Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Trolltussa
Skrevet
Shopgirl2014 skrev (6 timer siden):

De oppnådde jo det de ønsket? Over 100.000 så annonsen og huset ble solgt på drøyt en uke. For den prisen de ville ha, vil jeg tro. Siden det gikk så fort. 

https://www.ta.no/nyheter/bolig-og-eiendom/caroline-berg-eriksen/na-kan-du-kjope-huset-til-fotballfruen/s/5-50-252668

https://www.ta.no/nyheter/fotballfrue/caroline-berg-eriksen/na-er-huset-solgt/s/5-50-256571

Det at 100.000 så annonsen var vel ikke fordi de ønsket å kjøpe huset, men heller for å se en flau sekvens som attpåtil ble parodiert.

Huset hadde nok blitt solgt om hun la ut en annonse på Finn som andre dødelige 

Gjest Trolltussa
Skrevet
Michel skrev (12 minutter siden):

Hvis ingenting som er blitt kritisert tidligere er forandret hvorfor eksistererdenne tråden?

Det er derfor tråden eksisterer. Fremdeles mye å kritisere....

Gjest Lavande
Skrevet (endret)
Lin10 skrev (7 timer siden):

Kan ikke tenke meg CBE tok seg nær av parodien. Var jo bare morsom. Hun fikk solgt huset veldig raskt og flyttet til en flott og stort hus i en annen by. Er jo ikke alle som har mulighet til å eie sitt eget hus😊Hagen har jo et stort potensialet. Forundrer meg ikke om de bygger ny garasje og svømmebasseng i hagen etterhvert. Har jo hatt stor suksess i mange år nå jobbmessig og ser ikke ut som inntektene avtar. Lucky her😊

Jeg opplevde også parodien som morsom, da den latterliggjorde influenceren sin "salgsvideo". Så ja, vi får håpe de klarte å le av det selv. 

Men:

- Hvorfor "fantasere"  på vegne av dem at de kanskje i fremtiden skal bygge garasje og svømmebasseng?

- Suksess? Det kommer an på hva man sammenligner  med. Hva har de oppnådd? Hvem regnes det i tilfelle som suksessfullt for? Og kan en bedrift som "må bruke barn" i sitt konsept i det hele tatt regnes som suksessfull?

- Inntekter? Nei, hva skal man tro, når lesertall på bloggen nå ser ut til å ligge på ca. 4000 (drastisk nedgang fra tidligere år), samt bedriften har lavt engasjementrate på Instagram. Samtidig virker det ikke som Treasures AS klarer å få på plass noe annet de kan tjene penger på.

Dokumentasjon på

- Lesertall og engasjementrate: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/?do=findComment&comment=27344019

- Uetisk drift: https://influencere.wordpress.com/cbe-no/

Endret av Lavande
Skrevet
Stjernekikkeren skrev (17 timer siden):

Jeg mener det er skadelig å legge verdien sin og fokuset sitt så kraftig på utseende som det bloggere og influensere gjør, Caroline Berg Eriksen inkludert. Hva så om hennes mage var flat etter fødsel, mens andres ikke er det? Gjør det henne til noe bedre enn de som ser ut som de nettopp har født? I stede for å fokusere på at barnet var født og alle var friske og fine,  skulle hun ut og bevise at det går an å se bra ut selv om man nettopp har poppet ut en unge. Selv mange år etterpå handler det om flat mage, utseende, kropp, trening, hår og sminke, og oppi dette vokser det opp to små jenter. Som om de ikke er nok utsatt av skjønnhets- og kroppspress som det er, de må vokse opp i et reir hvor kroppspress omtrent ble oppfunnet, beklager at jeg setter det så på spissen. Som det bildet over, er det sånn hun skal se ut når hun skal ut og herje med ungene i hagen? Hvorfor? Hvorfor er det DER fokuset ligger, igjen, utseendet. Har hun ingenting annet å komme med enn kropp og ansikt? Det kan jeg faktisk ikke helt tro...

Words. Det er så usigelig trist. 

• Liker 18
Skrevet
Shopgirl2014 skrev (16 timer siden):

De oppnådde jo det de ønsket? Over 100.000 så annonsen og huset ble solgt på drøyt en uke. For den prisen de ville ha, vil jeg tro. Siden det gikk så fort. 

https://www.ta.no/nyheter/bolig-og-eiendom/caroline-berg-eriksen/na-kan-du-kjope-huset-til-fotballfruen/s/5-50-252668

https://www.ta.no/nyheter/fotballfrue/caroline-berg-eriksen/na-er-huset-solgt/s/5-50-256571

Det at mange så den annonsen har forskjellige grunner ... Til og med undertegnede var innom annonsen, og jeg hadde absolutt ingen planer om å bytte ut huset mitt. 

• Liker 47
Skrevet
Pust skrev (3 minutter siden):

Det at mange så den annonsen har forskjellige grunner ... Til og med undertegnede var innom annonsen, og jeg hadde absolutt ingen planer om å bytte ut huset mitt. 

Ja minst to av klikkene på den annonsen var mine. Jeg kommer ikke til å flytte til Siljan av den grunn. 

• Liker 26
Skrevet
Lin10 skrev (14 timer siden):

Kan ikke tenke meg CBE tok seg nær av parodien. Var jo bare morsom. Hun fikk solgt huset veldig raskt og flyttet til en flott og stort hus i en annen by. Er jo ikke alle som har mulighet til å eie sitt eget hus😊Hagen har jo et stort potensialet. Forundrer meg ikke om de bygger ny garasje og svømmebasseng i hagen etterhvert. Har jo hatt stor suksess i mange år nå jobbmessig og ser ikke ut som inntektene avtar. Lucky her😊

Jeg legger merke til at du skriver at "hun flyttet til en flott og stort hus i EN ANNEN BY". Du virker å være godt informert om CBE-es liv. Da vet du også hvilken annen by det er snakk om, men det skriver du ikke. Kan hende fordi Sarp ikke er så glamorøs by, at det passer å nevne i din post i forbindelse med det glamorøse paret? 😉 

• Liker 36
Skrevet

Merkelig hvor mye større magen var i videoen en  på bilder hun viste frem. Det er vanskelig å la være å tenke at bildene med liten mage er tatt tidligere i svangerskapet, men presentert som å være tatt sent. 

• Liker 40
Skrevet
Medici skrev (42 minutter siden):

Merkelig hvor mye større magen var i videoen en  på bilder hun viste frem. Det er vanskelig å la være å tenke at bildene med liten mage er tatt tidligere i svangerskapet, men presentert som å være tatt sent. 

Enig, men jeg vil tro, gitt historikken, at de har redigert gravidmagen mindre. 

• Liker 20
Skrevet

Ja, la oss endelig snike inn absolutt overalt hvor slanke dere er: 

«Sengen er vel 160cm, så gedigen er den ikke, men det er grei plass for to slanke personer :p»

Hentet herfra: https://www.carolinebergeriksen.no/2021/04/06/pasken-2021/comment-page-1/#comment-1259268

Og surprise, surprise - blir misunnelseskortet dratt nok en gang, av en iherdig forsvarer av frua. Det kortet er så oppbrukt nå at det blir helt latterlig. 

• Liker 44
Skrevet (endret)

Jeg er helt enig med deg!! 

Medici skrev (56 minutter siden):

Endret av Visum
  • Liker 5
Skrevet (endret)
Sølv_dugg skrev (1 time siden):

Bare en kommentar til det (de) berømmelige post partum bildene av hun og proklamasjonen om at hun gjorde det fordi hun var stolt og ville vise at magen/kroppen ikke blir ødelagt av en graviditet. Kate Middleton har vist seg offentlig kort tid etter fødsel med en tydelig liten bump på magen alle tre gangene. Hun er hyllet for å være et forbilde og for å vise at magen svært sjelden trekker seg tilbake til flat tilstand etter 3-4 dager. Alle som har født vet hvorfor mtp livmor o.l. Se på hun i dag med en fantastisk kropp, iallfall det man ser av den, til tross for at hun har født hele tre barn.
Men hos fruen vil man ikke gå foran som et godt eksempel og vise at selv godt trente kan slite med å få tilbake pre graviditetskroppen sin. Neida, selv sixpacken er tilbake på så kort tid, der hun poserer i minimal truse og push up. Hun hadde tjent så uendelig mye mer på å være mer jordnær og folkelig. Jeg forstår for all del at hun er glad og fornøyd med å få superkroppen tilbake på rekordtid, men hun gjør det kun for seg selv, for egen hyllest og egen selvfølelse. Og jeg må dessverre si at mtp historikken med Photoshop, så vet jeg ikke om jeg stoler nok på hun til å anerkjenne bilde som ekte.

Og til huset i Siljan og videoen. Tre-fire av de klikkene er mine. Jeg bor i Bergen og har ingen planer om å flytte herfra, men en sånn video lar man ikke bli usett nettopp pga underholdningsverdien. Pluss at jeg har vist den til et par kollegaer som hadde sett parodien som ikke ante hvem CBE.no var, og lurte på om det faktisk var reelt at noen hadde lagt ut en sånn type salgsvideo, utelukkende for å markedsføre seg selv mer enn boligen.

Det stemmer ikke at Kate Middleton ble bare hyllet akkurat. Å sprette opp så kort tid etter fødsel og å være så velpleid er da virkelig heller ikke normalt. Tror du virkelig at hun ville klart det uten mer hjelp og støtte enn hva normale mennesker kan drømme om? 

Og ikke tro at den kroppen hennes ikke er tent. Hun har folk som hjelper henne med hva det skal være. For et eksempel du kommer med!  😄

når det er sagt så syns jeg det er helt feil å legge ut bilder av magen etter fødsel. Men det er noen her som må slutte å sette andre opp mot CBE når de ikke er et hår bedre på viktige områder.

Endret av SoWhat?
  • Liker 5
Skrevet
Aquarius04 skrev (30 minutter siden):

Ja, la oss endelig snike inn absolutt overalt hvor slanke dere er: 

«Sengen er vel 160cm, så gedigen er den ikke, men det er grei plass for to slanke personer :p»

Hentet herfra: https://www.carolinebergeriksen.no/2021/04/06/pasken-2021/comment-page-1/#comment-1259268

Og surprise, surprise - blir misunnelseskortet dratt nok en gang, av en iherdig forsvarer av frua. Det kortet er så oppbrukt nå at det blir helt latterlig. 

Hvorfor skrev hun den smilyen som viser tunge? Ædæbæda, vi er jo så slanke begge to liksom? :filer: Er alltid viktig å poengtere hvor slank man er skjønner jeg. 

• Liker 32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...