Klink Skrevet 20. mars 2021 #37801 Skrevet 20. mars 2021 Hallepalle2 skrev (30 minutter siden): Spørsmålet mitt var oppriktig. Jeg syns cbe og generelt influensere er så langt fra noe forbilde man kommer. Bare overfladisk tull, det hun skriver om er bare tomt. Bortsett fra noen matoppskrifter er det ingenting som er noe interessant så forstår ikke at noen egentlig gidder lese eller bry seg med dama. Er middelaldrende damer som hyller henne eneste? 11
Populært innlegg Ultiva Skrevet 20. mars 2021 Populært innlegg #37802 Skrevet 20. mars 2021 (endret) Klink skrev (53 minutter siden): Jeg syns cbe og generelt influensere er så langt fra noe forbilde man kommer. Bare overfladisk tull, det hun skriver om er bare tomt. Bortsett fra noen matoppskrifter er det ingenting som er noe interessant så forstår ikke at noen egentlig gidder lese eller bry seg med dama. Er middelaldrende damer som hyller henne eneste? Signerer denne. Er det virkelig slike personer man ønsker som påvirkere/influensere i Norge? De som jukser rumpa si større, midjen sin smalere, som redigerer tennene sine kritthvite og presenterer et idyllisk og perfekt liv som de ikke engang lever opp til selv? Jobben til CBE går ut på å trene, ta skjønnhetsbehandlinger og å publiserte retusjerte bilder av barna sine på internett. Er dette virkelig attråverdig og noe man ønsker å bli inspirert av? Er det greit at folk som CBE tjener tre ganger så mye som Norges statsminister på å selge barna sine som reklameinnhold? Nettopp denne problematikken er jo det som diskuteres i tråden - dersom man gidder å forholde seg til hovedinnlegget. Endret 20. mars 2021 av Ultiva 55
Klink Skrevet 20. mars 2021 #37803 Skrevet 20. mars 2021 Ultiva skrev (5 minutter siden): Signerer denne. Er det virkelig slike personer man ønsker som påvirkere/influensere i Norge? De som jukser rumpa si større, midjen sin smalere, som redigerer tennene sine kritthvite og presenterer et idyllisk og perfekt liv som de ikke engang lever opp til selv? Jobben til CBE går ut på å trene, ta skjønnhetsbehandlinger og å publiserte retusjerte bilder av barna sine på internett. Er dette virkelig attråverdig og noe man ønsker å bli inspirert av? Er det greit at folk som CBE tjener tre ganger så mye som Norges statsminister på å selge barna sine som reklameinnhold? Nettopp denne problematikken er jo det som diskuteres i tråden - dersom man gidder å forholde seg til hovedinnlegget. Cbe tror jeg dessuten vi tilegner litt større påvirkningskraft enn hun har i 2021. Ingen tenåringsjenter har henne som forbilde. Da er det kanskje verre med SE. 10
Populært innlegg Ultiva Skrevet 20. mars 2021 Populært innlegg #37804 Skrevet 20. mars 2021 (endret) Klink skrev (4 timer siden): Cbe tror jeg dessuten vi tilegner litt større påvirkningskraft enn hun har i 2021. Ingen tenåringsjenter har henne som forbilde. Da er det kanskje verre med SE. Jeg er helt enig med deg i at SE er et farlig forbilde. Men ikke glem at CBE er 8 år eldre enn SE, og i motsetning til SE så er CBE godt gift og mor til to små jenter. CBE burde vite bedre enn å fronte et uoppnåelig ideal for kvinner! Det er ikke engang oppnåelig for CBE, på tross av at selve yrket og arbeidet hennes går ut på å perfeksjonere kropp og hjem! CBE publiserer retusjerte bilder med skjønnhetsfiltere hvor hun poserer heftig, og takker varmt når følgerne kaller henne for vakker. Er dette helt greit og ikke verdt regelmessig kritikk? Man blir ikke automatisk immun mot påvirkning bare fordi man bikker 30 år. I så fall hadde det tross alt ikke eksistert reklame rettet mot folk over 30. CBE og LKE sitt firma hadde ikke hatt en årlig omsetning på 7 millioner kroner dersom ikke annonsører anså dem for å ha en stor påvirkningskraft. Endret 20. mars 2021 av Ultiva 50
Populært innlegg Villroses hage Skrevet 20. mars 2021 Populært innlegg #37805 Skrevet 20. mars 2021 (endret) 1 hour ago, Hut said: Ja. Sånn som Erna Solberg f.eks. Er CBE også under etterforskning på brudd på smittevernsreglene? Har de fått bot? Jeg har sett andre influencere som IR som har reist verden rundt under Corona og andre som har vært på masse fester som SE. Hva har CBE gjort? Ganske mye, egentlig. Eksempler: Mange turer til Oslo for skjønnhetsbehandlinger og fotoshoots, med tett omgang med andre uten noe som helst smitteverntiltak. Tett sammen med mange ikke-husstandsmedlemmer hjemme. Nylig kafebesøk i annen kommune når man var bedt om å ikke gjøre det. Uforgelmmelig førjulshandel hvor bloggeren plukket på alt som var av varer når vi uttrykkelig var bedt om å la være å ta på andre varer enn de man skal ha. Dette og en god del mer filmet, fotografert og publisert i carolinebergeriksen.no sine offentlige reklamekanaler. Høye & co har nettopp gått ut og instendig oppfordret nettopp "influensere" til å ta ansvar for sin innflytelsesmakt, og gå foran med gode eksempler på smittevern i stedet for å publisere brudd på reglene vi alle er bedt om å følge. Vet ikke om den omtalte bloggeren er under etterforskning. De må jo være tatt på fersken da, eller anmeldt av noen. Enig i at Erna Solbergs brudd er en gedigen skandale. Er også svært provosert av de yngre versting-rosabloggernes egoistiske og hodeløse farting verden rundt, samt festing. Denne tråden handler imidlertid om carolinebergeriksen.no. Folkene bak denne reklamekanalen er tross alt voksne småbarnsforeldre, og av dem forventer man kanskje en mer voksen og fornuftig adferd en av disse yngre rosablogg-fjolsene. Eller hva synes du? Endret 20. mars 2021 av Villroses hage Tyrkleif 53
J.. Skrevet 20. mars 2021 #37806 Skrevet 20. mars 2021 Ultiva skrev (4 minutter siden): Jeg er helt enig med deg i at SE er et farlig forbilde. Men ikke glem at CBE er 10 år eldre enn SE, og gift tobarnsmor. CBE burde vite bedre enn å fronte et ideal som ikke engang er oppnåelig for henne selv! Hun publiserer retusjerte bilder med skjønnhetsfiltere hvor hun poserer heftig, og takker varmt når følgerne kaller henne for vakker! Man blir ikke automatisk immun mot påvirkning bare fordi man bikker 30 år. I så fall hadde det tross alt ikke eksistert reklame rettet mot folk over 30. CBE og LKE sitt firma hadde ikke hatt en årlig omsetning på 7 millioner kroner dersom de ikke hadde en stor påvirkningskraft. SE er 26,CBE er 33. Rett skal være rett. 1
Kvins Skrevet 20. mars 2021 #37807 Skrevet 20. mars 2021 Klink skrev (23 minutter siden): Cbe tror jeg dessuten vi tilegner litt større påvirkningskraft enn hun har i 2021. Ingen tenåringsjenter har henne som forbilde. Da er det kanskje verre med SE. Man blir påvirket uansett om man er 20, 30 eller 50 år, det er ikke noe som er forbeholdt tenåringer. 13
Pust Skrevet 20. mars 2021 #37808 Skrevet 20. mars 2021 (endret) Vi skal ikke glemme at det er et stort marked for ukeblader o.l., og CBEs plattformer havner midt i dette feltet. Det er en fremstilling av et familieliv, med retusjerte og nøye utvalgte bilder. Det er ikke en ekte verden som blir presentert, men en verden CBE vil at publikum skal tro på og beundre. Ukebladpublikum vil ha historien om eventyrfamilien med de små prinsessene og søte kjæledyr, og blir lei seg om noen kritiserer metodene som blir brukt for å føre leserne bak lyset. De ønsker å beholde bildet av en kvinne som har alt som de selv ønsker seg; penger, stort hus, pene barn og en sprek mann som er snill. Jeg tror vi mistolker CBEs publikum når vi leser deres forsvar, at vi leser det som forsvar av CBE, når det egentlig er et forsvar av eget behov for ukebladstoff og hverdagsflukt. De klarer ikke se at bruken av mindreårige eller heftig retusjering og pussige poseringer, er benyttet for å lure nettopp dem. Derfor blir forsvarsinnleggene i for eksempel denne tråden, lite adekvate og uten fylde eller klare argumenter - fordi det ikke finnes argumenter, bare et ønske om at man ikke skal ødelegge bildet av eventyrtilværelsen til CBE. Endret 20. mars 2021 av Pust Rettet skrivefeil 31
Klink Skrevet 20. mars 2021 #37809 Skrevet 20. mars 2021 Kvins skrev (44 minutter siden): Man blir påvirket uansett om man er 20, 30 eller 50 år, det er ikke noe som er forbeholdt tenåringer. Nei, men jeg er nå voksen nok til å skjønne hva dama driver med. Tenåringsjenter er mer sårbare for slikt. Voksne mennesker burde forstå bedre enn å føle seg dårlig på grunn av cbe. 5
Ultiva Skrevet 20. mars 2021 #37810 Skrevet 20. mars 2021 (endret) Klink skrev (På 20.3.2021 den 13.13): Nei, men jeg er nå voksen nok til å skjønne hva dama driver med. Tenåringsjenter er mer sårbare for slikt. Voksne mennesker burde forstå bedre enn å føle seg dårlig på grunn av cbe. Tror du virkelig at CBE og LKE håver inn 7 millioner kroner i omsetning i året uten å ha en helt reell påvirkningskraft på publikummet sitt? Hva angår at du mener voksne mennesker bør vite bedre; her er f eks ei dame på 32 år som har latt seg påvirke: https://www.google.com/amp/s/www.dagbladet.no/kultur/jeg-foler-meg-feit-fordi-fotballfrue-har-fodt/61874288/amp Endret 21. mars 2021 av Ultiva 27
Pust Skrevet 20. mars 2021 #37811 Skrevet 20. mars 2021 (endret) Klink skrev (1 time siden): Nei, men jeg er nå voksen nok til å skjønne hva dama driver med. Tenåringsjenter er mer sårbare for slikt. Voksne mennesker burde forstå bedre enn å føle seg dårlig på grunn av cbe. Det er ikke slik det fungerer. Fornuften forteller deg at kontoene til CBE er reinspikka tullball, men underbevisstheten din absorberer bildene, og uten at du har forstått at det er dette som skjer, har du plutselig fått lyst til å kjøpe undertøyet hun selger, forstørre puppene, regulere / bleke tennene, installere en volumiøs kakkelovn, skaffe deg en bamsete valp ... De færreste av oss har evne til å se på slike kontoer med et såpass kritisk og reflektert blikk at de ikke lar seg påvirke. Endret 20. mars 2021 av Pust 38
Aricia Skrevet 20. mars 2021 #37812 Skrevet 20. mars 2021 Klink skrev (1 time siden): Nei, men jeg er nå voksen nok til å skjønne hva dama driver med. Tenåringsjenter er mer sårbare for slikt. Voksne mennesker burde forstå bedre enn å føle seg dårlig på grunn av cbe. Det er jo å snu problemstillingen fullstendig på hodet. CBE.no er en profesjonell medieaktør, og den kommersielle influenceren med lengst fartstid i Norge. Hun er selv ansvarlig for hva hun fronter og hvordan hun gjør det, og hun er følgelig den som må ansvarliggjøres - ikke hennes eventuelle lesere, uansett hvor gamle eller unge de måtte være. 48
FruRosa Skrevet 20. mars 2021 #37813 Skrevet 20. mars 2021 De bor i Sarpsborg, en smittepøl for tiden, og viser at de ikke holder avstand til mennesker som ikke er i samme husstand. 27
Gull vaffel Skrevet 20. mars 2021 #37814 Skrevet 20. mars 2021 FruRosa skrev (15 minutter siden): De bor i Sarpsborg, en smittepøl for tiden, og viser at de ikke holder avstand til mennesker som ikke er i samme husstand. Er vel fortsatt lov med nærkontakter ? Dette er vel faren hennes så 5
FruRosa Skrevet 20. mars 2021 #37815 Skrevet 20. mars 2021 Gull vaffel skrev (2 minutter siden): Er vel fortsatt lov med nærkontakter ? Dette er vel faren hennes så Det er forskjell på hva som er lov og hva som er lurt (å vise fram). 36
Klink Skrevet 20. mars 2021 #37816 Skrevet 20. mars 2021 FruRosa skrev (18 minutter siden): Det er forskjell på hva som er lov og hva som er lurt (å vise fram). Av faren sin må man kunne vise fram! De bor vel også i samme kommune! 5
snikleser1 Skrevet 20. mars 2021 #37817 Skrevet 20. mars 2021 (endret) Klink skrev (24 minutter siden): Av faren sin må man kunne vise fram! De bor vel også i samme kommune! Hvor lurt er det at barnebarn klemmer sine besteforeldre i disse tider? Hva om de smitter besteforeldrene og de blir alvorlig syke (gud forby noe verre). Hvordan blir det for barnabarna da? Man skal holde 2 meter avstand til de som er i risikogruppen (jeg vet ikke om foreldrene til Caroline Berg Eriksen er det, men tipper de kanskje kan være over 65 år, og er per def det da). Men uansett, som influenser, så bør man være forbilde - det er ikke å vise det på denne måten... Endret 20. mars 2021 av snikleser1 39
amo Skrevet 20. mars 2021 #37818 Skrevet 20. mars 2021 J.. skrev (4 timer siden): SE er 26,CBE er 33. Rett skal være rett. CBE ble 34 i januar. 7
MiniMjau Skrevet 20. mars 2021 #37819 Skrevet 20. mars 2021 Gull vaffel skrev (55 minutter siden): Er vel fortsatt lov med nærkontakter ? Dette er vel faren hennes så Var ikke de i risikogruppe? Synes hun nevnte det sist smittebølge. Da er de antagelig vaksinert da. 2
Gjest Bettys Skrevet 20. mars 2021 #37820 Skrevet 20. mars 2021 Gull vaffel skrev (57 minutter siden): Er vel fortsatt lov med nærkontakter ? Dette er vel faren hennes så Man skal holde avstand til de som ikke er i egen husstand.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå