Gjest Lin11 Skrevet 13. april 2021 #39641 Skrevet 13. april 2021 (endret) Sursøtsaus skrev (1 time siden): Kall meg gjerne hurpete nå, for det er jeg, men jeg merker jeg setter kaffen litt i halsen når jeg leser at instakontoen "framsnakking" fremmer CBE som et sunt og godt forbilde, spesielt innenfor trening og kosthold. Vi snakker altså om en som gjennom flere år redigerte seg tynnere og forstørra pupper og rumpe, forså å lyve om det og si at det kun kom av trening og kosthold. En som fikk tydelig beskjed fra leger og psykiatere fra spiseforstyrrelsesklinikker om at de var et farlig forbilde. En som på daglig basis fremmer thinspo ene og alene for å sanke skryt over at man er tynn og som har sagt gang på gang igjen at hvis bloggen får deg til å føle deg syk, så er det ikke hennes ansvar, men leseren som burde vite bedre og bare avfølge. Og dette er bare toppen av isfjellet for det er mye mer jeg kunne tatt tak i som barneeksponering, dårlig reklamemerking, lyving i kommentarfelt og slapt hensyn til koronatiltak, men den posten dreide seg mest om trening og kosthold så jeg holder meg til det. Merker jeg blir provosert, skuffa og genuint sint av å se dette. Hun påvirket meg til å bli sykere, straffe meg selv med mindre mat hvis jeg ikke orket å trene den dagen, ta med egen mat til sosiale sammenkomster eller spise før jeg dro for å ikke bli fristet av mat som potensielt hadde høyere fettprosent enn 0, og trene på meg skader og trene bort mensen. Jeg vet mye av dette er personlig fra min side, og bildeskandalen og kronikkene fra helsepersonell hører fortiden til, men mediene hennes har ikke endret seg i det hele og det store. Det er fortsatt flat mage i monitor, små posjoner av mat, understreking av hvor liten og tynn man er og hvor flink man er til å trene flere ganger om dagen hver dag i uka, og søtsaker og frokost som belønning etter trening. Jeg forstår at SE blir nominert av Gullbarbien og jeg forstår kritikken folk kaster mot henne, men personlig er det CBE som ødela så mye av ungdomsårene for meg. Så mye at jeg fortsatt må håndtere tanker som trigger tilbakefall på nesten daglig basis og har måttet bruke flere år på å komme dit jeg er i dag. Bedriften CBE er et farlig forbilde. Man kan da ikke ta en IG. konto, som fremsnakker alle kjendisene i Norge seriøst? Her fremsnakkes SE AS, IR og nå altså CBE. Den er anonym, så det kan være hvemsomhelst som står bak. Også noen som har økonomisk vinning på å «fremsnakke». Er «fremsnakke» et annet ord for «markedsføre»?? Endret 13. april 2021 av Lin11
blåbærpai Skrevet 13. april 2021 #39642 Skrevet 13. april 2021 Sursøtsaus skrev (59 minutter siden): Kall meg gjerne hurpete nå, for det er jeg, men jeg merker jeg setter kaffen litt i halsen når jeg leser at instakontoen "framsnakking" fremmer CBE som et sunt og godt forbilde, spesielt innenfor trening og kosthold. Vi snakker altså om en som gjennom flere år redigerte seg tynnere og forstørra pupper og rumpe, forså å lyve om det og si at det kun kom av trening og kosthold. En som fikk tydelig beskjed fra leger og psykiatere fra spiseforstyrrelsesklinikker om at de var et farlig forbilde. En som på daglig basis fremmer thinspo ene og alene for å sanke skryt over at man er tynn og som har sagt gang på gang igjen at hvis bloggen får deg til å føle deg syk, så er det ikke hennes ansvar, men leseren som burde vite bedre og bare avfølge. Og dette er bare toppen av isfjellet for det er mye mer jeg kunne tatt tak i som barneeksponering, dårlig reklamemerking, lyving i kommentarfelt og slapt hensyn til koronatiltak, men den posten dreide seg mest om trening og kosthold så jeg holder meg til det. Merker jeg blir provosert, skuffa og genuint sint av å se dette. Hun påvirket meg til å bli sykere, straffe meg selv med mindre mat hvis jeg ikke orket å trene den dagen, ta med egen mat til sosiale sammenkomster eller spise før jeg dro for å ikke bli fristet av mat som potensielt hadde høyere fettprosent enn 0, og trene på meg skader og trene bort mensen. Jeg vet mye av dette er personlig fra min side, og bildeskandalen og kronikkene fra helsepersonell hører fortiden til, men mediene hennes har ikke endret seg i det hele og det store. Det er fortsatt flat mage i monitor, små posjoner av mat, understreking av hvor liten og tynn man er og hvor flink man er til å trene flere ganger om dagen hver dag i uka, og søtsaker og frokost som belønning etter trening. Jeg forstår at SE blir nominert av Gullbarbien og jeg forstår kritikken folk kaster mot henne, men personlig er det CBE som ødela så mye av ungdomsårene for meg. Så mye at jeg fortsatt må håndtere tanker som trigger tilbakefall på nesten daglig basis og har måttet bruke flere år på å komme dit jeg er i dag. Bedriften CBE er et farlig forbilde. Jeg reagerte også på at CBE ble løftet frem her.. Hun er ikke et godt forbilde. Punktum. 39
Gjest Lin11 Skrevet 13. april 2021 #39643 Skrevet 13. april 2021 NewStart87 skrev (13 minutter siden): Wow, her ser man hvor mye det filteret faktisk gjør og dette bruker Caroline hver eneste dag! Vi ser henne vel nesten ikke uten filter lenger? Er det en blanding av leppefilter og det andre filteret som CBE bruker på dette bildet?
Klaraku78 Skrevet 13. april 2021 #39644 Skrevet 13. april 2021 Lin11 skrev (5 minutter siden): Er det en blanding av leppefilter og det andre filteret som CBE bruker på dette bildet? Jeg tror det bare er det Old School filteret som Kristin G snakket om. Hun sa jo at leppene ble større. En ting er jo at CBE legger ut bildet med filter, men når hun får kommentarer på bildet, så svarer hun med tusen takk, hjerter og likes. Akkurat som om hun har fått kommentarer på hennes egentlige utseende uten filter. Hva er poenget å takke for kommentarer på et utseende som ikke fins. Jeg vil tippe at hun hadde fått samme kommentarer uten filter, så CBE må jo syns at hun ser skikkelig dårlig ut ettersom det filteret brukes hele tiden. Og hva er egentlig forskjell på Sophie E som operere seg, og CBE som bruker filter som endrer alt i ansiktet. 43
123Frustrert Skrevet 13. april 2021 #39645 Skrevet 13. april 2021 NewStart87 skrev (1 time siden): Jøss, er det til og med snikreklame når hun filmer Ozo. Når jeg så dette bildet måtte jeg le. Har cbe gått fullstendig vill i sitt eget ego? Hva vil hun vise? En hund som leker, sine egne nakne bein eller blondekjole? Jeg tror på de to siste, hunden er bare for å få mer oppmerksomhet om seg selv. At hun ikke merker med annonse er nok en gang bevis på hvor korttenkt hun er. Bildet med naken bein og blogger fot? 😅😅 hvor patetisk går det faktisk an å bli? 36
Gjest Lin11 Skrevet 13. april 2021 #39646 Skrevet 13. april 2021 123Frustrert skrev (47 minutter siden): Når jeg så dette bildet måtte jeg le. Har cbe gått fullstendig vill i sitt eget ego? Hva vil hun vise? En hund som leker, sine egne nakne bein eller blondekjole? Jeg tror på de to siste, hunden er bare for å få mer oppmerksomhet om seg selv. At hun ikke merker med annonse er nok en gang bevis på hvor korttenkt hun er. Bildet med naken bein og blogger fot? 😅😅 hvor patetisk går det faktisk an å bli? Snikreklame for nattkjole og cardigan 🙄
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 13. april 2021 Populært innlegg #39647 Skrevet 13. april 2021 Sursøtsaus skrev (3 timer siden): Kall meg gjerne hurpete nå, for det er jeg, men jeg merker jeg setter kaffen litt i halsen når jeg leser at instakontoen "framsnakking" fremmer CBE som et sunt og godt forbilde, spesielt innenfor trening og kosthold. Vi snakker altså om en som gjennom flere år redigerte seg tynnere og forstørra pupper og rumpe, forså å lyve om det og si at det kun kom av trening og kosthold. En som fikk tydelig beskjed fra leger og psykiatere fra spiseforstyrrelsesklinikker om at de var et farlig forbilde. En som på daglig basis fremmer thinspo ene og alene for å sanke skryt over at man er tynn og som har sagt gang på gang igjen at hvis bloggen får deg til å føle deg syk, så er det ikke hennes ansvar, men leseren som burde vite bedre og bare avfølge. Og dette er bare toppen av isfjellet for det er mye mer jeg kunne tatt tak i som barneeksponering, dårlig reklamemerking, lyving i kommentarfelt og slapt hensyn til koronatiltak, men den posten dreide seg mest om trening og kosthold så jeg holder meg til det. Merker jeg blir provosert, skuffa og genuint sint av å se dette. Hun påvirket meg til å bli sykere, straffe meg selv med mindre mat hvis jeg ikke orket å trene den dagen, ta med egen mat til sosiale sammenkomster eller spise før jeg dro for å ikke bli fristet av mat som potensielt hadde høyere fettprosent enn 0, og trene på meg skader og trene bort mensen. Jeg vet mye av dette er personlig fra min side, og bildeskandalen og kronikkene fra helsepersonell hører fortiden til, men mediene hennes har ikke endret seg i det hele og det store. Det er fortsatt flat mage i monitor, små posjoner av mat, understreking av hvor liten og tynn man er og hvor flink man er til å trene flere ganger om dagen hver dag i uka, og søtsaker og frokost som belønning etter trening. Jeg forstår at SE blir nominert av Gullbarbien og jeg forstår kritikken folk kaster mot henne, men personlig er det CBE som ødela så mye av ungdomsårene for meg. Så mye at jeg fortsatt må håndtere tanker som trigger tilbakefall på nesten daglig basis og har måttet bruke flere år på å komme dit jeg er i dag. Bedriften CBE er et farlig forbilde. Jeg er enig med deg. I går reagerte jeg vedlig på middagen som var to ganske små stykker hvit mager fisk og en grønn suppe over. Den porsjonen fikk lampene mine til å blinke rødt. Men i dag har hun postet to bilder av at hun bærer på kaloririke bakevarer, da. Begge er lagt ut i løpet av den siste timen. SKulle tro hun hadde lest innlegget ditt, @Sursøtsaus 51
Danseskjørt Skrevet 13. april 2021 #39648 Skrevet 13. april 2021 pøbelsara skrev (4 minutter siden): Jeg er enig med deg. I går reagerte jeg vedlig på middagen som var to ganske små stykker hvit mager fisk og en grønn suppe over. Den porsjonen fikk lampene mine til å blinke rødt. Men i dag har hun postet to bilder av at hun bærer på kaloririke bakevarer, da. Begge er lagt ut i løpet av den siste timen. SKulle tro hun hadde lest innlegget ditt, @Sursøtsaus Jeg lurer på om hun faktisk spiser disse bakevarene, eller om hun tar noen bit, tar bilde av at hun har spist og at det var himmelsk godt, og deretter kaster resten? Ser ikke helt for meg at hun spiser opp hele den bolla liksom🤷🏼♀️ Når det skal sies, så mistenker jeg at CBE er fast leser i tråden ettersom hun gang på gang «tilfeldigvis» tar bilder for å motbevise det som diskuteres her inne😅 43
Minnie Mus Skrevet 13. april 2021 #39649 Skrevet 13. april 2021 Siste blogginnlegg ang valpen, er vel noe av det beste og mest ærlige innlegget CBE har hatt. Hun forteller også om bakdeler med valp i hus. For en gangs skyld maler hun ikke alt rosenrødt Hun fremstår så mye mer ærlig og oppegående når hun for en gangs skyld kommer utav den rosa bobla si og ikke pynter så voldsomt på sannheten. Hun hadde nok hatt mange flere tilhengere om hun kunne skrevet flere sånne innlegg som folk kjenner seg igjen i, istedet for den evinnelige "perfekte" fasaden som er uoppnåelig for de fleste av oss. 43
Luka_S Skrevet 13. april 2021 #39650 Skrevet 13. april 2021 CBE, gi meg en video hvor vi ser at du spiser opp hele den gedigne skolebollen, så skal jeg kanskje tro på at du faktisk har spist den. 46
Populært innlegg kokkos Skrevet 13. april 2021 Populært innlegg #39651 Skrevet 13. april 2021 Luka_S skrev (10 minutter siden): CBE, gi meg en video hvor vi ser at du spiser opp hele den gedigne skolebollen, så skal jeg kanskje tro på at du faktisk har spist den. Snart kommer bollespising i boomerang 😆 69
odipodis Skrevet 13. april 2021 #39652 Skrevet 13. april 2021 (endret) Minnie Mus skrev (21 minutter siden): Siste blogginnlegg ang valpen, er vel noe av det beste og mest ærlige innlegget CBE har hatt. Hun forteller også om bakdeler med valp i hus. For en gangs skyld maler hun ikke alt rosenrødt Hun fremstår så mye mer ærlig og oppegående når hun for en gangs skyld kommer utav den rosa bobla si og ikke pynter så voldsomt på sannheten. Hun hadde nok hatt mange flere tilhengere om hun kunne skrevet flere sånne innlegg som folk kjenner seg igjen i, istedet for den evinnelige "perfekte" fasaden som er uoppnåelig for de fleste av oss. Enig i at innlegget var bedre og mer ekte enn mye annet hun legger ut. Men ingen tvil om at også dette er et krampaktig forsøk på å motbevise påstander (blant annet i denne tråden) om at hun er en dårlig valpemamma. For alt jeg vet er hun verdens beste hundeeier, tviler ikke på at valpen får mye oppmerksomhet og kos. Men for min del veier det tyngre å se bilder og film av skiturer med stålkanter og en liten valp som er så utslitt at den må sove på en tur, enn å lese et blogginnlegg med basic tips og erfaringer om det å ha valp. Endret 13. april 2021 av odipodis 42
Populært innlegg halvehimmelen Skrevet 13. april 2021 Populært innlegg #39653 Skrevet 13. april 2021 odipodis skrev (13 minutter siden): Enig i at innlegget var bedre og mer ekte enn mye annet hun legger ut. Men ingen tvil om at også dette er et krampaktig forsøk på å motbevise påstander (blant annet i denne tråden) om at hun er en dårlig valpemamma. For alt jeg vet er hun verdens beste hundeeier, tviler ikke på at valpen får mye oppmerksomhet og kos. Men for min del veier det tyngre å se bilder og film av skiturer med stålkanter og en liten valp som er så utslitt at den må sove på en tur, enn å lese et blogginnlegg med basic tips og erfaringer om det å ha valp. Jeg må si meg enig med dette. For min del virker det ikke som at CBE & co har satt seg godt nok inn i hva en valp faktisk trenger og hva det faktisk vil si å prioritere valpen. Det har vi et godt bevis på fra påskeferien. Jeg tror de er ansvarlige og bryr seg mye om Ozo, men de bryr seg enda mer om å fremme et idyllisk liv på sosiale medier. I tillegg brukes argumentet "vi har hatt hund tidligere" før, noe som ikke er verdt noe som helst. At man har hatt hund tidligere har ikke nødvendigvis noe som helst å si på om man er en god hundeeier eller ei. I tillegg ble jeg ganske overrasket over at hun i innlegget informerer leserne om at man faktisk må være forberedt på å prioritere valpen først i flere uker fremover... uker?! Denne valpen må prioriteres først i månedsvis! Det er ikke slik at den blir 4mnd og deretter kan den tusle rundt som den selv vil. Den virkelige prøvelsen kommer jo når kjære, søte Ozo skal bli tenåring – da snakker man månedsvis med moro. 51
odipodis Skrevet 13. april 2021 #39654 Skrevet 13. april 2021 halvehimmelen skrev (8 minutter siden): Jeg må si meg enig med dette. For min del virker det ikke som at CBE & co har satt seg godt nok inn i hva en valp faktisk trenger og hva det faktisk vil si å prioritere valpen. Det har vi et godt bevis på fra påskeferien. Jeg tror de er ansvarlige og bryr seg mye om Ozo, men de bryr seg enda mer om å fremme et idyllisk liv på sosiale medier. I tillegg brukes argumentet "vi har hatt hund tidligere" før, noe som ikke er verdt noe som helst. At man har hatt hund tidligere har ikke nødvendigvis noe som helst å si på om man er en god hundeeier eller ei. I tillegg ble jeg ganske overrasket over at hun i innlegget informerer leserne om at man faktisk må være forberedt på å prioritere valpen først i flere uker fremover... uker?! Denne valpen må prioriteres først i månedsvis! Det er ikke slik at den blir 4mnd og deretter kan den tusle rundt som den selv vil. Den virkelige prøvelsen kommer jo når kjære, søte Ozo skal bli tenåring – da snakker man månedsvis med moro. Hadde de virkelig prioritert valpen først, hadde de holdt seg hjemme i påska. Latt Ozo bli trygg og kjent i sitt nye hjem, leke på plenen, utforske nærområdet og få tilstrekkelig med hvile. I stedet tar de han med på fem timers biltur og lange skiturer. 41
Mymble Skrevet 13. april 2021 #39655 Skrevet 13. april 2021 (endret) Whops, glemte å redigere ene hånda 🤪 Hentet fra https://www.carolinebergeriksen.no/2021/04/12/noen-tips-livet-med-ozo-og-ny-valp/ Endret 13. april 2021 av Mymble La til link 14
Gjest Lin11 Skrevet 13. april 2021 #39656 Skrevet 13. april 2021 Mymble skrev (8 minutter siden): Whops, glemte å redigere ene hånda 🤪 Du må linke til innlegget. Men uff, dette var ikke bra. Viser poenget om redigering. Må le litt av hunden, han har litt « careface» på bildene.
Mymble Skrevet 13. april 2021 #39657 Skrevet 13. april 2021 Lin11 skrev (12 minutter siden): Du må linke til innlegget. Men uff, dette var ikke bra. Viser poenget om redigering. Må le litt av hunden, han har litt « careface» på bildene. Takk, har oppdatert innlegget. Er ny her 🙈 5
NewStart87 Skrevet 13. april 2021 #39658 Skrevet 13. april 2021 Altså, hun ligner ikke på seg selv en gang? Syntes hun er mye penere naturlig, dette får henne bare til å se eldre og kunstig ut. 29
loffen Skrevet 13. april 2021 #39659 Skrevet 13. april 2021 (endret) halvehimmelen skrev (1 time siden): Men (Beklager får ikke bort denne..) Mymble skrev (42 minutter siden): Whops, glemte å redigere ene hånda 🤪 Hentet fra https://www.carolinebergeriksen.no/2021/04/12/noen-tips-livet-med-ozo-og-ny-valp/ Herregud halsen.. og ansiktet. Så mye de airbrusher🥺Widget blockquote Endret 13. april 2021 av loffen 16
Minnie Mus Skrevet 13. april 2021 #39660 Skrevet 13. april 2021 2 minutter siden, NewStart87 said: Altså, hun ligner ikke på seg selv en gang? Syntes hun er mye penere naturlig, dette får henne bare til å se eldre og kunstig ut. Sorry altså, men det som slår meg når jeg ser dette bildet er ailien. 9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå