Populært innlegg pøbelsara Skrevet 19. mars 2021 Populært innlegg #37761 Skrevet 19. mars 2021 Swan1998 skrev (38 minutter siden): Det er ikke REGLER, men ANBEFALINGER. Det er en vesensforskjell. Det er meningen at man skal følge anbefalingene. Duh. 55
halvehimmelen Skrevet 19. mars 2021 #37762 Skrevet 19. mars 2021 Hut skrev (20 timer siden): Må si dette er en underlig antagelse. De har da ikke feilet? Valpen har ikke engang vært på noen skitur enda og enda kommer det kritikk om noe potensielt kan komme til å skje. Ja, hun har sagt de skal på skitur, men det blir sikkert en kort tur som jeg også så hun skrev. Hvordan kan si vite om dette er en krevende tur? Hvorfor være ute etter å kritisere henne for noe som ikke engang har skjedd enda? Hvorfor ikke vente og se? Kjenner at denne flisespikkingen som enkelte holder på med bare bidrar til å sette denne tråden i dårlig lys. Nå er det vel strengt tatt du som først og fremst antok at hunden har det veldig bra, blant annet fordi den får masse fysisk aktivitet. Jeg påpeker bare at masse fysisk aktivitet ikke er positivt for en valp, og at skitur ikke er noe man bør ta en så ung hund med på. Uansett lengde. Dermed mener jeg de er uansvarlige allerede når de planlegger denne skituren med valpen, og spesielt når de deler det offentlig for alle sine følgere og muligens får andre til å tro at det er OK. 31
NewStart87 Skrevet 19. mars 2021 #37763 Skrevet 19. mars 2021 Wow. Kom ikke her og si den stussen ikke blir jukset med. 21
Jobbermedbarn Skrevet 19. mars 2021 #37764 Skrevet 19. mars 2021 Swan1998 skrev (1 time siden): Det er ikke REGLER, men ANBEFALINGER. Det er en vesensforskjell. Og de anbefalingene er det ekstra viktig å følge når man bor i Sarpsborg eller andre steder i Oslo-Viken området med høy smitte. 47
Hut Skrevet 19. mars 2021 #37765 Skrevet 19. mars 2021 halvehimmelen skrev (35 minutter siden): Nå er det vel strengt tatt du som først og fremst antok at hunden har det veldig bra, blant annet fordi den får masse fysisk aktivitet. Jeg påpeker bare at masse fysisk aktivitet ikke er positivt for en valp, og at skitur ikke er noe man bør ta en så ung hund med på. Uansett lengde. Dermed mener jeg de er uansvarlige allerede når de planlegger denne skituren med valpen, og spesielt når de deler det offentlig for alle sine følgere og muligens får andre til å tro at det er OK. Ja, jeg er helt sikker på at hunden har det veldig bra og får alt den trenger for et godt hundeliv. De har alltid vist hvor glade de er i hundene sine og de har hatt hund i mange år tidligere også. Jeg er helt uenig i at de kan klandres for noe som ikke engang har skjedd enda engang. Hvordan de er som hundeeiere og hvordan de fremstår er faktisk noe det aldri hadde falt meg inn at noen kan kritisere dem for. Denne kritikken du kommer med her er så latterlig og smålig at det er helt komisk. 7
Hut Skrevet 19. mars 2021 #37766 Skrevet 19. mars 2021 halvehimmelen skrev (49 minutter siden): Nå er det vel strengt tatt du som først og fremst antok at hunden har det veldig bra, blant annet fordi den får masse fysisk aktivitet. Jeg påpeker bare at masse fysisk aktivitet ikke er positivt for en valp, og at skitur ikke er noe man bør ta en så ung hund med på. Uansett lengde. Dermed mener jeg de er uansvarlige allerede når de planlegger denne skituren med valpen, og spesielt når de deler det offentlig for alle sine følgere og muligens får andre til å tro at det er OK. https://hunde-sport.no/skitur-hund-rad-tips/ Ser forøvrig ikke ut som ekspertisen forøvrig er enige med i at valpen ikke kan bli med på skitur eller at det er så rart å ta med valpen i sekk😉 2
Villroses hage Skrevet 19. mars 2021 #37767 Skrevet 19. mars 2021 Hører med til dem som finner diskusjonen om "hund i sekk" lite fruktbar. Dagens ekstremposering, derimot 😳. For de som ikke er obs på påvirkerbranjens populære poseringstriks, fremstår jo denne modellen som uoppnåelig veldreid og med syltynn midje. (Nei, du bli'kke sånn av Netfit-trening. Men prøv selv den poseringen, beskrevet i detalj litt lenger oppe) For oss andre, en velkakulert provokasjon? Uansett: Høyst kritikkverdig og uansvarlig thinspo. 39
pøbelsara Skrevet 19. mars 2021 #37768 Skrevet 19. mars 2021 Jeg tenker at man gjerne kan hevde at ing er både latterlig og smålig hvis man ønsker det. Men jeg tenker også at alt det som diskuteres her, er publisert i offentlige, kommersielle kanaler. CBE har skrevet at hun skal ha med valpen sin på skitur. Det er ikke noe vi har diktet opp her inne. Jeg har også skrevet både at jeg tror hunden vil få det bra hos familien CBE.no og at det nok er stor stas for dem å få ny hund. Det er mange i Norge som har hund. Det er mange i Norge som har god greie på hundehold. Folk har ikke skrevet noe annet her, enn at de er uenige at så unge valper skal på skitur. CBE.no legger ut ting for at folk skal lese det og respondere på det. Det er det hun lever av. Hvorfor skal man ikke kunne diskutere de faktaene hun selv legger ut? 41
pøbelsara Skrevet 19. mars 2021 #37769 Skrevet 19. mars 2021 (endret) Villroses hage skrev (2 minutter siden): Hører med til dem som finner diskusjonen om "hund i sekk" lite fruktbar. Dagens ekstremposering, derimot 😳. For de som ikke er obs på påvirkerbranjens populære poseringstriks, fremstår jo denne modellen som uoppnåelig veldreid og med syltynn midje. (Nei, du bli'kke sånn av Netfit-trening. Men prøv selv den poseringen, beskrevet i detalj litt lenger oppe) For oss andre, en velkakulert provokasjon? Uansett: Høyst kritikkverdig og uansvarlig thinspo. Helt enig. Det kroppsfokuset er ikke bra for hverken de som utsettes for det eller vedkommende som utøver det. Endret 19. mars 2021 av pøbelsara 24
Flettfrid Skrevet 19. mars 2021 #37770 Skrevet 19. mars 2021 (endret) Vokser fort den rompa der, rart ikke andre kroppsdeler vokser i takt med rompa 🙈 Endret 19. mars 2021 av Flettfrid La til bilde 39
Sparkel Skrevet 19. mars 2021 #37771 Skrevet 19. mars 2021 Hut skrev (35 minutter siden): https://hunde-sport.no/skitur-hund-rad-tips/ Ser forøvrig ikke ut som ekspertisen forøvrig er enige med i at valpen ikke kan bli med på skitur eller at det er så rart å ta med valpen i sekk😉 Ekspertise? Er ikke det en nettbutikk for dyreutstyr? Dette står på Anicura sine sider. Din valp skal naturligvis ut på små turer, men de skal være korte. En fin huskeregel kan være: Din valps alder i uker tilsvarer det antall minutter gåturen skal vare. Det er selvfølgelig individuelle forskjeller fra valp til valp og rase til rase. Og det er klart at om din 9 uker gamle valp bruker 80% av tiden på å snuse og titte, kan gåturen gjerne være litt lenger enn 9 minutter. Huskeregelen gjelder for monoton gange, altså den type gange der hunden går på fortau, asfalt og lignende, og hele tiden har samme bevegelsesmønster. I skogen, på stranden og i kupert terreng kan gjerne valpen gå lengre turer. Bevegelse i kupert terreng og på bløtt underlag forebygger leddsykdommer og skader. Det er med på bygge opp muskulatur og gir valpen bedre koordinasjon og balanse. 28
Hut Skrevet 19. mars 2021 #37772 Skrevet 19. mars 2021 Sparkel skrev (6 minutter siden): Ekspertise? Er ikke det en nettbutikk for dyreutstyr? Dette står på Anicura sine sider. Din valp skal naturligvis ut på små turer, men de skal være korte. En fin huskeregel kan være: Din valps alder i uker tilsvarer det antall minutter gåturen skal vare. Det er selvfølgelig individuelle forskjeller fra valp til valp og rase til rase. Og det er klart at om din 9 uker gamle valp bruker 80% av tiden på å snuse og titte, kan gåturen gjerne være litt lenger enn 9 minutter. Huskeregelen gjelder for monoton gange, altså den type gange der hunden går på fortau, asfalt og lignende, og hele tiden har samme bevegelsesmønster. I skogen, på stranden og i kupert terreng kan gjerne valpen gå lengre turer. Bevegelse i kupert terreng og på bløtt underlag forebygger leddsykdommer og skader. Det er med på bygge opp muskulatur og gir valpen bedre koordinasjon og balanse. Nettopp. Det står ikke på verken linken jeg delte eller det du skriver her(uten link) at det et skadelig for en liten valp å være med på en kort skitur. Nettopp mitt poeng. Det er flisespikking av denne typen som gjøt at kritikken av CBE blir lite konstruktiv og helt useriøs. 5
kvit_veis Skrevet 19. mars 2021 #37773 Skrevet 19. mars 2021 (endret) Villroses hage skrev (39 minutter siden): Hører med til dem som finner diskusjonen om "hund i sekk" lite fruktbar. Dagens ekstremposering, derimot 😳. For de som ikke er obs på påvirkerbranjens populære poseringstriks, fremstår jo denne modellen som uoppnåelig veldreid og med syltynn midje. (Nei, du bli'kke sånn av Netfit-trening. Men prøv selv den poseringen, beskrevet i detalj litt lenger oppe) For oss andre, en velkakulert provokasjon? Uansett: Høyst kritikkverdig og uansvarlig thinspo. Jeg er så enig. Jeg bare fatter ikke at en mor med barn som vokser opp velger å bidra til dette kroppsfokuset i samfunnet. Endret 19. mars 2021 av kvit_veis 37
Keaton Skrevet 19. mars 2021 #37774 Skrevet 19. mars 2021 Hut skrev (3 minutter siden): Nettopp. Det står ikke på verken linken jeg delte eller det du skriver her(uten link) at det et skadelig for en liten valp å være med på en kort skitur. Nettopp mitt poeng. Det er flisespikking av denne typen som gjøt at kritikken av CBE blir lite konstruktiv og helt useriøs. Nei. Kritikken rettet mot eksponering av barn, thinspo osv devalueres ikke av at det diskuteres andre sider ved det innholdet CBE legger ut. Det er bare noe CBE-forsvarere ustanselig hevder. 35
Gjest Xstrella Skrevet 19. mars 2021 #37775 Skrevet 19. mars 2021 Flettfrid skrev (24 minutter siden): Vokser fort den rompa der, rart ikke andre kroppsdeler vokser i takt med rompa 🙈 Huff er det mulig? Ser hun ikke selv hvor teit det ser ut?
Swan1998 Skrevet 19. mars 2021 #37776 Skrevet 19. mars 2021 Kollontaj skrev (4 minutter siden): Nei. Kritikken rettet mot eksponering av barn, thinspo osv devalueres ikke av at det diskuteres andre sider ved det innholdet CBE legger ut. Det er bare noe CBE-forsvarere ustanselig hevder. Det er ikke riktig. Det diskuteres rumpe og padding og side opp og ned om en valp som ikke engang har vært med på tur!!! Dette er flisespikkeri og ikke i nærheten av litt konstruktivt. Jeg forvarer ikke CBE, men igjen, denne tråden er fremstår på ingen måte noe bedre enn den «bedriften» som kritiseres (debatteres) til det kjedsommelige. 6
Keaton Skrevet 19. mars 2021 #37777 Skrevet 19. mars 2021 Swan1998 skrev (3 minutter siden): Det er ikke riktig. Det diskuteres rumpe og padding og side opp og ned om en valp som ikke engang har vært med på tur!!! Dette er flisespikkeri og ikke i nærheten av litt konstruktivt. Jeg forvarer ikke CBE, men igjen, denne tråden er fremstår på ingen måte noe bedre enn den «bedriften» som kritiseres (debatteres) til det kjedsommelige. Jeg hopper over det jeg ikke gidder bry meg om, det anbefales i stedet for å være selvutnevnt trådpoliti. 36
Aricia Skrevet 19. mars 2021 #37778 Skrevet 19. mars 2021 pøbelsara skrev (43 minutter siden): Jeg tenker at man gjerne kan hevde at ing er både latterlig og smålig hvis man ønsker det. Men jeg tenker også at alt det som diskuteres her, er publisert i offentlige, kommersielle kanaler. CBE har skrevet at hun skal ha med valpen sin på skitur. Det er ikke noe vi har diktet opp her inne. Jeg har også skrevet både at jeg tror hunden vil få det bra hos familien CBE.no og at det nok er stor stas for dem å få ny hund. Det er mange i Norge som har hund. Det er mange i Norge som har god greie på hundehold. Folk har ikke skrevet noe annet her, enn at de er uenige at så unge valper skal på skitur. CBE.no legger ut ting for at folk skal lese det og respondere på det. Det er det hun lever av. Hvorfor skal man ikke kunne diskutere de faktaene hun selv legger ut? Veldig enig her! Jeg synes heller ikke kritikken av planene om valp på skitur er det viktigste som diskuteres i tråden akkurat. Men at det innebærer å "diskutere noe som ikke har skjedd engang", slik @Hut skriver, det mener jeg er helt feil å si. For som @pøbelsara skriver: Det HAR skjedd. Dvs det som har skjedd er at CBE har skrevet på bloggen at de har tenkt å ta valpen med på skitur, og så har hun argumentert imot alle innspill som råder til noe annet. Hun har delt disse planene helt frivillig til sine tusenvis av følgere, som hun godt vet (etter alle disse årene) at har meninger om det meste som kan diskuteres. Hun vet hva hun gjør, og har sikkert en hensikt med det, samt er fullt klar over at når man fisker etter respons i kommentarfeltet får man respons i kommentarfeltet (and beyond). Hvis hun derimot ikke hadde sagt et ord om hva de skulle i påsken, og ikke et ord om valpen i den forbindelse, og diskusjonen her inne SÅ hadde gått høyt om valp og skitur og sekk, sånn helt ut fra fri fantasi, så ville det vært noe annet mener jeg. 45
Surikatt Skrevet 19. mars 2021 #37779 Skrevet 19. mars 2021 Hun spør leserne for å skape engasjement, da. Hun er ikke interessert i hva de egentlig mener annet enn skrytekommentarer om hvor vakker hun er som hun kan svare «tusen takk» på (eller om det er selveste Lars Kristian som svarer). For meg må den bikkja bare pakkes ned i en sponset sekk i påska. 24
Aricia Skrevet 19. mars 2021 #37780 Skrevet 19. mars 2021 (endret) NewStart87 skrev (4 timer siden): Wow. Kom ikke her og si den stussen ikke blir jukset med. Jeg kan gjerne si at den ikke er jukset med, dvs at bildet ikke trenger å være manipulert, hvis det er det du mener å si. Som flere har påpekt: Alt vi ser her kan oppnås med posering, og med måten bildet tas på, dvs forholdet mellom objekt og kameravinkel/ -plassering. Dels gjør posituren der beinet nærmest speilet/kamera har knebøy slik at baken stikker mer ut og ser større ut, men i tillegg ser den også større ut rett og slett fordi den er nærmere speil/kamera enn resten av kroppen. Hun tilter også muligens hoften litt inn mot speilet ser det ut som, eller det er bare effekten av kameras vinkel og plassering. Også feks foten som er plassert oppå treningsapparatet er jo betraktelig større enn foten på gulvet, utelukkende fordi den er nærmere kamera. Sett objekter i lik størrelse foran deg på bordet i ulik distanse fra deg, og ta et bilde med mobilen, så vil du se hvor liten avstandsforskjell som skal til før et objekt ser digert ut, bare det er plassert litt nærmere kamera enn et annet. Endret 19. mars 2021 av Aricia 35
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå