Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
27 minutter siden, Sol79 said:

Samme reglene i Sarpsborg som i Oslo, Man skal ikke dra til fritidsbolig sammen med personer fra annen husstand.

Vi fortalte akkurat 8-åringen at vi må være hjemme i påska i år også, han ble utrolig lei seg, men sånn er det bare.

https://www.sarpsborg.com/aktuelt/her-er-tiltakene-som-gjelder-na/

• Bosatte i kommunen kan dra til fritidsbolig, men bare sammen med personer i egen husstand. Gjør alle innkjøp i egen kommune før avreise. Ikke oppsøk butikker, serveringssteder eller møteplasser med mange mennesker i hyttekommunen. Hold god avstand til andre i skiløypa, skitrekket og på gåtur. Sjekk hvilke råd og regler som gjelder for hyttekommunen, og følg dem. Ikke ta imot besøk.

Desverre er dette kun en anbefaling og ikke et påbud. Og siden det bare er en anbefaling så kommer de garantert til å benytte seg av sin rett til å dra på hytta og kommer garantert til å være der med andre (tipper det blir med hytteeierene). Vi har jo sett utallige eksempler på at når noe ikke er forbudt så er det fritt frem til å leve livet som vanlig for fam Eriksen mens dugnaden kan overlates til alle andre. 

• Liker 30
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, Christiane_W said:

Siterer meg selv nok en gang, siden det har gått et par dager og det har kommet til flere sider fra sist jeg kommenterte. Tro det eller ei fortsetter det kommentarfeltet å gi🤪

---

Vigdis svarer CBE at det faktisk er hun som ber om råd og rådet Vigdis gir er at valper ikke skal på lang tur. Hun skriver også at en samojed ikke kan sammenlignes med veskehundene de hadde får, så at de har hatt valp før er et oppbrukt argument.

CBE svarer at hun har jo svart Vigdis at hunden ikke skal gå lang tur, den skal sitte i sekk.🙂

--

Litt lenger ned følger Undrende opp CBEs svar om at hun vet om mange med samme type hund på samme alder som har hatt den i sekk og pulk uten problemer med å spørre om hvorfor hun ikke spør dem om råd, fremfor å spørre i kommentarfeltet.

CBE svarer at det har hun gjort.🙂 Og så spør hun på bloggen.🙂

--

I går dukket Camilla opp og hun er en modig sjel. Camilla regner ikke med at kommentaren hennes godkjennes, men spør rett ut om hvorfor CBE avfeier alle som råder dem til å ta det rolig i påsken siden de har ny valp. Hun synes det virker som det kan bli litt mye for det nye familiemedlemmet å sitte i sekk på tur. Camilla skriver videre at nå som det er lockdown for Norges befolkning har CBE og familien en mulighet til å gå foran som et godt eksempel og IKKE dra på påskeferie, men heller ta en rolig ferie i nærområdet hjemme og bidra til at vi kommer ut av en tredje smittebølge på best mulig vis. Camilla spør om CBE og LKE har tenkt over den potensielle problemstillingen eller om det å dra på påskeferie trumfer potensielle konsekvenser av det, som kan være å bli smittet av Covid-19 og kanskje smitte andre.

CBE svarer at de skal ta det roligere i påsken enn normalt av hensyn til Ozo, men vurderer sekk så de har mulighet til å variere med lengre turer.  Hun avfeier ingenting, de har tatt vurderinger på det. Ang. Covid-19 følger de myndighetenes regler og anbefalinger.

--

Sirill lurer på om CBE & co kommer til å avlyse påsketuren siden det har kommet nye og strengere bestemmelser. Siril nevner at hun familien skulle vært på hytta med foreldrene hennes, men lytter til anbefalingene og dropper det siden de hører til to forskjellige husstander. Det blir hjemmepåske på dem.  Siril nevner også at hun ville droppet skiturer med Ozo i år siden han er så liten. Hun mener det vil holde for ham å leke med barna i snøen ved hytta og at de kan ta igjen turene neste år.

Tine lurer på om CBE & co skal reise på tross av anbefalingene.

CBE svarer at rådene fra myndighetene er at man kan reise så lenge man tar ekstra smittevernhensyn, noe de har tenkt å gjøre.🙂

Vigdis lurer på hvilke smittevernhensyn man må ta for å reise på hytta.

CBE svarer at man skal unngå unødvendige stopp på vei til hytta, handle i egen kommune, holde avstand til andre på hytta og unngå nærkontakt med andre i løypene.🙂

For noen timer siden kom et svar fra Mia. Hun påpeker at råd og regler som gjelder Sarpsborg sier at bosatte i kommunen kan dra til egen fritidsbolig, men bare med personer fra egen husstand. Altså ikke "holde avstand til andre på hytta" som CBE skriver. Man kan dra på hytta, men ikke sammen med andre. 

CBE har ikke svart på Mias kommentar.

--

Marit synes Ozo er såååå søt og skriver at valp i sekk er topp. Valpen kan til og med sove i sekken. Bedreviterene som mener at man ikke kan ha valp i sekk har nok mindre robuste raser enn CBE.

CBE svarer at søsteren til Ozo har vært på tur i sekk allerede. Det var derfor CBE spurte om hvilken sekk, ikke om de kunne ha valpen i sekk. Men det er mange som føler for å fortelle henne hva de skal og ikke skal gjøre.

Trude svarer at det kanskje er en ide å kjøpe samme sekk som "de har". Antar hun mener familien til søsteren til Ozo.

Tidligere i dag har CBE godkjent svar fra Katrine til Trude, som innledes med "Trude: du er jo en solstråle." Katrine skriver videre at folk i kommentarfeltet til CBE er en egen rase. Tenk at de er så sinte og bitre for at informasjonssøkende og oppegående folk har fått seg hund.

--

CBE har full kontroll over kommentarfeltet på bloggen, det er hun (og evt. gemalen) som velger hvilke kommentarer som publiseres. Om hun ikke ønsket diskusjon rundt det å ha en valp i sekk på (lang) tur kunne hun enkelt og greit valgt å ikke publisere kommentarene fra de er kritiske til å ha valpen i sekk på (lang) tur. Men da ville hun jo gått glipp av krangling (les: engasjement) gjennom flere dager. 

Hihi, takk for at du kaller meg en modig skjel☺️ Jeg kan bare ikke fatte hva dette paret tenker med. Som sagt har de tidenes mulighet til å score plusspoeng hos både følgerne og annonsører ved for en gangs skyld å følge anbefalingene og heller ha hjemmepåske. Jeg er helt sikker på at hjemmepåske hadde blitt helt topp det også, man må ikke dra på hytta for å ta med seg unger og valp ut på flotte turer. Men jeg har en snikende mistanke om at innhold til bloggen blir mye bedre på hytta i påska og da trumfer det alle verdens anbefalinger. 

• Liker 25
Skrevet
Camillalilla skrev (11 minutter siden):

Hihi, takk for at du kaller meg en modig skjel☺️ Jeg kan bare ikke fatte hva dette paret tenker med. Som sagt har de tidenes mulighet til å score plusspoeng hos både følgerne og annonsører ved for en gangs skyld å følge anbefalingene og heller ha hjemmepåske. Jeg er helt sikker på at hjemmepåske hadde blitt helt topp det også, man må ikke dra på hytta for å ta med seg unger og valp ut på flotte turer. Men jeg har en snikende mistanke om at innhold til bloggen blir mye bedre på hytta i påska og da trumfer det alle verdens anbefalinger. 

Men hun skal jo ha på nikkers, ta bilde av appelsin og Kvikk lunsj i snøen og posere med bloggerfot i skiløypa. Sånt får man ikke til med påske i lavlandet!

• Liker 43
Skrevet

For et vakkert eksempel på blogger-røktet kommentarfelt! Helt etter carolinebergeriksenno sin oppskrift. Åte, folk svarer, CBE gjør seg vrang, fansen (eller hvem det nå er) kaster seg over de som har våget å ytre seg. Og sånn går no dagan. 

• Liker 39
Skrevet (endret)
Camillalilla skrev (52 minutter siden):

Desverre er dette kun en anbefaling og ikke et påbud. Og siden det bare er en anbefaling så kommer de garantert til å benytte seg av sin rett til å dra på hytta og kommer garantert til å være der med andre (tipper det blir med hytteeierene). Vi har jo sett utallige eksempler på at når noe ikke er forbudt så er det fritt frem til å leve livet som vanlig for fam Eriksen mens dugnaden kan overlates til alle andre. 

Jeg håper de nå kjenner på ansvaret og tar konsekvens av at de er en influencerbedrift. Anbefalingene fraråder overnattingsbesøk, særskilt i tilfeller hvor man forflytter seg fra et område med mye smitte til et område med mindre smitte. Jeg er selv i samme situasjon som CBE, bor på Østlandet og har små barn som har gledet seg til å treffe besteforeldre i lang tid. Denne påsken er vi solidariske og holder oss hjemme. Jeg blir provosert over alle som ikke følger retningslinjer, selv om det ikke er påbud, og har kjent på sinne og skuffelse over statsminsteren i kveld, men det er sikkert en egen tråd. 

Endret av kvit_veis
  • Liker 32
Skrevet
Camillalilla skrev (58 minutter siden):

Det hjelper ikke at det er forbudt heller, i følge The Eriksens går grensen for hva som er lov ved om det STRAFFES eller ei.

(Manglende flytevest i bår, manglende hjelm på firhjuling, løse bikkjer i nasjonalpark, bruk av alkohol i reklame og ikke minst:  Krenking av mindreåriges privatliv)

I dag hørte jeg om russ som ønsket å bli smittet av corona, for de hadde hørt at man var immun i 90 dager etter smitte og da kunne de redde russetida. Jeg tipper Caroline og mannen har vært smittet, og bruker russe-logikk for å reise på hytta med svigers.

• Liker 37
Skrevet (endret)
48 minutter siden, Hallepalle2 said:

Men hun skal jo ha på nikkers, ta bilde av appelsin og Kvikk lunsj i snøen og posere med bloggerfot i skiløypa. Sånt får man ikke til med påske i lavlandet!

Litt usikker på om det blir nikkers i år faktisk. Nå som de har planer om å gå mye på ski med trekkhund neste vinter la jeg merke til at skibekledningen tidligere i vinter faktisk var byttet ut med ordentlige skiklær. Om jeg ikke husker helt feil var det Bjørn Dæhlie klær👍🏻 Så får bare håpe at trenden med ordentlig treningstøy fremfor å ta seg godt fortsetter. 
I tillegg er det faktisk fullt mulig å kose seg på tur med både appelsin, kakao og kvikk lunsj i nærområdet OG ta flotte bilder. Men egoismen råder så til de grader der i heimen at dugnaden kan som sagt alle andre ta seg av. 

Endret av Camillalilla
  • Liker 13
Skrevet
13 minutter siden, Felis said:

Det hjelper ikke at det er forbudt heller, i følge The Eriksens går grensen for hva som er lov ved om det STRAFFES eller ei.

(Manglende flytevest i bår, manglende hjelm på firhjuling, løse bikkjer i nasjonalpark, bruk av alkohol i reklame og ikke minst:  Krenking av mindreåriges privatliv)

I dag hørte jeg om russ som ønsket å bli smittet av corona, for de hadde hørt at man var immun i 90 dager etter smitte og da kunne de redde russetida. Jeg tipper Caroline og mannen har vært smittet, og bruker russe-logikk for å reise på hytta med svigers.

Millennials assa🙈

Jeg er selv fullvaksinert (bor ikke i Norge), men tar likevel alle forholdsregler med tanke på alle andre som ikke er det rundt meg! Det er jo fortsatt usikkerhet rundt det om man kan smitte andre selv om man er vaksinert eller har hatt corona. Jeg tror også at familien har vært smittet og der hadde de nok en gyllen mulighet til å enten bekrefte eller avkrefte smitte. Nå som det er mye mer smittsomme varianter i omløp er sjansen stor for å bli smittet om man bor i et område med høyt smitteteykk. Men de var kanskje litt redd for negativ omtale etter heller dårlig etterlevelse av smittevernreglene og anbefalingene ila denne pandemien om de hadde sagt at de var smittet. 

• Liker 20
Skrevet
Camillalilla skrev (27 minutter siden):

Litt usikker på om det blir nikkers i år faktisk. Nå som de har planer om å gå mye på ski med trekkhund neste vinter la jeg merke til at skibekledningen tidligere i vinter faktisk var byttet ut med ordentlige skiklær. Om jeg ikke husker helt feil var det Bjørn Dæhlie klær👍🏻 Så får bare håpe at trenden med ordentlig treningstøy fremfor å ta seg godt fortsetter. 
I tillegg er det faktisk fullt mulig å kose seg på tur med både appelsin, kakao og kvikk lunsj i nærområdet OG ta flotte bilder. Men egoismen råder så til de grader der i heimen at dugnaden kan som sagt alle andre ta seg av. 

Nikkers er jo faktisk veldig praktisk, jeg er ikke spesielt opptatt av utseende men bruker det ofte på skiturer, fisketurer og jakt. Og med trekkhund. Deilig å kunne dra ned strømpene om det blir for varmt. Går an å være sporty uten å ha «ordentlige skiklær» 😊

• Liker 7
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
Emma Marie skrev (4 timer siden):

Har sett denne poseringen på flere stillbilder, i tillegg til å holde seg rundt midjen med tomlene bak ryggen og resten av fingrene pekende mot navlen. 

Det handler om illusjon. Når hun legger hendene slik mot den svarte buksa forlenger hun området med «hud» slik at det illuderer større rumpe. På Netfit er mange av stillbildene før øvelsene vises et likt bilde, der samme plassering av hendene er brukt. 

https://www.instagram.com/p/CKLgAkZAHqH/?igshid=6h01p34r2yxk

Hun har også samme midjegrep på mange av øvelsene, slik at det ser ut som hun nesten greier å ta rundt midjen med hendene. 

#forbilde

#thinspo

Endret av CecilieX
Skrevet (endret)

Jeg tror ikke noe på sannhetsgehalten av den rumpa. Til dét varierer den for mye fra bilde til bilde og fra film til film. Til å skylde på trening som årsak er det etter min mening rart at resten av kroppen som fremvises ikke har tilsvarende muskeltonus. Det fremstår like troverdig som da Sophie Elise AS skyldte på trening etter en tur til Istanbul.

Posering, vinkling, og bruk av håndplassering er det som her brukes for å illudere en større rumpe i første omgang.

Danaemercer er blitt brukt flere ganger som eksempel på hvordan man poserer seg annerledes uten operasjoner, slik som her:

https://www.instagram.com/p/CCV8tkZpnzv/?igshid=9vr5c9ce6n97

Har vi forøvrig fått en forklaring på carolinebergeriksennos brannsår på ryggen ved BH-linningen ved bruk av Balion.nos BH? Eller ble det som med tightsen brukt en annen, umerket BH som ga brannsår i likhet med tightsen?

Endret av Revenge o'Cavatina
tilføyelse
  • Liker 37
Skrevet
CecilieX skrev (1 time siden):

Har sett denne poseringen på flere stillbilder, i tillegg til å holde seg rundt midjen med tomlene bak ryggen og resten av fingrene pekende mot navlen. 

Det handler om illusjon. Når hun legger hendene slik mot den svarte buksa forlenger hun området med «hud» slik at det illuderer større rumpe. På Netfit er mange av stillbildene før øvelsene vises et likt bilde, der samme plassering av hendene er brukt. 

Hun har også samme midjegrep på mange av øvelsene, slik at det ser ut som hun nesten greier å ta rundt midjen med hendene. 

#forbilde

#thinspo

Ganske utrolig, tenkte på det samme. Kan rumpa virkelig gjøres så mye (fake)større ved kun posering? 

• Liker 7
Skrevet
CecilieX skrev (1 time siden):

#forbilde

#thinspo

Var ei på tiktok som visste fram hvordan man kunne jukse til seg stor stuss med å holde en stekepanne på siden, slik at det ses ut som at man hadde en stor stuss🤭 Etter min mening så har CBE ødelagt alt som har med troverdighet å gjøre. For stussen lever ikke et så drastisk og levelig liv av seg selv. Hun kan ikke ha sprett stuss fra hun var 15-16 i en periode og så swoosh så har hun Kardashian stuss det andre øyeblikket. Alt av juksing ser man tvers gjennom.

• Liker 26
Skrevet

Spesialservice til de som ikke er så gode til å finne frem informasjon.

1DFF5D5E-B8B3-4797-90C9-60A74F86C695.png

87E38887-615A-4B79-98C3-793992A0F79C.png

6E11FAB0-0E6C-4424-9405-24F3EF91BF70.png

26B65DAA-4914-4568-B8FD-74B5516DF814.png

• Liker 22
Skrevet
pøbelsara skrev (9 minutter siden):

Hva lurer du på? Kan du ikke bare lese selv? Se hva som står om nødvendige reiser og om å reise med de de bor med, og sjekk avsnitt  3 under sosialt samvær. I Viken gjelder det spesielle regler i tillegg. 

Det står ingenting der om å ikke overnatte andre sammen, men ikke ha besøk av mer enn visst antall mennesker. Men det finnes kommuner der besøk er frarådet og hvis cbe bor i en slik kommune gjelder det fpr henne i påsken, men da er det ikke et nasjonalt tiltak. Det finnes flere steder i Norge enn Viken. 

Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (4 minutter siden):

Spesialservice til de som ikke er så gode til å finne frem informasjon.

1DFF5D5E-B8B3-4797-90C9-60A74F86C695.png

87E38887-615A-4B79-98C3-793992A0F79C.png

6E11FAB0-0E6C-4424-9405-24F3EF91BF70.png

26B65DAA-4914-4568-B8FD-74B5516DF814.png

Nettopp : kommer fra områder med høyt smittenivå. 
ikke trenger du være ekkel heller. Ble forvirret da det ikke er et nasjonalt tiltak å ikke overnatte hos andre punktum. Om en kommer fra et sted med lite smitte og skal dra et sted med lite smitte kan en fint overnatte. 

Endret av Klink
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...