Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Gjest Lin11
Skrevet
Hallepalle2 skrev (33 minutter siden):

Det er det da virkelig! Kroppen brukes stadig  som bevis på div produkter og treningsmetoder. 

Hun får spørsmål om hvordan hun får slik rumpe, og viser rumpeøvelser i Netfit. Hun får spørsmål om hvordan få markerte magemuskeler og viser mageøvelser på Netfit. Hun reklamerer for selvbruning ved å poste en film hvor hun smører seg inn. Hun reklamerer for undertøy ved å bl.a leke med en mann i en uoppredd seng. Og så videre. Og så videre. 

Hvordan kan du hevde at hun ikke bruker kroppen i bedriften?

I tillegg så er det ikke tvil om at kropp er hovedfokus når det skal selges inn overpriset polyester undertøy. Til og med på bloggerne var kropp et tema. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt og avsporing.

Måne, admin.

Skrevet
Nijole skrev (2 timer siden):

Skjønner ikke helt hvorfor man skal diskutere muskelmassen til en bedrift, hvor gammel hun ser ut, hvor sprudlende hun er, om hun er finere blond osv. Hvorfor kritiserer man det egentlig? Ønsker dere som har skrevet om det at hun skal trene bena så de blir like som i 2015? sminke seg sånn som dere syns er fint? beholde det blonde håret for det syns jo du hun kler best og passe på å sprudle litt mer og slutte å være så stepford wife?

Er det sånn at siden hun har netfit så må kroppen hennes ha den muskelmassen andre synes er passe? Man kan være både sterk og ha god kondis uten å ha markerte muskler. 

Tja. Bedriften selger utseende til eieren. Så at det er delte meninger om varene en bedrift selger er vel ikke så utrolig? 
Dessuten lyver jo reklamen. Fordi de har netfit forventer jeg at de har et sunt forhold til kropp og trening, det som damen viser på bloggen sin er langt fra et god forhold til kropp og enda lenger fra et normalt forhold til trening. Jeg opplever at all trening cbe gjør er for å forbrenne kalorier. Det er aldri fokus på en sunn, sterk og frisk kropp, eller den gode følelsen man har etter trening. Det er posering med bar mage, struttende pupper og rumpe som presses ut slik at den skal passe motebildet, som fortiden er stor.

Nei, hun blir ikke kritisert som privat person. Det er bloggen som blir kritisert pga dårlig innflytelse på samfunnet og bare juks og fanteri, og det blir bare kvalmende når alt dette i spes bilder av barna. Jeg kommer til å kritisere den bloggen til krampa tar meg, så lenge de ikke forandrer innhold og slutter å juls. 

• Liker 38
Skrevet
pøbelsara skrev (2 timer siden):

Nei, jeg er ikke "for" å diskutere kropp. Men  hvis vi som mener noe om kroppspress, ikke kan diskutere det, blir det jo en merkverdig greie. 

Forøvrig lurer jeg veldig på hva du mener CBE selger?

Kan vel diskutere kroppepress uten å diskutere kroppen til noen. Da er man vel med på å opprettholde et visst kroppspress.!? 
Sammenligne fra mange år tilbake i tid og muskelmasse er da helt på trynet om en er i mot kroppspress! 

• Liker 5
Skrevet

Men altså, jeg har sagt bare at hun ser sunnere ut på reklamebildene i 2015, hun ser naturlig, blid, åpen og sunn ut. Hun har sjukt fine bein, det tror jeg hun fremdeles har, men på bildene nå for tiden ser hun ikke sunn ut. Hun snerrer og presser kroppsdelene hun vil vise frem ut av sine anatomiske proporsjoner. At jeg syns hun er finere som blondine enn brunette, er en smal sak som overhode ikke skaper noe form for kroppspress, tror jeg. Hun er jo blond igjen, for det første, og hun ønsket jo tilbakemeldinger da hun farget det brunt. 

Jeg syns som sagt at CBE har en fantastisk fin kropp, både nå og da, og det kan selvfølgelig være med på å skape et visst kroppspress. Poenget er heller ikke hva jeg syns om kroppen hennes, men hvorvidt den fremstår naturlig eller ikke. Om hun ser ut som hun har det godt med seg selv, og en god dag på jobb, liksom, når reklamebildene tas. At hun liker det hun gjør. At jeg TROR på henne og produktene hun selger. Og det gjorde jeg mye mer på reklamebildene for get inspired i 2015, enn for BAlion(-gate) anno 2021, for å si det mildt. Hun skal selge trening. Hun behøver ikke se ut som en fitnessmodell, men hun bør jo fremstå sunn og troverdig og ikke flekke tenner til meg som en annen bitter stepford wife. 

• Liker 36
Skrevet (endret)

Nei hvorfor skal det kritiseres når kvinnelige, profesjonelle påvirkere som CBE velger å presentere kropp som sin aller viktigste valuta og verdi, og sminke og hår som sine fremste interesser....

https://www.aftenposten.no/

Screenshot_20210322-192203_Samsung Internet.jpg

Endret av Ultiva
  • Liker 23
Skrevet
Ultiva skrev (14 minutter siden):

Nei hvorfor skal det kritiseres når kvinnelige, profesjonelle påvirkere som CBE velger å presentere kropp som sin aller viktigste valuta og verdi, og sminke og hår som sine fremste interesser....

https://www.aftenposten.no/

Screenshot_20210322-192203_Samsung Internet.jpg

Hva er poenget ditt? Mener du at hets av kvinnelige politikere forårsakes av influencere som CBE? 

https://www.aftenposten.no/verden/i/qAQ6de/kvinnelige-statsraader-hetses-henges-ut-som-leppestift-brigade-og-stroe

• Liker 3
Gjest Lin11
Skrevet
Shopgirl2014 skrev (10 minutter siden):

Hva er poenget ditt? Mener du at hets av kvinnelige politikere forårsakes av influencere som CBE? 

https://www.aftenposten.no/verden/i/qAQ6de/kvinnelige-statsraader-hetses-henges-ut-som-leppestift-brigade-og-stroe

Mulig at det forvrengte synet enkelte har på kvinner som «dumme og deilige objekter»  smitter over på andre arenaer og kommentarfelt? Der influensere  inkludert CBE er med på å bygge opp under disse stereotypiske holdningene? Samme gjelder kommentarfeltet til Caroline Berg Eriksen.no, der brukere  på KG blir stemplet som feite og ulekre i motsetning til Caroline og hennes følgere.

Gjest Maayaaa
Skrevet (endret)

Jeg er temmelig sikker på at @Ultiva absolutt ikke mente at hver enkelt kvinnelig influencer har hovedansvaret her. Jeg tror hun pekte på at problemet ved å fremstille seg som *bare* delikat og lekker uten annen dybde er med på å opprettholde en illusjon om at kvinnens viktigste rolle er å se bra ut. 

Dette kan influencere lett endre på, men enkelte velger å ikke gjøre det. Det er også fullt mulig å både se delikat og lekker ut samtidig som man fronter viktigere saker.

Innlegget er ryddet for sitering av slettet innlegg.

Endret av Maayaaa
Gjest Lin11
Skrevet (endret)

Å stille ansvarlige for slike trusler er vel det enkleste i denne settingen (lover og regler funker slik).  Å få kvinnelige influensere  til å skjønne at kroppspresset og fokuset på utseende er negativ påvirkning fra deres side, er vel like sannsynlig som å se rosa griser fly. Man kan både være opptatt av trusler mot kvinnelige politikere og peke finger mot en bransje som skaper et behov som ikke normalt, og som skaper  om kvinner til objekter. Dette for å tjene millioner av kroner i året, mer en statsministeren vår faktisk.

Innlegget er ryddet for sitering av slettet innlegg.

Endret av Lin11
Gjest CecilieX
Skrevet

Men altså

Hvordan samfunnet endres og hva som påvirker er ekstremt sammensatt. Hver og en av oss bidrar til utviklingen. Influencere påvirker i kraft av å nå ut til mange. De påvirker jo den enkelte av oss som igjen bidrar. 

Når influencere fronter fokus på klær, kropp, utseende og matlaging og lite annet da settes kvinnekampen flere år tilbake. Joda, de tjener penger og kan betraktes som karrierekvinner, men det veier ikke opp for fordummingen. 

Man blir som man omgås, sier et uttrykk, og når vi velger disse som idealer, da sier vi samtidig at verdiene de fronter også er våre idealer. CBE viser frem en hverdag som ligger nær opptil femtitallshusmoren. Sminke seg, velge antrekk, pynte i huset, lage mat. Holde seg i form. Ta vare på barn. 

Ikke noe samfunnsengasjement eller fokus på noe annet enn sin snevre verden og sin innerste krets. Glimtene vi får av karriere eller noen form for yrkesutøvelse  handler om å iføre seg antrekk og posere som om man var travel yrkesutøver.  

Selvfølgelig bærer de noe ansvar for negative holdninger til kvinner. 

Skrevet

Er det innafor å reklamere for jakken hun har på seg i det nyeste blogginnlegget,  men ikke skrive reklame på IG posten der hun har på samme jakke? Går dette under gråsonen da produktlogoen ikke synes? Og, hva om noen spør om hvilket merket jakken er under innlegget og hun svarer, hvilke regler gjelder da?

• Liker 15
Skrevet
Liver skrev (2 minutter siden):

Er det innafor å reklamere for jakken hun har på seg i det nyeste blogginnlegget,  men ikke skrive reklame på IG posten der hun har på samme jakke? Går dette under gråsonen da produktlogoen ikke synes? Og, hva om noen spør om hvilket merket jakken er under innlegget og hun svarer, hvilke regler gjelder da?

Nei selvfølgelig er det ikke det. Bare i Treasures sin alternative gråsoneverden. 

• Liker 28
Skrevet
Inocybe skrev (31 minutter siden):

Dropp stråmannen 🙄. Ingen har skrevet CBE er ansvarlig for voldtekt. Det er lavmål å komme med slike insinuasjoner.

CBE.no er ansvarlige for kroppspresset de utøver og ansvarlige for det avleggs kvinnebildet de fronter hvor utseende og 50-talls husmordyder er kvinners ypperste attributter. Kvinners status blir ikke bedre så lenge profesjonelle påvirkere drar kvinnekampen åresvis bakover.

CBE.no er også fullt og helt ansvarlige for hetsen og truslene de selv har kommet med og som de under redaktøransvar jevnlig velger å poste. Kule for pannen og psykobitch burde ringe noen bjeller. 

Når var dette igjen? Kule i panna og psykobitchkommentarene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...