Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Gjest Lin11
Skrevet (endret)

Jeg har alltid stigning når jeg løper. Løper aldri på en flat mølle, da det kan gi større belastning og muligheter for skader. Har forskjellige stigninger underveis i økta så klart. Så intet nytt og revolusjonerende med det som legges ut. 

Endret av Lin11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nijole skrev (12 timer siden):

Det var godt oppsummert. Og det innledende spørsmålet var, kan man ikke bruke noen som ikke er så dårlig på eksponering av barn i steden for da det er mange å ta av?

Det er vel noe med at Funkygine er kjent for de fleste, selv for meg, som ikke er spesielt interessert i trening. Hun er jo av de som åpenbart har hatt absolutt størst suksess som treningsinfluenser her til lands. De to har dessuten figurert/figurerer på de samme plattformene, begge har vært med på Bloggerne på tv, og da blir det nærliggende å sammenligne dem på et område som er ment å være et slags satsingsområde også for CBE. 

Spør du meg om navn på andre norske treningsinfluensere kan jeg ikke gi deg noen på stående fot. Eller, jeg snublet over en "Ingrid (Inger?) i Dubai" på Instagram for en tid tilbake, men følger ikke, og vet ingen verdens ting om henne, siden hun ikke er på langt nær så profilert som CBE/Funkygine. :vetikke:

• Liker 23
Skrevet (endret)
Isild skrev (34 minutter siden):

Det er min opplevelse av det også. Det virker som det er tomler opp og skryt av seg selv de er ute etter -  mer enn å motivere.  Netfit virker jo mest som en eviglang fotoshoot så langt. Det er vel ikke oppe og går. Det er vel ikke så mange som lenger husker hva det egentlig var ment å bli heller. 

Jeg tenker at det grovt sett er det er tre typer personlighetstyper som følger hennes treningsinnlegg og får med seg det hun legger ut: 

1. de som trener mye slik som henne og er opptatt av helse og blir inspirert ved å fortsette å trene mye. 
2. de som ikke trener så mye, men blir motivert av henne og dermed øker sin treningsmengde. Hun gir positiv energi. 

3. de som trener lite eller ikke noe i det hele tatt,  og ikke har ønske eller helse til å gjøre noe med det, men synes det er greit å følge med bak skjermen for å ha noe å klage over, enten det gjelder treningsteknikk, klær, kropp, treningsmengde o.l. Det er jo mer den negative effekten av det,  men selvfølgelig noe hun ikke råder over. 

Jeg vil tro de fleste blir inspirert av henne og ligger i gruppe 1 eller 2, men også noen henger med i siste pulje.  Spesielt i disse tøffe tider med Korona, så kan det tyde på at flere har blitt mer passive og negative, og at folk som de ser er flinke til å trene blir mer et triggerpunkt enn motivasjon. 

Endret av Levina
  • Liker 5
Skrevet (endret)
Levina skrev (17 minutter siden):

Jeg tenker at det grovt sett er det er tre typer personlighetstyper som følger hennes treningsinnlegg og får med seg det hun legger ut: 

1. de som trener mye slik som henne og er opptatt av helse og blir inspirert ved å fortsette å trene mye. 
2. de som ikke trener så mye, men blir motivert av henne og dermed øker sin treningsmengde. Hun gir positiv energi. 

3. de som trener lite eller ikke noe i det hele tatt,  og ikke har ønske eller helse til å gjøre noe med det, men synes det er greit å følge med bak skjermen for å ha noe å klage over, enten det gjelder treningsteknikk, klær, kropp, treningsmengde o.l. Det er jo mer den negative effekten av det,  men selvfølgelig noe hun ikke råder over. 

Jeg vil tro de fleste blir inspirert av henne og ligger i gruppe 1 eller 2, men også noen henger med i siste pulje.  Spesielt i disse tøffe tider med Korona, så kan det tyde på at flere har blitt mer passive og negative, og at folk som de ser er flinke til å trene blir mer et triggerpunkt enn motivasjon. 

Jeg trener en del mer enn det CBE viser på SoMe at hun trener. Både cardio i ulike former og styrketrening. Har gjort det i årevis. CBE inspirerer ikke meg. Jørgine inspirerer meg derimot. 

Endret av Marioposa
  • Liker 33
Skrevet
Marioposa skrev (7 minutter siden):

Jeg trener en del mer enn det CBE viser på SoMe at hun trener. Men hun inspirerer ikke meg. Hvilken kategori havner jeg i da? Jørgine inspirerer meg derimot. 

Jeg burde vel tatt med personlighetstype fire også: de som trener mye og sier de ikke lar seg inspirerer av CBE,, men allikevel følger henne og det hun legger ut, uvisst da av hvilken grunn. 

• Liker 13
Skrevet (endret)
Levina skrev (1 time siden):

Jeg burde vel tatt med personlighetstype fire også: de som trener mye og sier de ikke lar seg inspirerer av CBE,, men allikevel følger henne og det hun legger ut, uvisst da av hvilken grunn. 

Det er fascinerende å se hvordan CBE og LKE styrer bedriften. 

Endret av Marioposa
  • Liker 29
Skrevet
Levina skrev (26 minutter siden):

Morsomt innlegg ☺️

• Liker 35
Gjest Lin11
Skrevet (endret)
Aricia skrev (1 minutt siden):

At man deltar i denne tråden og i offentlig debatt om influencere generelt innebærer ikke automatisk at man følger noen influencere overhodet. Det går utmerket godt an å holde seg oppdatert uten å følge, som en naturlig del av det å holde seg oppdatert på det som skjer i medie-Norge.

Det vet ikke de som følger denne bedriften 🤷🏼‍♀️

Endret av Lin11
Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

At man deltar i denne tråden og i offentlig debatt om influencere generelt innebærer ikke automatisk at man følger noen influencere overhodet. Det går utmerket godt an å holde seg oppdatert uten å følge, som en naturlig del av det å holde seg oppdatert på det som skjer i medie-Norge.

Jeg vil jo si at en følger en influencer hvis man klikker seg daglig eller ofte inn på vedkommendes kanaler over lengre tid. 

• Liker 5
Skrevet
Levina skrev (Akkurat nå):

Jeg vil jo si at en følger en influencer hvis man klikker seg daglig eller ofte inn på vedkommendes kanaler over lengre tid. 

Tror du virkelig at alle som deltar i debatten her gjør det? 

• Liker 43
Gjest Lin11
Skrevet
Marioposa skrev (17 minutter siden):

Jeg trener en del mer enn det CBE viser på SoMe at hun trener. Både cardio i ulike former og styrketrening. Har gjort det i årevis. CBE inspirerer ikke meg. Jørgine inspirerer meg derimot. 

Funky er en maskin. Imponert over forandringen hun fikk til med Harm. Nydelig og naturlig dame (uten 4 kg sminke og filter) og en hunk av en mann (virker omsorgsfull). Men har ellers ikke sansen for henne. 

Skrevet

Hvor mange leser denne bloggen nå - kontra da den var på sitt høydepunkt? Det er jo knapt noen kommentarer i det store og hele (og 50% er det hun selv som skriver). Hvor henter de egentlig penger fra nå? Virker jo som om sponsorrekka har krympet betraktelig den siste tiden.  

• Liker 29
Skrevet
Honningmor skrev (2 minutter siden):

Hvor mange leser denne bloggen nå - kontra da den var på sitt høydepunkt? Det er jo knapt noen kommentarer i det store og hele (og 50% er det hun selv som skriver). Hvor henter de egentlig penger fra nå? Virker jo som om sponsorrekka har krympet betraktelig den siste tiden.  

Nesten ingenting er reklamemerket. Så enten er avtalene de har veldig lukrative, slik at de tjener sine millioner på en håndfull reklamer i måneden. Eller så har de kommersielle samarbeid de ikke merker, eller de tjener pengene sine på andre ting. Hva vet jeg ikke. 

• Liker 44
Gjest tranedatter
Skrevet
Levina skrev (56 minutter siden):

:ler: Tro dette er den dårligste menneskeanalysen jeg har sett. Håper ikke du jobber som PT. Kommer jo kjøre klientene rett i grøfta!

Jeg tro de som følger cbe, har det som guilty pleasure, de inspireres lite, men leser i hemlighet som andre leser se&hør. Glanset magasin med lite innehold, som er lett underholdning.

Kan jeg spørre (du bruker sjeldens svare men...): Hva gjør at du synes bloggen stråler positiv energi? 

Skrevet
Honningmor skrev (15 minutter siden):

Jeg sluttet å lese bloggen etter jeg leste denne artikkelen fra 2015 om CBE;

Den implisitte lovnaden til leseren er at dersom du gjør som henne, om du lever, spiser og trener slik som Eriksen, kan du også se ut som henne.

https://www.dagsavisen.no/kultur/2015/01/03/farlig-fasadefrue/

• Liker 24
Skrevet
Levina skrev (1 time siden):

Du glemte gruppe 4. De som trener mye og ikke blir inspirert av henne. 

• Liker 38
Skrevet
Aricia skrev (46 minutter siden):

Du vet, når de store forbildene og heltene bruker 2 uker på å lese en forskningsrapport på 200 sider, er det kanskje ikke så rart man tenker at kritikerne bruker hele dagen på å lese et blogginnlegg, sjekke snap og sjekke Instagram 🤪

• Liker 43
Skrevet (endret)

Kan vel ikke akkurat sies å være noen beskrivelse av personlighetstype den listen der. Mer en slags personlig synsing om aktivitetsnivå på angivelige lesere.

Endret av Medici
  • Liker 38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...