Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
FruRosa skrev (3 timer siden):

Om hund i påskefjellet:

https://www.hunden.no/nyheter/vis/5322/Pa-paskefjellet-med-hund/

Skjermbildet viser utdrag av teksten, og omhandler valp i påskefjellet.

20210316_124250.jpg

...Men vänta nu och håll i hatten! Den här linken blev delad i fruns kommentarsfält och frun tackar för tipsen! Lägger även till en 😀på det. 
Jag kan inte imgur(?), men print screen finns. 

Så jäk...! Det hade jag mig aldri trott! Tips get henne som går tvärt emot det hon själv utbasunerade publiceras och sen tackar hon för tipset! Nu håller inte världen till påsk, hörni! (Eller så har hon inte läst artikeln än... Eller tolkat den annorlunda... Vem vet?) 

• Liker 29
Videoannonse
Annonse
Gjest CecilieX
Skrevet
Hei2016 skrev (19 minutter siden):

...Men vänta nu och håll i hatten! Den här linken blev delad i fruns kommentarsfält och frun tackar för tipsen! Lägger även till en 😀på det. 
Jag kan inte imgur(?), men print screen finns. 

Så jäk...! Det hade jag mig aldri trott! Tips get henne som går tvärt emot det hon själv utbasunerade publiceras och sen tackar hon för tipset! Nu håller inte världen till påsk, hörni! (Eller så har hon inte läst artikeln än... Eller tolkat den annorlunda... Vem vet?) 

Jeg får et inntrykk av at de responderer litt ut fra hvem som kommenterer. De har jo tidligere vist at de sjekket IP-adresser. Da blir det kanskje slik at de som er definert som kritikere får andre svar enn de som tidligere har vært positive. Det er i alle fall påfallende hvor nedlatende og frekk hun er mot visse lesere. Noen ganger opplever jeg responsen fra den som er innlogget som carolinebergeriksen nesten schizofren, men det kan det jo være andre forklaringer på. Den uberhyggelige bloggskribenten og den som svarer nebbete i kommentarfeltet er det jo ofte også stor forskjell på.

Skrevet

Var inne å leste på bloggen nå. Å herreguuud som de leserne misforstår daaaa 🙄 Var jo selvfølgelig tips om sekk som egentlig var spørsmålet her.... alt annet vet de jo selvsagt, de har jo tross alt hatt hund før 🙄

Jeg har forresten hatt hunder i mange år og diverse raser. Å gjett hva? Jeg lærer stadig noe nytt og det er stor forskjell på de forskjellige rasene :)  

• Liker 40
Skrevet (endret)
Minnie Mus skrev (12 minutter siden):

Var inne å leste på bloggen nå. Å herreguuud som de leserne misforstår daaaa 🙄 Var jo selvfølgelig tips om sekk som egentlig var spørsmålet her.... alt annet vet de jo selvsagt, de har jo tross alt hatt hund før 🙄

Jeg har forresten hatt hunder i mange år og diverse raser. Å gjett hva? Jeg lærer stadig noe nytt og det er stor forskjell på de forskjellige rasene :)  

Men husk nå på at det er stor forskjell på mannen / kvinnen i gata og her og fru Berg Eriksen da. De er jo eksperter på både det ene og andre, må vite. Hund, trening, mat, eksponering...the list goes on. 

Endret av Aquarius04
Fjernet unødig innhold.
  • Liker 28
Skrevet
Aquarius04 skrev (3 minutter siden):

Men husk nå på at det er stor forskjell på mannen / kvinnen i gata og her og fru Berg Eriksen da. De er jo eksperter på både det ene og andre, må vite. Hund, trening, mat, eksponering...the list goes on. 
Forøvrig lurte noen i kommentarfeltet med helgeturen om hvorfor barna ikke hadde på seg vest. «Det er grunt der», var svaret fra frua. Vet hun at barn kan drukne i 10cm vann? Sekundær drukning er en ting...Just sayin’. Men det er de vel eksperter på, det også. 🤷🏻‍♀️

Men om man drukner i 10 cm vann vil det heller ikke hjelpe med redningsvest. Jeg syns absolutt at barn skal få leke i fjæra uten vest når begge foreldrene er i umiddelbar nærhet. 

Man må ikke ta HELT av i kritikken heller. 

• Liker 31
Skrevet (endret)
Hallepalle2 skrev (3 minutter siden):

Men om man drukner i 10 cm vann vil det heller ikke hjelpe med redningsvest. Jeg syns absolutt at barn skal få leke i fjæra uten vest når begge foreldrene er i umiddelbar nærhet. 

Man må ikke ta HELT av i kritikken heller. 

Det er faktisk et veldig godt poeng! I stand corrected. Har slettet det nå. 

Endret av Aquarius04
La til
  • Liker 4
Gjest Lin11
Skrevet
Felis skrev (16 minutter siden):

Jeg lurte litt på hvem alle disse menneskene med samme hund i samme alder var. Samojed er ikke sååå vanlig, og CBE og mannen har ikke så mange venner som de ikke betaler (stylister, frisører osv). Da fant jeg ut at både Caroline og Lars Kristian er medlem av en samojedgruppe på Facebook. Aktiv gruppe med 4700 medlemmer. Hvorfor ikke spørre der, i stedet for sitt eget kommentarfelt?

Grunnen er nok at det ikke gir engasjement i egne kanaler OG at de ikke har kontroll på kommentarfeltet selv. Hvis noen for eksempel skulle flire av sammenligningen samojed - tilårskommen chihuahua, så blir det ikke moderert vekk. De faste forsvarerne deres ville derimot blitt moderert bort idet de begynte å dele ut diagnoser på gruppas medlemmer.

Er det ikke pinlig at man er medlem av en Facebook gruppe der man sikkert kan få kjøpt «sekk» billig om man skulle trenge det? Det fremstår som tigging slik det legges frem på bloggen. Håper noen i gruppa med flere års erfaring innenfor den rasen, kan fortelle de at dette er et fryktelig dårlig forslag. 

Skrevet (endret)
Felis skrev (32 minutter siden):

Jeg lurte litt på hvem alle disse menneskene med samme hund i samme alder var. Samojed er ikke sååå vanlig, og CBE og mannen har ikke så mange venner som de ikke betaler (stylister, frisører osv). Da fant jeg ut at både Caroline og Lars Kristian er medlem av en samojedgruppe på Facebook. Aktiv gruppe med 4700 medlemmer. Hvorfor ikke spørre der, i stedet for sitt eget kommentarfelt?

Grunnen er nok at det ikke gir engasjement i egne kanaler OG at de ikke har kontroll på kommentarfeltet selv. Hvis noen for eksempel skulle flire av sammenligningen samojed - tilårskommen chihuahua, så blir det ikke moderert vekk. De faste forsvarerne deres ville derimot blitt moderert bort idet de begynte å dele ut diagnoser på gruppas medlemmer.

Etter ett kjapt søk på Instagram så fant jeg en samojed i sekk hvertfall. #hundisekken

Endret av Nijole
  • Liker 6
Skrevet

De har tenkt til å dra på fjellet i påskeferien? Bra det i disse tider 🙄

• Liker 23
Skrevet

De kan reise til leid eller egen hytte, men kun med personer i egen husstand. Så om svigers er på hytta så er det ikke iflg. reglene. Det står i tiltakene som kom denne uka.

• Liker 41
Gjest Lin11
Skrevet (endret)

Hmm, la meg se. Funkygine med sine 625.000 følgere får 52.000 likes på et bilde av hundene. CBE får 8500 likes av knappe 312.000. Funky har TV avtale, brød og andre lukrative avtaler i et år som har vært preget av tørke for alle i den bransjen. For å ikke glemme opptreden på Lindmo, på selveste gullrekken. I tillegg doblet hun inntekten sin i 2019 ; https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/X8o5aB/pengene-ruller-inn-for-funkygine-mer-enn-doblet-inntekten  Kan det tenkes at seriøse annonsører og ikke minst de følgerne som har  avfulgt CBE ser det samme som disse sladrekjerringene på KG? Bitching i kommentarfelt rundt omkring, faller ikke nødvendigvis i god jord hos alle. Ei heller denne besserwisser rollen disse to inntar i eget kommentarfelt. Kanskje lære av egne feil, fremfor å kjøre på i sin sedvanlige stil?  

Endret av Lin11
Skrevet
Lin11 skrev (4 minutter siden):

Hmm, la meg se. Funkygine med sine 625.000 følgere får 52.000 likes på et bilde av hundene. CBE får 8500 likes av knappe 312.000. Funky har TV avtale, brød og andre lukrative avtaler i et år som har vært preget av tørke for alle i den bransjen. Kan det tenkes at andre annonsører og ikke minst de følgerne som avfulgt CBE ser det samme som disse sladrekjerringene på KG? Bitching i kommentarfelt rundt omkring, faller ikke nødvendigvis i god jord hos alle. Ei heller denne besserwisser rollen disse to inntar i eget kommentarfelt. Kanskje lære av egne feil, fremfor å kjøre på i sin sedvanlige stil?  

Dette. Bedriften evner jo ikke forbedre seg eller ta i bruk et ganske stort potensial. Dårlig buisniss, med andre ord. Det blir nok lagt merke til av annonsører. 

• Liker 22
Gjest Lin11
Skrevet
blåbærpai skrev (Akkurat nå):

Dette. Bedriften evner jo ikke forbedre seg eller ta i bruk et ganske stort potensial. Dårlig buisniss, med andre ord. Det blir nok lagt merke til av annonsører. 

Enig. Funky doblet inntekten alene i 2019. Disse her er to voksne mennesker som er fulltidsansatt. 

Skrevet

Jeg har ikke hund selv, men er det vanlig å sette hunden i en sekk når den er sliten? Flere rundt oss har hund, b.la innen nærmeste familie, men jeg har aldri hørt om det å putte hunden (valpen?) I en sekk.

• Liker 14
Gjest Lin11
Skrevet (endret)
MarianneE skrev (13 minutter siden):

Jeg har ikke hund selv, men er det vanlig å sette hunden i en sekk når den er sliten? Flere rundt oss har hund, b.la innen nærmeste familie, men jeg har aldri hørt om det å putte hunden (valpen?) I en sekk.

Men man må da ta hensyn til at bedriften trenger gode påskebilder til blogg og IG, fremfor noe annet. Det blir da ikke IG vennlig uten hund, barn, ski og hytte? Påske er en av høytidene som påvirkere tjener penger på. Mindreårige som skal stille opp i ferien sin, bikkja som skal ut på tur og kryssing av kommunegrenser må til for content til blogg og IG. Dessuten må man ha den perfekte Bakgrunnen til det 20 (?) plagget fra Twenty four.  

Endret av Lin11
Skrevet
Lin11 skrev (1 minutt siden):

Men man må da ta hensyn til at bedriften trenger gode påskebilder til blogg og IG, fremfor noe annet. Det blir da ikke IG vennlig uten hund, barn, ski og hytte? Påske er en av høytidene som påvirkere tjener penger på. Mindreårige som skal stille opp i ferien sin, bikkja som skal ut på tur og kryssing av kommunegrenser må til for content til blogg og IG. Dessuten må man ha den perfekte Bakgrunnen til det 20 (?) plagget fra Twenty four. 

Eller så har de ikke lyst til at hunden skal være igjen alene på hytta 😊 mange muligheter.

• Liker 5
Skrevet (endret)
Hedy Lamarr skrev (5 minutter siden):

Det er iallfall in blant oss som følger smittevernreglene og andre råd om hvordan vi best kan forhindre smitte. Jeg går for kort-kort og naturell i år.

Spør av ren nysgjerrighet; er korte negler uten neglelakk en del av smittevernsreglene?

Jobber selv på sykehus så vet det er en del av hygienereglene der altså men visste ikke det var en del av smittevernsreglene for hvermansen.

Beklager avsporing.

Endret av Salmonella
Skriveleif
  • Liker 5
Skrevet
Salmonella skrev (Akkurat nå):

Spør av nysgjerrighet; er korte negler uten neglelakk en del av smittevernsreglene?

Jobber selv på sykehus så vet det er en del av hygienereglene der altså men visste ikke det var en del av smittevernsreglene for hvermansen.

Beklager avsporing.

Ikke selve smittevernreglene, men har sett det anbefalt i  flere seriøse artikler under pandemien. Har lagt ut lenke til en av kildene i tråden tidligere.

• Liker 14
Skrevet
Hedy Lamarr skrev (Akkurat nå):

Ikke selve smittevernreglene, men har sett det anbefalt i  flere seriøse artikler under pandemien. Har lagt ut lenke til en av kildene i tråden tidligere.

Ok 😊👍

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...