Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå håper jeg at de logger av og tar seg tid til å sørge og ikke minst la barna bearbeide sorgen. En kollega av meg mistet sin hund i fjor høst og datteren som da var 3,5 sørger enda over å ha mistet et familiemedlem. For barn tror jeg skillet mellom å miste et dyr og et menneske er mindre enn for oss voksne. Vi vet tross alt at den forventede levetiden er mye mindre enn hos oss og er, i hvert fall i teorien, mer forberedt på at de dør før oss  

Det at de valgte å la begge dø sammen viser at de satt dyrenes velferd først. Det hadde nok blitt svært opprivende for den hunden som ble igjen om han mistet en av flokken sin. Det var modent gjort, syns jeg. 

• Liker 30
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tørst skrev (8 timer siden):

Kutt ut, a. Jeg ville selvfølgelig også vært helt fra meg om hunden min døde, mer enn jeg er over denne pandemien som ikke berører meg mer direkte foreløpig enn alle andre som ikke har blitt syke - ennå. Whataboutism. 

Du kan ikke sammenligne sånt. Det som er nært i tid og rom bryr deg mest, sånn er det. Og det skal dem få ha, syns jeg. Føler virkelig med dem. Sorgen må være ubeskrivelig, og de må takle både egen og barnas sorg. 

Du leser jo ikke hva jeg skriver så da er det ikke lett å diskutere med deg heller. Jeg mener at cbe viser hvor selvsentrert hun er. Det er mulig du ikke synes pandemien er et problem, og jeg sammenligner ikke en død hun og en pandemi, fordi jeg synes håndteringen av en pandemi er betraktelig viktigere å diskutere og sette fokus på en en død gammel hund. Det sier litt om bloggen mener jeg, at den ene gangen hun skriver om noe annet en feel Good så er det noe trist som har skjedd med henne, og bare henne og familien. Det er jo absolutt ingen andre en de som bli berørt av at hundene er døde. Hun skal så klart få vise bilder av den døde hunden sin så mye hun vil, jeg mener det understreker fokuset hos damen. Men jeg hadde ikke forventet noe mer, egentlig. Heller bilder av en hund i stedet for barn.

Men ja, det er kjempe trist å miste kjæledyr, men det er ikke verdens undergang heller. 

• Liker 13
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
Halle-Palle skrev (2 timer siden):

Det at de valgte å la begge dø sammen viser at de satt dyrenes velferd først. Det hadde nok blitt svært opprivende for den hunden som ble igjen om han mistet en av flokken sin. Det var modent gjort, syns jeg. 

Helt enig. Det hadde vært grusomt for Ronaldo å bli igjen uten Hugo, særlig når han også var syk og gammel. Å ta det valget om å la begge to gå samtidig må ha vært helt grusomt, men som du sier, best for dyrene. En stor kjærlighetshandling å la dem få sovne sammen. ♥️

Skrevet

Fine Hugo og Ronaldo :hjerte: Så forferdelig trist! Jeg føler med dem i sorgen, dette må være grusomt, begge to på en gang. 😢 Fint gjort av dem å la de avslutte livet sammen, skulle den ene blitt igjen så ville den vel dødd av sorg. Uff, jeg gråt da jeg leste på instagram. Også er jeg veldig glad for at jeg tok feil angående filmen hun la ut der Hugo sovner! 

Håper de får en fin jul tross de to som mangler. :tristbla: 

• Liker 14
Gjest Twistdott
Skrevet
Nutz skrev (10 minutter siden):

Har hun skrevet hva hundene døde av?

Hun har for lenge siden skrevet at Hugo hadde hjerteproblemer, men hva som feilte den andre vet ikke jeg. Dette var uansett to hunder som var to svært gamle «herrer».

Skrevet
Nutz skrev (59 minutter siden):

Har hun skrevet hva hundene døde av?

Hun har skrevet at de var gamle og syke. 

Skrevet

Hun skrev en gang (ikke så veldig lenge siden) at begge hundene hadde hjerteproblemer. 

Skrevet
tranedatter skrev (15 timer siden):

Uff så trist å miste sine familiemedlemmer rett før jul! 

-------

Over til noe helt annet: LKE har endret sin bio på instagram. Nå er han Ultraløpet. Har han løpt noen ultraløp eller er det noe han planlegger? 

Nå skrives det at Ultraløp er lenger enn marathon. Dvs 4,2 mil. Er man ultraløper om man på fritiden løper/går mer enn 4,2 mil?  Ultraløp – Wikipedia

(jeg har oppriktig ingen aning, trodde ultraløp var 100 km...)

Han har dessuten tatt bort "fotograf for cbe.no." eller hva det var på bio. Står istede webcoach - hvem coacher han, da netfit ikke er oppe og går?

Noen som tatt til seg manglende erfarenhet foruten sin egen kone...?

Lars-Kristian Eriksen (@larskristianeriksen) • Foton och videoklipp på Instagram

Ultraløp er alt lengre enn maraton, som regel fra 50 km og opp. Han har deltatt i, og fullført, flere i sommer 👍

• Liker 9
Skrevet

Æsj, jeg klarer ikke la være å kommentere at hun nå har tøflene i umerket innlegg med hunden i fanget. 

Jeg kunne kanskje latt være å kommentere det. Men jeg gjør det, fordi det er noe av kjernen i problematikken med influenser og -markedsføring. Skillet mellom privat og business viskes ut, ikke minst for hovedpersonen bak firmaet. Jeg tror ikke hun gjør alt «med vilje» eller som en del av en kynisk forretningsplan. Men det blir en uheldig blanding. 

• Liker 44
Skrevet
On 2/12/2019 at 10:14 PM, Guest Annypanny said:

Dette er vel ikke så seriøst, men tenk å dra med seg mannen sin til frisøren fordi han må ta bilder av deg 😂 Måten han tusler etter frua på hvor enn hun går, hele livet hans dreier seg om å dilte etter og ta bilder av henne. Jeg må le, det blir så dumt 😂

Man kan jo stille samme spørsmål ved all underholdning. Er dette jobber vi egentlig trenger? Men selvfølgelig, alle land trenger underholdere også, trist uten. Jeg synes ikke hans fotografjobb er så mye rarere enn det meste annet vi finner innen underholdsningsbransjen. Når de tjener ærlige penger så er det jo en jobb.

• Liker 14
Skrevet (endret)

SE har fått 200.000 kr i bot for å «groome» følgerne sine. Stordalen som er annonsør og samarbeidspartner har også fått bot. Jeg kommer fortsatt til å sende «umerket reklame» aka «grooming» til FT! Anbefaler andre til å gjøre det samme når det gjelder CBE. 

Endret av Lin11
Skrevet (endret)
Lin11 skrev (50 minutter siden):

SE har fått 200.000 kr i bot for å «groome» følgerne sine. Jeg kommer fortsatt til å sende «umerket reklame» aka «grooming» til FT! Anbefaler andre til å gjøre det samme. 

feil tråd. Skulle i tråden om SE.

Endret av pøbelsara
  • Liker 8
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing og svar til dette.

Måne, admin.

• Liker 1
Skrevet
tranedatter skrev (På 18.12.2020 den 23.56):

Uff så trist å miste sine familiemedlemmer rett før jul! 

-------

Over til noe helt annet: LKE har endret sin bio på instagram. Nå er han Ultraløpet. Har han løpt noen ultraløp eller er det noe han planlegger? 

Nå skrives det at Ultraløp er lenger enn marathon. Dvs 4,2 mil. Er man ultraløper om man på fritiden løper/går mer enn 4,2 mil?  Ultraløp – Wikipedia

(jeg har oppriktig ingen aning, trodde ultraløp var 100 km...)

Han har dessuten tatt bort "fotograf for cbe.no." eller hva det var på bio. Står istede webcoach - hvem coacher han, da netfit ikke er oppe og går?

Noen som tatt til seg manglende erfarenhet foruten sin egen kone...?

Lars-Kristian Eriksen (@larskristianeriksen) • Foton och videoklipp på Instagram

Han løp vel et løp i Oslo marka som var 56 km, så per def er vel det et ultraløp, så da kaller man seg vel ultaløper i Sarpsborg. Jeg har løpet noen maraton, men kaller meg ikke maratonløper for det.. men det er opp til Lke. Han Er jo lege, tannlege og div i tillegg også, så.. 

• Liker 41
Skrevet (endret)

Føler virkelig med dem nå. Det må være tungt å miste begge hundene like før jul, selv om de var gamle og syke.

Det er likevel helt merkelig å beskue den sammenblandingen av undertøysreklame, barn/familie og sorg over hundene som figurerer i CBEs SoMe-kanaler. Jeg tror ikke bloggeier selv vet hvor grensene går mellom det private og det som har med bedriften å gjøre. Og det er kanskje det som er kjernen av problemet her ...

Endret av Fibonacci
  • Liker 31
Skrevet

Jeg kjenner to personer som driver med Ultraløp. De løper og løper i 24 timer. 
Rundt og rundt. Sjukt opplegg. 
De er radmagre, har av og til runners high, er veldig lite selvhøytidelige, de heier på alle - uansett hvor trent eller utrent man er. 
Jeg kan ikke noe om ultraløp, men sliter litt med å tro på at LKE løper mer enn 42 km støtt og stadig. 

• Liker 21
Skrevet

Når man ser at de siste hundebildene får over 23’ likerklikk kan man jo stille seg spørsmålet om hvorfor div undertøybilder og bilder ellers av bloggeier ikke får mer enn 2-3000 klikk? Faller de ikke i smak hos følgerene? Det er jo tydligvis mange som er innom IG uten å like bildene på det jevne. 

• Liker 24
Skrevet (endret)
Imblar skrev (7 timer siden):

Jeg kjenner to personer som driver med Ultraløp. De løper og løper i 24 timer. 
Rundt og rundt. Sjukt opplegg. 
De er radmagre, har av og til runners high, er veldig lite selvhøytidelige, de heier på alle - uansett hvor trent eller utrent man er. 
Jeg kan ikke noe om ultraløp, men sliter litt med å tro på at LKE løper mer enn 42 km støtt og stadig. 

Endret av tantesofie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...