Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Isild skrev (1 time siden):

Dette tror jeg må være det minst profesjonelle svaret jeg har lest fra en bedrift noensinne. Hvis de mente at profilen var en "fake profil" så er den beste måten å overse. 

Jeg kan være enig i at brannsår-debatten kan virke mye og massiv her nå, fordi det blir mange sider og detaljert. Men alt i alt så handler dette om troverdigheten til både annonsøren og til reklamen hos influenceren. At både annonsør og influencer møter spørsmål og kritikk på et nivå som fremstår barnslig, nebbete, slett og hersk  - og bittert. Dette er uprofft. De burde hevet seg over det. 

Jeg er helt enig med deg, og spesielt mtp at det dukket opp en ny «like falsk» profil som kom med påstander mot de som skrev der om at de var fra KG og ville ødelegge, og det innlegget likte  balion.no pronte. Med bakteppe av innlegget til eieren her i tråden er det jo ikke så vanskelig å forstå at hun har blitt fortalt en historie hun har slukt uten å ha satt seg litt mer inn i ting. Når hun blir fortalt at det er CBE.no som selv har både fortalt om brannsårene i Bailon klær og også skrevet at det kommer av tightsen, og at vedkommende aldri har vært på kg, så beklager hun, og det er jo bra og redder jo inntrykket en smule. Ser også at bailon har gode omtaler på trustpilot og bedriftseier virker veldig serviceminded der. Så det kan jo hende de har lært litt av dette, lurt å undersøke litt mer selv før man sluker hva en «part» sier uten forbehold. 

• Liker 27
Videoannonse
Annonse
Gjest Lin11
Skrevet
Emma Marie skrev (1 time siden):

Én dag siden...Et horribelt svar! Noe av det verste jeg har sett faktisk. 

EC190036-86F2-4C51-8FAF-20D1E69B7A56.png

Nijole skrev (28 minutter siden):

Hvis bedriftseiere av balion ikke er godt bevandret på KG og først nå kommer inn og leser kan jeg forstå det blir voldsomt. Viktig gode poster her inne drukner ofte blant mye usakligheter. Det er en skarp, nedsettende tone hos noen av brukerne som gjør det vanskeligere for meg å ta innholdet i postene deres like seriøst, så jeg kan tenke meg til at det kan føles sånn for andre også. Nå sikter jeg ikke til deg. Jeg trur dette ødelegger mye for budskapet som man vil ha frem til balion og at summen av kommentarer her inne, på bloggen og på instagrammen til balion kan føles som en svertekampanje.

Altså, Balion påstår at det er vannmerke. CBE avkrefter ikke at det er en annen tights før det blir et massivt trykk her på KG og IG. You do the math..

Skrevet

Jeg lurer på hva "vannmerke fra pulsbelte" betyr. 

• Liker 35
Gjest Lin11
Skrevet (endret)

Jeg aner ikke hva andre tenker når de ser Balion.  Men utifra det jeg har lært om de , er at reklame kanalen de bruker ikker merker reklame riktig. Og at istedenfor å skrive oppklarende om et IG innlegg på samme reklame kanal, hvor CBE viser seg med treningstøyet og gnagsår på ryggen etter trening. Så kommer de inn på KG og forteller oss som er bruker på KG at vi er misunnelige på privatpersonen Caroline. Uprofesjonell oppførsel fra en bedrift.

Innlegget er ryddet for sitering av slettet innlegg.

Endret av Lin11
Gjest Lin11
Skrevet (endret)
Sophia_08 skrev (10 minutter siden):

Har bare skumlest de siste siden... men det er jo uten tvil denne tightsen hun har på seg på løpevideoen:

https://www.balion.no/products/irreplaceable-black-tights-kompresjon

I tillegg har hun Balion-klær på seg når hun viser brannsåra i speilet..?

Heldigvis er CBE en mester i bortforklaring/løgner/tilpasse historien/skylde på andre. Balion kommer uansett tapende ut og CBE-toget ruller videre mot neste (naive/desperate) sammarbeidspartner🤑

🤯

I følge CBE så var det for kaldt å løpe ute i Balion tights. Det var en helt annen svart tights må vite. Hun bruker altså en tights hun ikke har fått betalt å reklamere for, også legger hun det ut på sin IG bedrifts profil. Normalt sett ville det vært dårlig butikk, men regner med at de har økonomi til det. 

Endret av Lin11
Skrevet (endret)
Lin11 skrev (1 time siden):

I følge CBE så var det for kaldt å løpe ute i Balion tights. Det var en helt annen svart tights må vite. Hun bruker altså en tights hun ikke har fått betalt å reklamere for, også legger hun det ut på sin IG bedrifts profil. Normalt sett ville det vært dårlig butikk, men regner med at de har økonomi til det. 

Merkelig dette med at det var så kaldt at hun ikke kunne bruke Balion tights på løpeturen. I følge yr.no sin værhistorikk så var det ikke 7-8 grader kaldere lørdag 6.mars. Hvorfor skriver CBE 7-8 grader på Balion sin IG? Enkelt å se at det ikke stemmer.

Småløgner her og der gjør at ihvertfall jeg mister tillit til bedriften. 

Endret av Marioposa
  • Liker 46
Skrevet
Marioposa skrev (1 minutt siden):

Merkelig dette med at det var så kaldt at hun ikke kunne bruke Balion tights på løpeturen. I følge yr.no sin værhistorikk så var det ikke 7-8 grader kaldere lørdag 6.mars. Hvorfor skriver CBE 7-8 grader? Enkelt å se at ikke stemmer.. 

Fordi det handler om et narrativ, ikke nødvendigvis hva som er riktig eller ikke. De færreste vil jo sjekke yr.no, dermed fremstår det som en naturlig forklaring og et plausibelt narrativ for de fleste lesere. Nå har ikke jeg selv sjekket yr.no, men kommenterer egentlig mer generelt. Det er litt det samme som å gå ut i mediene og fortelle at man skal eksponere barna mindre. Veldig mange vil lese dette uten å gjennomgå de ulike kanalene til influenseren. Dermed blir det er narrativ som i stor grad får stå som en slags sannhet, uten at det har noe rot i virkeligheten. 

• Liker 38
Skrevet
Isola2 skrev (11 minutter siden):

Men hvis det var for kaldt...har hun hørt om stillongs..?

Nå må vi ikke bli helt tullerusk her. Om det er for kaldt for en tynn nylonthigts så er det selvsagt greit å ta på en som er varmere. 

Det som ikke er greit er å linke det merke hun får betalt for å bruke opp mot dårlig passform. 

• Liker 26
Gjest Lin11
Skrevet (endret)

Tenker at det er viktig og tenke over hva slags budskap man sender ut , når man reklamerer via en influenser som er kjent for å «kutte svinger». CBE legger ut film/bilder av at hun trener med nevnte merke og skriver at hun har fått brannsår etter trening. Som i utganspunktet var ment som «se hvor hardt jeg trener», men som sender ut budskap :»treningstøyet lager brannsår». Så at nevnte firma får kjennskap til KG via CBE,  og det dukker opp et innlegg hvor både CBE og Balion blir forsvart, er merkverdig. At brukere på KG skal ettergå hvert innlegg for å være sikker på at det er autentisk, er ikke realistisk. Men at man bør rapportere hvis man tror at det er ID tyveri på gang, blir da rette veien å gå. 

Endret av Lin11
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt og svar til dette.

Måne, admin.

• Liker 12
Skrevet (endret)
Sophia_08 skrev (21 timer siden):

Har bare skumlest de siste siden... men det er jo uten tvil denne tightsen hun har på seg på løpevideoen:

https://www.balion.no/products/irreplaceable-black-tights-kompresjon

I tillegg har hun Balion-klær på seg når hun viser brannsåra i speilet..?

Heldigvis er CBE en mester i bortforklaring/løgner/tilpasse historien/skylde på andre. Balion kommer uansett tapende ut og CBE-toget ruller videre mot neste (naive/desperate) sammarbeidspartner🤑

🤯

Jepp.

https://imgur.com/gallery/PEOf6Td

bevis👆🏼

CBE har ikke vært på andre lange løpeturer enn det hun viste på Instagram. For da hadde
de lagt ut bevis på blogg, instagram, strava. For de deler alt av trening. Jeg er 100% sikker
på at «gnagsårene» kom på den turen...  Vanligvis får folk gnagsår når ting er for små. Så
forklaringen til CBE kjøper jeg ikke.

Endret av MorUgle
  • Liker 33
Skrevet
MorUgle skrev (1 minutt siden):

Jepp.

bevis👆🏼

CBE har ikke vært på andre lange løpeturer enn det hun viste på Instagra. For da hadde
de lagt ut bevis på blogg, instagram, strava. For de deler alt av trening. Jeg er 100% sikker
på at «gnagsårene» kom på den turen... 

Nå er jeg ikke skråsikker, så korriger meg hvis jeg tar feil, men husker jeg rett så påstod Caroline at hun hadde TO løpeturer denne dagen. Men da syntes jeg noe er rart: Caroline dokumenterer jo stort sett alt hun gjør, så det virker lite sannsynlig at hun hadde to løpeturer uten å dokumentere begge to. 

• Liker 29
Skrevet
NewStart87 skrev (6 minutter siden):

Nå er jeg ikke skråsikker, så korriger meg hvis jeg tar feil, men husker jeg rett så påstod Caroline at hun hadde TO løpeturer denne dagen. Men da syntes jeg noe er rart: Caroline dokumenterer jo stort sett alt hun gjør, så det virker lite sannsynlig at hun hadde to løpeturer uten å dokumentere begge to. 

Enig.👍🏽

• Liker 9
Gjest Lin11
Skrevet
MorUgle skrev (5 timer siden):

Jepp.

bevis👆🏼

CBE har ikke vært på andre lange løpeturer enn det hun viste på Instagram. For da hadde
på at «gnagsårene» kom på den turen...  Vanligvis får folk gnagsår når ting er for små. Så
forklaringen til CBE kjøper jeg ikke.

👏🏻👏🏻

Skrevet

Så på Instagram at Balion ble spurt om hun hadde hørt uttrykket «fortjener et skudd i panna».  Må være veldig flaut for Caroline at mannen virkelig har liret av seg noe sånt! 

• Liker 26
Skrevet

Syntes det er bra Balion får vite om hva slags mennesker de samarbeider med.

48C346B8-0F8D-46A0-8D0A-C706CBC7AF96.jpeg

• Liker 45
Gjest Lin11
Skrevet

Tenker at Balion garantert har fått med seg mye informasjon om CBE og deres redigerings og kommentarfelt problematikk. Det er jo gammelt nytt. Men at de vil samarbeide med noen som så til de grader fremstiller seg feil på sine reklame kanaler er betenkelig. At CBE ikke kan vise seg hverken sminkefri eller filterfri, og at det poseres og redigeres er problematisk. Man aner virkelig ikke hvordan produktene faktisk er. Det blir helt feil at en reklame kanal skal drive med markedsføring som er tilpasset deres måte å bli inspirert på (jmfr samtale med Iselin Guttormsen på podcast). Det er vel produktene som skal være i fokus? Og ikke bloggeier? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...