ingenting. Ingen skriveglede å spore.

Alt som gjenstår er lav fettprosent, mølleløping og filter.

Skrevet (endret)
minimymlen skrev (48 minutter siden):

Vedkommende gidder ikke være med i debatten - skal bare kverulere uansett Derfor gadd jeg ikke utdype. Men journalistutdanningen fra den kreative høyskolen sto ikke akkurat høyt i kurs i seriøse medier for 10 år siden, dessverre. det var der man gikk hvis man ikke kom inn på Oslo Met/Høyskolen i Oslos karakterkrevende journalistutdanning- eller i Volda.

Lagt til: En ikke-grad er shady. hvis man fakturerer folk i dyre dommene for en utdanning eller kurs som ikke er meritterende, mener jeg det er shady. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 47
Skrevet
Hut skrev (16 minutter siden):

Hun studerte jo juss også . Hun har sagt selv at det studiet ikke passet for henne. Men det kreves høyt snitt og gode karakterer for å komme inn på jussen så da er hun nok rimelig skoleflink. 

Gikk hun på juridisk fakultet?

• Liker 5
Skrevet
Donpedro skrev (1 minutt siden):

Gikk hun på juridisk fakultet?

pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Hun gikk på Treider, ikke Uio. Ingen karakterkrav på Treider. 

Jeg har studert juss på UiO (ja, hvem skulle tro det) og det er definitivt et krevende studie. 

Skrevet

Fagskoleutdanning og høyere utdanning ved høyskole/universitet er to forskjellige ting. NKI forklarer det godt:

Sitat

Fagskole, er høyere yrkesrettet utdanning, som ligger på nivå over videregående skole. Fagskoleutdanning skiller seg mye fra høyere utdanning, fordi den er mindre akademisk, og mer praktisk. Målet er at du skal få erfare hvordan faget fungerer i praksis. Der høyskole- og universitetsstudier er bygget opp rundt en akademisk tradisjon, er fagskole i mye større grad bygget på yrkesfeltets behov.

Journalistutdanningen til CBE er en toårig fagskoleutdanning fra det som den gang het Norges Kreative Fagskole.

Torden skrev (24 minutter siden):

På generelt grunnlag så ønsker privatskolene ( som andre skoler) og ha ett høgt karaktersnitt. Så da blir de gjerne litt gavmilde da. Man går på slike skoler og «kjøper seg karakterer»

En annen ting er vel at det er enklere å komme inn på privatskolene. Hvorfor ellers velger noen å ta en bachelorgrad på en privatskole som koster over 100.000 kr i året i skolepenger når man kan ta tilsvarende studie på offentlig skole uten å betale skolepenger?

• Liker 30
Skrevet
Christiane_W skrev (2 minutter siden):

Fagskoleutdanning og høyere utdanning ved høyskole/universitet er to forskjellige ting. NKI forklarer det godt:

Journalistutdanningen til CBE er en toårig fagskoleutdanning fra det som den gang het Norges Kreative Fagskole.

En annen ting er vel at det er enklere å komme inn på privatskolene. Hvorfor ellers velger noen å ta en bachelorgrad på en privatskole som koster over 100.000 kr i året i skolepenger når man kan ta tilsvarende studie på offentlig skole uten å betale skolepenger?

Eller hvorfor velger noen å ikke ta en bachelorgrad. 

• Liker 14
Skrevet
Nijole skrev (10 minutter siden):

Hva var det i posten min du ikke skjønte?

Det er mulig jeg misforstår svar

pøbelsara skrev (11 minutter siden):

Vedkommende gidder ikke være med i debatten - skal bare kverulere uansett Derfor gadd jeg ikke utdype. Men journalistutdanningen fra den kreative høyskolen sto ikke akkurat høyt i kurs i seriøse medier for 10 år siden, dessverre. det var der man gikk hvis man ikke kom inn på Oslo Met/Høyskolen i Oslos karakterkrevende journalistutdanning- eller i Volda.

Lagt til: En ikke-grad er shady. hvis man fakturerer folk i dyre dommene for en utdanning eller kurs som ikke er meritterende, mener jeg det er shady. 

Nei, det er tydelig at personen ikke har særlig kjennskap til utdanningssystemet i Norge. 

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...