Inocybe Skrevet 8. april 2021 #39281 Skrevet 8. april 2021 Boletta skrev (9 timer siden): Eller som meg: 4. Trener mye. Er stadig på utkikk etter økter jeg kan gjøre hjemme i disse tider. Liker variasjon, og har derfor u utgangspunktet et åpent sinn for Netfit og konkrete forslag til økter. Men blir ikke inspirert av den selvspeilende thinspo-måten modellen publiseres på. Katten89 skrev (2 timer siden): Jeg kjenner meg ikke igjen i noen av gruppene. Jeg trener mye og kan mye om trening og blir hverken inspirert eller informert. Synes det hun legger ut er dårlig og preget av lite kunnskap. Savner treningsinfluensere som ikke bare hopper rundt, men som faktisk lærer folk noe om trening. Fruen har som nevnt tidligere heller ikke de største resultatene på trening. Hun løper ok og er tynn, men lite progressjon på muskelmasse (bortsett fra rompa kanskje som er stor på enkelte bilder) . Hun trener bare for å forbrenne kalorier, ikke for prestasjon eller muskelvekst. Og det er znorketi znork Kjenner meg igjen i gruppen til @Boletta og @Katten89. I mange år har jeg trent betydelig mer enn CBE, men har sjelden funnet inspirasjon der. Hovedgrunnene til denne lave inspirasjonsverdi er: 1. Forskjellig formål med trening. CBE framstår som om hun primært trener for å oppnå et bestemt utseende. Jeg gjenkjenner alt for mye fra den gangen jeg slet mest med spiseforstyrrelser til at jeg er komfortabel med settingen. Jeg har for egen del fått snudd fokus til å handle om treningsmål, være ute, treningsglede og fysisk og mental helse. Ingen premier for kaloriforbrenning eller self shaming for ikke å gjennomføre en økt! Det er et sykelig tankemønster ingen har godt av. 2. Kunnskap og formidlingsevne. Netfit/CBE.no framstår som overraskende lite kunnskapsrike. Jeg oppfatter kommentarene eierne skriver som Netfit på samme nivå som førsteårsstudenter som tror de vet alt men hverken har det nødvendige overblikket over fagfeltet eller evnene til å formidle det de ønsker. I stedet forsøker de å briljere og slå ned vanskelige (for dem) spørsmål med fremmedord og uttrykk de ikke helt selv forstår. Å kunne forklare et fagfelt på en måte så legmannen kan følge med krever dyp forståelse av emnet i tillegg til pedagogiske evner. Jeg vet ikke alt om trening men jeg har mangeårig erfaring med å plukke ut besserwisser "førsteårsstudenter" når jeg ser dem. 3. Evne til å gjennomføre øktene og øvelsene selv. Jeg forventet at en trener kan vise en øvelse korrekt og på en god pedagogisk måte. Det klarer ikke CBE. 4. Trenerens fokus. Når jeg følger en trener så er jeg der for min skyld. Jeg tenker på mitt utbytte og driter loddrett i treneres treningsutbytte. Jeg er ikke der for å applaudere treneren eller skryte av dennes prestasjon. CBE har så godt som aldri fokus på følgeren men bare på seg selv og forventer i tillegg skryt. Selv under de to (?) livetreningene, som jeg faktisk fulgte i håp om det skulle fungere, handlet alt om CBE og hvordan hun så ut. Intet om meg som så på. Jeg inspireres ikke av at CBE plutselig viser hun kan gå i spagaten. Jeg vil bli med på øvelsene fra start ikke bare forventes å klappe begeistret i hendene etter CBE har gjort de basale øvelsene uten for kamera. Nå er det vist forbudt å nevne Funkygine 😂 men jeg velger å gjøre det likevel. Jeg følger ikke Funky blant annet på grunn av barneeksponeringen men hun dukker raskt opp på søkene mine etter inspirasjon. Nå jeg tenker på det har så godt som aldri CBE.no eller Netfit kommet opp i søkene med mindre jeg spesifikt har søkt etter dem. Det er ille for Treasures de ikke klarer å komme høyere opp i Googlesøkene nå mange år etter lanseringen av treningsplatformen deres! Tilbake til Funky. Funky klarer det CBE ikke får til. Jeg får med det samme lyst på å bli med på økten. Det er medrivende og jeg får lyst til å gjøre å blir mer som Funky. Her kan Netfit lære mye. 48
Keaton Skrevet 8. april 2021 #39282 Skrevet 8. april 2021 Polliani trekker frem et stadig økende «triks» for å skjule at du har brukt filter på bilder og videoer. – Det er flere som spiller inn videoer og tar bilder med Instagram-filter på, lagrer dem på kamerarullen og så laster dem opp igjen, for da forsvinner skriften øverst i venstre hjørne om at du har lagt på filter. Det er en skikkelig uting, forklarer hun. https://www.minmote.no/#!/artikkel/24901597/regjeringen-vil-gjoere-det-paalagt-aa-merke-retusjert-reklame 46
Titori Skrevet 8. april 2021 #39283 Skrevet 8. april 2021 Inocybe skrev (5 minutter siden): Kjenner meg igjen i gruppen til @Boletta og @Katten89. I mange år har jeg trent betydelig mer enn CBE, men har sjelden funnet inspirasjon der. Hovedgrunnene til denne lave inspirasjonsverdi er: 1. Forskjellig formål med trening. CBE framstår som om hun primært trener for å oppnå et bestemt utseende. Jeg gjenkjenner alt for mye fra den gangen jeg slet mest med spiseforstyrrelser til at jeg er komfortabel med settingen. Jeg har for egen del fått snudd fokus til å handle om treningsmål, være ute, treningsglede og fysisk og mental helse. Ingen premier for kaloriforbrenning eller self shaming for ikke å gjennomføre en økt! Det er et sykelig tankemønster ingen har godt av. 2. Kunnskap og formidlingsevne. Netfit/CBE.no framstår som overraskende lite kunnskapsrike. Jeg oppfatter kommentarene eierne skriver som Netfit på samme nivå som førsteårsstudenter som tror de vet alt men hverken har det nødvendige overblikket over fagfeltet eller evnene til å formidle det de ønsker. I stedet forsøker de å briljere og slå ned vanskelige (for dem) spørsmål med fremmedord og uttrykk de ikke helt selv forstår. Å kunne forklare et fagfelt på en måte så legmannen kan følge med krever dyp forståelse av emnet i tillegg til pedagogiske evner. Jeg vet ikke alt om trening men jeg har mangeårig erfaring med å plukke ut besserwisser "førsteårsstudenter" når jeg ser dem. 3. Evne til å gjennomføre øktene og øvelsene selv. Jeg forventet at en trener kan vise en øvelse korrekt og på en god pedagogisk måte. Det klarer ikke CBE. 4. Trenerens fokus. Når jeg følger en trener så er jeg der for min skyld. Jeg tenker på mitt utbytte og driter loddrett i treneres treningsutbytte. Jeg er ikke der for å applaudere treneren eller skryte av dennes prestasjon. CBE har så godt som aldri fokus på følgeren men bare på seg selv og forventer i tillegg skryt. Selv under de to (?) livetreningene, som jeg faktisk fulgte i håp om det skulle fungere, handlet alt om CBE og hvordan hun så ut. Intet om meg som så på. Jeg inspireres ikke av at CBE plutselig viser hun kan gå i spagaten. Jeg vil bli med på øvelsene fra start ikke bare forventes å klappe begeistret i hendene etter CBE har gjort de basale øvelsene uten for kamera. Nå er det vist forbudt å nevne Funkygine 😂 men jeg velger å gjøre det likevel. Jeg følger ikke Funky blant annet på grunn av barneeksponeringen men hun dukker raskt opp på søkene mine etter inspirasjon. Nå jeg tenker på det har så godt som aldri CBE.no eller Netfit kommet opp i søkene med mindre jeg spesifikt har søkt etter dem. Det er ille for Treasures de ikke klarer å komme høyere opp i Googlesøkene nå mange år etter lanseringen av treningsplatformen deres! Tilbake til Funky. Funky klarer det CBE ikke får til. Jeg får med det samme lyst på å bli med på økten. Det er medrivende og jeg får lyst til å gjøre å blir mer som Funky. Her kan Netfit lære mye. Signerer. Som nevnt tidligere, det er vel først og fremst innen trening Cbe har blitt sammenlignet med Funky, fordi det er en naturlig sammenligning. Funky lykkes fordi hun er ekte og naturlig, hun fremstår troverdig ved at hun faktisk har kunnskap og utfører øvelsene på en god måte, hun har mottaker i fokus (i stedet for å trene med festsminke og partytopp (😂) og være sykelig opptatt av hvordan kroppen ser ut.) og tilpasser økten til ulike nivåer. Cbe gjør det motsatte. Det er vel ingen tvil om at fokus er på å vise kroppen (først og fremst) og hvor flink hun er, og få skryt for det. Ikke å inspirere. Og siden Nijole (?) nevnte det: jeg har ikke sett funky-serien, men på blogg og insta eksponerer Cbe barna MYE mer enn Funky. En går i riktig retning, mens den andre lyver og sier hun skal gjøre det, men gjør det virkelig ikke. 36
Hut Skrevet 8. april 2021 #39284 Skrevet 8. april 2021 Nijole skrev (11 timer siden): Næmmen, der er du igjen ja. Fint at du er her og er kritisk til cbe og latteliggjør en som ikke har samme mening som deg. Og det er kjempe fint at hun er her faktisk! Kjekt at alle ikke har samme mening i en debatt 😊 👏👏 3
Gjest tranedatter Skrevet 8. april 2021 #39285 Skrevet 8. april 2021 Siden så mange blir irritert av å sammenligen med funkygine, så henviser jeg til en annen (for meg random) blogg. Her viser hun hvordan un tøyer til spagaten, samme som cbe.no gjorde for liten stund siden. Temmelig stor forskjell vil jeg si, i beksrivelser, bilder og fokus. – SLIK TØYER JEG TIL SPAGATEN (blogg.no) Annen treningsblogg, på 26 plass på blogg.no: Trening med strikk, her også se hvor fokuset ligger på bildene, IKKE på rumpe eller pupper, men på hvor strikkene er for å gi ordentlig instruksjon: Kristine Aure – BRENNENDE FULLKROPPSØKT MED STRIKK (blogg.no)
Jobbermedbarn Skrevet 8. april 2021 #39286 Skrevet 8. april 2021 Kollontaj skrev (31 minutter siden): Polliani trekker frem et stadig økende «triks» for å skjule at du har brukt filter på bilder og videoer. – Det er flere som spiller inn videoer og tar bilder med Instagram-filter på, lagrer dem på kamerarullen og så laster dem opp igjen, for da forsvinner skriften øverst i venstre hjørne om at du har lagt på filter. Det er en skikkelig uting, forklarer hun. https://www.minmote.no/#!/artikkel/24901597/regjeringen-vil-gjoere-det-paalagt-aa-merke-retusjert-reklame Heia Polliani og regjeringen👍 33
Populært innlegg Isild Skrevet 8. april 2021 Populært innlegg #39287 Skrevet 8. april 2021 (endret) Levina skrev (14 timer siden): Jeg tenker at det grovt sett er det er tre typer personlighetstyper som følger hennes treningsinnlegg og får med seg det hun legger ut: 1. de som trener mye slik som henne og er opptatt av helse og blir inspirert ved å fortsette å trene mye. 2. de som ikke trener så mye, men blir motivert av henne og dermed øker sin treningsmengde. Hun gir positiv energi. 3. de som trener lite eller ikke noe i det hele tatt, og ikke har ønske eller helse til å gjøre noe med det, men synes det er greit å følge med bak skjermen for å ha noe å klage over, enten det gjelder treningsteknikk, klær, kropp, treningsmengde o.l. Det er jo mer den negative effekten av det, men selvfølgelig noe hun ikke råder over. Jeg vil tro de fleste blir inspirert av henne og ligger i gruppe 1 eller 2, men også noen henger med i siste pulje. Spesielt i disse tøffe tider med Korona, så kan det tyde på at flere har blitt mer passive og negative, og at folk som de ser er flinke til å trene blir mer et triggerpunkt enn motivasjon. Så alle som ikke blir inspirert av CBE`s treningsprofil er "personlighetstype 3" ? Jeg trener fast med PT, og fast på egenhånd. Jeg er langt i fra så god på løping som CBE, og har ingen problemer med å være imponert over hennes økter på mølla. Men, når det er sagt så syns jeg ikke det er inspirerende å følge det de legger ut. Det blir for mye fokus på kropp, sminke, hår og poseringer. Jeg syns også de svarer nedlatende når noen spør om noe- noe som gjør meg usikker på hva de kan og hvordan de skal følge opp ift skader, belastning og ulike utgangspunkt - hvis Netfit noengang blir lansert med personlig oppfølging. At jeg ikke blir inspirert av en "glossy" treningsprofil sier ingentimg om at jeg ikke trener selv eller har helseproblemer (forøvrig merkelig å mene at mennesker som ikke trener eller har helseproblemer gjemmer seg bak en skjerm for å være ubehagelig mot andre) Jeg syns faktisk at Caroline er en usedvanlig vakker dame, og jeg syns hun er kjempesprek. For meg fremstår det bare mer som en fotoshoot der hun er i fokus, mer enn treningsinspirasjon der trening er i fokus. Videre syns jeg ikke dine 1,2,3 sa noe som helst om personlighetstyper, men mye om ditt personlige syn på hva slags type mennesker kritikerne er. Og det synet virker stigmatiserende. Endret 8. april 2021 av Isild 62
Surikatt Skrevet 8. april 2021 #39288 Skrevet 8. april 2021 Kollontaj skrev (42 minutter siden): Polliani trekker frem et stadig økende «triks» for å skjule at du har brukt filter på bilder og videoer. – Det er flere som spiller inn videoer og tar bilder med Instagram-filter på, lagrer dem på kamerarullen og så laster dem opp igjen, for da forsvinner skriften øverst i venstre hjørne om at du har lagt på filter. Det er en skikkelig uting, forklarer hun. https://www.minmote.no/#!/artikkel/24901597/regjeringen-vil-gjoere-det-paalagt-aa-merke-retusjert-reklame Dette må jo bli Caroline Berg-Eriksen sin død på insta og blogg. Hun viser seg jo aldri uten å være redigert eller filter. Dette er utrolig gode nyheter. Er så lei av det evige kroppspresset og løgnene fra den kanten. 42
Gjest Lin11 Skrevet 8. april 2021 #39289 Skrevet 8. april 2021 Inocybe skrev (1 time siden): Kjenner meg igjen i gruppen til @Boletta og @Katten89. I mange år har jeg trent betydelig mer enn CBE, men har sjelden funnet inspirasjon der. Hovedgrunnene til denne lave inspirasjonsverdi er: 1. Forskjellig formål med trening. CBE framstår som om hun primært trener for å oppnå et bestemt utseende. Jeg gjenkjenner alt for mye fra den gangen jeg slet mest med spiseforstyrrelser til at jeg er komfortabel med settingen. Jeg har for egen del fått snudd fokus til å handle om treningsmål, være ute, treningsglede og fysisk og mental helse. Ingen premier for kaloriforbrenning eller self shaming for ikke å gjennomføre en økt! Det er et sykelig tankemønster ingen har godt av. 2. Kunnskap og formidlingsevne. Netfit/CBE.no framstår som overraskende lite kunnskapsrike. Jeg oppfatter kommentarene eierne skriver som Netfit på samme nivå som førsteårsstudenter som tror de vet alt men hverken har det nødvendige overblikket over fagfeltet eller evnene til å formidle det de ønsker. I stedet forsøker de å briljere og slå ned vanskelige (for dem) spørsmål med fremmedord og uttrykk de ikke helt selv forstår. Å kunne forklare et fagfelt på en måte så legmannen kan følge med krever dyp forståelse av emnet i tillegg til pedagogiske evner. Jeg vet ikke alt om trening men jeg har mangeårig erfaring med å plukke ut besserwisser "førsteårsstudenter" når jeg ser dem. 3. Evne til å gjennomføre øktene og øvelsene selv. Jeg forventet at en trener kan vise en øvelse korrekt og på en god pedagogisk måte. Det klarer ikke CBE. 4. Trenerens fokus. Når jeg følger en trener så er jeg der for min skyld. Jeg tenker på mitt utbytte og driter loddrett i treneres treningsutbytte. Jeg er ikke der for å applaudere treneren eller skryte av dennes prestasjon. CBE har så godt som aldri fokus på følgeren men bare på seg selv og forventer i tillegg skryt. Selv under de to (?) livetreningene, som jeg faktisk fulgte i håp om det skulle fungere, handlet alt om CBE og hvordan hun så ut. Intet om meg som så på. Jeg inspireres ikke av at CBE plutselig viser hun kan gå i spagaten. Jeg vil bli med på øvelsene fra start ikke bare forventes å klappe begeistret i hendene etter CBE har gjort de basale øvelsene uten for kamera. Nå er det vist forbudt å nevne Funkygine 😂 men jeg velger å gjøre det likevel. Jeg følger ikke Funky blant annet på grunn av barneeksponeringen men hun dukker raskt opp på søkene mine etter inspirasjon. Nå jeg tenker på det har så godt som aldri CBE.no eller Netfit kommet opp i søkene med mindre jeg spesifikt har søkt etter dem. Det er ille for Treasures de ikke klarer å komme høyere opp i Googlesøkene nå mange år etter lanseringen av treningsplatformen deres! Tilbake til Funky. Funky klarer det CBE ikke får til. Jeg får med det samme lyst på å bli med på økten. Det er medrivende og jeg får lyst til å gjøre å blir mer som Funky. Her kan Netfit lære mye. Fantastisk flott innlegg! 💪🏻
Populært innlegg Inocybe Skrevet 8. april 2021 Populært innlegg #39290 Skrevet 8. april 2021 Hut skrev (22 minutter siden): 👏👏 (Her nærmer jeg meg grensen for avsporing. Hvis moderator mener det bikker over så gjerne slett Jeg kommer til å skrive noe om etiske grenser for debatt om influencere hvilket jeg mener er viktig.) Til svaret mitt. Her misser du @Hut og @Nijole poenget. Ja @123Frustrert var muligvis litt sleivete i kommentaren sin men det jeg antar var tanken bak er god nok og jeg skjønner utblåsningen. Brukeren @Levina hopper titt og ofte inn i tråden med spekulative kommentarer og forsvinner like raskt når man spør mer om disse påstandene. Å gang på gang stikke med halen mellom beinene når diskusjonen blir vanskelig er bare pinlig. Det er noe som heter opp som en løve og ned som en skinnfell som passer særdeles godt her. Ofte har kommentarene til Levina preg av at denne personen kjenner til forhold hos influenceren som _ikke_ er publisert på SoMe. Det er IKKE innafor å diskutere noe som helst som influenceren ikke selv har valgt å dele. Det gir en sånn ekkel spekulativ paparazzi-følelse som vi av hensyn til influenceren bør unngå og Levina er en av dem som bidrar mye til publisering av spekulativt privat innhold. -Hvis Levina faktisk kjenner til forhold som influenceren ikke selv har publisert og influenceren faktisk setter pris på det, så bør det gjøres rede for det. Levina, og eventuelle andre relasjoner til CBE på KG, kan gå ut med sin forbindelse til familien og CBE kan verifisere hun kjenner personen og er ok med det private innholdet denne personen deler. -Hvis Levina, eller andre personlige relasjoner, ønsker sin anonymitet på KG må denne personen holde seg strikt innen reglene og _ikke_ publisere spekulativt privat innhold. Å furte når personen tas for å publisere innhold ingen av oss kan vite noe om, ut fra det influenceren selv har delt, er patetisk. -Hvis Levina, eller andre brukere, ikke kjenner til influenceren men skriver innhold som framstår som privat viten, så er dette veldig triste personligheter når de velger å spre slike spekulasjoner og løgner. 77
Ikkenoledig Skrevet 8. april 2021 #39292 Skrevet 8. april 2021 FruRosa skrev (37 minutter siden): Nye negler trumfer smittevern! Er lov å gå til neglsalong... 6
123Frustrert Skrevet 8. april 2021 #39293 Skrevet 8. april 2021 Ikkenoledig skrev (Akkurat nå): Er lov å gå til neglsalong... det er lov, men er det nødvendig? 😇 26
Nijole Skrevet 8. april 2021 #39294 Skrevet 8. april 2021 Inocybe skrev (1 time siden): (Her nærmer jeg meg grensen for avsporing. Hvis moderator mener det bikker over så gjerne slett Jeg kommer til å skrive noe om etiske grenser for debatt om influencere hvilket jeg mener er viktig.) Til svaret mitt. Her misser du @Hut og @Nijole poenget. Ja @123Frustrert var muligvis litt sleivete i kommentaren sin men det jeg antar var tanken bak er god nok og jeg skjønner utblåsningen. Brukeren @Levina hopper titt og ofte inn i tråden med spekulative kommentarer og forsvinner like raskt når man spør mer om disse påstandene. Å gang på gang stikke med halen mellom beinene når diskusjonen blir vanskelig er bare pinlig. Det er noe som heter opp som en løve og ned som en skinnfell som passer særdeles godt her. Ofte har kommentarene til Levina preg av at denne personen kjenner til forhold hos influenceren som _ikke_ er publisert på SoMe. Det er IKKE innafor å diskutere noe som helst som influenceren ikke selv har valgt å dele. Det gir en sånn ekkel spekulativ paparazzi-følelse som vi av hensyn til influenceren bør unngå og Levina er en av dem som bidrar mye til publisering av spekulativt privat innhold. -Hvis Levina faktisk kjenner til forhold som influenceren ikke selv har publisert og influenceren faktisk setter pris på det, så bør det gjøres rede for det. Levina, og eventuelle andre relasjoner til CBE på KG, kan gå ut med sin forbindelse til familien og CBE kan verifisere hun kjenner personen og er ok med det private innholdet denne personen deler. -Hvis Levina, eller andre personlige relasjoner, ønsker sin anonymitet på KG må denne personen holde seg strikt innen reglene og _ikke_ publisere spekulativt privat innhold. Å furte når personen tas for å publisere innhold ingen av oss kan vite noe om, ut fra det influenceren selv har delt, er patetisk. -Hvis Levina, eller andre brukere, ikke kjenner til influenceren men skriver innhold som framstår som privat viten, så er dette veldig triste personligheter når de velger å spre slike spekulasjoner og løgner. Altså... nærmer deg? Jeg blir overrasket om dette ikke blir moderert bort som brukerdebatt. 9
Felis Skrevet 8. april 2021 #39295 Skrevet 8. april 2021 Ikkenoledig skrev (10 minutter siden): Er lov å gå til neglsalong... Det er lov å fly rundt med udelikate akrylnegler som er umulig å holde rene også, men det betyr ikke at det er smart. Eller hensynsfullt. Det er egoistisk og tankeløst og tyder på en personlighet som er svært selvsentrert og egoistisk. Og når denne personen i tillegg jobber som påvirker, er det ekstra ... holdt på å skrive sjokkerende, men jeg lar meg ikke sjokkere av CBE og mannens manglende bidrag til dugnaden lenger. De har bevist igjen og igjen at de setter seg selv først. De driter i råd og anbefalinger, for det passer ikke deres livsstil. Alt som ikke kan straffes, er lov i deres verden. Lars Kristian sa det så godt selv "Jeg har mest fokus på meg selv" og jeg antar den holdningen gjelder for fruen også. Det er ikke sympatisk, men det er i det minste ærlig. 42
Inocybe Skrevet 8. april 2021 #39296 Skrevet 8. april 2021 Nijole skrev (3 minutter siden): Altså... nærmer deg? Jeg blir overrasket om dette ikke blir moderert bort som brukerdebatt. Rapporter da. Har du noen relevante svar til problemstillingen eller bare mer avsporing? 31
punkyB Skrevet 8. april 2021 #39297 Skrevet 8. april 2021 ¤flicka¤ skrev (4 timer siden): Tja, det er vel å omskrive sannheten litt? De aller fleste (75.01%) går direkte til bloggen, ikke via KG. 18.84% kommer dit via en søkemotor. Andelen besøk som kommer fra andre nettsider er vel 4.88%. 64.41% av disse (4.88%) kommer fra KG. Ja blingsing av meg ang. prosentene - leste vel den ikke nøye nok - så beklager det. MEN poenget mitt er jo at ganske mange her som kritiserer CBE's virksomhet . da feks. bruk av barna selv er lesere og dermed bidrar til at de faktisk kan leve videre av denne virksomheten sin. Er du i mot hvordan de driver virksomheten bør du jo ikke være en av brukerne. Nå skriver jeg du og det er til alle - ikke bare "flicka" som jeg svarer her. 6
Gjest CecilieX Skrevet 8. april 2021 #39298 Skrevet 8. april 2021 (endret) punkyB skrev (14 minutter siden): Ja blingsing av meg ang. prosentene - leste vel den ikke nøye nok - så beklager det. MEN poenget mitt er jo at ganske mange her som kritiserer CBE's virksomhet . da feks. bruk av barna selv er lesere og dermed bidrar til at de faktisk kan leve videre av denne virksomheten sin. Er du i mot hvordan de driver virksomheten bør du jo ikke være en av brukerne. Nå skriver jeg du og det er til alle - ikke bare "flicka" som jeg svarer her. Personlig er jeg veldig bevisst på dette. Jeg bestemte meg etter redigeringsskandalen at dette ville jeg ikke legitimere med mine klikk lenger. Mye tyder på at mange har tenkt som meg. Men samtidig så må man jo forsøke å være en motstemme eller bevisstgjøre på det problematiske og uetiske rundt måten det blogges på. Det ville være alle influenceres våte drøm å fortsette ufortrødent, og argumentet med at «det er bare å slutte å lese» er mye brukt. Det er jo derfor de desperat vil diskreditere kritikere og kaller alt mobbing. Får de ikke kritikk så legitimerer du dem på et vis også. Den som tier samtykker etc. Derfor legger jeg meg på en linje hvor jeg skroller gjennom en sjelden gang. Det jo lurt å oppsøke kilden dersom du skal mene noe om noe, hvis ikke baserer du deg jo bare på annenhånds kunnskap og den er som kjent ofte subjektiv. Absolutt et dilemma, som det er viktig å være bevisst på, men jeg er sikker på at dersom man bare lukker øynene så skjer det ingen endring. Endret 8. april 2021 av CecilieX Språkvask
Keaton Skrevet 8. april 2021 #39299 Skrevet 8. april 2021 punkyB skrev (43 minutter siden): Ja blingsing av meg ang. prosentene - leste vel den ikke nøye nok - så beklager det. MEN poenget mitt er jo at ganske mange her som kritiserer CBE's virksomhet . da feks. bruk av barna selv er lesere og dermed bidrar til at de faktisk kan leve videre av denne virksomheten sin. Er du i mot hvordan de driver virksomheten bør du jo ikke være en av brukerne. Nå skriver jeg du og det er til alle - ikke bare "flicka" som jeg svarer her. Underskriver det @CecilieX skriver. Vanskelig å ha god kunnskap uten å gå til kilden, det blir som å diskutere politikk uten å sette seg inn i saksområdene (det er det jo mange som ikke gjør, men da tar jeg dem ikke seriøst). Lenker og henvisning til det CBE legger ut har lenge vært påkrevd i denne tråden. 20
Sølv_dugg Skrevet 8. april 2021 #39300 Skrevet 8. april 2021 Så, hvilken treningskategori er jeg i da?Jeg er, eller burde iallfall, være midt i blinken for Netfit. Jeg går mye på fjellet, jeg er seig i kroppen og slank, men eier ikke definerte muskler i overkroppen fordi jeg aldri trener den. Jeg skal gifte meg til neste år, og hadde absolutt trengt noen gode øvelser for å få noe mer markerte muskler, spesielt i ryggen siden kjolen jeg skal ha har dyp utringing bak. Med de fleste treningsstudioer stengt hadde det vært topp med et eget treningsprogram jeg kan gjennomføre i min egen stue. Fruen har jo, hvis ikke hukommelsen min svikter, vist frem litt øvelser tidligere med stang og manualer. Men jeg tør rett og slett ikke å hive meg ut på hennes treningsopplegg. Jeg er redd for å gjøre øvelsene feil og i værste fall ende opp med ødelagte skuldre og rygg. Sånn som hun løper, og jeg hører fra andre her som har peiling, på hvordan hun utfører enkle basaløvelser feil, så er det ikke hun jeg går til for å “få hjelp” Treningen hennes er mer manisk og kaloriforbrennende enn jeg er ute etter. 33
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå