Gjest Tannbein Skrevet 4. februar 2021 #35241 Skrevet 4. februar 2021 MiniMjau skrev (8 timer siden): Kjører de babyplastfat og tripptrappstol ennå? Du skal være en usedvanlig lang 4-åring for å kunne sitte ergonomisk riktig ved et spisebord på vanlig spisestuestol. Ingen av mine har fått lov til å slutte med tripp trapp stol før de var 6-7 år, da jeg ikke har sett poenget med ubehagelig høye skuldre og albuer når de spiser. Dette er overhodet ikke noe å "ta" CBE på, spesielt ikke da vi kan se på bilder at jentene deres er korte.
Pippio Skrevet 4. februar 2021 #35242 Skrevet 4. februar 2021 Tannbein skrev (1 time siden): Du skal være en usedvanlig lang 4-åring for å kunne sitte ergonomisk riktig ved et spisebord på vanlig spisestuestol. Ingen av mine har fått lov til å slutte med tripp trapp stol før de var 6-7 år, da jeg ikke har sett poenget med ubehagelig høye skuldre og albuer når de spiser. Dette er overhodet ikke noe å "ta" CBE på, spesielt ikke da vi kan se på bilder at jentene deres er korte. Dette burde vi ikke vite... 36
Camillalilla Skrevet 4. februar 2021 #35243 Skrevet 4. februar 2021 (endret) I løpet av de siste dagers spm runde på netfit er det ganske tydelig hvilket segment som fenger følgererne. Det er definitivt ikke ultraløpere, triatlon utøvere, eller viderekommend hva gjelder trening. En stor overvekt er spm ang vektreuksjon der netfit gjentagende spesifiserer at du må ha en kalorideficif for å gå ned i vekt. Et mye bedre svar ville vært; tren mer og fokuser på å kutte usunt kosthold. Det er ganske innlysende at tilhengerskaren til netfit er de som ønsker å se ut som CBE. Endret 4. februar 2021 av Camillalilla 30
Orly Skrevet 4. februar 2021 #35244 Skrevet 4. februar 2021 (endret) Klementine skrev (11 timer siden): Ja, det er kvalmende! SÅ topper det seg med å sitte å perle med pinsett!!! Er dette her del av arbeidsdagen? for da er hun jo godt kvalifisert til å jobbe med folk med utviklingshemning. Må jo selvsagt klippe neglene, men mange der hadde likt å ha noen å perle med hele dagen. Sånn for å være litt løsningsorientert her, når annonsørene uteblir. For dette er et synkende skip gitt... Enda verre er det at det antakelig ligger en del tagninger bak, sånn for å få det perfekte snutten! sikkert brukt en time på dette her. Er jo ikke noe rart at arbeidsdagen flyr avgårde. 😮 Godt kvalifisert til å jobbe med folk med spesielle behov fordi hun perler? Sorry meg, men at du har fått 26 likes på noe så håpløst sier mye om de som deltar i denne tråden. For et utsagn av et voksent menneske. Blir trist på min nieses vegne kjenner jeg, for ja jeg er tante til ei med spesielle behov Endret 4. februar 2021 av Orly 19
MaleficentAurora Skrevet 4. februar 2021 #35245 Skrevet 4. februar 2021 Orly skrev (21 minutter siden): Godt kvalifisert til å jobbe med folk med spesielle behov fordi hun perler? Sorry meg, men at du har fått 26 likes på noe så håpløst sier mye om de som deltar i denne tråden. For et utsagn av et voksent menneske. Blir trist på min nieses vegne kjenner jeg, for ja jeg er tante til ei med spesielle behov Det treng strengt talt ikke var noen av de som deltar i tråden her som har trykket likes på det innlegget som du snakker om. Det er bortimot 100 stk som følger denne tråden om CBE&co og hvordan hun drifter sin bloggen og instagram. 9
123Frustrert Skrevet 4. februar 2021 #35246 Skrevet 4. februar 2021 Orly skrev (33 minutter siden): Godt kvalifisert til å jobbe med folk med spesielle behov fordi hun perler? Sorry meg, men at du har fått 26 likes på noe så håpløst sier mye om de som deltar i denne tråden. For et utsagn av et voksent menneske. Blir trist på min nieses vegne kjenner jeg, for ja jeg er tante til ei med spesielle behov Jeg håper det ikke var slikt ment, at hun faktisk er kvalifisert til å jobbe med personer med spesielle behov, for det mener jeg så absolutt hun ikke er. Men at noen med spesielle behov hadde satt pris på å ha noen til å perle med den er jeg sikker på, spesielt når denne voksne personen må perle med pinsett.. da hadde de med spesielle behov følt seg ganske normale vil jeg tro. Men antar «de» også fort hadde gått lei « hva gjør vi nååååå?» «vi perler,jaaaaa!», med skrikende stemme samtidig som man skulle stikke rumpen ut, lage trutmunn og lage bloggerfot. Hun hadde nok ganske fort blitt satt på plass, for det finnes jo ikke mer jordnære folk en personer med spesielle behov og de hadde syntes cbe var helt koko. 8
Jua Skrevet 4. februar 2021 #35247 Skrevet 4. februar 2021 Orly skrev (40 minutter siden): Godt kvalifisert til å jobbe med folk med spesielle behov fordi hun perler? Sorry meg, men at du har fått 26 likes på noe så håpløst sier mye om de som deltar i denne tråden. For et utsagn av et voksent menneske. Blir trist på min nieses vegne kjenner jeg, for ja jeg er tante til ei med spesielle behov 123Frustrert skrev (3 minutter siden): Jeg håper det ikke var slikt ment, at hun faktisk er kvalifisert til å jobbe med personer med spesielle behov, for det mener jeg så absolutt hun ikke er. Men at noen med spesielle behov hadde satt pris på å ha noen til å perle med den er jeg sikker på, spesielt når denne voksne personen må perle med pinsett.. da hadde de med spesielle behov følt seg ganske normale vil jeg tro. Men antar «de» også fort hadde gått lei « hva gjør vi nååååå?» «vi perler,jaaaaa!», med skrikende stemme samtidig som man skulle stikke rumpen ut, lage trutmunn og lage bloggerfot. Hun hadde nok ganske fort blitt satt på plass, for det finnes jo ikke mer jordnære folk en personer med spesielle behov og de hadde syntes cbe var helt koko. Er så enig med Orly,,skjønner ikke meningen med et slikt utsagn fra Klementine 7
Rev. Revenge Skrevet 4. februar 2021 #35248 Skrevet 4. februar 2021 Klementine skrev (13 timer siden): Ja, er det den reklamen der hun forsøker å være sjarmerende vi ser på sammen her? der hun kaster seg ned i sofaen etter å både ha struttet rumpa, sugd inn magen og beundret seg selv. #34år. Det er fader meg tragisk at dette her er toppen av Maslows pyramide for enkelte. Må jo være helt tomt i topplokket der. Du glemte filteret som brukes konsekvent på toppen av det hele😉 12
Vipser Skrevet 4. februar 2021 #35249 Skrevet 4. februar 2021 (endret) Yngvar Andersen har fått tilsendt en kasse potetgull fra Maarud, og mener dette ikke er reklame, i sitt innlegg på instagram. Dette er så klart helt tydelig gjort for å få reklame, men Norges beste gråsonefinner argumenterer hardt mot rettigheten til å skjule reklame. https://www.facebook.com/groups/omsosialemedier/permalink/3694776223939139/ https://www.instagram.com/p/CKyhZdugVFB/?utm_source=ig_web_copy_link Screen shot: https://pasteboard.co/JMLCarF.png https://pasteboard.co/JMLCxsK.png Igjen dette om at veilederen ikke står over norsk lov. Men veilederen er jo en FORKLARING til lovene? Jeg skjønner ikke.. Endret 4. februar 2021 av Vipser 18
123Frustrert Skrevet 4. februar 2021 #35250 Skrevet 4. februar 2021 Vipser skrev (41 minutter siden): Yngvar Andersen har fått tilsendt en kasse potetgull fra Maarud, og mener dette ikke er reklame, i sitt innlegg på instagram. Dette er så klart helt tydelig gjort for å få reklame, men Norges beste gråsonefinner argumenterer hardt mot rettigheten til å skjule reklame. https://www.facebook.com/groups/omsosialemedier/permalink/3694776223939139/ https://www.instagram.com/p/CKyhZdugVFB/?utm_source=ig_web_copy_link Screen shot: https://pasteboard.co/JMLCarF.png https://pasteboard.co/JMLCxsK.png Igjen dette om at veilederen ikke står over norsk lov. Men veilederen er jo en FORKLARING til lovene? Jeg skjønner ikke.. Akkurat her er jeg enig med lke. Man skjønner godt i innledningen hvordan «samarbeidet» har skjedd. Men det fritar ikke lke i å merke når de selv får varer, for de merker jo ekstremt dårlig. 4
Vipser Skrevet 4. februar 2021 #35251 Skrevet 4. februar 2021 123Frustrert skrev (11 minutter siden): Akkurat her er jeg enig med lke. Man skjønner godt i innledningen hvordan «samarbeidet» har skjedd. Men det fritar ikke lke i å merke når de selv får varer, for de merker jo ekstremt dårlig. Det skal ikke være noen tvil om at det er reklame. Dette ER reklame, for Yngvar har fått en fordel (masse potetgull han ikke trenger å kjøpe) og viser det frem i sine kanaler med mange følgere. Yngvar sier jo det IKKE er reklame i teksten. Yngvar kunne ha kasta potetgullet eller returnert det. Eller hvis det absolutt måtte formidles, kunne det ha blitt lagt ut et bilde uten logo og shiny potetgull, med en tekst under at "haha, noen sendte meg potetgull fordi jeg sa at det var min guilty pleasure." 19
Hunter7 Skrevet 4. februar 2021 #35252 Skrevet 4. februar 2021 49 minutter siden, Vipser said: Yngvar Andersen har fått tilsendt en kasse potetgull fra Maarud, og mener dette ikke er reklame, i sitt innlegg på instagram. Dette er så klart helt tydelig gjort for å få reklame, men Norges beste gråsonefinner argumenterer hardt mot rettigheten til å skjule reklame. https://www.facebook.com/groups/omsosialemedier/permalink/3694776223939139/ https://www.instagram.com/p/CKyhZdugVFB/?utm_source=ig_web_copy_link Screen shot: https://pasteboard.co/JMLCarF.png https://pasteboard.co/JMLCxsK.png Igjen dette om at veilederen ikke står over norsk lov. Men veilederen er jo en FORKLARING til lovene? Jeg skjønner ikke.. Denne veilederen ble vel i sin tid skrevet for å veilede bloggere i Markedsføringsloven. Siden man ikke kan forvente at menigmann/blogger skal være fullt ut istand til å forstå og tolke språket i lovverket korrekt (selv ikke etterhvert tilårskomne rosabloggere med angivelig første året på juridisk studium under beltet), så er veiledere en fint sted å begynne. Teksten og språket er lettfattelig, enkelt, og umotsigelig. Såklart, man kan saktens finne smutthull og gråsoner hvis man virkelig legger seg i selen - noe forøvrig Berg Eriksen og Eriksen åpenbart virkelig har lagt ned mye tid i. 19
Ikkenoledig Skrevet 4. februar 2021 #35253 Skrevet 4. februar 2021 Hunter7 skrev (21 minutter siden): Denne veilederen ble vel i sin tid skrevet for å veilede bloggere i Markedsføringsloven. Siden man ikke kan forvente at menigmann/blogger skal være fullt ut istand til å forstå og tolke språket i lovverket korrekt (selv ikke etterhvert tilårskomne rosabloggere med angivelig første året på juridisk studium under beltet), så er veiledere en fint sted å begynne. Teksten og språket er lettfattelig, enkelt, og umotsigelig. Såklart, man kan saktens finne smutthull og gråsoner hvis man virkelig legger seg i selen - noe forøvrig Berg Eriksen og Eriksen åpenbart virkelig har lagt ned mye tid i. LKE sin kommentar i Fb gruppen forklarer tydelig hvorfor de ikke følger veilederen. Det er kun en veileder. Den står ikke over Norsk lov. De mener altså at veilederen ikke står i samsvar med loven den skal veilede bloggere i... 34
Gjest Lin11 Skrevet 4. februar 2021 #35254 Skrevet 4. februar 2021 (endret) Ikkenoledig skrev (13 minutter siden): LKE sin kommentar i Fb gruppen forklarer tydelig hvorfor de ikke følger veilederen. Det er kun en veileder. Den står ikke over Norsk lov. De mener altså at veilederen ikke står i samsvar med loven den skal veilede bloggere i... Så LKE forsvarer en mann, men angriper en kvinne (Fitfocus) når hun ikke merker et hoppetau som hun kjøpte/ble sponset for 5 år siden? Kvinnesynet til LKE skinner igjennom både på blogg og i diverse kommentarfelt. Håper også at Berg Eriksen har etter 11 mnd, skjønt reglene for smittevern. Endret 4. februar 2021 av Lin11
Inocybe Skrevet 4. februar 2021 #35255 Skrevet 4. februar 2021 Uenig med LKE. Når teksten under potetgullinnlegget innledes med "ikkje reklame, ikkje sponsa (i alle fall ikkje avtalt)" bidrar til å så tvil hos dem som ikke er godt inne i markedsføringsloven. LKE selv dyrker gråsonene og siden det ikke står spesifikt i markedsføringsloven at ordet "reklame" skal så øverst så velger han (surprise) gråsoneveien videre. Det er neppe markedsføringslovens intensjon at de som utsettes for reklame må både kunne lovverket til fingerspissene og ha full kontroll over alle SoMe-bedriftens nåværende, tidligere og framtidige samarbeidspartnere for å kunne utlede om et bilde eller tekst er reklame. Det er bare i LKEs snevre verden det er slik. 28
Inocybe Skrevet 4. februar 2021 #35256 Skrevet 4. februar 2021 Lin11 skrev (28 minutter siden): Så LKE forsvarer en mann, men angriper en kvinne (Fitfocus) når hun ikke merker et hoppetau som hun kjøpte/ble sponset for 5 år siden? Kvinnesynet til LKE skinner igjennom både på blogg og i diverse kommentarfelt. Håper også at Berg Eriksen har etter 11 mnd, skjønt reglene for smittevern. Han har seriøse mindreverds-issues over for kvinner. Mulig han ikke ser det selv men veldig tydelig utenfra. Henger godt sammen med behovet for å portrettere kona som banalt seksuelt objekt. 41
123Frustrert Skrevet 4. februar 2021 #35257 Skrevet 4. februar 2021 Vipser skrev (1 time siden): Det skal ikke være noen tvil om at det er reklame. Dette ER reklame, for Yngvar har fått en fordel (masse potetgull han ikke trenger å kjøpe) og viser det frem i sine kanaler med mange følgere. Yngvar sier jo det IKKE er reklame i teksten. Yngvar kunne ha kasta potetgullet eller returnert det. Eller hvis det absolutt måtte formidles, kunne det ha blitt lagt ut et bilde uten logo og shiny potetgull, med en tekst under at "haha, noen sendte meg potetgull fordi jeg sa at det var min guilty pleasure." Han sier vel at det ikke er planlagt.. men jeg er i utgangspunktet enig i at det skal merkes med reklame. Samtidig skjønner vi her hvordan det har foregått, derfor hadde jeg nok ikke tenkt over det på samme måten som når cbe sitter og beundrer klørne sine og flagrer med de og skriver «så nydelig» eller tilsvarende, uten å merke. Det blir liksom to ekstremt ulike hendelser. Y skriver nå hvordan samarbeidet har skjedd. 9
Tørst Skrevet 4. februar 2021 #35258 Skrevet 4. februar 2021 Jua skrev (2 timer siden): Er så enig med Orly,,skjønner ikke meningen med et slikt utsagn fra Klementine Ikke jeg heller. Jeg, som jobber med folk med spesielle behov (ja, har perla kanskje én gang, og da var det jeg som perla og de som så på) og med guttungen på 5, OG for meg selv, med sånne bittesmå mikroperler (og ja, da må jeg bruke pinsett). Syns det var en unødvendig kommentar. Mest fordi at hun perler med barna sine er både en bra ting og en helt normal ting å gjøre. At hun må bruke pinsett på vanlige perler pga lange klør er jo noe helt annet. Ikke det eneste hun sliter med av hverdagslige ting, vil jeg tro. 5
Gjest Lin11 Skrevet 4. februar 2021 #35259 Skrevet 4. februar 2021 (endret) Inocybe skrev (På 4.2.2021 den 11.31): Han har seriøse mindreverds-issues over for kvinner. Mulig han ikke ser det selv men veldig tydelig utenfra. Henger godt sammen med behovet for å portrettere kona som banalt seksuelt objekt. Glemmer aldri det bildet fra visit Genève Reklamen. Han patriarkalsk i morgenkåpen med en avis, hun i bakgrunn i trusa. 50 tallet ringte og vil ha kvinnesynet til LKE tilbake. Endret 28. mars 2021 av Lin11
Gjest Lin11 Skrevet 4. februar 2021 #35260 Skrevet 4. februar 2021 Tørst skrev (5 minutter siden): Ikke jeg heller. Jeg, som jobber med folk med spesielle behov (ja, har perla kanskje én gang, og da var det jeg som perla og de som så på) og med guttungen på 5, OG for meg selv, med sånne bittesmå mikroperler (og ja, da må jeg bruke pinsett). Syns det var en unødvendig kommentar. Mest fordi at hun perler med barna sine er både en bra ting og en helt normal ting å gjøre. At hun må bruke pinsett på vanlige perler pga lange klør er jo noe helt annet. Ikke det eneste hun sliter med av hverdagslige ting, vil jeg tro. I tillegg har hun ikke merket innlegget som reklame? De neglene er sponset.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå