Kleenex Skrevet 16. april 2021 #39881 Skrevet 16. april 2021 (endret) Aquarius04 skrev (På 14.4.2021 den 8.35): Feil Endret 16. april 2021 av Kleenex
Kollontaj Skrevet 16. april 2021 #39882 Skrevet 16. april 2021 Hut skrev (9 minutter siden): Ja, som forretningskvinne har hun det. Jeg skjønnet du kjenner henne personlig forresten. Siden du vet hun er overfladisk og egosentrisk. Jeg kjenner henne ikke så dette synes jeg er ugreit å uttale meg om. At mottakere av et innhold/budskap danner seg egne meninger gjennom årevis med kommunikasjon, må man regne med. 25
Kleenex Skrevet 16. april 2021 #39883 Skrevet 16. april 2021 Blogger og influenser Caroline Berg Eriksen synes visst det er greit å dele bilder fra døtrenes soverom. Det er skammelig at en mor velger å legge ut bilder av det rommet i huset som skal være det tryggeste og mest private for barna. Det er leit å se at det tilsynelatende ikke finnes noen sperrer for hva som er greit å dele. Ser også at hunden er mere avbildet på både bloggen og ig enn barna er nå. Det er et godt tegn. For det er vel litt å tjene på en instavennlig hund? 41
Populært innlegg Surikatt Skrevet 16. april 2021 Populært innlegg #39884 Skrevet 16. april 2021 (endret) Lin10 skrev (2 timer siden): Du siterte ikke meg, men jeg svarer. Misunnelsen som er så tydelig her inne ved at brukere skal finne noe å ta henne for. Nå er det utdannelsen som ikke er riktig eller bra nok. Ganske artig i grunnen å bli kritisert for det, når hun har klart å bygge opp sin egen karriere, som hun både elsker å drive med og tjene gode penger. Misunnelsen ligger nok i at hun har lykkes på mange områder, og det trigger enkelte fordi de selv ikke har lykkes eller føler seg bra nok. Det være seg kjærlighet, fått de barna man ønsker, har en jobb man liker, god økonomi, slank, trent kropp, eget hus, muligheter for en fleksible hverdag og en kreativ jobb. Gode familiebånd og gode venner. Hun har det bra i livet sitt og det trigger endel andre som ikke har det så bra eller kunne ønske å ha det bedre. Der ligger nok essensen på hvorfor det er så lett å ta CBE. Det er så tydelig at CBE ikke lar seg affisere av det. Hun har nok sine tanker om hvorfor hun blir kritisert og det går jo egentlig ikke på CBE. Det er selvfølgelig ingen her inne som vil innrømme at misunnelsen er et triggerpunkt. Det er jo helt menneskelig å ikke ta det innover seg. Men, vi som har fulgt tråden en stund, ser jo hva den er gjennomsyret av. Men, folk blir kanskje gladere og føler seg bedre ved å være nedlatende og kritisere🤷♀️ What? Jeg vet mange kjente mennesker som har det bra i livet sitt men ikke får noe kritikk. Kan det være manglende innsikt i hvordan hun utfører jobben sin? Hvis jeg får kritikk fra en kollega fordi jeg ikke utfører arbeidsoppgavene mine på en god nok måte eller tips til forbedringer, skulle jeg da svare «du er bare misunnelig?» Jeg har mye kundekontakt i min jobb og skulle jeg svart dem frekt da hadde jeg fått en advarsel og oppsigelse om det gjentar seg. Skulle jeg svart en kunde at han bare er misunnelig? Det faller på sin egen urimelighet. Det er nok fordi hun selger seg selv og familien at det er lettere å dra misunnelseskortet enn å gå i seg selv og gjøre noen justeringer på hvordan man presenterer ting. Endret 16. april 2021 av Surikatt 56
Christiane_W Skrevet 16. april 2021 #39885 Skrevet 16. april 2021 Villroses hage skrev (1 time siden): Selv om de synes å ha mye fritid og kan styre arbeidstiden selv, virker det veldig slitsomt å "alltid være på", som en viss annen blogger beskrev i et intervju. Konatil ble nevnt for noen sider tilbake. Hun har jo fått seg en vanlig jobb og tidligere i år skrev hun et innlegg om det hun liker med å jobbe utenfor hjemmet og en av tingene hun trakk frem var at hun har fri etter jobb: "Denne følelsen er nok det jeg har savnet mest de siste fem årene. Blogging virker som verdens mest slække jobb, men sannheten er jo at hodet aldri tar helt fri. Det er som å være i konstant eksamensmodus. Utmattende på en veldig rar måte – men følelsen av å gå fysisk fra jobb og være ferdig fram til neste dag er veldig, veldig undervurdert!" 31
blåbærpai Skrevet 16. april 2021 #39886 Skrevet 16. april 2021 Kleenex skrev (30 minutter siden): Blogger og influenser Caroline Berg Eriksen synes visst det er greit å dele bilder fra døtrenes soverom. Det er skammelig at en mor velger å legge ut bilder av det rommet i huset som skal være det tryggeste og mest private for barna. Det er leit å se at det tilsynelatende ikke finnes noen sperrer for hva som er greit å dele. Ser også at hunden er mere avbildet på både bloggen og ig enn barna er nå. Det er et godt tegn. For det er vel litt å tjene på en instavennlig hund? Særlig med tanke på pågående debatt om eksponering av barn og deres privatliv. Hun er jo helt ute å reiser. 31
Klementine Skrevet 16. april 2021 #39887 Skrevet 16. april 2021 blåbærpai skrev (4 minutter siden): Særlig med tanke på pågående debatt om eksponering av barn og deres privatliv. Hun er jo helt ute å reiser. enten gir hun F eller så følger hun ikke med på noe som helst utenfor sin egen boble. For jeg er helt enig med deg i at timingen her er jo katastrofal fra henne sin side! Sitter egentlig igjen med at det er dumskap/enkelthet... for ingen gjør dette nå om dagen med mindre de er helt ute å kjøre. 33
Surikatt Skrevet 16. april 2021 #39888 Skrevet 16. april 2021 (endret) Friday night uniform . En BH. Lurer på hva barna mine hadde sagt om jeg dukket opp i stua i bare BH og joggebukse med bloggerfot og armen bak hodet Endret 16. april 2021 av Surikatt 47
bab123 Skrevet 16. april 2021 #39889 Skrevet 16. april 2021 (endret) . Endret 16. april 2021 av bab123 9
Gull vaffel Skrevet 16. april 2021 #39890 Skrevet 16. april 2021 Surikatt skrev (16 minutter siden): Friday night uniform . En BH. Lurer på hva barna mine hadde sagt om jeg dukket opp i stua i bare BH og joggebukse med bloggerfot og armen bak hodet Det er unødvendig å kommentere klærne. Fremmer ikke den seriøse diskusjonen her i tråden. 3
Populært innlegg Felis Skrevet 16. april 2021 Populært innlegg #39891 Skrevet 16. april 2021 Hvis målet er å være slank og tjene penger, så har CBE nådd det målet. Ut over det synes jeg ikke hun lykkes noe særlig. Netfit ser aldri dagens lys, kolleksjonene hennes gikk rett på billigsalg, Bildene av denne trente kroppen genererer en brøkdel av liksene som bilder av bikkja og ungene. Alle disse flotte turene blir avbrutt pga dårlig form osv osv. Jeg ser ingen gjennomføringsevne og ingen utvikling. Jeg håper de er flinke til å spare, for hva skal de leve av når ungene blir store? Jeg registrerer at ingen samarbeid varer over lengre tid, det trenger ikke å ha noe med samarbeidsevnene deres, men det er et tankekors at andre i samme bransje har langt mer stabile samarbeidsavtaler. Som samfunnsengasjert borger kritiserer jeg mange aktører i samfunnet. I fjor kritiserte jeg SAS for en reklame jeg oppfattet som diskriminerende. Betyr det at jeg er misunnelig på SAS? Samme år merket DNB en reklame som "nyheter", dette oppfattet jeg som villedende. Betyr det at jeg er misunnelig på DNB? Jeg kritiserte EF Språkreiser for lettkleddbilder i reklame. Er jeg misunnelig på EF? Folk glemmer at dette er en bedrift, som i følge en av eierne aldri publiserer noe som ikke gir penger i kassa. At bedriften tilfeldigvis bærer samme navn som en av eierne, endrer ikke det. Og da blir det veldig rart hver gang @Lin10 lirer ut av seg svært personlige påstander på vegne av paret. Hvordan vet du alt dette? Bor du sammen med dem? Tolker du budskapet de sender ut som at de har det bra i livet, et kjærlighetsfylt ekteskap, gode venner osv? For det gjør ikke jeg. Jeg ser ei dame som løper besatt på mølla og spiser ørsmå porsjoner, men likevel ikke er pen nok for ektemannen, som derfor må redigere henne tynnere og vakrere (i hans bilde, personlig synes jeg ikke det er en forbedring). Det er ikke kjærlighet i mine øyne. Og jeg håper de har venner som ikke har en økonomisk vinning, men paret bærer lite preg av input utenfra. Den eneste gangen jeg vurderte å være misunnelig på CBE, var i forrige uke, da vaskemaskinen vår tok kvelden. Jeg eier ikke så mange plagg, så jeg var litt stresset for å gå tom for rent tøy. Men så kom jeg på at CBEs garderobe stort sett består av polyester, og det nekter jeg å gå i, så da var jeg ikke så misunnelig like vel. Vi fikk heldigvis reparert maskinen innen få dager. Og for ordens skyld, min begrensede garderobe er et bevisst valg. Jeg har, i likhet med CBE, barn og foretrekker derfor å kjøpe få plagg av god kvalitet, med tanke på miljøet. Ellers har vi samme inntekt, dyrere hus, jeg trenger ikke å vise kløft og rumpe for å overleve, Jeg kler meg i det JEG synes er fint, ungene mine har privatliv, mannen min synes jeg er vakker og han har aldri drevet med kvinnenedsettende angrep på nett. Hva skal jeg være misunnelig på? 103
Hei2016 Skrevet 16. april 2021 #39892 Skrevet 16. april 2021 (endret) Fel Endret 16. april 2021 av Hei2016
Minnie Mus Skrevet 16. april 2021 #39893 Skrevet 16. april 2021 1 hour ago, Hut said: Ja, som forretningskvinne har hun det. Jeg skjønnet du kjenner henne personlig forresten. Siden du vet hun er overfladisk og egosentrisk. Jeg kjenner henne ikke så dette synes jeg er ugreit å uttale meg om. Hun fremstiller seg selv i sine some kanaler som overfladisk og egosentrisk, om hun er det som privatperson vet vi jo ikke. Men jeg er ganske så sikker på at hun hadde vunnet mye på å fremstå mer ydmyk, innrømme feil og vært mer jordnær. 28
Hei2016 Skrevet 16. april 2021 #39894 Skrevet 16. april 2021 Kleenex skrev (1 time siden): For det er vel litt å tjene på en instavennlig hund? Klippande ur lite av din kommentar, @Kleenex. Inte för att jag inte gillade resten utav den, men skulle bara ha fram en poäng. Kan vi bara alla ta två sekunder och känna efter lite på att ”instagramvennlig hund” är ett begrep i den här (lite speciella) influenservärlden? 32
Gjest Sekt Skrevet 16. april 2021 #39895 Skrevet 16. april 2021 Virker som de gjør hva som helst for oppmerksomhet.
Hallepalle2 Skrevet 16. april 2021 #39896 Skrevet 16. april 2021 Lin10 skrev (4 timer siden): Du siterte ikke meg, men jeg svarer. Misunnelsen som er så tydelig her inne ved at brukere skal finne noe å ta henne for. Nå er det utdannelsen som ikke er riktig eller bra nok. Ganske artig i grunnen å bli kritisert for det, når hun har klart å bygge opp sin egen karriere, som hun både elsker å drive med og tjene gode penger. Misunnelsen ligger nok i at hun har lykkes på mange områder, og det trigger enkelte fordi de selv ikke har lykkes eller føler seg bra nok. Det være seg kjærlighet, fått de barna man ønsker, har en jobb man liker, god økonomi, slank, trent kropp, eget hus, muligheter for en fleksible hverdag og en kreativ jobb. Gode familiebånd og gode venner. Hun har det bra i livet sitt og det trigger endel andre som ikke har det så bra eller kunne ønske å ha det bedre. Der ligger nok essensen på hvorfor det er så lett å ta CBE. Det er så tydelig at CBE ikke lar seg affisere av det. Hun har nok sine tanker om hvorfor hun blir kritisert og det går jo egentlig ikke på CBE. Det er selvfølgelig ingen her inne som vil innrømme at misunnelsen er et triggerpunkt. Det er jo helt menneskelig å ikke ta det innover seg. Men, vi som har fulgt tråden en stund, ser jo hva den er gjennomsyret av. Men, folk blir kanskje gladere og føler seg bedre ved å være nedlatende og kritisere🤷♀️ For egen del så må jeg si at jeg er sjeleglad jeg ikke har livet til Caroline Berg Eriksen. Å måtte produsere x antall bilder og filmsnutter hver dag hvor hovedfokus er kropp, barn i lek eller avslapping, lekre matretter, kaffekopper og ‘tilfeldig’ plasserte produkter fremstår som et mareritt. Å være så opptatt av, og misfornøyd, med egen kropp at den må redigeres og posisjoners før man slipper bildene fra seg er heller ikke noe jeg misunner. Hjemmekontor har jeg hatt av og på dette året og jeg misliker det sterkt! Å være sammen med mannen min 24/7 er heller ikke noe jeg ønsker. Jeg er glad vi får forskjellig input gjennom dagen, det skaper gode samtaler når vi så er sammen. Eneste hun har som jeg kunne tenke meg, er tiden hun har til å ta seg av hundene sine. Vi ønsker oss hund, men har ikke tid til å ta oss godt nok av en utenom koronatid. Så hva tenker du at min drivkraft for å følge med denne bloggen er? Kan det være fokus på barneeksponering? Fokus på filter og redigering av bilder? Feilmerking av reklame? Den økende bruken av thinspo i blogg og på IG? Du pleier aldri å svare meg på mine spørsmål, men kanskje denne gang 🤞🏼 46
Tistelblad Skrevet 16. april 2021 #39897 Skrevet 16. april 2021 SoWhat? skrev (2 timer siden): Kan du finne ett innlegg hvor jeg har brukt ordet "misunnelse"? Etter som noen her i tråden er gode på å indirekte identifisere seg selv, så har jeg jo sett noen her.. Jeg tror kanskje at det heller er mer bitterhet enn misunnelse mange ganger. Men dette blir avsporing Nå nevnte jeg jo ikke hva hun har tjent alle pengene på. Jeg skrev bare at hun er strukturert, målbevisst og utholdende. Ingenting av det du skriver tilbakeviser det heller. Ja, det har du helt rett i. Bitterhet på barna sine vegne 12
Gjest Lavande Skrevet 16. april 2021 #39898 Skrevet 16. april 2021 (endret) Lavande skrev (På 15.4.2021 den 3.36): Først legger cbe.no ut en oppskrift til 4 personer, der det ble vist til at alle i husholdningen liker maten. Deretter er det noen som skriver i kommentarfeltet om næringsinnholdet, da korrigerer cbe.no seg til at oppskriften er for kun 2 personer. Det jeg ikke forstår er hvorfor legger de ut oppskrift til kun 2, når alle i familien liksom liker maten? Bruker de ikke da normalt sett å legge ut oppskrift til 4 porsjoner (2 voksne og 2 barn)? Dokumentasjon: Fra https://www.carolinebergeriksen.no/2021/04/14/kremet-brokkolisuppe-med-torsk/#comment-1260644 Fra https://www.carolinebergeriksen.no/2021/04/14/kremet-brokkolisuppe-med-torsk/#comments Siden jeg skrev dette, har jeg lurt på, er det 200 gram med fisk på tallerkenen? Fra https://www.carolinebergeriksen.no/2021/04/14/kremet-brokkolisuppe-med-torsk/ Jeg er forresten ikke misunnelig på de som står bak carolinebergeriksen.no. Jeg har et bedre og friere liv økonomisk, privat og jobbmessig. Og det helt uten å måtte blande barn, familie og venner inn i hvordan jeg tjener penger. Ingen som må det regner jeg som suksessfulle. Endret 16. april 2021 av Lavande
SoWhat? Skrevet 16. april 2021 #39899 Skrevet 16. april 2021 (endret) Tistelblad skrev (7 minutter siden): Ja, det har du helt rett i. Bitterhet på barna sine vegne Bitterhet er uansett destruktivt og hjelper ingen, tvert i mot. Jeg tenkte mer på de som jobber lange og hektiske dager utenfor hjemmet. Som ikke skjønner at CBE jobber, eller tror det hun driver med er en lek 🙂 ser ned på det de mener er unyttig når de selv føler de gjør nyttige jobber. Og at det har noe med lønn og lån å gjøre. Hun tjener jo godt, og ingen av dem har vel noe studielån å dra med seg. Tror mange er bitre pga at de ser det sånn. Det er jo trist da, istedenfor å være takknemlig for det en har? Endret 16. april 2021 av SoWhat? 1
123Frustrert Skrevet 16. april 2021 #39900 Skrevet 16. april 2021 Hut skrev (1 time siden): Ja, som forretningskvinne har hun det. Jeg skjønnet du kjenner henne personlig forresten. Siden du vet hun er overfladisk og egosentrisk. Jeg kjenner henne ikke så dette synes jeg er ugreit å uttale meg om. Nei, jeg uttaler meg bare om hva som vises på bloggen. Bloggen er overflatisk og egosentrisk. Jeg har helt frem til det siste forsøkt å skille firma og person, men det lar seg neste inne gjøre lenger. Men jeg understreker at det er bloggen jeg henviser til. 15
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå