Nijole Skrevet 8. april 2021 #39301 Skrevet 8. april 2021 Inocybe skrev (57 minutter siden): Rapporter da. Har du noen relevante svar til problemstillingen eller bare mer avsporing? Sier det samme til deg, rapporter da. Du ser at vi to gjør det samme her? Jeg hadde behov for å kommentere brukerdebatten, du hadde behov for å kommentere avsporingen. 😊 Hva er det du ønsker min mening om? 5
punkyB Skrevet 8. april 2021 #39302 Skrevet 8. april 2021 CecilieX skrev (1 time siden): Personlig er jeg veldig bevisst på dette. Jeg bestemte meg etter redigeringsskandalen at dette ville jeg ikke legitimere med mine klikk lenger. Mye tyder på at mange har tenkt som meg. Men samtidig så må man jo forsøke å være en motstemme eller bevisstgjøre på det problematiske og uetiske rundt måten det blogges på. Det ville være alle influenceres våte drøm å fortsette ufortrødent, og argumentet med at «det er bare å slutte å lese» er mye brukt. Det er jo derfor de desperat vil diskreditere kritikere og kaller alt mobbing. Får de ikke kritikk så legitimerer du dem på et vis også. Den som tier samtykker etc. Derfor legger jeg meg på en linje hvor jeg skroller gjennom en sjelden gang. Det jo lurt å oppsøke kilden dersom du skal mene noe om noe, hvis ikke baserer du deg jo bare på annenhånds kunnskap og den er som kjent ofte subjektiv. Absolutt et dilemma, som det er viktig å være bevisst på, men jeg er sikker på at dersom man bare lukker øynene så skjer det ingen endring. Kollontaj skrev (51 minutter siden): Underskriver det @CecilieX skriver. Vanskelig å ha god kunnskap uten å gå til kilden, det blir som å diskutere politikk uten å sette seg inn i saksområdene (det er det jo mange som ikke gjør, men da tar jeg dem ikke seriøst). Lenker og henvisning til det CBE legger ut har lenge vært påkrevd i denne tråden. Det synes jeg jo høres fornuftig ut det dere begge skriver, og tenker . Kritiske røster er bra og man må jo ha et grunnlag for å uttale seg - men man trenger ikke å være daglig leser (=hyller) 6
Nijole Skrevet 8. april 2021 #39303 Skrevet 8. april 2021 Spennende nytt lovforslag! https://www.minmote.no/#!/artikkel/24901597/regjeringen-vil-gjoere-det-paalagt-aa-merke-retusjert-reklame-ogsaa-paa-some 20
Ikkenoledig Skrevet 8. april 2021 #39304 Skrevet 8. april 2021 123Frustrert skrev (2 timer siden): det er lov, men er det nødvendig? 😇 Tenker at så lenge man følger anbefalingene så er ikke det noe å kritisere en bedrift for. Nok mange frisører, spa osv som er glad for kunder nå, selv om det ikke er nødvendig. 11
Malum Skrevet 8. april 2021 #39305 Skrevet 8. april 2021 Nijole skrev (3 minutter siden): Spennende nytt lovforslag! https://www.minmote.no/#!/artikkel/24901597/regjeringen-vil-gjoere-det-paalagt-aa-merke-retusjert-reklame-ogsaa-paa-some Som allerede er lenket til i tråden, her 🙂 Kollontaj skrev (4 timer siden): Polliani trekker frem et stadig økende «triks» for å skjule at du har brukt filter på bilder og videoer. – Det er flere som spiller inn videoer og tar bilder med Instagram-filter på, lagrer dem på kamerarullen og så laster dem opp igjen, for da forsvinner skriften øverst i venstre hjørne om at du har lagt på filter. Det er en skikkelig uting, forklarer hun. https://www.minmote.no/#!/artikkel/24901597/regjeringen-vil-gjoere-det-paalagt-aa-merke-retusjert-reklame 17
Nijole Skrevet 8. april 2021 #39306 Skrevet 8. april 2021 (endret) Malum skrev (10 minutter siden): Som allerede er lenket til i tråden, her 🙂 Beklager så meget. Sto bare om Polliani og filtertriks i posten og ikke noe om lovforslag så jeg trykket ikke på linken. Endret 8. april 2021 av Nijole 2
SoWhat? Skrevet 8. april 2021 #39307 Skrevet 8. april 2021 Nijole skrev (19 minutter siden): Spennende nytt lovforslag! https://www.minmote.no/#!/artikkel/24901597/regjeringen-vil-gjoere-det-paalagt-aa-merke-retusjert-reklame-ogsaa-paa-some Håper veldig veldig veldig at det går igjennom. Ellers vil jeg si at du gjør en god innsats i tråden her 🙂 Jeg kommer kun til å skrive denne kommentaren. 6
Villroses hage Skrevet 8. april 2021 #39308 Skrevet 8. april 2021 (endret) 5 hours ago, Inocybe said: Kjenner meg igjen i gruppen til @Boletta og @Katten89. I mange år har jeg trent betydelig mer enn CBE, men har sjelden funnet inspirasjon der. Hovedgrunnene til denne lave inspirasjonsverdi er: 1. Forskjellig formål med trening. CBE framstår som om hun primært trener for å oppnå et bestemt utseende. Jeg gjenkjenner alt for mye fra den gangen jeg slet mest med spiseforstyrrelser til at jeg er komfortabel med settingen. Jeg har for egen del fått snudd fokus til å handle om treningsmål, være ute, treningsglede og fysisk og mental helse. Ingen premier for kaloriforbrenning eller self shaming for ikke å gjennomføre en økt! Det er et sykelig tankemønster ingen har godt av. 2. Kunnskap og formidlingsevne. Netfit/CBE.no framstår som overraskende lite kunnskapsrike. Jeg oppfatter kommentarene eierne skriver som Netfit på samme nivå som førsteårsstudenter som tror de vet alt men hverken har det nødvendige overblikket over fagfeltet eller evnene til å formidle det de ønsker. I stedet forsøker de å briljere og slå ned vanskelige (for dem) spørsmål med fremmedord og uttrykk de ikke helt selv forstår. Å kunne forklare et fagfelt på en måte så legmannen kan følge med krever dyp forståelse av emnet i tillegg til pedagogiske evner. Jeg vet ikke alt om trening men jeg har mangeårig erfaring med å plukke ut besserwisser "førsteårsstudenter" når jeg ser dem. 3. Evne til å gjennomføre øktene og øvelsene selv. Jeg forventet at en trener kan vise en øvelse korrekt og på en god pedagogisk måte. Det klarer ikke CBE. 4. Trenerens fokus. Når jeg følger en trener så er jeg der for min skyld. Jeg tenker på mitt utbytte og driter loddrett i treneres treningsutbytte. Jeg er ikke der for å applaudere treneren eller skryte av dennes prestasjon. CBE har så godt som aldri fokus på følgeren men bare på seg selv og forventer i tillegg skryt. Selv under de to (?) livetreningene, som jeg faktisk fulgte i håp om det skulle fungere, handlet alt om CBE og hvordan hun så ut. Intet om meg som så på. Jeg inspireres ikke av at CBE plutselig viser hun kan gå i spagaten. Jeg vil bli med på øvelsene fra start ikke bare forventes å klappe begeistret i hendene etter CBE har gjort de basale øvelsene uten for kamera. Nå er det vist forbudt å nevne Funkygine 😂 men jeg velger å gjøre det likevel. Jeg følger ikke Funky blant annet på grunn av barneeksponeringen men hun dukker raskt opp på søkene mine etter inspirasjon. Nå jeg tenker på det har så godt som aldri CBE.no eller Netfit kommet opp i søkene med mindre jeg spesifikt har søkt etter dem. Det er ille for Treasures de ikke klarer å komme høyere opp i Googlesøkene nå mange år etter lanseringen av treningsplatformen deres! Tilbake til Funky. Funky klarer det CBE ikke får til. Jeg får med det samme lyst på å bli med på økten. Det er medrivende og jeg får lyst til å gjøre å blir mer som Funky. Her kan Netfit lære mye. Dette 👍👏👏 Savner treningen og treneren (som er utdannet fysioterapeut) min sårt. En herlig, sprek og inspirerende person som er god til å få fart på oss. Bruker nettet for å finne nogenlunde tilsvarende økter. Jeg har samme skavank som CBE, nemlig for mye svai i ryggen. Må derfor være ekstra nøye med å gjøre øvelser riktig for å fungere bra i hverdagen. Får direkte vondt i ryggen av å se CBE utføre de samme øvelsene jeg er vant med å gjøre. Galskap å lansere øvelser vist med denne modellen som et profesjonellt treningstilbud! Endret 8. april 2021 av Villroses hage Agh! Sikrevleif. 37
Inocybe Skrevet 8. april 2021 #39309 Skrevet 8. april 2021 Nijole skrev (2 timer siden): Sier det samme til deg, rapporter da. Du ser at vi to gjør det samme her? Jeg hadde behov for å kommentere brukerdebatten, du hadde behov for å kommentere avsporingen. 😊 Hva er det du ønsker min mening om? Resten av innlegget hvor jeg beskrev det jeg mener er grenser for debatt om influencere og forklarte hvorfor brukeren ble svart på denne måten. Regner ikke med seriøst svar så lar det ligge. 24
Klokkereim Skrevet 8. april 2021 #39310 Skrevet 8. april 2021 Jeg tror at paret selv ser at de inspirerer for få til at netfit ville funket. Hadde folk blitt inspirert og jublet under treningsinnleggene hadde vel netfit vært oppe og gått for lengst. 26
Elina123 Skrevet 8. april 2021 #39311 Skrevet 8. april 2021 Sølv_dugg skrev (2 timer siden): Så, hvilken treningskategori er jeg i da?Jeg er, eller burde iallfall, være midt i blinken for Netfit. Jeg går mye på fjellet, jeg er seig i kroppen og slank, men eier ikke definerte muskler i overkroppen fordi jeg aldri trener den. Jeg skal gifte meg til neste år, og hadde absolutt trengt noen gode øvelser for å få noe mer markerte muskler, spesielt i ryggen siden kjolen jeg skal ha har dyp utringing bak. Med de fleste treningsstudioer stengt hadde det vært topp med et eget treningsprogram jeg kan gjennomføre i min egen stue. Fruen har jo, hvis ikke hukommelsen min svikter, vist frem litt øvelser tidligere med stang og manualer. Men jeg tør rett og slett ikke å hive meg ut på hennes treningsopplegg. Jeg er redd for å gjøre øvelsene feil og i værste fall ende opp med ødelagte skuldre og rygg. Sånn som hun løper, og jeg hører fra andre her som har peiling, på hvordan hun utfører enkle basaløvelser feil, så er det ikke hun jeg går til for å “få hjelp” Treningen hennes er mer manisk og kaloriforbrennende enn jeg er ute etter. Tipser deg om naardic.no. Kjempebra! 12
Nijole Skrevet 8. april 2021 #39312 Skrevet 8. april 2021 Inocybe skrev (12 minutter siden): Resten av innlegget hvor jeg beskrev det jeg mener er grenser for debatt om influencere og forklarte hvorfor brukeren ble svart på denne måten. Regner ikke med seriøst svar så lar det ligge. Inocybe skrev (5 timer siden): (Her nærmer jeg meg grensen for avsporing. Hvis moderator mener det bikker over så gjerne slett Jeg kommer til å skrive noe om etiske grenser for debatt om influencere hvilket jeg mener er viktig.) Til svaret mitt. Her misser du @Hut og @Nijole poenget. Ja @123Frustrert var muligvis litt sleivete i kommentaren sin men det jeg antar var tanken bak er god nok og jeg skjønner utblåsningen. Brukeren @Levina hopper titt og ofte inn i tråden med spekulative kommentarer og forsvinner like raskt når man spør mer om disse påstandene. Å gang på gang stikke med halen mellom beinene når diskusjonen blir vanskelig er bare pinlig. Det er noe som heter opp som en løve og ned som en skinnfell som passer særdeles godt her. Ofte har kommentarene til Levina preg av at denne personen kjenner til forhold hos influenceren som _ikke_ er publisert på SoMe. Det er IKKE innafor å diskutere noe som helst som influenceren ikke selv har valgt å dele. Det gir en sånn ekkel spekulativ paparazzi-følelse som vi av hensyn til influenceren bør unngå og Levina er en av dem som bidrar mye til publisering av spekulativt privat innhold. -Hvis Levina faktisk kjenner til forhold som influenceren ikke selv har publisert og influenceren faktisk setter pris på det, så bør det gjøres rede for det. Levina, og eventuelle andre relasjoner til CBE på KG, kan gå ut med sin forbindelse til familien og CBE kan verifisere hun kjenner personen og er ok med det private innholdet denne personen deler. -Hvis Levina, eller andre personlige relasjoner, ønsker sin anonymitet på KG må denne personen holde seg strikt innen reglene og _ikke_ publisere spekulativt privat innhold. Å furte når personen tas for å publisere innhold ingen av oss kan vite noe om, ut fra det influenceren selv har delt, er patetisk. -Hvis Levina, eller andre brukere, ikke kjenner til influenceren men skriver innhold som framstår som privat viten, så er dette veldig triste personligheter når de velger å spre slike spekulasjoner og løgner. Hvis det er dette innlegget (som du siterte meg i) du tenkte på så kommer ikke til å svare på det nei. Du får heller skrive noe generelt, og ikke om en bruker, så kan vi diskutere. 3
Inocybe Skrevet 8. april 2021 #39313 Skrevet 8. april 2021 Klokkereim skrev (2 minutter siden): Jeg tror at paret selv ser at de inspirerer for få til at netfit ville funket. Hadde folk blitt inspirert og jublet under treningsinnleggene hadde vel netfit vært oppe og gått for lengst. Godt poeng. Laber interesse helt fra start gjør at de ikke gidder gjøre innsatsen som må til å få konseptet opp å kjøre. Trist for dem for jeg tror de selv hadde troen og virkelig ønsket å få det til. Tror de hadde gjort klokt i å høre på de "misunnelige" og forandret hovedfokus fra å handle om utseendet til hovedmodellen og "applauder meg" og dreie det over på leseren/mottakeren. Hadde de gjort det tidlig nok kunne de kanskje ha snudd det til noe positivt. I tillegg har de latt alle gullsjansene under korona bare gå forbi uten seriøse forsøk på å ta dem. Dumt av dem. 35
Roadrunner Skrevet 8. april 2021 #39314 Skrevet 8. april 2021 Jeg tror pandemien ødela litt for dem. For plutselig ble online-trening en hit, mange aktører kastet seg rundt, flere med stor suksess. Nevnte Naardic er en av de, som hev seg rundt og fikk opp et online-program på kort tid og virkelig har truffet med timing og tilbud. Samtidig fortsatte CBE.no og NetFit i sin vante tralt, med et par små forsøk på online-trening før det ble kuttet helt ut. Planen var vel ikke at konkurransen skulle bli så massiv på veldog kort tid... 25
Gjest Lin11 Skrevet 8. april 2021 #39315 Skrevet 8. april 2021 (endret) Roadrunner skrev (11 minutter siden): Jeg tror pandemien ødela litt for dem. For plutselig ble online-trening en hit, mange aktører kastet seg rundt, flere med stor suksess. Nevnte Naardic er en av de, som hev seg rundt og fikk opp et online-program på kort tid og virkelig har truffet med timing og tilbud. Samtidig fortsatte CBE.no og NetFit i sin vante tralt, med et par små forsøk på online-trening før det ble kuttet helt ut. Planen var vel ikke at konkurransen skulle bli så massiv på veldog kort tid... Tviler på korona skulle være en brems? For mange av idrettskjendisene i Norge har korona gitt de arbeid. NRK bruker mange av de, blant annet Yngvar brukes på mange arenaer. Han er PT for diabetesforbundet. Fitfocus har fått en skikkelig oppsving under koronatiden. Jeg tror ikke mangel på engasjement rundt NetFit er basert på tidspunkt, men mer at det ikke er fengende eller engasjerende. Tror ikke jeg vet om en norsk treningsfigur over 30 som er så sterkt sminket under trening eller er så stiv i bevegelsene som CBE. Det er ikke autentisk rett og slett. Endret 8. april 2021 av Lin11
Populært innlegg minimymlen Skrevet 8. april 2021 Populært innlegg #39316 Skrevet 8. april 2021 Roadrunner skrev (45 minutter siden): Jeg tror pandemien ødela litt for dem. For plutselig ble online-trening en hit, mange aktører kastet seg rundt, flere med stor suksess. Nevnte Naardic er en av de, som hev seg rundt og fikk opp et online-program på kort tid og virkelig har truffet med timing og tilbud. Samtidig fortsatte CBE.no og NetFit i sin vante tralt, med et par små forsøk på online-trening før det ble kuttet helt ut. Planen var vel ikke at konkurransen skulle bli så massiv på veldog kort tid... Ødela? De fikk jo en fantastisk mulighet til å ta netfit, som de har jobbet med "i flere år" opp og frem servert på et sølvfat! Det er jo faktisk helt merkelig at de, av alle, som er eksperter på trening, sosiale medier og til og med hadde en app på gang ikke grep denne muligheten til å komme seg opp og frem! 52
lillevennen Skrevet 8. april 2021 #39317 Skrevet 8. april 2021 Ikkenoledig skrev (7 timer siden): Tenker at så lenge man følger anbefalingene så er ikke det noe å kritisere en bedrift for. Nok mange frisører, spa osv som er glad for kunder nå, selv om det ikke er nødvendig. Enig her. Vi har mange i næringslivet som sliter nå som ikke leverer "nødvendige" tjenester, men som like fullt er avhengig av inntekten for å overleve i disse tider. Mange sliter med tilgang av kunder nå, og om vi tar de hensynene vi må nå og bruker tjenestene så kan sikkert flere av disse overleve. Det er ikke nødvendig å klippe håret, men mange velger å gjøre det. Hverken frisører eller negledesignere kan sies å være høytlønnet og bak disse bedriftene står det kanskje noen som bare kjemper for å holde hodet over vann i denne tiden - som prøver å unngå permitteringer, som risikerer å miste dyktige ansatte som følge av usikkerheten og som kanskje risikerer å miste eget levebrød. Så som ekstra poeng nå kan man legge til "bruk din lokale frisør/negledesigner/massør (etc) nå og støtt lokalt næringsliv👍" i innlegg i Some😊 poeng både for næringsliv og for å holde folk der de hører hjemme - ikke dra med seg smitte til andre steder om restriksjoner tilsier at ikke det lar seg gjøre i egen kommune. 14
Surikatt Skrevet 8. april 2021 #39318 Skrevet 8. april 2021 minimymlen skrev (1 time siden): Ødela? De fikk jo en fantastisk mulighet til å ta netfit, som de har jobbet med "i flere år" opp og frem servert på et sølvfat! Det er jo faktisk helt merkelig at de, av alle, som er eksperter på trening, sosiale medier og til og med hadde en app på gang ikke grep denne muligheten til å komme seg opp og frem! De er rett og slett inkompetente i formidlingen av trening. Caroline Berg-Eriksen trener og tar selfier for å skryte av seg selv og for likes. Dritbra forretningsidé. Og så søkte de etter en ydmyk person til Netfit😂. Hvordan er det mulig? Dette paret er det minst ydmyke jeg vet om. 43
Populært innlegg Honningmor Skrevet 8. april 2021 Populært innlegg #39319 Skrevet 8. april 2021 Hvem som mener at de MÅ stå opp 0530 hver dag for å trene en time (i tillegg til flere kveldsøkter i uka), med mindre de er profesjonelle idrettsutøvere/jobber mot et konkret mål for en periode? Altså, da trener man jo ikke for å holde kroppen sunn og frisk, eller for å leve et balansert liv? Eller har jeg, som bare er sporadisk hobbymosjonist, misforstått hva som må til? Det er virkelig noe riv ruskende galt når man ser slike kommentarer i lys av poseringer, innsuget mager, miniposjoner mat, og filterbruk. Usikker på om det er meg det er noe galt med, hun som lever i en alternativ virkelighet med alt for lite normalt ansvar og aaalt for mye tid, eller i verste fall, et helt for jævlig skrudd og dårlig selvbilde. 52
Kollontaj Skrevet 8. april 2021 #39320 Skrevet 8. april 2021 Hvis du skal på jobb tidlig, kan det jo være en årsak til å stå opp tidlig, jeg kjenner flere som er ferdig med treninga kl 7-7.30, men de skal jo rett på jobb etterpå (akkurat nå jobber jo flere hjemme) samt kanskje levere noen unger først. Så vidt meg bekjent skal vel ikke CBE rekke noe spesielt, jeg oppfatter det heller ikke positivt å løpe ei mil før frokost, men hva vet jeg. Jeg trener kun på ettermiddag eller tidlig kveld. 29
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå