Keaton Skrevet 15. april 2021 #39761 Skrevet 15. april 2021 Surikatt skrev (5 timer siden): Der består dagene av manisk trening. Det blir bare verre og verre. Hun har et problem med kropp, selvbilde, behov for skryt og likes. Glo på seg selv i mobil og speilet hele dagen mens hun filtrerer og redigerer seg til noe helt ugjenkjennelig. Jeg lurer på hva som foregår oppe i hodene på dette paret for de ser ut til å ha mistet det totalt. Men heldigvis så er hun ikke noen stor influencer i det markedet hun vil inn på (trening) og det kommer hun heller aldri til å bli. Ingen vil bli inspirert av en narsissist. Skjønner imidlertid hvorfor de har endt opp sånn her etter at jeg selv har opplevd både permittering og karantene det siste året. Å gå rundt for mye hjemme er ikke bra. 👍 Tror du er inne på noe. Selv om man har Teamsmøter flere ganger ila dagen, føler man jo at man blir helt tussete av å være på hjemmekontor. CBE har holdt på med det i årevis! 😑 34
Isild Skrevet 15. april 2021 #39762 Skrevet 15. april 2021 (endret) Surikatt skrev (5 timer siden): Der består dagene av manisk trening. Det blir bare verre og verre. Hun har et problem med kropp, selvbilde, behov for skryt og likes. Glo på seg selv i mobil og speilet hele dagen mens hun filtrerer og redigerer seg til noe helt ugjenkjennelig. Jeg lurer på hva som foregår oppe i hodene på dette paret for de ser ut til å ha mistet det totalt. Men heldigvis så er hun ikke noen stor influencer i det markedet hun vil inn på (trening) og det kommer hun heller aldri til å bli. Ingen vil bli inspirert av en narsissist. Skjønner imidlertid hvorfor de har endt opp sånn her etter at jeg selv har opplevd både permittering og karantene det siste året. Å gå rundt for mye hjemme er ikke bra. Helt sant! Mulig de selv ser på det som at de er heldige som kan tjene penger hjemmefra (velger å kalle det `tjene penger`og ikke `jobbe`- jeg ser ikke på å utlevere privatliv og egenpleie som jobb ) At de går hjemme begge to derimot med et overdrevent fokus på seg selv, utseendet, trening og å pynte på bilder av seg selv - det høres veldig lite utviklende og sunt ut. Kom til å tenke på Pappahjerte og Konatil. De er det eneste andre ekteparet jeg kan komme på som også gikk all in for å leve av å være influencere. Pappahjerte valgte å kutte ut og begynne i en vanlig jobb- og nå så jeg at kona også har begynt i ny jobb. Good for them! Tror det er fint for barna å leve mer privat og vanlig. Min mening er at CBE og LKE også hadde hatt godt av å legge vekk kameraene, å være ute i den virkelige verden litt mer. Det er sunt å ha kollegaer og forpliktelser. Det er utviklende å være i miljøer som ikke handler bare om en selv. Slik kanalene til CBE fremstår nå, så handler det mer og mer om om å få likes og beundring - og kommentarer på at man er fin, vakker, flink ++. Ser også hos andre influencere at fokus har endret seg etterhvert som blogging er på vei ut - og story på IG har tatt over. Det handler mindre og mindre om å lage tekst om ulike temaer og mer og mer om poseringer, selfier og å vende kameret IMOT seg istedet for fra seg. https://snl.no/narsissisme https://snl.no/ekshibisjonisme Endret 15. april 2021 av Isild 41
123Frustrert Skrevet 15. april 2021 #39763 Skrevet 15. april 2021 Jeg så på «fire stjernes middag» denne uken og i første episode fortalte Emilie Nereng om hvordan dere var å være blogger og hvordan dagene var. Sitat « jeg tik ca 300 bilder av meg selv hver dag, alt jeg gjorde måtte tas bilde av og jeg poserte. Tenke å leve livet slik! Det går jo ikke» fritt gjenfortalt. Tror cbe skal tenke litt over dette, før hun har mistet seg selv helt og det ikke er noe vei tilbake. Eller at det finnes noen andre yrkesvalg.. hun og manne må drive for seg selv, det er helt klart. Kan heller ikke skjønne hvem som ønsker å ansette to så arrogante personer uten utdanning, tror de har veldig få bein å stå på når blogger karrieren er over. 43
Populært innlegg Isild Skrevet 15. april 2021 Populært innlegg #39764 Skrevet 15. april 2021 123Frustrert skrev (11 minutter siden): Jeg så på «fire stjernes middag» denne uken og i første episode fortalte Emilie Nereng om hvordan dere var å være blogger og hvordan dagene var. Sitat « jeg tik ca 300 bilder av meg selv hver dag, alt jeg gjorde måtte tas bilde av og jeg poserte. Tenke å leve livet slik! Det går jo ikke» fritt gjenfortalt. Tror cbe skal tenke litt over dette, før hun har mistet seg selv helt og det ikke er noe vei tilbake. Eller at det finnes noen andre yrkesvalg.. hun og manne må drive for seg selv, det er helt klart. Kan heller ikke skjønne hvem som ønsker å ansette to så arrogante personer uten utdanning, tror de har veldig få bein å stå på når blogger karrieren er over. Interessant å høre fra toppbloggere som har gitt seg. De bekrefter jo det vi "hatere" påpeker - at det virker svært innholdsløst og selvsentrert. De som er på topp nå møter all kritikk med at man er misunnelig og har et dårlig liv selv hvis man tar bransjen deres opp til debatt. Supert at "Voe" har tatt en utdanning! Jeg forstår heller ikke helt hva CBE-paret skal satse på videre etter influencerkarrieren. De var vel rimelig skråsikre for noen år siden på at de skulle bli store innen treningcoaching osv. Men så langt så er Netfit ingen app, bare masse oppstilte og perfekte bilder av Caroline og "boomerang-økter". 59
Populært innlegg odipodis Skrevet 15. april 2021 Populært innlegg #39765 Skrevet 15. april 2021 Lavande skrev (4 timer siden): Først legger cbe.no ut en oppskrift til 4 personer, der det ble vist til at alle i husholdningen liker maten. Deretter er det noen som skriver i kommentarfeltet om næringsinnholdet, da korrigerer cbe.no seg til at oppskriften er for kun 2 personer. Det jeg ikke forstår er hvorfor legger de ut oppskrift til kun 2, når alle i familien liksom liker maten? Bruker de ikke da normalt sett å legge ut oppskrift til 4 porsjoner (2 voksne og 2 barn)? Dokumentasjon: Fra https://www.carolinebergeriksen.no/2021/04/14/kremet-brokkolisuppe-med-torsk/#comment-1260644 Fra https://www.carolinebergeriksen.no/2021/04/14/kremet-brokkolisuppe-med-torsk/#comments Kjøper ikke den, ass. Selvfølgelig er det denne mengden hun har laget til hele familien. Eventuelt liker ikke barna det, men det kan hun ikke skrive, da fremstår de jo altfor uperfekte 😛 50
Roadrunner Skrevet 15. april 2021 #39766 Skrevet 15. april 2021 Jeg har ikke noe tro på at dette var til 2 personer. Spiste de tilsvarende 1 broccoli hver, samt 200 gram torsk og 1,5 dl fløte + løk/hvitløk? Beklager, jeg tror ikke det. Server det heller til 3-4 personer, men legg til mer grønnsaker, og gjerne baguette eller focaccia ved siden av, så har jeg mer trua... 23
Gjest Gapatrosten Skrevet 15. april 2021 #39767 Skrevet 15. april 2021 (endret) Det er jo ikke første gangen temaet tas opp, men for hver nye runde øker sjansen for at det vil føre til forandring: https://www.nrk.no/kultur/kristin-gjelsvik-instavideo-skapar-debatt_-_-alle-barn-har-rett-til-privatliv-1.15455657 Sitat I kommentarfeltet skriv Skavlan «Dette stiller jeg meg så sjukt bak.» Jenny Skavlan har lenge hatt ein praksis om å skjerme barna og verne om privatlivet sitt. Til NRK utdjupar ho at ho ikkje sit på noko fasit, men: – For meg kjennest det heilt feil og utrygt å dele noko så sårbart og nært med potensielt heile verda og miste såpass kontroll over noko så privat. Delt er delt. For alltid, seier ho. Ho meiner vidare at det er viktig å sjølv kunne forme sin eigen digitale identitet når ein er moden for det. Edit: Lagt til sitat fra artikkelen Endret 15. april 2021 av Gapatrosten Lagt til sitat fra artikkelen
Klaraku78 Skrevet 15. april 2021 #39768 Skrevet 15. april 2021 loffen skrev (16 timer siden): 🥺 Hva skal dette inspirere til.. Viktig å suge inn magen og strekke armen i været sånn at man ser enda tynnere ut. Og bena.. Filteret/vidvinkelen, eller hva det er hun bruker, får det til å se ut som hun har str 46 i sko. Alle proporsjoner er helt på trynet. Ikke mye sunt dette her! https://www.instagram.com/p/CNp5hcngRJK/ Et lignende bildet som hun har lagt ut på netfit sin konto. Her syns jeg kroppsdelene blir enda værre. Fra skrittet til kneet, så ser det ut som om låret er 1m. Merkelig at hun ikke ser det selv. I ene øyeblikket så skal rompa være kjempe stor, men samtid så skal resten av kroppen være tynnest mulig. Det er jo ikke mulig å få til, bortsett fra hvis man opererer seg. Er det det hun egentlig vil, se operert ut?...Det er hvertfall ikke noe som minner om en sunn og sterk kropp. 41
minimymlen Skrevet 15. april 2021 #39769 Skrevet 15. april 2021 Isild skrev (2 timer siden): Helt sant! Mulig de selv ser på det som at de er heldige som kan tjene penger hjemmefra (velger å kalle det `tjene penger`og ikke `jobbe`- jeg ser ikke på å utlevere privatliv og egenpleie som jobb ) At de går hjemme begge to derimot med et overdrevent fokus på seg selv, utseendet, trening og å pynte på bilder av seg selv - det høres veldig lite utviklende og sunt ut. Kom til å tenke på Pappahjerte og Konatil. De er det eneste andre ekteparet jeg kan komme på som også gikk all in for å leve av å være influencere. Pappahjerte valgte å kutte ut og begynne i en vanlig jobb- og nå så jeg at kona også har begynt i ny jobb. Good for them! Tror det er fint for barna å leve mer privat og vanlig. Min mening er at CBE og LKE også hadde hatt godt av å legge vekk kameraene, å være ute i den virkelige verden litt mer. Det er sunt å ha kollegaer og forpliktelser. Det er utviklende å være i miljøer som ikke handler bare om en selv. Slik kanalene til CBE fremstår nå, så handler det mer og mer om om å få likes og beundring - og kommentarer på at man er fin, vakker, flink ++. Ser også hos andre influencere at fokus har endret seg etterhvert som blogging er på vei ut - og story på IG har tatt over. Det handler mindre og mindre om å lage tekst om ulike temaer og mer og mer om poseringer, selfier og å vende kameret IMOT seg istedet for fra seg. https://snl.no/narsissisme https://snl.no/ekshibisjonisme En ting jeg observerte med Pappahjerte (fulgte ikke så mye med på Konatil) var at han gikk fra å være en "ganske ålreit fyr" med jordnær tilnærming til det å være pappa, til å bli mer høy på seg sjøl etter hvert som suksessen som blogger kom. De første innleggene handlet om meningene og erfaringene hans, og var det som gjorde han populær. Så fikk han spons, husker han ikke skjønte at ham måtte merke med reklame da han viste bilde av Freia sjokoladehjerter på Instagram (som han hadde fått tilsendt som "gave"). Observerte oppførselen hans i SoMe-gruppa på Facebook, og han tok til seg kritikk på og var tydelig opptatt av å lære hvordan ting skulle gjøres riktig (i motsetning til andre medlemmer av samme gruppa som påstår å at de alltid er best i klassen). Etter hvert som populariteten økte endret innleggene seg til å handle mer om å bake inn ett eller annet reklamebudskap i et politisk korrekt innlegg. Han fremsto også som mer høy på seg sjøl (blant annet i SoMe-gruppa), og ble mindre interessant å lese. Inntrykket mitt var at ekteparet levde seg mer og mer inn i det rosa Blogglandia og La-la-land og lengre unna "folk flest" som tross alt var publikummet deres. Jeg er helt enig i det du skriver om at det er sunt å ha kollegaer og forpliktelser. Mangelen på utvikling er tydelig på enkelte influencere, da de får for lite input fra andre mennesker og fokuserer mer og mer på seg selv. 49
Aricia Skrevet 15. april 2021 #39770 Skrevet 15. april 2021 Gapatrosten skrev (50 minutter siden): Det er jo ikke første gangen temaet tas opp, men for hver nye runde øker sjansen for at det vil føre til forandring: https://www.nrk.no/kultur/kristin-gjelsvik-instavideo-skapar-debatt_-_-alle-barn-har-rett-til-privatliv-1.15455657 Edit: Lagt til sitat fra artikkelen Jeg har også tatt opp utspillet i Bloggerbarn-tråden, for de som vil diskutere det på generelt grunnlag: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1013596-bloggerbarna/page/131/?tab=comments#comment-27378725 27
Sandie Skrevet 15. april 2021 #39771 Skrevet 15. april 2021 123Frustrert skrev (2 timer siden): Kan heller ikke skjønne hvem som ønsker å ansette to så arrogante personer uten utdanning, tror de har veldig få bein å stå på når blogger karrieren er over. Ifølge Wikipedia har hun en utdannelse innen journalistikk og har jobbet som journalist en periode før hun startet fotballfrue - bloggen. 2
Inocybe Skrevet 15. april 2021 #39772 Skrevet 15. april 2021 Lavande skrev (6 timer siden): Først legger cbe.no ut en oppskrift til 4 personer, der det ble vist til at alle i husholdningen liker maten. Deretter er det noen som skriver i kommentarfeltet om næringsinnholdet, da korrigerer cbe.no seg til at oppskriften er for kun 2 personer. Det jeg ikke forstår er hvorfor legger de ut oppskrift til kun 2, når alle i familien liksom liker maten? Bruker de ikke da normalt sett å legge ut oppskrift til 4 porsjoner (2 voksne og 2 barn)? Dokumentasjon: Fra https://www.carolinebergeriksen.no/2021/04/14/kremet-brokkolisuppe-med-torsk/#comment-1260644 Fra https://www.carolinebergeriksen.no/2021/04/14/kremet-brokkolisuppe-med-torsk/#comments Lite troverdig forklaring igjen. Jeg har ingen problemer med å tro på at folk flest kan glemme seg bort å referere til en oppskrift til 2 porsjoner men egentlig hadde doblet til middag og laget 4, men bare ikke her. Dette er en influencer som er langt langt inne i thinspo og ekstrem kalorikontroll. Minimalt matinntak er normalen og ikke unntaket, og "feilen" blir ikke korrigert før det gjøres oppmerksom på det objektivt er for lite. 32
pøbelsara Skrevet 15. april 2021 #39773 Skrevet 15. april 2021 Hun har en toårig journalistutdanning fra en litt shady privatskole med skyhøye skolepenger. Bare så det er avklart. 41
PallePalle Skrevet 15. april 2021 #39774 Skrevet 15. april 2021 Klaraku78 skrev (24 minutter siden): https://www.instagram.com/p/CNp5hcngRJK/ Et lignende bildet som hun har lagt ut på netfit sin konto. Her syns jeg kroppsdelene blir enda værre. Fra skrittet til kneet, så ser det ut som om låret er 1m. Merkelig at hun ikke ser det selv. I ene øyeblikket så skal rompa være kjempe stor, men samtid så skal resten av kroppen være tynnest mulig. Det er jo ikke mulig å få til, bortsett fra hvis man opererer seg. Er det det hun egentlig vil, se operert ut?...Det er hvertfall ikke noe som minner om en sunn og sterk kropp. Klart hun ser det selv, det er akkurat sånn hun vil se ut (på bilder?) thinspo, og jeg syns det har blitt verre. Har ikke lyst til å «mistenke/beskylde» men tror ikke hun er frisk fra kropp- eller spiseforstyrrelse. Det trigger sikkert voldsomt å eksponere seg så ekstremt, det blir mer og mer viktig å være fin, flink, riktig. Når den lysten ikke får noe naturlig korreksjon tipper det jo over, hadde skjedd for alle tror jeg. Det er en veldig unaturlig måte å leve på, ytterst få hadde klart det uten å bli negativt påvirket. Tilsynelatende ser hun ikke det selv, og det er synd. Det er vel de raske endorfinene som styrer, mye lettere å få godfølelse nå, enn å gå til bunnen og få godfølelse om to år 34
123Frustrert Skrevet 15. april 2021 #39775 Skrevet 15. april 2021 pøbelsara skrev (22 minutter siden): Hun har en toårig journalistutdanning fra en litt shady privatskole med skyhøye skolepenger. Bare så det er avklart. Har hun fullført begge årene? 🤔 6
Klaraku78 Skrevet 15. april 2021 #39776 Skrevet 15. april 2021 Ser på instastoryen til Sophie E at hun tar flere push ups enn det cbe har visst at hun klarer. Enda cbe trener vel mer enn gjennomsnittetet, når hun trener 1-2 ganger hver eneste dag, har gjort det i mange år. Sophie E har jeg vel knapt sett trene. Hvordan mener de at de skal gjøre suksess med netfit, når selv de som ikke trener noe særlig, er sterkere og har bedre utvikling enn det cbe har? 30
ErGlad Skrevet 15. april 2021 #39777 Skrevet 15. april 2021 (endret) MoKath skrev (16 timer siden): Veldig lange bein og veldig tynne lår. Er det ikke det som er idealkroppen? Medalje til CBE. Nei, slike forbilder gjør bare skade. Endret 15. april 2021 av Visum 10
Gjest lillepersille123 Skrevet 15. april 2021 #39778 Skrevet 15. april 2021 (endret) . Endret 29. april 2021 av lillepersille123
Gjest CecilieX Skrevet 15. april 2021 #39779 Skrevet 15. april 2021 (endret) I lys av hvordan de ellers håndterer kritikk er jeg positivt overrasket over at hun faktisk erkjenner at leseren har et poeng i forhold til mengde. Det er sjelden vare. Vanligvis ville jo dette utartet til en kverulering, der forsøket på å ha rett ville ført til enda flere blemmer. Det sagt, så er det jo et spørsmål knyttet til hva som egentlig ble konsumert, all den tid det er merkelig å fremstille det som om dette var oppskriften man brukte da man laget middag. Men det er lurt å møte kritikk på en mer sympatisk måte. Kanskje hytte-gate gav en god lærepenge på hva løgn på løgn har for konsekvenser. Det må ha vært ufattelig slitsomt å lage innhold til SoMe i ferien og hele tiden forsikre seg om at man ikke ble avslørt. Endret 15. april 2021 av CecilieX
Gjest CecilieX Skrevet 15. april 2021 #39780 Skrevet 15. april 2021 minimymlen skrev (3 timer siden): En ting jeg observerte med Pappahjerte (fulgte ikke så mye med på Konatil) var at han gikk fra å være en "ganske ålreit fyr" med jordnær tilnærming til det å være pappa, til å bli mer høy på seg sjøl etter hvert som suksessen som blogger kom. De første innleggene handlet om meningene og erfaringene hans, og var det som gjorde han populær. Så fikk han spons, husker han ikke skjønte at ham måtte merke med reklame da han viste bilde av Freia sjokoladehjerter på Instagram (som han hadde fått tilsendt som "gave"). Observerte oppførselen hans i SoMe-gruppa på Facebook, og han tok til seg kritikk på og var tydelig opptatt av å lære hvordan ting skulle gjøres riktig (i motsetning til andre medlemmer av samme gruppa som påstår å at de alltid er best i klassen). Etter hvert som populariteten økte endret innleggene seg til å handle mer om å bake inn ett eller annet reklamebudskap i et politisk korrekt innlegg. Han fremsto også som mer høy på seg sjøl (blant annet i SoMe-gruppa), og ble mindre interessant å lese. Inntrykket mitt var at ekteparet levde seg mer og mer inn i det rosa Blogglandia og La-la-land og lengre unna "folk flest" som tross alt var publikummet deres. Jeg er helt enig i det du skriver om at det er sunt å ha kollegaer og forpliktelser. Mangelen på utvikling er tydelig på enkelte influencere, da de får for lite input fra andre mennesker og fokuserer mer og mer på seg selv. Det er en utrolig pussig mekanisme. Alle bloggere som får suksess får store problemer med å håndtere kritikk. De blir selvrettferdige og gror skylapper i takt med at følgerne blir flere. Hvis jeg skal være grei, tror jeg det handler om å beskytte seg selv. Jo flere som klikker seg inn jo større er risikoen for at de får noe hets. Da er det kanskje lett å slå all kritikk sammen og kalle det hat slik at man slipper å forholde seg til det. Er jeg mindre grei vil jeg nok tenke at alle likes og skryt går rett til hodet på dem og de får et nokså oppblåst selvbilde. Når så mange skryter og heier, så må man vel være fantastisk? En tredje hypotese handler om at man bruker privatlivet sitt og får kritikk så blir det veldig personlig. Det blir vanskelig å skille mellom kritikk som går på business og det som handler om negative synspunkter på nettopp livsstil. På tross av at dagboksblogging jo engasjerer nettopp fordi vi trigges av å være kikkere. Se bare på realitysjangeren, det er jo våre antipatier og sympatier som gjør at vi engasjeres. I sum er det sikkert en kombinasjon, men mang en bloggkarriere har endt stygt, nettopp fordi de etterhvert fremstår som helt utrolig usympatiske.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå