Keaton Skrevet 16. april 2021 #39841 Skrevet 16. april 2021 Nijole skrev (9 timer siden): Hvorfor mener du jeg ikke er med i debatten? Du kom med en påstand om at en skole er shady. Jeg lurte på bakgrunnen til den påstanden da jeg ikke hadde hørt det tidligere. Hvis du ikke ønsker at folk skal stille spm til det du sier, så foreslår jeg du ikke poster det i et diskusjonsforum. Å, heisan. At du ikke har hørt det før, kan jo føre til at du sjekker det ut? CBE sitter igjen med 0 studiepoeng etter tiden på den fagskolen. 28
Surikatt Skrevet 16. april 2021 #39842 Skrevet 16. april 2021 Siste blogginnlegg om bakevarer står det «advert» med liten, tynn skrift øverst men ikke noe mer om hva det er reklame for. Hva er reklamen og er dette etter reglene? 21
Sandie Skrevet 16. april 2021 #39843 Skrevet 16. april 2021 Snøsøta skrev (9 timer siden): CBE har ingen utdanning med grad fra noen anerkjent skole/studiested. Hun har heller ikke praktisert noe i nærheten av juss eller journalistikk i de årene som har gått siden da. Ingen arbeidserfaring altså. Hun vil ikke få noe jobb på bakgrunn av dette, hun er i beste fall en halvstudert røver. Hun har noen fag liksom. Hun kan markedsføring gjennom personlig eksponering i sosiale media og å bruke et kamera. Å lære seg publishing i sosiale media tar.. et kurs. Har ingen erfaring med samarbeid, kundekontakt, jobbe i en organisasjon under en sjef, dårlig nettverk, ingen fagkunnskap. Har aldri trent andre, aldri vist at hun har klart å få gjennomført noen av de planene hun selv har lansert på SoMe. Netfit... snart 3,5 år nå og ingen app. Ingen gjennomføringsevne altså. Dårlig modell selv etter alle disse årene. Hadde aldri ansatt noen med så lite å bidra med på en arbeidsplass. Kanskje assistent på et kjøkken og jobbe seg opp hvis hun takler arbeidspress og ordre. Eller glamourmodell... Det er vel det hun har satset mest på de siste årene. Det er ingen andre steder enn i sine egne kanaler hun vil få betalt for at andre skal se på at hun trener eller lufter hunden. Anbefaler ingen unge i dag å utelukkende satse på en influencerkarriere. Ta utdanning, utvikle deg selv og ha det på siden som en inntektsbringende hobby. For et nedlatende innlegg. Enten du liker henne eller ei, så må du erkjenne at hun har hatt stor suksess med bloggen sin. Du vet heller ingenting om hennes gjennomføringsevner, samarbeidsevner eller hvordan hun takler press. Ei heller om hva alle landets arbeidsgivere måtte tenke om å ansette henne. Jeg er ingen stor fan av dette paret. Men det er god underholdning å lese hvordan denne tråden er gjennomsyret av bitre og misunnelige mennesker som sitter klar for å finne noe å ta henne på. Hvis dere misliker henne og det hun gjør så sterkt: Hvorfor leser dere bloggen da? 16
Nijole Skrevet 16. april 2021 #39844 Skrevet 16. april 2021 Kollontaj skrev (45 minutter siden): Å, heisan. At du ikke har hørt det før, kan jo føre til at du sjekker det ut? CBE sitter igjen med 0 studiepoeng etter tiden på den fagskolen. Jeg gjorde det. Får studiepoeng på høyskolen Kristiania nå. Jeg vet ingenting om hvordan skolen var da hun gikk der, derfor jeg spurte. 1
Populært innlegg Ansjosen Skrevet 16. april 2021 Populært innlegg #39845 Skrevet 16. april 2021 (endret) 42 minutter siden, Sandie said: For et nedlatende innlegg. Enten du liker henne eller ei, så må du erkjenne at hun har hatt stor suksess med bloggen sin. Du vet heller ingenting om hennes gjennomføringsevner, samarbeidsevner eller hvordan hun takler press. Ei heller om hva alle landets arbeidsgivere måtte tenke om å ansette henne. Jeg er ingen stor fan av dette paret. Men det er god underholdning å lese hvordan denne tråden er gjennomsyret av bitre og misunnelige mennesker som sitter klar for å finne noe å ta henne på. Hvis dere misliker henne og det hun gjør så sterkt: Hvorfor leser dere bloggen da? Du hadde poenger i første del av innlegget ditt. Mange av oss vet ikke hva en arbeidsgiver vil anse som bra og dårlige kvaliteter ved hverken bloggbedriftens ansikt utad eller den andre deleieren. Også vet man jo egentlig bare hvordan de fremstiller sine samarbeidsevner og evne til å takle press gjennom "bloggpersonen" og det narrativet de selger. Så dermed blir min eneste konklusjon at hvis jeg drev kommunikasjonsbyrå feks ville styrt unna, for den fremstillingen som skjer i bloggen tyder ikke på at paret vektlegger refleksjon og samarbeidsevne særlig sterkt. Så om de gjør det kommuniserer de ikke særlig godt egentlig? Utover det er jeg enig med deg, en kan ikke vite hva en bedriftsleder som møter en av bedriftens to myndige ansatte tenker om dem i en ansettelsesprosess. Men andre avsnitt blir atter igjen bare dumt. Dette er det eneste gjentagende argumentet man ser hos folk som "avskyr" denne tråden. Deltakerne er misunnelige. Stortsett uten noen videre forklaring på hva man misunner. Så skal det du skriver ha noen slagside ville jeg syns det var artig om du ville dele hva du tenker folk misunner bedriften? Endret 16. april 2021 av Ansjosen 56
Lin10 Skrevet 16. april 2021 #39846 Skrevet 16. april 2021 (endret) Ansjosen skrev (13 minutter siden): Du hadde poenger i første del av innlegget ditt. Mange av oss vet ikke hva en arbeidsgiver vil anse som bra og dårlige kvaliteter ved hverken bloggbedriftens ansikt utad eller den andre deleieren. Også vet man jo egentlig bare hvordan de fremstiller sine samarbeidsevner og evne til å takle press gjennom "bloggpersonen" og det narrativet de selger. Så dermed blir min eneste konklusjon at hvis jeg drev kommunokasjonsbyrå feks ville styrt unna, for den fremstillingen som skjer i bloggen tyder ikke på at paret vektlegger refleksjon og samarbeidsevne særlig sterkt. Så om de gjør det kommuniserer de ikke særlig godt egentlig? Men andre avsnitt blir atter igjen bare dumt. Dette er det eneste gjentagende argumentet man ser hos folk som "avskyr" denne tråden. Deltakerne er misunnelige. Stortsett uten noen videre forklaring på hva man misunner. Så skal det du skriver ha noen slagside ville jeg syns det var artig om du ville dele hva du tenker folk misunner bedriften? Du siterte ikke meg, men jeg svarer. Misunnelsen som er så tydelig her inne ved at brukere skal finne noe å ta henne for. Nå er det utdannelsen som ikke er riktig eller bra nok. Ganske artig i grunnen å bli kritisert for det, når hun har klart å bygge opp sin egen karriere, som hun både elsker å drive med og tjene gode penger. Misunnelsen ligger nok i at hun har lykkes på mange områder, og det trigger enkelte fordi de selv ikke har lykkes eller føler seg bra nok. Det være seg kjærlighet, fått de barna man ønsker, har en jobb man liker, god økonomi, slank, trent kropp, eget hus, muligheter for en fleksible hverdag og en kreativ jobb. Gode familiebånd og gode venner. Hun har det bra i livet sitt og det trigger endel andre som ikke har det så bra eller kunne ønske å ha det bedre. Der ligger nok essensen på hvorfor det er så lett å ta CBE. Det er så tydelig at CBE ikke lar seg affisere av det. Hun har nok sine tanker om hvorfor hun blir kritisert og det går jo egentlig ikke på CBE. Det er selvfølgelig ingen her inne som vil innrømme at misunnelsen er et triggerpunkt. Det er jo helt menneskelig å ikke ta det innover seg. Men, vi som har fulgt tråden en stund, ser jo hva den er gjennomsyret av. Men, folk blir kanskje gladere og føler seg bedre ved å være nedlatende og kritisere🤷♀️ Endret 16. april 2021 av Lin10 11
Sandie Skrevet 16. april 2021 #39847 Skrevet 16. april 2021 Ansjosen skrev (1 minutt siden): Du hadde poenger i første del av innlegget ditt. Mange av oss vet ikke hva en arbeidsgiver vil anse som bra og dårlige kvaliteter ved hverken bloggbedriftens ansikt utad eller den andre deleieren. Også vet man jo egentlig bare hvordan de fremstiller sine samarbeidsevner og evne til å takle press gjennom "bloggpersonen" og det narrativet de selger. Så dermed blir min eneste konklusjon at hvis jeg drev kommunokasjonsbyrå feks ville styrt unna, for den fremstillingen som skjer i bloggen tyder ikke på at paret vektlegger refleksjon og samarbeidsevne særlig sterkt. Så om de gjør det kommuniserer de ikke særlig godt egentlig? Men andre avsnitt blir atter igjen bare dumt. Dette er det eneste gjentagende argumentet man ser hos folk som "avskyr" denne tråden. Deltakerne er misunnelige. Stortsett uten noen videre forklaring på hva man misunner. Så skal det du skriver ha noen slagside ville jeg syns det var artig om du ville dele hva du tenker folk misunner bedriften? Regner med det er det meste...At hun ikke trenger å slite seg ut i en vanlig 9-16 jobb som oss andre, at hun ser bra ut, har masse klær, vesker ,sko og stæsj..Ikke vet jeg. Har vanskelig for å sette meg inn i tankesettet til slike mennesker. Men måten mange skriver på her sier jo sitt. Jeg svarte opprinnelig en som skrev at CBE ikke har noe utdannelse eller arbeidserfaring. Et raskt Google-søk bekreftet at det har hun. Da var noen straks ute med å påpeke at det var en mindre bra skole og en utdanning som ikke fører frem til noe grad. For det var tydeligvis viktig å poengtere.. Jeg lurer fortsatt på en ting: Hvorfor velger man å bruke tid og energi på en blogger man ikke liker? 9
lenebu Skrevet 16. april 2021 #39848 Skrevet 16. april 2021 (endret) 51 minutter siden, Nijole said: Jeg gjorde det. Får studiepoeng på høyskolen Kristiania nå. Jeg vet ingenting om hvordan skolen var da hun gikk der, derfor jeg spurte. Jeg har gått journalistikk på NKF (samme kull som Pilotfrue, altså et par år etter CBE), og man fikk ikke studiepoeng før når det bare var en fagskole. Man fikk f.eks. heller ikke studielån omgjort til stipend med mindre man fullførte begge årene (på offentlige høyskoler og universitet får du omgjort for å bestå emner per semester). Jeg kan komme med mange andre eksempler på hvorfor NKF var shady før, men tror det regnes som avsporing. Endret 16. april 2021 av lenebu 33
SoWhat? Skrevet 16. april 2021 #39849 Skrevet 16. april 2021 Snøsøta skrev (11 timer siden): CBE har ingen utdanning med grad fra noen anerkjent skole/studiested. Hun har heller ikke praktisert noe i nærheten av juss eller journalistikk i de årene som har gått siden da. Ingen arbeidserfaring altså. Hun vil ikke få noe jobb på bakgrunn av dette, hun er i beste fall en halvstudert røver. Hun har noen fag liksom. Hun kan markedsføring gjennom personlig eksponering i sosiale media og å bruke et kamera. Å lære seg publishing i sosiale media tar.. et kurs. Har ingen erfaring med samarbeid, kundekontakt, jobbe i en organisasjon under en sjef, dårlig nettverk, ingen fagkunnskap. Har aldri trent andre, aldri vist at hun har klart å få gjennomført noen av de planene hun selv har lansert på SoMe. Netfit... snart 3,5 år nå og ingen app. Ingen gjennomføringsevne altså. Dårlig modell selv etter alle disse årene. Hadde aldri ansatt noen med så lite å bidra med på en arbeidsplass. Kanskje assistent på et kjøkken og jobbe seg opp hvis hun takler arbeidspress og ordre. Eller glamourmodell... Det er vel det hun har satset mest på de siste årene. Det er ingen andre steder enn i sine egne kanaler hun vil få betalt for at andre skal se på at hun trener eller lufter hunden. Anbefaler ingen unge i dag å utelukkende satse på en influencerkarriere. Ta utdanning, utvikle deg selv og ha det på siden som en inntektsbringende hobby. Jeg tror du må gå tilbake til da hun startet bloggen, og så ser du hva hun har oppnådd siden da. Ingen gjennomføringsevne altså? Den var god 😆 alt en skal lese i denne tråden. Omg Det er sånn Finn MINST fem feil. 7
123Frustrert Skrevet 16. april 2021 #39850 Skrevet 16. april 2021 SoWhat? skrev (1 minutt siden): Jeg tror du må gå tilbake til da hun startet bloggen, og så ser du hva hun har oppnådd siden da. Ingen gjennomføringsevne altså? Den var god 😆 alt en skal lese i denne tråden. Omg Det er sånn Finn MINST fem feil. Hun har oppnådd å tjene penger, men på hva da? Utlevere seg selv Og barna? Hva har hun gjennomført, foruten oppskrifter og oppussing? 46
SoWhat? Skrevet 16. april 2021 #39851 Skrevet 16. april 2021 123Frustrert skrev (2 minutter siden): Hun har oppnådd å tjene penger, men på hva da? Utlevere seg selv Og barna? Hva har hun gjennomført, foruten oppskrifter og oppussing? Kort sagt så er hun både strukturert, målbevisst og utholdende. Det er jammen tre ekstremt gode egenskaper i hvilken som helst jobb. Hallo 11
Hut Skrevet 16. april 2021 #39852 Skrevet 16. april 2021 123Frustrert skrev (10 minutter siden): Hun har oppnådd å tjene penger, men på hva da? Utlevere seg selv Og barna? Hva har hun gjennomført, foruten oppskrifter og oppussing? Skape sitt eget levebrød en millionbedrift som hun vel startet i 2010 eller noe sånt og som de fortsatt lever godt av. Hun har over 300k instafølgere som følger henne. Ikke så verst å oppnå dette. Hun er en flink forretningskvinne 10
Populært innlegg Villroses hage Skrevet 16. april 2021 Populært innlegg #39853 Skrevet 16. april 2021 Følger med i tråder her og til dels på bloggere av genuin interesse for media generelt og sosiale medier spesielt. Diskuterer gråsonene og påvirkningsmakten til innholdsmarkedsføring, og ikke minst den høyst relevante problematikken rundt vern av barns rett til privatliv. Synes ikke bloggerlivet carolinebergeriksen.no viser fram er misunnelsesverdig. Tror de fleste deltagerne her inne har interessante jobber, velutstyrte hjem, mer enn nok stæsj, klær, smykker og materielle såvel som åndelige verdier til å være bitre og misunnelige på det bloggerparet viser fram. Selge barna sine og livet sitt for spons? Nei, ellers takk! Trolig er disse bloggerne ekshibisjonister, noe de færreste av oss kan trives med å være. Selv om de synes å ha mye fritid og kan styre arbeidstiden selv, virker det veldig slitsomt å "alltid være på", som en viss annen blogger beskrev i et intervju. Full festsminke hver eneste dag, stylet perfekt til selvfilming og fotosessions hver eneste bidige dag, på ferie, fritid, hjemme og borte. At modellen synes å ha et meget anstrengt forhold til eget utseende, og det å vise seg uten filter, tung sminke og med svært poserte og redigerte bilder, gjør ikke dette livet mer misunnelsesverdig. Dette bloggerparet har en mangelfull utdannelse i tillegg til mangel på alminnelig dannelse som de titt og ofte demonstrerer. Mener dette også hører hjemme i diskusjonen rundt denne bedriften, og hvilken vei den og eierne går videre. Nei, livet til disse speilsliterne virker alt annet en attråverdig. I dette tilfellet er bedriftens virkemidler ille, fordi det går utover tredjeparters mulighet til privatliv. 67
Populært innlegg Inocybe Skrevet 16. april 2021 Populært innlegg #39854 Skrevet 16. april 2021 Hut skrev (11 minutter siden): Skape sitt eget levebrød en millionbedrift som hun vel startet i 2010 eller noe sånt og som de fortsatt lever godt av. Hun har over 300k instafølgere som følger henne. Ikke så verst å oppnå dette. Hun er en flink forretningskvinne Men på hvilken bekostning? Rasere sine barns privatliv? De kan _aldri_ få bestemme over sin digitale identitet. Foreldrenes framstilling av deres barndom, væremåte og personlighet vil for alltid henge med dem uansett om dette er noe de ønsker etterhvert som de vokser opp. Barn er faktisk viktigere enn de litt ekstra pengene foreldrene bruker på egenpleie og trening i det som ellers hadde vært arbeidstid. Barn kommer først! 52
Hut Skrevet 16. april 2021 #39855 Skrevet 16. april 2021 Inocybe skrev (6 minutter siden): Men på hvilken bekostning? Rasere sine barns privatliv? De kan _aldri_ få bestemme over sin digitale identitet. Foreldrenes framstilling av deres barndom, væremåte og personlighet vil for alltid henge med dem uansett om dette er noe de ønsker etterhvert som de vokser opp. Barn er faktisk viktigere enn de litt ekstra pengene foreldrene bruker på egenpleie og trening i det som ellers hadde vært arbeidstid. Barn kommer først! Nå var spørsmålet jeg svarte @123Frustrert om hva hun hadde oppnådd. Og det er en god del som forretningskvinne. Hun levde godt av dette før de fikk barn også. Egenpleie og trening er jo en del av arbeidet hennes. Hvorvidt det er givende har jeg ingen formening om. Men hun har skapt sin egen arbeidsplass som hun åpenbart trives med og lever godt av. 9
Nikea Skrevet 16. april 2021 #39856 Skrevet 16. april 2021 Hut skrev (1 minutt siden): Nå var spørsmålet jeg svarte @123Frustrert om hva hun hadde oppnådd. Og det er en god del som forretningskvinne. Hun levde godt av dette før de fikk barn også. Egenpleie og trening er jo en del av arbeidet hennes. Hvorvidt det er givende har jeg ingen formening om. Men hun har skapt sin egen arbeidsplass som hun åpenbart trives med og lever godt av. Men man må se på helheten, ingen eksisterer i et vakuum. Ja, hun gjør det godt (?) økonomisk, men de negative aspektene ved det er også viktige. Så lenge man oppnår suksess, så spiller det ingen rolle hvem man tråkker på på veien dit? Nå sier jeg ikke at CBE har tråkket på noen på veien altså, prøver bare å sette poenget mitt litt på spissen. 21
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 16. april 2021 Populært innlegg #39857 Skrevet 16. april 2021 SoWhat? skrev (46 minutter siden): Jeg tror du må gå tilbake til da hun startet bloggen, og så ser du hva hun har oppnådd siden da. Ingen gjennomføringsevne altså? Den var god 😆 alt en skal lese i denne tråden. Omg Det er sånn Finn MINST fem feil. Jeg ser at hun har tjent masse penger. Jeg er sterkt kritisk til måten hun har tjent disse pengene på. Jeg måler overhodet ikke fremgang og suksess kun ved hvor mye penger man tjener. Det er nok kanskje den største forskjellen på folk som hevder at man er misunnelig fordi man er kritisk og oss som bare smiler oppgitt av det temmelig infantile påstanden at det må være misunnelse når man ikke liker det. Jo, hun har sikkert gjennomføringsevne på noen felt. Jeg er kritisk til at hun jukser på flere felt, slik som annonsemerking, kommentarfeltprobelmatikk, både falske kommentarer og utstrakt redigering av hva folk sier, det voldsomme kropps- og utseendefokuset, og at hun eksponerer ungene sine. Nei, jeg synes ikke det er noe å hylle noen som helst for. SÅ nei, jeg er ikke misunnelig. Og jeg er SÅ LEI av at det er det eneste argumentet folk klarer å hoste opp. 69
Populært innlegg Minnie Mus Skrevet 16. april 2021 Populært innlegg #39858 Skrevet 16. april 2021 Dere forsvarerne til CBE som til stadighet påstår at kritikken av henne bunner i gjennomsyret misunnelse, skjønner dere ikke at det er flere tusen mennesker der ute som har langt andre verdier enn de frua har? Kan det tenkes at mange av oss synes livsstilen og forbruket hennes er overfladisk til tusen, at vi gremmes over bruk og kast, over løgner, thinspo og barneeksponering? Det har sikkert ikke slått dere at det kan være grunnen til kritikk av denne bedriften? Men neida, her bunner ALL kritikk i ren og skjær misunnelse fra A til Å. Som jeg har skrevet før, jeg ville heller bodd i en hytte langt oppi skogen enn å levd det livet CBE gjør. Men vi er forskjellige, finnes sikkert mange der ute som misunner henne det livet hun lever og prøver å bli som henne, selv om det hun poster i some kanalene sine består av fjusk og fanteri. 64
pøbelsara Skrevet 16. april 2021 #39859 Skrevet 16. april 2021 (endret) Nikea skrev (2 minutter siden): Men man må se på helheten, ingen eksisterer i et vakuum. Ja, hun gjør det godt (?) økonomisk, men de negative aspektene ved det er også viktige. Så lenge man oppnår suksess, så spiller det ingen rolle hvem man tråkker på på veien dit? Nå sier jeg ikke at CBE har tråkket på noen på veien altså, prøver bare å sette poenget mitt litt på spissen. Nemlig. Hun har tjent masse penger. Men hun har jukset, løyet, lurt folk og eksponert ungene sine på veien. DET er jeg kritisk til. Jeg tjener penger selv, jeg, så jeg har ingen grunn til å misunne CBE. og det Minnie Mus sier rett over her. Endret 16. april 2021 av pøbelsara 48
pøbelsara Skrevet 16. april 2021 #39860 Skrevet 16. april 2021 (endret) SoWhat? skrev (1 time siden): Kort sagt så er hun både strukturert, målbevisst og utholdende. Det er jammen tre ekstremt gode egenskaper i hvilken som helst jobb. Hallo Eh, ja - men så hva? Å jukse, lure folk, eksponere barna sine er for meg diskvalifiserende. Hun er sikkert alt det du sier. Men det fritar henne overhodet ikke for kritikk for verken juks, lureri eller barneeksponering i mine øyne. Endret 16. april 2021 av pøbelsara 39
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå