Populært innlegg pøbelsara Skrevet 12. april 2021 Populært innlegg #39621 Skrevet 12. april 2021 (endret) Det er heftig med valp. De har ganske små barn og ganske stor valp, så det er nok endel å passe på også - en så stor valp i verste piraja-perioden, kan være en utfordring når barna er ganske små. Barna kan bli redde for valper som biter og stikker av med leker eller drar i fletter, og hunden er sterk også som liten. Jeg synes hun skriver nyansert om dette til henne å være, så det har sikkert vært mye jobb - det er jo ofte det med unge valper. De har jo valgt en hanne og de har nok endel utfordringer foran seg også. Men fint at hun IKKE skriver at alt har vært skjønt og grønt. Endret 12. april 2021 av pøbelsara 57
Villroses hage Skrevet 12. april 2021 #39622 Skrevet 12. april 2021 Dette var jo en bra post om det å ha ny valp i hus 👍 Hadde vært fint om de kunne sagt noe om rett rase til rett familie/bruk også. 30
Kollontaj Skrevet 12. april 2021 #39623 Skrevet 12. april 2021 pøbelsara skrev (1 minutt siden): Det er heftig med valp. De har ganske små barn og ganske stor valp, så det er nok endel å passe på også - en så stor valp i verste piraja-perioden, kan være en utfordring når barna er ganske små. Barna kan bli redde for valper som biter og stikker av med leker eller drar i fletter, og hunden er sterk også som liten. Jeg synes hun skriver nyansert om dette til henne å være, så det har sikkert vært mye jobb - det er jo ofte det med unge valper. De har jo valgt en hanne og de har nok endel utfordringer foran seg også. Men fint at hun IKKE skriver at alt har vært skjønt og grønt. Ja, fint at hun innrømmer at det har vært motsatt av det man har sett hittil av hundeholdet, nemlig både utfordrende og kaotisk. Akkurat det har jo ikke blitt kommunisert verken i bilder eller tekst før nå, så egentlig var det overraskende. 31
Taffel Skrevet 12. april 2021 #39624 Skrevet 12. april 2021 Jeg merker jeg blir irriterende engasjert i dette, men det ER fordi hun har en appell til segmentet som kan tenkes å drive med det samme som henne, barna blir større, en får seg krevende hund og liker friluftsliv. Derfor er det så viktig å være et forbilde der også, og hun har mulighet til å være det. Jeg driver med hund, men jaktraser. Samojed trenger mye stimuli i vinterterreng, og enda mer i sommerterreng. Det er så annerledes enn selskapshunder. Jeg forstår ikke helt hva de tenker med denne? Det er en utrolig fin familiehund, men den vil bære kløv, trekke og være med der det er snø og kaldt. Jeg kjenner to samojedfamilier, de er ekstremsportsutøvere, og har valgt rasen fordi de digger polaraktiviteter. Den ene er hakket eldre enn Ozo, og har tilbragt forvinteren nå i en blanding av pulk, sekk og på labbene. Framtiden bringer frem brukshunden i dem.Det er kanskje litt off topic, de har enda ikke høstet merch på hunden, men det kommer nok. Narrativ er et ord som har blitt vel misbrukt i denne tråden, men er redd det er slik. CBE: LK, hva er den fineste hunden du vet? LKE: En slik hvit bamse som kan trekke sleder. Vi er sporty og den vil ha det bra hos oss. CBE: OK. 34
Gjest Lin11 Skrevet 12. april 2021 #39625 Skrevet 12. april 2021 Kollontaj skrev (2 minutter siden): Ja, fint at hun innrømmer at det har vært motsatt av det man har sett hittil av hundeholdet, nemlig både utfordrende og kaotisk. Akkurat det har jo ikke blitt kommunisert verken i bilder eller tekst før nå, så egentlig var det overraskende. Utifra påskebilder (sotet hund, aktiv hund) så tror jeg de har fått en skikkelig ramp. Så gjenstår det å se om de klarer å oppdra denne sjarmøren av en hårball. Håper de forstår at man må være like sensitiv mot en valp som en menneskebaby. De er like skjøre for skjevutvikling.
Gjest Lin11 Skrevet 12. april 2021 #39626 Skrevet 12. april 2021 (endret) Taffel skrev (6 minutter siden): Jeg merker jeg blir irriterende engasjert i dette, men det ER fordi hun har en appell til segmentet som kan tenkes å drive med det samme som henne, barna blir større, en får seg krevende hund og liker friluftsliv. Derfor er det så viktig å være et forbilde der også, og hun har mulighet til å være det. Jeg driver med hund, men jaktraser. Samojed trenger mye stimuli i vinterterreng, og enda mer i sommerterreng. Det er så annerledes enn selskapshunder. Jeg forstår ikke helt hva de tenker med denne? Det er en utrolig fin familiehund, men den vil bære kløv, trekke og være med der det er snø og kaldt. Jeg kjenner to samojedfamilier, de er ekstremsportsutøvere, og har valgt rasen fordi de digger polaraktiviteter. Den ene er hakket eldre enn Ozo, og har tilbragt forvinteren nå i en blanding av pulk, sekk og på labbene. Framtiden bringer frem brukshunden i dem.Det er kanskje litt off topic, de har enda ikke høstet merch på hunden, men det kommer nok. Narrativ er et ord som har blitt vel misbrukt i denne tråden, men er redd det er slik. CBE: LK, hva er den fineste hunden du vet? LKE: En slik hvit bamse som kan trekke sleder. Vi er sporty og den vil ha det bra hos oss. CBE: OK. Det er nok et kompromiss. Han vil være sporty og drive med friluft, hun skal ha noe som er IG vennlig. Og det er ingen tvil om at hunden er det. Endret 12. april 2021 av Lin11
Kollontaj Skrevet 12. april 2021 #39627 Skrevet 12. april 2021 Tror vel heller det var kombinasjonen av å være som en annen influencer med lignende hundetype, samt at denne hunden er enda «søtere» og bildevennlig. Passer godt til interiøret og den generelle fargepaletten på CBEs Insta. Tror de fortrengte at den vokser en kilo i uka og knapt kan løftes lengre. 36
Tulipanpiken Skrevet 12. april 2021 #39628 Skrevet 12. april 2021 Surikatt skrev (54 minutter siden): Neida, alt går fint den driter sikkert ikke i det hele tatt, lange bilturer er helt topp og utfordringene med valp som vokser opp gjelder ikke hos dem. Nå har jo CBE skrevet et langt, informativt og nyansert innlegg der hun forteller om tidvis kaos, tissing inne og en valp som krever mye tid og tålmodighet... Les det 😊 19
Taffel Skrevet 12. april 2021 #39629 Skrevet 12. april 2021 2 minutter siden, Lin11 said: Utifra påskebilder (sotet hund, aktiv hund) så tror jeg de har fått en skikkelig ramp. Så gjenstår det å se om de klarer å oppdra denne sjarmøren av en hårball. Håper de forstår at man må være like sensitiv mot en valp som en menneskebaby. De er like skjøre for skjevutvikling. Frem til tannfellingen er ferdig biter de alt du måtte vurdere å ha på deg av ermer og buksebein i filler, og det blir mye grining av barn som møter hvalpetenner. Hos ALLE. Men ikke her.... 22
Gjest Lin11 Skrevet 12. april 2021 #39630 Skrevet 12. april 2021 Kollontaj skrev (1 minutt siden): Tror vel heller det var kombinasjonen av å være som en annen influencer med lignende hundetype, samt at denne hunden er enda «søtere» og bildevennlig. Passer godt til interiøret og den generelle fargepaletten på CBEs Insta. Tror de fortrengte at den vokser en kilo i uka og knapt kan løftes lengre. Den influenseren de kopierer voldsomt fra..
Gjest Lin11 Skrevet 12. april 2021 #39631 Skrevet 12. april 2021 Taffel skrev (1 minutt siden): Frem til tannfellingen er ferdig biter de alt du måtte vurdere å ha på deg av ermer og buksebein i filler, og det blir mye grining av barn som møter hvalpetenner. Hos ALLE. Men ikke her.... Jepp, derfor har jeg ikke hund. Å ha en valp krever altfor mye tid, og et hav av tålmodighet. Jeg orker ikke det 🤪
Populært innlegg Christiane_W Skrevet 12. april 2021 Populært innlegg #39632 Skrevet 12. april 2021 Absolutt positivt at CBE innrømmer at det har vært noen krevende uker, men må innrømme at jeg lo litt da jeg leste det uthevede: "Det er mange som lurer på hvordan vi får tid til alt og hvordan vi har tilpasset oss, og jeg må jo innrømme at det har vært noen ganske krevende uker." -CBE i blogginnlegget "noen tips: livet med Ozo og ny valp" Hvordan de får tid til alt? Vi snakker om to voksne mennesker som jobber hjemmefra og styrer hverdagen sin selv. De har bedre tid enn de fleste skulle man tro...🤷♀️ Men de har jo tidligere vist at de ikke er spesielt tilpasningsdyktige. Jeg er vel ikke alene om å huske sutringen om at det var vanskelig å få jobbet 8 timer hver på dagtid da det var hjemmeskolen/-barnehage under nedstengningen i fjor vår? Å jobbe på kveldstid etter at barna var i seng var ikke aktuelt såvidt jeg husker, da skulle de jo ha voksentid.🙄 80
NewStart87 Skrevet 13. april 2021 #39633 Skrevet 13. april 2021 Jøss, er det til og med snikreklame når hun filmer Ozo. 15
Populært innlegg Ultiva Skrevet 13. april 2021 Populært innlegg #39634 Skrevet 13. april 2021 (endret) Christiane_W skrev (På 13.4.2021 den 0.06): Absolutt positivt at CBE innrømmer at det har vært noen krevende uker, men må innrømme at jeg lo litt da jeg leste det uthevede: "Det er mange som lurer på hvordan vi får tid til alt og hvordan vi har tilpasset oss, og jeg må jo innrømme at det har vært noen ganske krevende uker." -CBE i blogginnlegget "noen tips: livet med Ozo og ny valp" Hvordan de får tid til alt? Vi snakker om to voksne mennesker som jobber hjemmefra og styrer hverdagen sin selv. De har bedre tid enn de fleste skulle man tro...🤷♀️ Men de har jo tidligere vist at de ikke er spesielt tilpasningsdyktige. Jeg er vel ikke alene om å huske sutringen om at det var vanskelig å få jobbet 8 timer hver på dagtid da det var hjemmeskolen/-barnehage under nedstengningen i fjor vår? Å jobbe på kveldstid etter at barna var i seng var ikke aktuelt såvidt jeg husker, da skulle de jo ha voksentid.🙄 Du skal lete lenge for å finne et yrkesaktivt par med mer fritid enn disse her. De dokumenterer ivrig at halve arbeidsdagen brukes til hobbyer (trening, sminke, hår og selfies), i tillegg til at de begge jobber hjemmefra. Men jeg syns det var et godt og viktig innlegg fra CBE hva angår hundehold. Hun er helt ekstrem på å rosemale alt for å fremstå perfekt, og det er bra at hun som profesjonell påvirker kan informere leserne om at det faktisk er krevende med valp. Og ja, jeg husker også fortvilelsen deres i fjor, hvor de fremsto nærmest overveldet av hjemmeskolepensumet til førsteklassingen. De slår meg som alt annet enn et par med endringsvilje eller stor arbeidskapasitet. Endret 5. mai 2021 av Ultiva 63
Populært innlegg Sursøtsaus Skrevet 13. april 2021 Populært innlegg #39635 Skrevet 13. april 2021 Kall meg gjerne hurpete nå, for det er jeg, men jeg merker jeg setter kaffen litt i halsen når jeg leser at instakontoen "framsnakking" fremmer CBE som et sunt og godt forbilde, spesielt innenfor trening og kosthold. Vi snakker altså om en som gjennom flere år redigerte seg tynnere og forstørra pupper og rumpe, forså å lyve om det og si at det kun kom av trening og kosthold. En som fikk tydelig beskjed fra leger og psykiatere fra spiseforstyrrelsesklinikker om at de var et farlig forbilde. En som på daglig basis fremmer thinspo ene og alene for å sanke skryt over at man er tynn og som har sagt gang på gang igjen at hvis bloggen får deg til å føle deg syk, så er det ikke hennes ansvar, men leseren som burde vite bedre og bare avfølge. Og dette er bare toppen av isfjellet for det er mye mer jeg kunne tatt tak i som barneeksponering, dårlig reklamemerking, lyving i kommentarfelt og slapt hensyn til koronatiltak, men den posten dreide seg mest om trening og kosthold så jeg holder meg til det. Merker jeg blir provosert, skuffa og genuint sint av å se dette. Hun påvirket meg til å bli sykere, straffe meg selv med mindre mat hvis jeg ikke orket å trene den dagen, ta med egen mat til sosiale sammenkomster eller spise før jeg dro for å ikke bli fristet av mat som potensielt hadde høyere fettprosent enn 0, og trene på meg skader og trene bort mensen. Jeg vet mye av dette er personlig fra min side, og bildeskandalen og kronikkene fra helsepersonell hører fortiden til, men mediene hennes har ikke endret seg i det hele og det store. Det er fortsatt flat mage i monitor, små posjoner av mat, understreking av hvor liten og tynn man er og hvor flink man er til å trene flere ganger om dagen hver dag i uka, og søtsaker og frokost som belønning etter trening. Jeg forstår at SE blir nominert av Gullbarbien og jeg forstår kritikken folk kaster mot henne, men personlig er det CBE som ødela så mye av ungdomsårene for meg. Så mye at jeg fortsatt må håndtere tanker som trigger tilbakefall på nesten daglig basis og har måttet bruke flere år på å komme dit jeg er i dag. Bedriften CBE er et farlig forbilde. 112
Klaraku78 Skrevet 13. april 2021 #39636 Skrevet 13. april 2021 Mye fornuftig fra Kristin Gjelsvik, både bruke av filter og eksponering av barn. Registrerer at hun på ene bildet har samme filter som CBE flittig bruker. https://www.instagram.com/p/CNag5k8BdYN/?hl=nb https://www.instagram.com/p/CNiOh5lBjGZ/?hl=nb 39
Danseskjørt Skrevet 13. april 2021 #39637 Skrevet 13. april 2021 NewStart87 skrev (33 minutter siden): Jøss, er det til og med snikreklame når hun filmer Ozo. Dette reagerte jeg også på. «Se på ozo daaaaa ( men se på beina mine og den lekre blondekjole ooooog daaaa🦵🏼). 27
Populært innlegg Klaraku78 Skrevet 13. april 2021 Populært innlegg #39638 Skrevet 13. april 2021 (endret) https://www.instagram.com/p/CNcjXrnBEdf/?hl=nb Her snakker jo Kristin Gjelsvik om akkurat det filteret som CBE bruker daglig. Kristin viser og forteller hva filteret gjør med ansiktet; slimmere ansikt, hvitere tenner, ansiktsløftning, plettfri hud, nesa smalere, leppene større. Og dette syns CBE er greit å bruke omtrent hver dag, og på alle videoer og bilder. Hun har det til og med på profilbildet på Instagram. Kristin sier det jo, at hvis du bruker dette filteret hele tiden, så fucker det opp hodet ditt. Og noe mer trenger man vel ikke å si for å skjønne at CBE er ute å kjøre. Endret 13. april 2021 av Klaraku78 81
Danseskjørt Skrevet 13. april 2021 #39639 Skrevet 13. april 2021 Klaraku78 skrev (8 minutter siden): https://www.instagram.com/p/CNcjXrnBEdf/?hl=nb Her snakker jo Kristin Gjelsvik om akkurat det filteret som CBE bruker daglig. Kristin viser og forteller hva filteret gjør med ansiktet; slimmere ansikt, hvitere tenner, ansiktsløftning, plettfri hud, nesa smalere, leppene større. Og dette syns CBE er greit å bruke omtrent hver dag, og på alle videoer og bilder. Hun har det til og med på profilbildet på Instagram. Kristin sier det jo, at vis du bruker dette filteret hele tiden, så fucker det opp hodet ditt. Og noe mer trenger man vel ikke å si for å skjønne at CBE er ute å kjøre. Fy fader ass! ELSKER Kristin🥳 37
NewStart87 Skrevet 13. april 2021 #39640 Skrevet 13. april 2021 Tuttifrutt skrev (16 minutter siden): Fy fader ass! ELSKER Kristin🥳 Klaraku78 skrev (25 minutter siden): https://www.instagram.com/p/CNcjXrnBEdf/?hl=nb Her snakker jo Kristin Gjelsvik om akkurat det filteret som CBE bruker daglig. Kristin viser og forteller hva filteret gjør med ansiktet; slimmere ansikt, hvitere tenner, ansiktsløftning, plettfri hud, nesa smalere, leppene større. Og dette syns CBE er greit å bruke omtrent hver dag, og på alle videoer og bilder. Hun har det til og med på profilbildet på Instagram. Kristin sier det jo, at hvis du bruker dette filteret hele tiden, så fucker det opp hodet ditt. Og noe mer trenger man vel ikke å si for å skjønne at CBE er ute å kjøre. Wow, her ser man hvor mye det filteret faktisk gjør og dette bruker Caroline hver eneste dag! Vi ser henne vel nesten ikke uten filter lenger? 40
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå