Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
skubidoo skrev (6 minutter siden):

Ja, nettopp- som du sier: et diskusjonsforum som fremmer en påstand og deretter argumenterer for den. 

@NewStart87 omtalte ikke dette som en påstand, men nettopp en sannhet. Og med de bildebevisene så er det helt innenfor å påstå at dette er svært usannsynlig. 

Mitt poeng er: skal det kun gå den ene veien? Skal ikke det gå an å motargumentere uten at noen skriver "ovese trollene", eller at man blir beskyld for å prøve å stenge tråden?

Jo definitivt.

Men i innleggene dine argumenterer du jo slett ikke imot. Du bare SIER imot, slik @CecilieX sitt innlegg så tydelig illustrerer. Og så føyer du i mange av innleggene dine til noen brukerangrep og negative karakteristikker om folk som hater etc, sånn for sikkerhets skyld.

Det er ikke å argumentere i mot, det er å sabotere diskusjonen. 

• Liker 43
Videoannonse
Annonse
Skrevet
CecilieX skrev (4 minutter siden):

Implantater? Det har ingen, bortsett fra deg, sagt noe om. Spørsmålet (og det er et spørsmål når det etterfølges av et spørsmålstegn) handler om padding (type stoff) som kan legges inn i treningsbukser. 

Motargumenter er velkommen, men da må de jo begrunnes. Du skriver «det er usannsynlig». Å argumentere ville være å begrunne hvorfor det et usannsynlig. 

Begrunnelsen for hvorfor det er usannsynlig ligger jo nettopp i "bildebevisene" som ble fremlagt. Som jeg skrev tidligere: rumpen består av kroppens største muskel. Gluteus. Når man trener mye så vokser denne. Muskler er tyngre enn fett og vil også bevege seg ved aktivitet. Dette er grunnleggende anatomi:) 

• Liker 4
Skrevet (endret)
CecilieX skrev (13 minutter siden):

Implantater? Det har ingen, bortsett fra deg, sagt noe om. Spørsmålet (og det er et spørsmål når det etterfølges av et spørsmålstegn) handler om padding (type stoff) som kan legges inn i treningsbukser. 

Definitivt ikke, for implantater kan jo ikke akkurat komme og gå. Og heller ikke bevege seg på den måten den antatte paddingen gjør i eksempelvideoene som er lagt ut i tråden.

@skubidoo : Dette er å underbygge et argument.

Endret av Aricia
  • Liker 32
Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

Definitivt ikke, for plantater kan jo ikke akkurat komme og gå. Og heller ikke bevege seg på den måten den antatte paddingen gjør i eksempelvideoene som er lagt ut i tråden.

@skubidoo : Dette er å underbygge et argument.

Ja:) Så da har du fastslått at det er en sannhet at det er padding i tightsen? Det er nettopp dette som ødelegger "kritikerne" sin saklige diskusjon. 

Og- beklager at jeg skrev implantater, jeg mente så klart padding (som er den opprinnelige "påstanden") 

• Liker 2
Skrevet (endret)
skubidoo skrev (20 minutter siden):

Begrunnelsen for hvorfor det er usannsynlig ligger jo nettopp i "bildebevisene" som ble fremlagt. Som jeg skrev tidligere: rumpen består av kroppens største muskel. Gluteus. Når man trener mye så vokser denne. Muskler er tyngre enn fett og vil også bevege seg ved aktivitet. Dette er grunnleggende anatomi:) 

Har noen her snakket om bildeBEVISER, med eller uten anførselstegn?

@CecilieX skriver at en bruker "legger ved et bilde" slik at folk selv kan gjøre seg opp en mening. Jeg skriver om "bildeeksempler". Ikke beviser.

Også i feks rettsalen opererer man med indisier som sannsynliggjøres med argumenter. 

At muskler, også på baken, vokser når man trener dem målrettet er nok de fleste kjent med. Men den kjensgjerningen i seg selv forklarer jo ikke akkurat at influencerens rumpe vokser og minker fra en dag til den neste, dvs slik den over tid framstilles i bilder på blogg og IG. At rumper vokser når de trenes forklarer heller ikke at noe som likner en padding beveger seg som om den ikke henger fast i kroppen når CBE løper på videoer hun har lagt ut.

Konklusjon: Det er ikke noe godt argument du kommer med.

Endret av Aricia
  • Liker 38
Skrevet
skubidoo skrev (12 minutter siden):

Ja:) Så da har du fastslått at det er en sannhet at det er padding i tightsen? Det er nettopp dette som ødelegger "kritikerne" sin saklige diskusjon. 

Og- beklager at jeg skrev implantater, jeg mente så klart padding (som er den opprinnelige "påstanden") 

Nei, selvsagt ikke. Jeg har vist at du ikke har noen grunn til å være snurt fordi folk klager på argumentasjonen din, for den er faktisk beviselig ganske svak.

Dette underbygger du selv ved å være sarkastisk tilbake, og latterliggjøre innlegget mitt ved å presisere det til noe alle som kan lese vet at jeg ikke har skrevet. Nice.

• Liker 41
Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

Har noen her snakket om bildeBEVISER, med eller uten anførselstegn?

@CecilieX skriver at en bruker "legger ved et bilde" slik at folk selv kan gjøre seg opp en mening. Jeg skriver om "bildeeksempler". Ikke beviser.

Også i feks rettsalen opererer man med indisier som sannsynliggjøres med argumenter. 

At muskler, også på baken, vokser når man trener dem målrettet er nok de fleste kjent med. Men den kjensgjerningen i seg selv forklarer jo ikke akkurat at influencerens rumpe vokser og minker fra en dag til den neste, dvs slik den over tid framstilles i bilder på blogg og IG. At rumper vokser når de trenes forklarer heller ikke at noe som likner en padding beveger seg som om den ikke henger fast i kroppen når CBE løper på videoer hun har lagt ut. Det er ikke noe godt argument du kommer med.

Det stemmer @Aricia. En rumpe kan ikke vokse bemerkelsesverdig fra en dag til den neste. Men da kan jeg trekke fram et nytt motargument som jeg brukte tidligere her. Så dere den videoen som ble filmet bak kameraene under MyMuse photoshooten? Var det ikke ganske tydelig her at Caroline har ganske massiv rumpe? 

• Liker 3
Skrevet (endret)
skubidoo skrev (4 minutter siden):

Det stemmer @Aricia. En rumpe kan ikke vokse bemerkelsesverdig fra en dag til den neste. Men da kan jeg trekke fram et nytt motargument som jeg brukte tidligere her. Så dere den videoen som ble filmet bak kameraene under MyMuse photoshooten? Var det ikke ganske tydelig her at Caroline har ganske massiv rumpe? 

Fint om du legger ved denne videoen.  

Endret av pøbelsara
  • Liker 32
Skrevet
pøbelsara skrev (7 minutter siden):

Fint om du legger ved denne videoen.  

Den var på en story hun hadde. Story vises i 24t. Jeg lagret den dessverre ikke da jeg ikke trodde jeg skulle få brukt for den på et senere tidspunkt for å argumentere at hun ikke hadde rumpepadding i tightsen.

• Liker 6
Skrevet
Aricia skrev (12 minutter siden):

Nei, selvsagt ikke. Jeg har vist at du ikke har noen grunn til å være snurt fordi folk klager på argumentasjonen din, for den er faktisk beviselig ganske svak.

Dette underbygger du selv ved å være sarkastisk tilbake, og latterliggjøre innlegget mitt ved å presisere det til noe alle som kan lese vet at jeg ikke har skrevet. Nice.

Så du mener du argumentasjonen FOR at hun har rumpeimplantat stiller sterkt?

Mitt poeng er igjen: ALLE meninger må fram i en diskusjon om ikke er det ikke et diskusjonsforum men en venninnegjeng snakker rundt samme mening. Så å overse "trollene" som jeg da antar er de som ikke er enig(?) er jo helt bak mål. 

• Liker 8
Skrevet
skubidoo skrev (17 minutter siden):

Den var på en story hun hadde. Story vises i 24t. Jeg lagret den dessverre ikke da jeg ikke trodde jeg skulle få brukt for den på et senere tidspunkt for å argumentere at hun ikke hadde rumpepadding i tightsen.

Det er ikke så enkelt å dokumentere cbe sin rumpe før, siden hun ikke var så opptatt av å vise den som nå. Nå struttes jo stumpen i alle bilder, slik var det ikke før. Du sier her at stumpen til cbe er ganske massiv .. ingen kan si at hun hadde en massiv bakende for 2-3 år siden. Den har kommet nå under siste, sammen med trenden om at større rumpe er inn, men samtidig hevder hun hardnakket at kroppen ikke har forandret seg siden hun var 16 år.

Det er så fascinerende!! 

• Liker 45
Skrevet
123Frustrert skrev (7 minutter siden):

Det er ikke så enkelt å dokumentere cbe sin rumpe før, siden hun ikke var så opptatt av å vise den som nå. Nå struttes jo stumpen i alle bilder, slik var det ikke før. Du sier her at stumpen til cbe er ganske massiv .. ingen kan si at hun hadde en massiv bakende for 2-3 år siden. Den har kommet nå under siste, sammen med trenden om at større rumpe er inn, men samtidig hevder hun hardnakket at kroppen ikke har forandret seg siden hun var 16 år.

Det er så fascinerende!! 

Når var det hun hardnakket hevdet det sist at kroppen hennes ikke har forandret seg siden hun var 16?

• Liker 4
Skrevet
loffen skrev (33 minutter siden):

Anbefaler alle å se på DanaMercer sin Instagram, hun viser veldig tydelig hvor stor forskjell posering utgjør. 

Nå er det lett for meg å se hvorfor CBE alltid tar selfie med armene høyt i været, magen innsugd, rumpa ut, med det ene benet foran. Og bøye seg framover mot kamera, eller ha det i fugleperspektiv. Interessant! 

https://www.instagram.com/p/CLZjfwwp3oO/?igshid=48sde05n3zfv

Dette er den mest plausible forklaringen på hvordan rumpen framstår som betydelig mer voluminøs på noen bilder enn andre selv "uten" klær. Bare å prøve seg som Danae Mercer.
Posering fungerer som gull med litt øvelse og det skal CBE ha. Poseringer har hun stålkontroll på. Helt til det blir latterlig som rumpe i speil etter trening-favoritten nå for tiden. 

• Liker 25
Skrevet

Legger merke til at hun ikke svarer på noen spm under siste IG-post, der hun reklamerer for Twentyfour. Når folk spør om klærne, så bør hun iallefall svare. Merkelig. 

• Liker 28
Skrevet

https://www.vg.no/nyheter/i/Vq5lv3/ber-folk-droppe-hjemreisen-i-paaskeferien

Blir spennende å se om CBE og LK skal på hytta alene, eller med svigerforeldre. Nå er jo rådene at man ikke skal være med familie som bor andre steder i Norge. Med valp i tillegg burde de vel kanskje holde seg hjemme. 

• Liker 30
Skrevet
loffen skrev (1 time siden):

Anbefaler alle å se på DanaMercer sin Instagram, hun viser veldig tydelig hvor stor forskjell posering utgjør. 

Nå er det lett for meg å se hvorfor CBE alltid tar selfie med armene høyt i været, magen innsugd, rumpa ut, med det ene benet foran. Og bøye seg framover mot kamera, eller ha det i fugleperspektiv. Interessant! 

https://www.instagram.com/p/CLZjfwwp3oO/?igshid=48sde05n3zfv

Enig! - Jeg digger DanaMercer:) Hun viser fram alle skavankene sine på en nydelig måte og ufarliggjør strekkmerker og hengehud. Sunt forbilde🙌 Selv tror jeg aldri jeg hadde turt å eksponere meg slik- men veldig glad for at det finnes slike profiler. 

Men er også glad det finnes profiler som CBE, hun inspirerer meg til å jobbe litt ekstra for å få omgivelsene mine litt mer delikat og ekslusivt utrykk. Det gjør meg faktisk glad:) Tar til meg alle tips til barnebursdag og generelt alt av feiringer de har hos dem- det er så vanvittig gjennomført! Klarer selvfølgelig ikke å leve opp til det- men bruker mye av tipsene og later som jeg kom på det selv:D

At hun ikke treffer alle har jeg full forståelse for- at noen syntes hun er kjedelig da alt er perfekt hele tiden hører jeg ofte fra venner. Det kan jeg forstå også- men jeg syntes ikke det selv. Og at hun eksponerer ungene sine gjør meg ingenting heller- det er opp til henne. Utifra det jeg ser så virker hun som en veldig kjærlig mor og det ser ut til at de er en harmonisk familie. Men igjen, det å eksponere ungene sine er veldig omdiskutert og så lenge det ikke er en lov mot det så må det være greit at det er opp til enhver. 

Filter på bilder- bruker jeg selv hele tiden. Elsker det. Igjen, dette er ikke for alle, men man er ikke en forferdelig person om man bruker det(?) Ja- det er ikke greit om personer med dårlig selvtillit tror at profiler som bruker filter er så mye finere enn seg selv. Men er ikke det ganske tydelig hva som filter og hva som ikke har filter? Kan ikke alle se det egentlig? Jeg er ikke sarkastisk- jeg lurer faktisk på dette. 

Jeg mener at alle disse temaene er bra å diskutere- selv så gjør det meg mer opplyst og gjør at jeg kanskje kan endre mening noen ganger. Men da må det være saklig. Ikke å dra det ned på lavmål og finne på noe bare for å finne på noe. Man kan alltid se fanden på veggen om man virkelig ønsker. Men om denne debatten skal nå ut til kvinnen i gaten som kanskje ikke har gjort seg opp sterke meninger om temaet (ref meg før jeg så denne tråden) så må det legges på et annet nivå enn det enkelte gjør. 

Om det gjør det- så kanskje dere når ut til flere og kan opplyse flere! Slik det er nå så har det motsatt funksjon. Men det er slik jeg ser det:)

Om tråden har sin funksjon at man ikke skal kunne komme med motsvar- da kan man ikke kalle det et diskusjonsforum:) 

• Liker 8
Skrevet
13 hours ago, tantesofie said:

Dette er ikke gluteus. Men enig, vi vet ikke med sikkerhet at det er innlegg i tightsen. Det kan også være en skikkelig dårlig utført booty kirurgi. Heller dog mot puter. Hvis sømmen på tightsen gjør dette, må det virkelig være verdens dårligste tights.

Screenshot_20201127-184327~3.png

Alle ser jo at dette er innlegg i tightsen. 

• Liker 26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...