Salmonella Skrevet 16. mars 2021 #37541 Skrevet 16. mars 2021 Monimoni skrev (18 timer siden): Angående siste blogginnlegg. Hva er vitsen med å legge ut slike bilder som er Photoshoppa så brune og jævlig? Ser ut som de er i Mordor eller noe. Brun himmel 🙄🙄 Mest sannsynlig så synes de det er fint. 10
Surikatt Skrevet 16. mars 2021 #37542 Skrevet 16. mars 2021 Monimoni skrev (1 time siden): @ozo.big.baloo.samojedbamse...... Kjempesøt hund altså. Ingen som kan si noe annet enn at han er instavennlig også, til de grader, noe matmor-og far dokumenterer flittig. Veldig positivt at bloggerbarna demmes får endelig litt fred fra all eksponeringa. Men jeg kan ikke dy meg å legge merke til CBE som håndmater Ozo med de lange klørne hennes. Kan ikke være særlig hygienisk? Det må jo være masse bakterier på den hundetunga. Såvidt jeg har sett, er de den type mennesker som lar hunden ligge i sengen og sleike dem i ansiktet. Med tanke på at hunder spiser dritt ( beklager ordet) synes jeg det er kvalmt. 4
FruRosa Skrevet 16. mars 2021 #37543 Skrevet 16. mars 2021 Om hund i påskefjellet: https://www.hunden.no/nyheter/vis/5322/Pa-paskefjellet-med-hund/ Skjermbildet viser utdrag av teksten, og omhandler valp i påskefjellet. 30
Minnie Mus Skrevet 16. mars 2021 #37544 Skrevet 16. mars 2021 Synes sånne lange klør er langt mer uhygienisk med tanke på dobesøk enn hund og hundemat. Hun lager jo mat med disse neglene, har aldri sett hun har brukt hansker. Får uansett ikke bort bakterier under sånne falske negler med neglebørste, for det er ikke bare under selve neglene det legger seg bakterier. Og med tanke på corona tiden vi er inne i, burde folk tenke mer på smittevern og hygiene istedet for å sette på falske negler. 26
Minnie Mus Skrevet 16. mars 2021 #37545 Skrevet 16. mars 2021 5 minutter siden, FruRosa said: Om hund i påskefjellet: https://www.hunden.no/nyheter/vis/5322/Pa-paskefjellet-med-hund/ Skjermbildet viser utdrag av teksten, og omhandler valp i påskefjellet. Helt sant det som står der. Skjelettet deres er langt ifra ferdigutviklet, de kan få skader av mye mosjon når de er så små. Selvfølgelig gjør valper det ytterste for å henge på, de vil jo ikke miste flokken sin. Spesielt store raser skal ikke belastes noe særlig før de er skikkelig utvokst. Ville droppet skiturer med en så liten valp. 33
halvehimmelen Skrevet 16. mars 2021 #37546 Skrevet 16. mars 2021 MiniMjau skrev (3 timer siden): Hun spør etter råd ang hunden og skiturer i påsken. Feks putte den i en sekk på tur... men det rådet hun får om at en så liten valp ikke skal på lang tur, men snuse rundt å et begrenset område.... bare sabler hun ned. Hvorfor spør hun om råd nårhun vet best? Nettopp dette gjorde at jeg ble en smule nervøs da jeg hørte at de skulle skaffe seg valp og ha den med på påskeferie. Mange tror at det er viktig å vise hvor aktiv man er med valpen og hvor fine turer man går med dem, men frem til de er nærmere et år skal de faktisk ha mye hvile og ikke for lange og krevende turer. Ozo kommer nok til å få et kjempekjekt og aktivt liv hos familien, men de må for guds skyld la valpetid være valpetid og ikke ta hunden med på for krevende turer. Da ender man fort opp med en overstimulert, sliten og stresset hund – og det stresset kan fort følge dem gjennom hele livet. Folk som presser valpene sine for hardt fordi de selv ønsker å ha de med på lange turer er innmari provoserende. 43
Gjest Lin11 Skrevet 16. mars 2021 #37547 Skrevet 16. mars 2021 FruRosa skrev (34 minutter siden): Om hund i påskefjellet: https://www.hunden.no/nyheter/vis/5322/Pa-paskefjellet-med-hund/ Skjermbildet viser utdrag av teksten, og omhandler valp i påskefjellet. Anbefaler Berg Eriksen å lære seg å Google, fremfor å spørre i kommentarfeltet sitt. For både barn og hunderåd. De tar jo alle råd som er i mot deres vilje som «hat» eller at bruker er fra sladreforumet «KG».
Nijole Skrevet 16. mars 2021 #37548 Skrevet 16. mars 2021 Lin11 skrev (9 minutter siden): Anbefaler Berg Eriksen å lære seg å Google, fremfor å spørre i kommentarfeltet sitt. For både barn og hunderåd. De tar jo alle råd som er i mot deres vilje som «hat» eller at bruker er fra sladreforumet «KG». Heldigvis så er ikke noen av rådene som har kommet i kommentarfeltet blitt tatt som hat eller at de er bruker fra KG så langt da på posten "en kjempefin helg" 😊 3
MiniMjau Skrevet 16. mars 2021 #37550 Skrevet 16. mars 2021 Surikatt skrev (2 timer siden): Putte en valp på den størrelsen i en sekk? Har barna egentlig noe behov for lange skiturer nå? Da våre barn var på den alderen besto påsketurene i å finne en fin plass, fyre opp bål og lage skihopp. Så bruker man den plassen som base og de som vil går seg en runde i området. Her er det litt sånn at barna skal gå langt på ski for det eeelsker de. De trenger jo ikke mat, varme klær eller sikringsutstyr i sekkene sine, uansett tur . .så da er det vel plass til hunden. 28
Hellow Skrevet 16. mars 2021 #37551 Skrevet 16. mars 2021 Jeg stussa litt på at de skal ha med seg hunden i sekk. Jeg kan ikke huske å ha sett noen som bærer en hund på den størrelsen i sekk på tur. Er det vanlig? Jeg har ikke så mye peiling på hund. 20
Minnie Mus Skrevet 16. mars 2021 #37552 Skrevet 16. mars 2021 26 minutter siden, Hellow said: Jeg stussa litt på at de skal ha med seg hunden i sekk. Jeg kan ikke huske å ha sett noen som bærer en hund på den størrelsen i sekk på tur. Er det vanlig? Jeg har ikke så mye peiling på hund. Jeg har vært i diverse hundemiljøer i mange år, og har aldri sett at folk bærer med seg så store valper i sekk nei 😅 De hundefolka jeg kjenner, venter med å ta med valpen på turer til den er stor nok, og holder seg heller hjemme for valpens skyld enn å drasse den med på fjellet og skiturer. Men nå er ikke de jeg kjenner avhengige av å få fine bilder på insta heller da... 45
Gjest Lin11 Skrevet 16. mars 2021 #37553 Skrevet 16. mars 2021 Marguerite skrev (8 timer siden): Alle innbyggere i Sarpsborg fikk fredag kveld en sms om å unngå å besøke hverandre i helgen som var på grunn av smittesituasjonen. Nå avslører de igjen at de overhodet ikke bryr seg, men jeg skjønner ikke hvorfor de på død og liv må nevne det. Merker at jeg blir provosert på vegne av dem som faktisk avlyste planene sine og holdt seg hjemme. MiniMjau skrev (6 timer siden): Hun spør etter råd ang hunden og skiturer i påsken. Feks putte den i en sekk på tur... men det rådet hun får om at en så liten valp ikke skal på lang tur, men snuse rundt å et begrenset område.... bare sabler hun ned. Hvorfor spør hun om råd nårhun vet best? Og det er vi som lurer på hva slags folk som kan inspireres av dette som har et problem? Hva søren feiler det annonsører som velger å samarbeide med dette her??
Gjest CecilieX Skrevet 16. mars 2021 #37554 Skrevet 16. mars 2021 https://www.carolinebergeriksen.no/2021/03/15/en-kjempefin-helg/ «Jeg tror vi klarer dette helt fint, jeg, xxxxx. Vi har hatt valp før og vet godt hvordan det er» Kan man sammenlikne valpetiden til de tidligere hundene, med en valp av en helt annen rase? I dette innlegget skriver hun om de to tidligere hundene: https://www.carolinebergeriksen.no/2017/02/02/de-to-bestevennene/. Her beskriver hun den tibetanske spanielen som ekstremt lat til vanlig og verre har det blitt med alderen. Litt rart å bruke den som referanse til den nye hunden gitt både lat personlighet og størrelse. At en chihuahua-valp brukes som referanse til hva en samojed-valp trenger / klarer skjønner til og med jeg at blir for dumt. Nok en gang viser de hvor ekstremt viktig det er for dem å fremstå som allvitende. Sympatisk!
Tradegy Skrevet 16. mars 2021 #37556 Skrevet 16. mars 2021 Hun pleier å se så sprudlende ut, men det siste bildet foran speilet, føles nesten litt spøkelsesaktig 🙈 8
Populært innlegg ¤flicka¤ Skrevet 16. mars 2021 Populært innlegg #37557 Skrevet 16. mars 2021 Så slitsomt med hjelpsomme folk som kommer med tips når alt man ber om er en sponset sekk 🙄 75
Populært innlegg Christiane_W Skrevet 16. mars 2021 Populært innlegg #37558 Skrevet 16. mars 2021 Christiane_W skrev (5 timer siden): Leste det kommentarfeltet. Ingunn forklarer at uforstyrret søvn og hvile er det viktigste i en valps liv, noe den ikke får i en sekk eller pulk på tur. Det holder å la ham snuse og utforske området rundt hytta. Hun påpeker også at bare miljøskiftet fra hjemmet valpen nettopp har flyttet til og til hytta der alt er nytt er mentalt krevende for en liten valp. CBE svarer at turene ikke blir lange🙂 og de skal ta en god pause underveis🙂. Det virker som det står dårlig til med leseforståelsen til CBE. Men det er vel mer viljen til å ta i mot råd enn evnen til å forstå det hun leser det står på...🤷♀️ Siterer meg selv, for det kommentarfeltet fortsetter å gi...😂 Vigdis svarer på CBEs kommentar om ikke lange turer og gode pauser med at det hjelper ikke med pauser, valpen vil løpe etter uansett og skal ikke på lange turer. Hun oppfordrer CBE til å kontakte oppdretter for tips. CBE svarer at pause består av å stoppe for en kopp kaffe/kakao og kanskje lunsj.🙂 Dette klarer de nok helt fint, for de har hatt valp før og vet hvordan det er. Litt lenger ned i kommentarfeltet våger Undrende å spørre CBE om hvorfor hun ber om tips når hun bare argumenterer i mot tipsene hun har fått. Er det fordi CBE alltid vet best? CBE svarer at hun ikke har sett noen tips om sekk. Undrende følger opp med at de har fått tips om at hunden verken skal i sekk eller pulk, men at de bør holde seg rundt hytta. CBE svarer "Jeg vet om mange som har hatt samme type hund i samme alder i både sekk og pulk helt uten problemer 🙂 Vi skal ikke gå langt, så det går nok helt fint med litt trening, om vi velger å gjøre det 🙂" Min umiddelbare tanke etter å ha lest det siste svaret fra CBE: Om hun vet om mange som har hatt samme type hund på samme alder i sekk/pulk uten problemer er det vel en ide å ta kontakt med dem for å be om tips til utstyr? Da hadde hun hun jo sluppet å få tips hun ikke har bedt om i kommentarfeltet og hadde sluppet å bruke tid på å argumentere mot. 83
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 16. mars 2021 Populært innlegg #37559 Skrevet 16. mars 2021 (endret) Christiane_W skrev (8 minutter siden): Siterer meg selv, for det kommentarfeltet fortsetter å gi...😂 Vigdis svarer på CBEs kommentar om ikke lange turer og gode pauser med at det hjelper ikke med pauser, valpen vil løpe etter uansett og skal ikke på lange turer. Hun oppfordrer CBE til å kontakte oppdretter for tips. CBE svarer at pause består av å stoppe for en kopp kaffe/kakao og kanskje lunsj.🙂 Dette klarer de nok helt fint, for de har hatt valp før og vet hvordan det er. Litt lenger ned i kommentarfeltet våger Undrende å spørre CBE om hvorfor hun ber om tips når hun bare argumenterer i mot tipsene hun har fått. Er det fordi CBE alltid vet best? CBE svarer at hun ikke har sett noen tips om sekk. Undrende følger opp med at de har fått tips om at hunden verken skal i sekk eller pulk, men at de bør holde seg rundt hytta. CBE svarer "Jeg vet om mange som har hatt samme type hund i samme alder i både sekk og pulk helt uten problemer 🙂 Vi skal ikke gå langt, så det går nok helt fint med litt trening, om vi velger å gjøre det 🙂" Min umiddelbare tanke etter å ha lest det siste svaret fra CBE: Om hun vet om mange som har hatt samme type hund på samme alder i sekk/pulk uten problemer er det vel en ide å ta kontakt med dem for å be om tips til utstyr? Da hadde hun hun jo sluppet å få tips hun ikke har bedt om i kommentarfeltet og hadde sluppet å bruke tid på å argumentere mot. Dette bare bekrefter at hun ønsker krangel - det er jo den eneste måten hun klarer på skape noe som helst engasjement på. Endret 16. mars 2021 av pøbelsara 54
Christiane_W Skrevet 16. mars 2021 #37560 Skrevet 16. mars 2021 (endret) pøbelsara skrev (7 minutter siden): Dette bare bekrefter at hun ønsker krangel - det er jo den eneste måten hun klarer på skape noe som helst engasjement på. Jepp! Jeg tenker vel at det er en blanding av om ønske om krangel (engasjement) og fisking etter sponset sekk.🎣 Endret 16. mars 2021 av Christiane_W 29
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå