Shopgirl2014 Skrevet 24. desember 2020 #33261 Skrevet 24. desember 2020 Mrs Bella skrev (10 timer siden): @Isild - tusen takk for at du syntes det var konstruktivt😊. Jeg ser at innlegget mitt kunne vært tydeligere, så jeg forsøker å komplettere infoen. Nå hadde DL og jeg en god dialog, så det var ikke direkte spørsmål/svar. Kanskje mer utsagn og oppfatninger som ble diskutert... Jeg syntes det er spennende når kvinner starter bedrifter og får det til, slik som denne. Jeg heier på kvinner og bedrifter. Iom at hun som en fhv liten bedrift med begrenset markedsføringsbudsjett, valgte denne samarbeidspartneren var for meg underlig. Jeg spurte bl a om hun hadde analysert de kortsiktige og langsiktige fordelene og konsekvensene både økonomisk og omdømmemessig mht å samarbeide med CBE. DL gikk i forsvar og var veldig glad i sin egen stemme. Samarbeidspartneren mente bl a at CBE var et godt forbilde innen trening, så da viste jeg til nettsiden som har dokumentasjon på kroppspress, kommentarfeltproblematikk, redigere seg slankere mm. Nå mente DL at ‘alle’ gjør det, noe jeg er helt uenig i. Det er også moralsk feil å selge ett produkt på feil premisser. Er kroppen et produkt av trening? Eller er det en kombinasjon av flere faktorer? DL ble også gjort oppmerksom på at treningen CBE viser virker manisk, at hun utvikler seg lite og at hun viser liten genuin glede. For oppnåelse av målbare resultater, så vil periodisering være hensiktsmessig. Da må CBE tørre å spise mer og riktig i perioder med styrketrening der hensikten er å utvikle muskulatur. Så kan neste fase gå på å få frem muskler, altså minke i fettprosent. Jeg er selv tidligere toppidrettsutøver, og trener fortsatt, og periodisering er vanlig. Underlig nok, så ble kroppen til CBE trukket frem av DL. Og igjen måtte jeg fortelle at hun har jo ingen løperkropp. En løperkropp har ikke ‘store faste bryster’ og ‘stor rumpe’ som er i fokus. Jeg tror ikke kroppen CBE viser frem som et produkt av trening, er reel. Så fikk jeg hakeslipp da DL mente at brystene hennes kunne være fikset på, for jeg hadde jo rett i det mht trening/løping. DL var ikke kjent med at posten på insta på publiseringsdato for samarbeidsavtalen, er slettet nå. Heller ikke at CBE var avbildet i treningsklær fra konkurrent samme dagen. Jeg rådet hun til å følge mer med, noe som umiddelbart etter samtalen har ført til merking som reklame. Snakket videre om at i flere samarbeid, så syntes jeg at CBE tar oppdragsgiveren lite seriøst. Noen ganger kommer de negativt ut, som i samarbeidet med denne klesaktøren. Å bli koblet opp mot en profil som lager en treningsapp som aldri kommer er ikke positiv markedsføring. Heller ikke å bli koblet mot en som er mer glad i å ta bilder av seg selv i nøye utvalgte posisjoner før og etter trening, samt den dokumenterte historikken. Troverdigheten. Dette var også ting vi snakket om. Da DL trakk inn barna og forsvarte de delikate bildene, og at andre var verre, så skjønte jeg ingenting. Barna var absolutt ikke ett tema for meg. Så ble det litt prat om selve appen, som visstnok er forsinket pga løsningen og utviklerne. Innholdet på insta ble også snakket om, og at hun viser mye løping når det er kommunisert at netfit er øvelser med kroppsvekt. At det var få treningsvideoer etter ny filming av øvelser poengterte jeg overfor DL. Kort tid etter kom flere. I mine øyne kom denne samarbeidspartneren dårlig ut etter avtaleinngåelsen, da CBE sa de måtte filme øvelsene på nytt. Det oppfattet jeg som at hun skyldte på den nye samarbeidspartneren, noe vi også snakket om. Så spurte jeg om hvorfor det opprinnelige innlegget om samarbeidet var slettet, noe hun ikke visste. Og også bruken av treningsklær fra andre, noe hun skulle ta op. I tillegg snakket vi om flere temaer, før vi avsluttet. Etter samtalen, så satt jeg igjen med at DL virket litt lite reflektert på store viktige områder. Det kan imidlertid hende at den nye salgspersonen til CBE har gjort ett godt innsalg i denne avtalen hun landet kort tid etter oppstart (Innsalgsprosessen og ord og vendinger som tydelig er brukt, kan det også sies en del om...). Hun ble i alle fall gratulert og applaudert hos managementet til CBE. Og managementet har også en finger med i Netfit-appen. Tillegg: Når man ser sammenhengen i businessen i sammenheng med samarbeidspartnere og bindinger til CBE, og vurderer de økonomiske aspektene, så er det ett skikkelig spennende case å følge med på. Beklager lengden, og ev dårlige formuleringer da det er natt nå. Gjorde du daglig leder i Bailon oppmerksom på at du hadde til hensikt å offentliggjøre innholdet i samtalen før du snakket med henne? Jeg mistenker at vedkommende ville formulert seg annerledes dersom hun var klar over at hun mer eller mindre ble intervjuet og at ikke bare innholdet i samtalen ville bli offentliggjort, men at hun også ville bli tillagt karakteristikker som at "gikk i forsvar og er glad i sin egen stemme" og at hun "virket lite reflektert". KG følger visstnok VVP og jeg mener at innholdet i dette innlegget er et klart brudd på VVP og bør slettes umiddelbart. 19
LilleSnupp Skrevet 24. desember 2020 #33262 Skrevet 24. desember 2020 Skulle pysjene vært merket? Var de ikke visst frem på IG-story for noen dager siden? 13
Consita Skrevet 24. desember 2020 #33263 Skrevet 24. desember 2020 Shopgirl2014 skrev (1 time siden): Gjorde du daglig leder i Bailon oppmerksom på at du hadde til hensikt å offentliggjøre innholdet i samtalen før du snakket med henne? Jeg mistenker at vedkommende ville formulert seg annerledes dersom hun var klar over at hun mer eller mindre ble intervjuet og at ikke bare innholdet i samtalen ville bli offentliggjort, men at hun også ville bli tillagt karakteristikker som at "gikk i forsvar og er glad i sin egen stemme" og at hun "virket lite reflektert". KG følger visstnok VVP og jeg mener at innholdet i dette innlegget er et klart brudd på VVP og bør slettes umiddelbart. Er for en gangs skyld enig med deg. Tilsammen ble det litt vel utleverende. Bruk rapporterinsknappen. 8
Gjest Lavande Skrevet 24. desember 2020 #33264 Skrevet 24. desember 2020 (endret) Dokumentasjon på manglende merking av reklame - fra https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/?hl=en 13.12.20: Reklame for Lindex: 24.12.20: Viser frem pysjene bedriften reklamerte for, men nå mangler reklamemerkingen: Endret 24. desember 2020 av Lavande
Ultiva Skrevet 24. desember 2020 #33265 Skrevet 24. desember 2020 (endret) Lavande skrev (24 minutter siden): Dokumentasjon på manglende merking av reklame - fra https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/?hl=en 13.12.20: Reklame for Lindex: 24.12.20: Viser frem pysjene bedriften reklamerte for, men nå mangler reklamemerkingen: God jul med bruk av barn i skjult reklame og med tenner retusjert så skinnende kritthvite at selv Blenda blir misunnelig. #fasadefrue #stopsharing Endret 24. desember 2020 av Ultiva 42
Gjest Xstrella Skrevet 24. desember 2020 #33266 Skrevet 24. desember 2020 Jeg blir uvel av alle slike polerte fasadefamilier, beklager.
Populært innlegg Christiane_W Skrevet 24. desember 2020 Populært innlegg #33267 Skrevet 24. desember 2020 Frua har kjøpt julesko. Om noen ønsker seg samme sko kan de kjøpes hos Jimmy Choo til den nette sum av 1.495€ (ca. 15.700 kr). (Screenshot herfra https://www.instagram.com/stories/carolinebergeriksenno/2471259057571305665/) Var det noen som snakket om ikke materialistisk jul...? 55
Gjest Lin11 Skrevet 24. desember 2020 #33268 Skrevet 24. desember 2020 (endret) Christiane_W skrev (36 minutter siden): Frua har kjøpt julesko. Om noen ønsker seg samme sko kan de kjøpes hos Jimmy Choo til den nette sum av 1.495€ (ca. 15.700 kr). (Screenshot herfra https://www.instagram.com/stories/carolinebergeriksenno/2471259057571305665/) Var det noen som snakket om ikke materialistisk jul...? Dobbeltmoralisme satt i system. Man må da lære barn at det er forskjell på folk! Selv med julegavefri jul til de voksne🙄 Håper at folk som følger og trykker likes skjønner at det er mye penger i å bruke barn som reklame -objekter og at de går i seg selv i forhold til det moralske og etiske aspektet som er forkastelig i dette sirkuset. #stopsharenting Endret 24. desember 2020 av Lin11
Dottie Skrevet 24. desember 2020 #33269 Skrevet 24. desember 2020 Man finner de på miinto til den nette sum av 16919,- 🙈 6
Populært innlegg Inocybe Skrevet 24. desember 2020 Populært innlegg #33270 Skrevet 24. desember 2020 De kan få kjøpe så dyre sko de vil. Men å påstå de ikke er materialistiske mens de shopper dyre "julenødvendigheter" til seg selv mens de presiserer viktigheten av at barna fortest mulig lærer de har mer og bedre enn andre barn blir bare for kvalmende komisk. God jul til både KGere og influencere. 63
123Frustrert Skrevet 24. desember 2020 #33271 Skrevet 24. desember 2020 Christiane_W skrev (6 timer siden): Frua har kjøpt julesko. Om noen ønsker seg samme sko kan de kjøpes hos Jimmy Choo til den nette sum av 1.495€ (ca. 15.700 kr). (Screenshot herfra https://www.instagram.com/stories/carolinebergeriksenno/2471259057571305665/) Var det noen som snakket om ikke materialistisk jul...? Knis 🤭 og ikke glemt at hun før jul handlet en «god del» av juleserviset hun samlet på før jul- så nå kunne hun dekke på til alle mann på juleaften. Ikke materialisme 😂😂😂 37
FotbaIlflua Skrevet 24. desember 2020 #33272 Skrevet 24. desember 2020 Christiane_W skrev (8 timer siden): Frua har kjøpt julesko. Om noen ønsker seg samme sko kan de kjøpes hos Jimmy Choo til den nette sum av 1.495€ (ca. 15.700 kr). (Screenshot herfra https://www.instagram.com/stories/carolinebergeriksenno/2471259057571305665/) Var det noen som snakket om ikke materialistisk jul...? #gavefri jul Om noen med midler nok kjøper dyre sko har jeg ingen problemer med det. At noen betaler så mye for sko som er så lite anvendelige og klassiske har jeg problemer med. Sko med en dusk som ser ut som en discokule til 16000,-?? 13
Gasellen Skrevet 24. desember 2020 #33273 Skrevet 24. desember 2020 Personlig hadde jeg ikke villet hatt de skoene der om jeg hadde fått dem kasta etter meg. Godt vi har forskjellig smak. 20
Karianne30 Skrevet 25. desember 2020 #33274 Skrevet 25. desember 2020 Synes skoene var dritlekre! Og hva folk bruker pengene sine på bryr ikke jeg meg om. Men ikke fronte «gavefri jul» når man bruker en sum som for noen, er nesten en månedslønn, på sko...da blir det litt...meh. 39
123Frustrert Skrevet 25. desember 2020 #33275 Skrevet 25. desember 2020 FotbaIlflua skrev (59 minutter siden): #gavefri jul Om noen med midler nok kjøper dyre sko har jeg ingen problemer med det. At noen betaler så mye for sko som er så lite anvendelige og klassiske har jeg problemer med. Sko med en dusk som ser ut som en discokule til 16000,-?? Det er også det samme for meg, hvor mye folk kjøper sko for. Men det blir jævlig teit når man sier man ikke er materialet og sp bruker så mange penger på sko, og det er ikke første paret med sko som har en pris på godt over 10 000kr, men hvor mange vesker damen har til rundt samme pris vet jeg ikke. Og hvor mange kjøper som blir kjøpt i året? 🤮 ekstremt materialist vil jeg på stå og ekstremt lit miljøvennlig. 19
Gjest Lavande Skrevet 25. desember 2020 #33276 Skrevet 25. desember 2020 (endret) Helseminister Bent Høie uttalte følgende i september-20 - https://www.dagbladet.no/kjendis/hoie-med-klar-beskjed-etter-dette/72876003 : "Jeg håper spesielt at influenserne tenker gjennom det samfunnsansvaret de har slik at både det de gjør og det de fotograferer er i tråd med smittevernrådene våre, slik at de går foran som gode forbilder for andre i sin generasjon." Fra "FHIs smittevernråd for en trygg julefeiring": "De som ikke bor sammen, må kunne holde 1 meters avstand." Og så deler Caroline Berg Eriksen dette på instastory den 24.12. - https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/?hl=en (borddekking med mindre enn 1 meter avstand) + Jeg håper flere får øynene opp for at dette er dårlige påvirkere, og at eventuelle annonsører tenker over om de ønsker å assosieres med slikt. Endret 25. desember 2020 av Lavande
Justlooking Skrevet 25. desember 2020 #33277 Skrevet 25. desember 2020 FotbaIlflua skrev (3 timer siden): #gavefri jul Om noen med midler nok kjøper dyre sko har jeg ingen problemer med det. At noen betaler så mye for sko som er så lite anvendelige og klassiske har jeg problemer med. Sko med en dusk som ser ut som en discokule til 16000,-?? Mener du 1600? 16000 for sko er jo hårreisende. Nå har jeg ikke sett de altså men hadde aldri kjøpt til 1600 en gang, selv om jeg har råd til det 😊 8
Maydis8 Skrevet 25. desember 2020 #33278 Skrevet 25. desember 2020 Justlooking skrev (14 minutter siden): Mener du 1600? 16000 for sko er jo hårreisende. Nå har jeg ikke sett de altså men hadde aldri kjøpt til 1600 en gang, selv om jeg har råd til det 😊 16 000. Det er Jimmy Choo ikke Bianco. 23
Justlooking Skrevet 25. desember 2020 #33279 Skrevet 25. desember 2020 Maydis8 skrev (28 minutter siden): 16 000. Det er Jimmy Choo ikke Bianco. Ok, det er jo et dyrt merke, mener å huske det fra Sex and the city. For meg er det en hårreisende pris og ville aldri brukt penger på noe slikt. Men hver sin smak 😊 4
Populært innlegg Lopploella Skrevet 25. desember 2020 Populært innlegg #33280 Skrevet 25. desember 2020 Hun kunne kanskje prøve et gavefritt og mindre materialistisk ÅR, og så heller ha gaver i jula? Det hadde nok monnet vesentlig mer sånn når det gjelder «fokus på andre ting», enn denne såkalt gavefrie jula. For folk som kjøper seg det de har lyst på absolutt hele tiden, virker jo dette kun som noe de pynter seg med og et spill for galleriet. 53
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå