Gjest Lin11 Skrevet 22. mars 2021 #37901 Skrevet 22. mars 2021 (endret) pøbelsara skrev (1 minutt siden): Spiller det noen rolle? Jeg har aldri noensinne sagt om noen at de fortjener en kule i panna - og definitivt i hvertfall aldri i jobbsammenheng. Det er så sjokkerende uproft at hvis det hadde vært hindre år siden, hadde det fortsatt vært verdt å nevne. Mange ganger. Hylende, idiotisk uproft, rett og slett. Sjokkerende uproft. Og i tillegg er det en oppførsel som LKE ikke har vokst fra. Endret 22. mars 2021 av Lin11
Keaton Skrevet 22. mars 2021 #37902 Skrevet 22. mars 2021 Siden det diskuteres LKE, drar jeg opp denne klassikeren (les kommentaren helt nederst også, gjerne først) https://nattogdag.no/2015/01/det-er-fint-at-fotballfrue-legger-seg-flat-selv-om-hun-er-helt-flat-fra-for/ 36
pøbelsara Skrevet 22. mars 2021 #37903 Skrevet 22. mars 2021 Og de like totalt usjarmerende og uproffe psychobitch- og drittkjerringkommentarene kom altså i 2019. Sjokkerende. 32
Hut Skrevet 22. mars 2021 #37904 Skrevet 22. mars 2021 (endret) Jeg hengte meg opp i at det nok en gang går en runde med kritikk på ting som skjedde for flere år siden. 2014 og 2019. Innlegget er ryddet for sitering av slettet innlegg. Endret 24. mars 2021 av Måne Rampelyset 3
Aricia Skrevet 22. mars 2021 #37905 Skrevet 22. mars 2021 Kollontaj skrev (11 minutter siden): Siden det diskuteres LKE, drar jeg opp denne klassikeren (les kommentaren helt nederst også, gjerne først) https://nattogdag.no/2015/01/det-er-fint-at-fotballfrue-legger-seg-flat-selv-om-hun-er-helt-flat-fra-for/ Dette var et hyggelig gjensyn ja - selv om det nok er for utdatert for enkelte! Jeg er særlig svak for denne passasjen, fra ordvekslingen med Nils Horvei: Sitat - Fotballfruemannen har kommentert på konas blogg under under falsk navn. – Ja, det er drøyt. Men synes han er i sin rett. Hvorfor det? – Hvis hun har utlevert ham … Nei, han har hetset andre som har kommentert på bloggen hennes – Åja. Vel, jeg synes ikke man skal ta noe for god fisk. Hvilken skade har skjedd? Nja, ikke noe særlig mer enn at noen barn har blitt drapstruet av en anonym lege på internettet. No biggie. 27
Aricia Skrevet 22. mars 2021 #37906 Skrevet 22. mars 2021 Hut skrev (3 minutter siden): Jeg hengte meg opp i at det nok en gang går en runde med kritikk på ting som skjedde for flere år siden. 2014 og 2019. Mange vil si at 2019 er to år siden. 28
Hut Skrevet 22. mars 2021 #37907 Skrevet 22. mars 2021 Aricia skrev (2 minutter siden): Mange vil si at 2019 er to år siden. 2014 er syv år siden. 2019 er to år siden @Arcicia😊 2
Gjest Maayaaa Skrevet 22. mars 2021 #37908 Skrevet 22. mars 2021 Aricia skrev (2 minutter siden): Mange vil si at 2019 er to år siden. Ikke en urimelig påstand, men å forholde seg til og lære av gamle feiltrinn krever utvikling.
Gjest Maayaaa Skrevet 22. mars 2021 #37909 Skrevet 22. mars 2021 Hut skrev (1 minutt siden): 2014 er syv år siden. 2019 er to år siden @Arcicia😊 Så alt man sa og gjorde før dags dato kan skrinlegges? Hver dag er en ny mulighet, carte blanche osv? Uansett? Gjelder det også de mindreårige?
Gjest Lavande Skrevet 22. mars 2021 #37910 Skrevet 22. mars 2021 Hut skrev (31 minutter siden): Den er 7 år gammel. Det er dokumentert at bedriften har et mønster, når de poster ufine svar bl.a. i 2014 og 2019... Jf https://influencere.wordpress.com/cbe-diverse/
Aricia Skrevet 22. mars 2021 #37911 Skrevet 22. mars 2021 Hut skrev (1 minutt siden): 2014 er syv år siden. 2019 er to år siden @Arcicia😊 Det staves "Aricia". Ja @Hut , 2019 er to år siden. Eller halvannet, hvis vi skal være presis, siden de bevingede ord (psykobitch! Møkkakjerring! Bare for å minne om det!) vel smalt fra Lars Kristian Eriksens munn utpå høsten en gang. Så halvannet år, altså. Ikke flere år @Hut , som du jo kom i skade for å skrive. 33
Keaton Skrevet 22. mars 2021 #37912 Skrevet 22. mars 2021 Hut skrev (10 minutter siden): Jeg hengte meg opp i at det nok en gang går en runde med kritikk på ting som skjedde for flere år siden. 2014 og 2019. Igjen: Du startet den runden. Den kommentaren var ingen enkeltepisode, det var mange slike over flere år. Lege, jurist, PT og andre titler ble brukt for å støtte og rose CBE. I egen blogg skrev han flust med kommentarer under falskt navn ( i en bloggpost 16 av 23). Når de stengte for muligheten til å sjekke dette, er det ikke alle som tror at paret sluttet med praksisen. 28
Gjest Lavande Skrevet 22. mars 2021 #37913 Skrevet 22. mars 2021 (endret) Ikke glem at carolinebergeriksen.no har drevet uetisk i årevis, og har et mønster når det gjelder kommentarfeltproblematikk. Jf. https://influencere.wordpress.com/cbe-no/ Innlegget er ryddet for sitering av slettet innlegg. Endret 24. mars 2021 av Lavande
Pust Skrevet 22. mars 2021 #37914 Skrevet 22. mars 2021 (endret) Maayaaa skrev (15 minutter siden): Ikke en urimelig påstand, men å forholde seg til og lære av gamle feiltrinn krever utvikling. Ikke mye utvikling å spore - bare en variant av samme - når man publiserer kommentarer som hetser tredjepersoner. CBE har selv tatt en redaksjonell avgjørelse og trykket «publiser» på kommentarene i dette innlegget. https://www.carolinebergeriksen.no/2021/03/10/laks-med-quinoa-gronnkal-og-gronne-linser/ «Men det som faktisk er skremmende er at de som sitter på kg ikke virker friske? Altså det er jo ikke normalt? Jeg hadde som person blitt redd hadde noen mennesker som fremstår som psykisk syke sittet årevis som anonyme på nett å snakket drit….» Endret 22. mars 2021 av Pust Satte inn sitat 33
Aricia Skrevet 22. mars 2021 #37915 Skrevet 22. mars 2021 (endret) https://nattogdag.no/2015/01/det-er-fint-at-fotballfrue-legger-seg-flat-selv-om-hun-er-helt-flat-fra-for/ Må bare sitere litt fra screenshotet fra slutten av artikkelen også, der LKE glemmer å logge av før han skriver støttekommentar til seg selv: https://nattogdag.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/01/LKE_VVP.jpg Endret 22. mars 2021 av Aricia 48
Gjest Maayaaa Skrevet 22. mars 2021 #37916 Skrevet 22. mars 2021 (endret) Pust skrev (20 minutter siden): Ikke mye utvikling å spore - bare en variant av samme - når man publiserer kommentarer som hetser tredjepersoner. CBE har selv tatt en redaksjonell avgjørelse og trykket «publiser» på kommentarene i dette innlegget. https://www.carolinebergeriksen.no/2021/03/10/laks-med-quinoa-gronnkal-og-gronne-linser/ «Men det som faktisk er skremmende er at de som sitter på kg ikke virker friske? Altså det er jo ikke normalt? Jeg hadde som person blitt redd hadde noen mennesker som fremstår som psykisk syke sittet årevis som anonyme på nett å snakket drit….» Akkurat denne påstanden er veldig interessant, ettersom jeg er en av personene som ikke bør uttale seg. Om jeg er psykisk syk, overvektig eller arbeidsledig er irrelevant, men dette er åpenbart tilstander som umyndiggjør meg totalt. At jeg er fullstendig ved mine fulle fem, og mer enn kapabel til å engasjere meg i aktuelle saker, overskygges totalt av at jeg har sviktende mental eller fysisk helse, eller om jeg p.t. er lønnsmottaker eller ei. Jeg tilbringer forsvinnende lite tid på nettkrangling, men akkurat denne tråden er en "guilty pleasure"... Edit; Tross min tilstand kan jeg korrekt bruk av og/å. Kanskje det gjør meg litt mindre psykisk syk/fet/misunnelig/arbeidsledig. Endret 22. mars 2021 av Maayaaa
Pust Skrevet 22. mars 2021 #37917 Skrevet 22. mars 2021 Maayaaa skrev (7 minutter siden): Akkurat denne påstanden er veldig interessant, ettersom jeg er en av personene som ikke bør uttale seg. Om jeg er psykisk syk, overvektig eller arbeidsledig er irrelevant, men dette er åpenbart tilstander som umyndiggjør meg totalt. At jeg er fullstendig ved mine fulle fem, og mer enn kapabel til å engasjere meg i aktuelle saker, overskygges totalt av at jeg har sviktende mental eller fysisk helse, eller om jeg p.t. er lønnsmottaker eller ei. Jeg tilbringer forsvinnende lite tid på nettkrangling, men akkurat denne tråden er en "guilty pleasure"... Det er litt skremmende at Caroline, som er bloggeier og derfor har det juridiske og etiske ansvaret for hva som publiseres på hennes blogg, velger å legge ut slike kommentarer. Jeg vil bare legge til at det å ha en psykisk lidelse ikke er synonymt med det å være uopplyst eller mangle etiske normer. 37
Gjest CecilieX Skrevet 23. mars 2021 #37918 Skrevet 23. mars 2021 Shopgirl2014 skrev (7 timer siden): Bærer de noe ansvar for trusler og hets også mot kvinner også? Jeg får lyst til å spy når jeg leser sånne latterlige påstander. Er det CBE sin skyld at at kvinner blir voldtatt også? Fordi hun poster utfordrende bilder av seg selv, kanskje? "De tjener penger og kan betraktes som karrierekvinner?" Her har visst fløyta fått en ny lyd. Treasures er da en millionbedrift, med en enorm påvirkningskraft!?! Jeg har sittet 10 minutter og forsøkt å finne et svar på dette innlegget som ikke bidrar til regelbrudd men det er ikke mulig. Det beste er nok å henvise til mitt opprinnelige innlegg, som jeg gjerne utdyper. For å oppsummere: Det er ekstremt sammensatt hva som påvirker samfunnsutviklingen, men det skjer ikke uten påvirkning fra de som utgjør samfunnet. Du og jeg og CBE er en del av samfunnet og hva vi velger å fronte av verdier vil påvirke. Internett gir uante muligheter for å nå ut til mange. Jo flere som leser deg, jo større mulighet for å påvirke. CBE var en av de første rosabloggerne, og hadde på et tidspunkt 100.000 daglige lesere. Ikke bare påvirker hun lesere, men hun påvirket også andre som blogget. Disse igjen påvirket sine lesere. Litt som eksponentiell vekst for å bruke et aktuelt begrep. Og det er kjernen av debatten i tråden. Hvordan CBE forvalter det ansvaret man har som influencer.
Isild Skrevet 23. mars 2021 #37919 Skrevet 23. mars 2021 Pust skrev (6 timer siden): Ikke mye utvikling å spore - bare en variant av samme - når man publiserer kommentarer som hetser tredjepersoner. CBE har selv tatt en redaksjonell avgjørelse og trykket «publiser» på kommentarene i dette innlegget. https://www.carolinebergeriksen.no/2021/03/10/laks-med-quinoa-gronnkal-og-gronne-linser/ «Men det som faktisk er skremmende er at de som sitter på kg ikke virker friske? Altså det er jo ikke normalt? Jeg hadde som person blitt redd hadde noen mennesker som fremstår som psykisk syke sittet årevis som anonyme på nett å snakket drit….» CBE som med streng hånd styrer hva som slipper igjennom i kommentarfeltet slipper altså igjennom kommentarer som dette. Dette er det de ønsket at andre skal lese på deres blogg akkurat den dagen, - at psykisk sykdom brukes som skjeldsord og "bås" for en gruppe mennesker som ikke mener og oppfører seg på en måte de liker. Snedig måte å slippe å skrive "psychobitch" på selv da. 40
FotbaIlflua Skrevet 23. mars 2021 #37920 Skrevet 23. mars 2021 Pust skrev (7 timer siden): Ikke mye utvikling å spore - bare en variant av samme - når man publiserer kommentarer som hetser tredjepersoner. CBE har selv tatt en redaksjonell avgjørelse og trykket «publiser» på kommentarene i dette innlegget. https://www.carolinebergeriksen.no/2021/03/10/laks-med-quinoa-gronnkal-og-gronne-linser/ «Men det som faktisk er skremmende er at de som sitter på kg ikke virker friske? Altså det er jo ikke normalt? Jeg hadde som person blitt redd hadde noen mennesker som fremstår som psykisk syke sittet årevis som anonyme på nett å snakket drit….» Det morsomme her er jo at sitatet, som skal disse brukerne på kvinneguiden, passer på en prikk på LKE sin veldokumenterte oppførsel i kommentarfeltene i egen og konas blogg. Artig at de ikke tenkte på det før de trykket publiser. 30
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå