Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Monimoni skrev (18 timer siden):

Angående siste blogginnlegg. Hva er vitsen med å legge ut slike bilder som er Photoshoppa så brune og jævlig? Ser ut som de er i Mordor eller noe. Brun himmel 🙄🙄

Mest sannsynlig så synes de det er fint. 

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Monimoni skrev (1 time siden):

@ozo.big.baloo.samojedbamse...... Kjempesøt hund altså. Ingen som kan si noe annet enn at han er instavennlig også, til de grader, noe matmor-og far dokumenterer flittig. Veldig positivt at bloggerbarna demmes får endelig litt fred fra all eksponeringa. Men jeg kan ikke dy meg å legge merke til CBE som håndmater Ozo med de lange klørne hennes. Kan ikke være særlig hygienisk? Det må jo være masse bakterier på den hundetunga. 

Såvidt jeg har sett, er de den type mennesker som lar hunden ligge i sengen og sleike dem i ansiktet. Med tanke på at hunder spiser dritt ( beklager ordet) synes jeg det er kvalmt. 

• Liker 4
Skrevet

Synes sånne lange klør er langt mer uhygienisk med tanke på dobesøk enn hund og hundemat. Hun lager jo mat med disse neglene, har aldri sett hun har brukt hansker. Får uansett ikke bort bakterier under sånne falske negler med neglebørste, for det er ikke bare under selve neglene det legger seg bakterier. Og med tanke på corona tiden vi er inne i, burde folk tenke mer på smittevern og hygiene istedet for å sette på falske negler.

• Liker 26
Skrevet
5 minutter siden, FruRosa said:

Om hund i påskefjellet:

https://www.hunden.no/nyheter/vis/5322/Pa-paskefjellet-med-hund/

Skjermbildet viser utdrag av teksten, og omhandler valp i påskefjellet.

20210316_124250.jpg

Helt sant det som står der. Skjelettet deres er langt ifra ferdigutviklet, de kan få skader av mye mosjon når de er så små. Selvfølgelig gjør valper det ytterste for å henge på, de vil jo ikke miste flokken sin. Spesielt store raser skal ikke belastes noe særlig før de er skikkelig utvokst. Ville droppet skiturer med en så liten valp.

• Liker 33
Skrevet
MiniMjau skrev (3 timer siden):

Hun spør etter råd ang hunden og skiturer i påsken. Feks putte den i en sekk på tur...  men det rådet hun får om at en så liten valp ikke skal på lang tur, men snuse rundt å et begrenset område.... bare sabler hun ned.  Hvorfor spør hun om råd nårhun vet best? 

Nettopp dette gjorde at jeg ble en smule nervøs da jeg hørte at de skulle skaffe seg valp og ha den med på påskeferie. Mange tror at det er viktig å vise hvor aktiv man er med valpen og hvor fine turer man går med dem, men frem til de er nærmere et år skal de faktisk ha mye hvile og ikke for lange og krevende turer. Ozo kommer nok til å få et kjempekjekt og aktivt liv hos familien, men de må for guds skyld la valpetid være valpetid og ikke ta hunden med på for krevende turer. Da ender man fort opp med en overstimulert, sliten og stresset hund – og det stresset kan fort følge dem gjennom hele livet. Folk som presser valpene sine for hardt fordi de selv ønsker å ha de med på lange turer er innmari provoserende. 

• Liker 43
Gjest Lin11
Skrevet
FruRosa skrev (34 minutter siden):

Om hund i påskefjellet:

https://www.hunden.no/nyheter/vis/5322/Pa-paskefjellet-med-hund/

Skjermbildet viser utdrag av teksten, og omhandler valp i påskefjellet.

20210316_124250.jpg

Anbefaler Berg Eriksen å lære seg å Google, fremfor å spørre i kommentarfeltet sitt. For både barn og hunderåd.  De tar jo alle råd som er i mot deres vilje som «hat» eller at bruker er fra sladreforumet «KG». 

Skrevet
Lin11 skrev (9 minutter siden):

Anbefaler Berg Eriksen å lære seg å Google, fremfor å spørre i kommentarfeltet sitt. For både barn og hunderåd.  De tar jo alle råd som er i mot deres vilje som «hat» eller at bruker er fra sladreforumet «KG». 

Heldigvis så er ikke  noen av rådene som har kommet i kommentarfeltet blitt tatt som hat eller at de er bruker fra KG så langt da på posten "en kjempefin helg" 😊

• Liker 3
Skrevet

Skal de bære valpen i sekk på tur? 😅

• Liker 15
Skrevet
Surikatt skrev (2 timer siden):

Putte en valp på den størrelsen i en sekk? Har barna egentlig noe behov for lange skiturer nå? Da våre barn var på den alderen besto påsketurene i å finne en fin plass, fyre opp bål og lage skihopp. Så bruker man den plassen som base og de som vil går seg en runde i området. Her er det litt sånn at barna skal gå langt på ski for det eeelsker de. 

De trenger jo ikke mat, varme klær eller sikringsutstyr i sekkene sine, uansett tur . .så da er det vel plass til hunden. 

• Liker 28
Skrevet

Jeg stussa litt på at de skal ha med seg hunden i sekk. Jeg kan ikke huske å ha sett noen som bærer en hund på den størrelsen i sekk på tur. Er det vanlig? Jeg har ikke så mye peiling på hund.

• Liker 20
Skrevet
26 minutter siden, Hellow said:

Jeg stussa litt på at de skal ha med seg hunden i sekk. Jeg kan ikke huske å ha sett noen som bærer en hund på den størrelsen i sekk på tur. Er det vanlig? Jeg har ikke så mye peiling på hund.

Jeg har vært i diverse hundemiljøer i mange år, og har aldri sett at folk bærer med seg så store valper i sekk nei 😅 De hundefolka jeg kjenner, venter med å ta med valpen på turer til den er stor nok, og holder seg heller hjemme for valpens skyld enn å drasse den med på fjellet og skiturer. Men nå er ikke de jeg kjenner avhengige av å få fine bilder på insta heller da...

• Liker 45
Gjest Lin11
Skrevet
Marguerite skrev (8 timer siden):

Alle innbyggere i Sarpsborg fikk fredag kveld en sms om å unngå å besøke hverandre i helgen som var på grunn av smittesituasjonen. Nå avslører de igjen at de overhodet ikke bryr seg, men jeg skjønner ikke hvorfor de på død og liv må nevne det. Merker at jeg blir provosert på vegne av dem som faktisk avlyste planene sine og holdt seg hjemme. 

MiniMjau skrev (6 timer siden):

Hun spør etter råd ang hunden og skiturer i påsken. Feks putte den i en sekk på tur...  men det rådet hun får om at en så liten valp ikke skal på lang tur, men snuse rundt å et begrenset område.... bare sabler hun ned.  Hvorfor spør hun om råd nårhun vet best? 

Og det er vi som lurer på hva slags folk som kan inspireres av dette som har et problem? Hva søren feiler det  annonsører som velger å samarbeide med dette her??

Gjest CecilieX
Skrevet

https://www.carolinebergeriksen.no/2021/03/15/en-kjempefin-helg/

«Jeg tror vi klarer dette helt fint, jeg, xxxxx. Vi har hatt valp før og vet godt hvordan det er»

Kan man sammenlikne valpetiden til de tidligere hundene, med en valp av en helt annen rase?

I dette innlegget skriver hun om de to tidligere hundene:

https://www.carolinebergeriksen.no/2017/02/02/de-to-bestevennene/

Her beskriver hun den tibetanske spanielen som ekstremt lat til vanlig og verre har det blitt med alderen. Litt rart å bruke den som referanse til den nye hunden gitt både lat personlighet og størrelse. At en chihuahua-valp brukes som referanse til hva en samojed-valp  trenger / klarer skjønner til og med jeg at blir for dumt.

Nok en gang viser de hvor ekstremt viktig det er for dem å fremstå som allvitende. Sympatisk! 

Skrevet

Det er jo god underholdning, da. :Knegg:

• Liker 37
Skrevet

Hun pleier å se så sprudlende ut, men det siste bildet foran speilet, føles nesten litt spøkelsesaktig 🙈

• Liker 8
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (7 minutter siden):

Dette bare bekrefter at hun ønsker krangel - det er jo den eneste måten hun klarer på skape noe som helst engasjement på.

Jepp! Jeg tenker vel at det er en blanding av om ønske om krangel (engasjement) og fisking etter sponset sekk.🎣

Endret av Christiane_W
  • Liker 29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...