Minnie Mus Skrevet 16. mars 2021 #37581 Skrevet 16. mars 2021 1 minutt siden, Salmonella said: Spør av nysgjerrighet; er korte negler uten neglelakk en del av smittevernsreglene? Jobber selv på sykehus så vet det er en del av hygienereglene der altså men visste ikke det var en del av smittevernsreglene for hvermansen. Beklager avsporing. I og med at du jobber på sykehus, så burde du sikkert vite at det er en del av smittevernsreglene å unngå lange negler, enten det er jobb eller privat? Privatpersoner tørker seg jo også i rumpa etter dobesøk, pluss at de går på butikker etterpå og tar i varer som andre skal kjøpe 11
Gjest Lin11 Skrevet 16. mars 2021 #37582 Skrevet 16. mars 2021 (endret) Nijole skrev (6 minutter siden): Eller så har de ikke lyst til at hunden skal være igjen alene på hytta 😊 mange muligheter. Hva med å la vær å dra på tur for valpens skyld? Det enkle er ofte det beste. Ikke så IG/Blogg vennlig, men absolutt til det beste for valpen som først skal sitte mange timer i bil, så venne seg til et nytt sted, også ut på tur. Dog litt for mye å forvente muligens,av noen som bruker egne barn som content og reklame i bedriften Treasures AS. Det sier jo sitt om prioriteringer over tid. Synd at man ikke klarer å tenke utover bobla man lever i, når det gjelder prioriteringer. Endret 16. mars 2021 av Lin11
Nijole Skrevet 16. mars 2021 #37583 Skrevet 16. mars 2021 Lin11 skrev (Akkurat nå): Hva med å la vær å dra på tur for valpens skyld? Det enkle er ofte det beste. Ikke så IG/Blogg vennlig, men absolutt til det beste for valpen som først skal sitte mange timer i bil, så venne seg til et nytt sted, også ut på tur. Dog litt for mye å forvente muligens,av noen som bruker egne barn som content og reklame i bedriften Treasures AS. Det sier jo sitt om prioriteringer over tid. Eller hva med å dra på hytta for barnas skyld og ta med seg hunden i vognpulk eller sekk? 7
Nikea Skrevet 16. mars 2021 #37584 Skrevet 16. mars 2021 MarianneE skrev (18 minutter siden): Jeg har ikke hund selv, men er det vanlig å sette hunden i en sekk når den er sliten? Flere rundt oss har hund, b.la innen nærmeste familie, men jeg har aldri hørt om det å putte hunden (valpen?) I en sekk. Jeg har gjort det. Liten hund som tåler lange turer, men som kan bli sliten. Da hjalp det å sitte i sekken i et timinutt, så var han full av energi igjen 😊 Men absolutt ikke noe jeg gjør til vanlig, har bare hendt et par ganger. Men har ikke gjort det med valp, da han var valp gikk jeg bare korte turer i nabolaget. 11
Felis Skrevet 16. mars 2021 #37585 Skrevet 16. mars 2021 Salmonella skrev (2 minutter siden): Spør av ren nysgjerrighet; er korte negler uten neglelakk en del av smittevernsreglene? Jobber selv på sykehus så vet det er en del av hygienereglene der altså men visste ikke det var en del av smittevernsreglene for hvermansen. Beklager avsporing. Jeg vet ikke om regjeringen har kommet med konkrete negl-råd, men de anbefaler god håndhygiene og de aller fleste voksne mennesker vet at det inkluderer rene negler. Noen mennesker vil dog beholde sine lange plastikknegler, så sant regjeringen ikke forbyr det OG straffer de som har det, fordi deres utseende betyr mer enn medmenneskers helse. 29
SusieDerkins Skrevet 16. mars 2021 Forfatter #37586 Skrevet 16. mars 2021 (endret) Nijole skrev (3 minutter siden): Eller hva med å dra på hytta for barnas skyld og ta med seg hunden i vognpulk eller sekk? hva med å følge regjeringens anbefaling om å IKKE besøke noen på hytta? https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/slik-kan-pasken-tilbringes/id2838494/ Endret 16. mars 2021 av MissLucy 36
Hut Skrevet 16. mars 2021 #37587 Skrevet 16. mars 2021 Lin11 skrev (1 minutt siden): Hva med å la vær å dra på tur for valpens skyld? Det enkle er ofte det beste. Ikke så IG/Blogg vennlig, men absolutt til det beste for valpen som først skal sitte mange timer i bil, så venne seg til et nytt sted, også ut på tur. Dog litt for mye å forvente muligens,av noen som bruker egne barn som content og reklame i bedriften Treasures AS. Det sier jo sitt om prioriteringer over tid. Jeg har full tiltro til at CBE og familien fint klarer å vurdere hva som er best for valpen sin. De har alltid vist at de er svært opptatt av hundene sine og at hundene hos dem har et svært godt hjem med masse omsorg og kjærlighet. Fatter ikke hvorfor du fortsetter å gnåle om dette. 8
Gjest Lin11 Skrevet 16. mars 2021 #37588 Skrevet 16. mars 2021 Nijole skrev (Akkurat nå): Eller hva med å dra på hytta for barnas skyld og ta med seg hunden i vognpulk eller sekk? Det vil være hundretusener av unger som må ha ferie hjemme, på grunn av korona. Men for Berg Eriksen er det viktig å vise at det er forskjell på folk og at noen (CBE) er mer privilegert enn andre. Så privilegerte at de kjøper inn bursdagskake til egne barn via Treasures AS (som selger annonser). Men det er dog en annen sak. Regner med at det kommer flere påsker? Hender at man må sette ting på vent, og valpetiden kommer aldri tilbake. Den viktigste tiden for Hunden, for at den skal bli en fin voksen.
Salmonella Skrevet 16. mars 2021 #37589 Skrevet 16. mars 2021 (endret) Minnie Mus skrev (10 minutter siden): I og med at du jobber på sykehus, så burde du sikkert vite at det er en del av smittevernsreglene å unngå lange negler, enten det er jobb eller privat? Privatpersoner tørker seg jo også i rumpa etter dobesøk, pluss at de går på butikker etterpå og tar i varer som andre skal kjøpe Nei jeg visste ikke at smittevernsreglene i forbindelse med covid-19 sier noe om korte/lange negler med neglelakk på privatfronten. At det derimot er snakk om å ha korte negler samt unngå neglelakk på jobb sånn generelt vet jeg. Endret 16. mars 2021 av Salmonella 6
Nijole Skrevet 16. mars 2021 #37590 Skrevet 16. mars 2021 MissLucy skrev (2 minutter siden): hva med å følge regjeringens anbefaling om å IKKE besøke noen på hytta? https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/slik-kan-pasken-tilbringes/id2838494/ Vi får da håpe de følger reglene og reiser på hytta alene😊 kan vi ikkw heller diskutere brudd på regler mtp på hyttetur om/når de gjør det da? 3
Nijole Skrevet 16. mars 2021 #37591 Skrevet 16. mars 2021 (endret) Lin11 skrev (4 minutter siden): Det vil være hundretusener av unger som må ha ferie hjemme, på grunn av korona. Men for Berg Eriksen er det viktig å vise at det er forskjell på folk og at noen (CBE) er mer privilegert enn andre. Så privilegerte at de kjøper inn bursdagskake til egne barn via Treasures AS (som selger annonser). Men det er dog en annen sak. Regner med at det kommer flere påsker? Hender at man må sette ting på vent, og valpetiden kommer aldri tilbake. Den viktigste tiden for Hunden, for at den skal bli en fin voksen. Det er lov å reise på hytta så lenge man følger reglene.. så alle som skal på hyttetur i påska gjør det for å vise at det er forskjell på folk og at de er priviligerte? Endret 16. mars 2021 av Nijole 7
Orly Skrevet 16. mars 2021 #37592 Skrevet 16. mars 2021 Hut skrev (3 minutter siden): Jeg har full tiltro til at CBE og familien fint klarer å vurdere hva som er best for valpen sin. De har alltid vist at de er svært opptatt av hundene sine og at hundene hos dem har et svært godt hjem med masse omsorg og kjærlighet. Fatter ikke hvorfor du fortsetter å gnåle om dette. Ganske fascinerende i grunn . Når noen skriver negativt om CBE får de beskjed om at man ser bare litt av hverdagen deres og at man ikke kan gjøre seg opp en mening utfra det,men du kan altså ut fra det lille dere påstår ci ser fortelle at hundene blir svært godt tatt vare på osv ... 37
SusieDerkins Skrevet 16. mars 2021 Forfatter #37593 Skrevet 16. mars 2021 (endret) Nijole skrev (6 minutter siden): Vi får da håpe de følger reglene og reiser på hytta alene😊 kan vi ikkw heller diskutere brudd på regler mtp på hyttetur om/når de gjør det da? Jeg ventet på at du skulle komme med den innvendingen, så takk som spør: De har ikke egen hytte, og de pleier å besøke svigerforeldrene på deres hytte i snøen i påsken. Jeg legger det til grunn som det overveiende mest sannsynlige scenariet her. Endret 16. mars 2021 av MissLucy 28
Gjest Lin11 Skrevet 16. mars 2021 #37594 Skrevet 16. mars 2021 (endret) Nijole skrev (6 minutter siden): Det er lov å reise på hytta så lenge man følger reglene.. så alle som skal på hyttetur i påska gjør det for å vise at det er forskjell på folk og at de er priviligerte? Alle kan ikke reise på hytta. Alle har ikke hytte (ikke CBE heller). De er påvirkere, deler alt på sine kanaler, de har valp. Du argumenterer med at de IKKE skal ta hensyn til valpen pga mindreårige. Jeg svarer at det er mange barn som ikke kan dra noen sted. Viser alle som drar på hytta i påsken dette I annonsekanalene sine? Nei det gjør de ikke. Da vet man ikke hvem som drar eller hvorfor, så sant turen ikke er content og bakgrunn for reklameoppdrag. CBE derimot er opptatt av å vise at det er forskjell på de privilegerte og ikke, you do the math. Endret 16. mars 2021 av Lin11
Minnie Mus Skrevet 16. mars 2021 #37595 Skrevet 16. mars 2021 Jeg kommenterte på bloggen hennes om at de burde la være å dra på tur med en valp....kommentaren ble ikke publisert 🙄 Lurer på hvorfor, da jeg ikke skrev noe nedlatende eller noe stygt i det hele tatt, var bare et råd.... Men som sagt, så er det vel lite instavennlig å ikke ta med en liten valp på tur. Noe må de jo ha å ta bilder av og legge ut på insta, ellers tjener de jo ikke til livets opphold. 24
Hut Skrevet 16. mars 2021 #37596 Skrevet 16. mars 2021 Orly skrev (Akkurat nå): Ganske fascinerende i grunn . Når noen skriver negativt om CBE får de beskjed om at man ser bare litt av hverdagen deres og at man ikke kan gjøre seg opp en mening utfra det,men du kan altså ut fra det lille dere påstår ci ser fortelle at hundene blir svært godt tatt vare på osv ... De har aldri vist noe annet enn at de er svært glade i hundene sine og at hundene de hadde tidligere og den valpen de har nå har det helt supert. Masse fysisk aktivitet, stimulans, kjærlighet og omsorg. Jeg blir helt matt av at du insinuerer noe annet enn at hundene hos CBE har et godt hjem. Har du noe dokumentasjon på at de ikke har det? 9
Nijole Skrevet 16. mars 2021 #37597 Skrevet 16. mars 2021 (endret) Lin11 skrev (3 minutter siden): Alle kan ikke reise på hytta. Alle har ikke hytte (ikke CBE heller). De er påvirkere, deler alt på sine kanaler, de har valp. Du argumenterer med at de IKKE skal ta hensyn til valpen pga mindreårige. Jeg svarer at det er mange barn som ikke kan dra noen sted. Alle som drar på hytta i påsken legger det ut på annonsekanalene sine? Nei, da vet man ikke hvem som drar eller hvorfor, så sant turen ikke er content og bakgrunn for reklameoppdrag. Jeg argumenterer for at de kan ta hensyn til både valp og barn. Og ja... tar det som en selvfølge at de som ikke har tilgang på hytte,ikke reiser på hytte. Men hva har det med cbe å gjøre? Endret 16. mars 2021 av Nijole 6
SusieDerkins Skrevet 16. mars 2021 Forfatter #37598 Skrevet 16. mars 2021 Hut skrev (2 minutter siden): De har aldri vist noe annet enn at de er svært glade i hundene sine og at hundene de hadde tidligere og den valpen de har nå har det helt supert. Masse fysisk aktivitet, stimulans, kjærlighet og omsorg. Jeg blir helt matt av at du insinuerer noe annet enn at hundene hos CBE har et godt hjem. Har du noe dokumentasjon på at de ikke har det? ingen insinuerer at hundene ikke har det bra. Stråmann. 28
Måne Rampelyset Skrevet 17. mars 2021 #37599 Skrevet 17. mars 2021 Tråden er ryddet for avsporing og svar til dette. Måne, admin. 5
NewStart87 Skrevet 17. mars 2021 #37600 Skrevet 17. mars 2021 Brukes det virkelig rumpeputer ute i skinntights også?! Eller hva er det som skjer med den ene rumpeballen her? 13
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå