Keaton Skrevet 25. desember 2020 #33281 Skrevet 25. desember 2020 Lopploella skrev (55 minutter siden): Hun kunne kanskje prøve et gavefritt og mindre materialistisk ÅR, og så heller ha gaver i jula? Det hadde nok monnet vesentlig mer sånn når det gjelder «fokus på andre ting», enn denne såkalt gavefrie jula. For folk som kjøper seg det de har lyst på absolutt hele tiden, virker jo dette kun som noe de pynter seg med og et spill for galleriet. Klart det er spill for galleriet. Dessuten tror jeg bare sånn passe på sannhetsgehalten. Tenker at bedriftseierne kjøper til seg selv (se sko over) i stedet for til hverandre og at det ellers er business as usual. 32
Ultiva Skrevet 25. desember 2020 #33282 Skrevet 25. desember 2020 (endret) Lopploella skrev (4 timer siden): Hun kunne kanskje prøve et gavefritt og mindre materialistisk ÅR, og så heller ha gaver i jula? Det hadde nok monnet vesentlig mer sånn når det gjelder «fokus på andre ting», enn denne såkalt gavefrie jula. For folk som kjøper seg det de har lyst på absolutt hele tiden, virker jo dette kun som noe de pynter seg med og et spill for galleriet. Her treffer du spikeren på hodet. Dette er åpenbart et par som kjøper seg det de har lyst på absolutt hele tiden. Og på julaften har de innført at kun barn skal få gaver, og - oisann - tilfeldigvis så er de visst de eneste i storfamilien som har barn! 🙃 Endret 25. desember 2020 av Ultiva 42
Gjest CecilieX Skrevet 25. desember 2020 #33283 Skrevet 25. desember 2020 Jeg blir litt paff, for å bruke et mildt uttrykk. Det er noe med divergensen mellom det narrativet man forsøker å fortelle og det som faktisk vises. Paffheten skyldes at jeg han vondt for å forstå at de ikke ser det selv. Gang på gang avslører de seg selv. Søt og hyggelig «girl next door» på bloggen vs sur, nebbete og besserwisser i kommentafeltet. Nå skal vi skjerme barna vs krenkelse av privatliv på daglig basis. Gavefri jul for å fremstå i tiden vs kjøpebonanza av gaver til seg selv. Dette er bare et fåtall eksempler som viser hvor falskt narrativet er. Det er ikke gull alt som glitrer.
MorUgle Skrevet 25. desember 2020 #33284 Skrevet 25. desember 2020 Gavefri jul.. fikk ikke søstern mange gaver i advenrstida da? Da kan hun ikke si at det er gave fri jul... å sko til 16000,- kan hun vel skrive av på skatten.. for det er vel bedriften som kjøpte de... 🙈🙈🙈 30
Keaton Skrevet 25. desember 2020 #33285 Skrevet 25. desember 2020 MorUgle skrev (Akkurat nå): Gavefri jul.. fikk ikke søstern mange gaver i advenrstida da? Da kan hun ikke si at det er gave fri jul... å sko til 16000,- kan hun vel skrive av på skatten.. for det er vel bedriften som kjøpte de... 🙈🙈🙈 Ja, er nok mer økonomisk å kjøpe seg greier på den måten, gaver får de jo ikke kjørt på firmaet. 14
Rev. Revenge Skrevet 25. desember 2020 #33286 Skrevet 25. desember 2020 CecilieX skrev (35 minutter siden): Jeg blir litt paff, for å bruke et mildt uttrykk. Det er noe med divergensen mellom det narrativet man forsøker å fortelle og det som faktisk vises. Paffheten skyldes at jeg han vondt for å forstå at de ikke ser det selv. Gang på gang avslører de seg selv. Søt og hyggelig «girl next door» på bloggen vs sur, nebbete og besserwisser i kommentafeltet. Nå skal vi skjerme barna vs krenkelse av privatliv på daglig basis. Gavefri jul for å fremstå i tiden vs kjøpebonanza av gaver til seg selv. Dette er bare et fåtall eksempler som viser hvor falskt narrativet er. Det er ikke gull alt som glitrer. Det dummeste med det hele er at hvis de hadde fulgt opp sitt eget narrativt til punkt og prikke og slavisk gjort som de uttalte, hadde de sluppet unna med uttalelsene sine. Istedet klarer ikke den ene eieren å ligge unna mobilen sin akkurat nok til å fremstå som hun sier på sin egen bedriftskanal uten å slå skår på sitt eget narrativ så det singler i glass og troverdigheten renner ut. Det eneste jeg tror på er at firmaets Instastory opprinnelig skulle være firmaets "behind the scenes"-kanal. Dét leves det tydelig opp til der rolleblandingen av carolinebergeriksenno og eieren bak samlet driter seg og uttalelsene sine ut gang etter gang. Når det egentlig er veldig enkelt å la være å vise frem dobbeltmoralen og egoismen i form av rådyre sko og snikfilming av mindreårige, gjøres det motsatte. Grunnen fremstår veldig enkel: Selvskryt, likes, og følgere i en nå ganske smakløs suppe med en liten ingrediens kalt misunnelse som mål. Forøvrig ville jeg ikke brukt 10 000-lapper på gammelmodige sko med disco-kuler på uansett merke og kalt det "Julesko". De ser mer ut som Nyttårsaften. Poserende ved peisen og pianoet. 1950-ish. 27
Minnie Mus Skrevet 25. desember 2020 #33287 Skrevet 25. desember 2020 Juleidyll på sitt beste. Mannen i huset lager all maten, mens frua går rundt stivpynta i ny julekjole og glittersko, mens hun filmer maten, føttene sine og barna. Barna har blitt enormt eksponert i det siste, nesten ikke en insta story uten barna 36
pøbelsara Skrevet 25. desember 2020 #33288 Skrevet 25. desember 2020 Jepp, det er helt ille hvor mye barn det er, og hvor mye særlig minste blir eksponert nå. Man kan undre seg over hvilke ekkokammer de befinner seg i når de fortsetter å eksponere ungene slik de gjør. Følger de ikke med i samfunnsdebatten i det hele tatt? Snakker de bare med folk i samme bransje som dem selv? Jeg tenker at argumentet om delikate bilder er ganske skremmende - hva sier det om prioriteringene hoa de voksne i familien? Bare barna ser bra ut på bilder, så er ikke eksponeringen kritikkverdig? Smak litt på den. 43
Halle-Palle Skrevet 25. desember 2020 #33289 Skrevet 25. desember 2020 God jul, xxxx. God jul, mamma. Men det er ikke bare mamma som får denne hilsenen. Hele verden får se en liten pike leke og ønske sin mamma god jul. Fra IG story, og kan ikke linkes til. 32
Populært innlegg Surikatt Skrevet 25. desember 2020 Populært innlegg #33290 Skrevet 25. desember 2020 Som flere skriver her. Barna løper rundt i pysjamas og blir filmet av mor som sprer det rett på nett. Ispedd filmer hvor hun beundrer seg selv og er så takknemlig for familien sin. Man kan jo lure på den totale blaffen hun gir i sine barns rett til å være i fred i sitt eget hjem eller hvor som helst, egentlig. Og gavefri jul er en vits. De kjøper det de vil ha til seg selv før jul og leker gavefri jul på blogg og insta. 71
Vitulina Skrevet 25. desember 2020 #33291 Skrevet 25. desember 2020 #FAIL fra Doktor Eriksen som nå titulerer seg som følgende: Web Coach / Ultrarunner | Science based aproach 🤣🤣🤣 Haha er det mulig altså! Morsomt at man er så vitenskapelig at man ikke har lært seg å skrive ord riktig. Helt utrolig at man kaller seg en ultrarunner fordi man deltar på noen løp, man kaller seg skiløper, maratonløper osv når man lever av det, hvis ikke driver man med det. Vesentlig forskjell. Keep it coming, doktor! 35
Ultiva Skrevet 25. desember 2020 #33292 Skrevet 25. desember 2020 (endret) Vitulina skrev (4 timer siden): #FAIL fra Doktor Eriksen som nå titulerer seg som følgende: Web Coach / Ultrarunner | Science based aproach 🤣🤣🤣 Haha er det mulig altså! Morsomt at man er så vitenskapelig at man ikke har lært seg å skrive ord riktig. Helt utrolig at man kaller seg en ultrarunner fordi man deltar på noen løp, man kaller seg skiløper, maratonløper osv når man lever av det, hvis ikke driver man med det. Vesentlig forskjell. Keep it coming, doktor! De som bryr seg om ultraløping ned på laktatnivå har nok minimalt å lære fra en tredemølle-mosjonist og en fyr som sliter med skader samtidig som han skryter av avbrutte studier i ernæringsfysiologi og et PT-kurs uten arbeidserfaring. Endret 25. desember 2020 av Ultiva 47
pøbelsara Skrevet 25. desember 2020 #33293 Skrevet 25. desember 2020 (endret) Lavande skrev (13 timer siden): Helseminister Bent Høie uttalte følgende i september-20 - https://www.dagbladet.no/kjendis/hoie-med-klar-beskjed-etter-dette/72876003 : "Jeg håper spesielt at influenserne tenker gjennom det samfunnsansvaret de har slik at både det de gjør og det de fotograferer er i tråd med smittevernrådene våre, slik at de går foran som gode forbilder for andre i sin generasjon." Fra "FHIs smittevernråd for en trygg julefeiring": "De som ikke bor sammen, må kunne holde 1 meters avstand." Og så deler Caroline Berg Eriksen dette på instastory den 24.12. - https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/?hl=en (borddekking med mindre enn 1 meter avstand) + Jeg håper flere får øynene opp for at dette er dårlige påvirkere, og at eventuelle annonsører tenker over om de ønsker å assosieres med slikt. Dette! Hvorfor i all verden publisere noe slik? Har hun fortsatt ikke skjønt det med nærkontakter og en meters avstand til alle utenom husstanden? Hva er det som er så vanskelig å forstå med "De som ikke bor sammen, må kunne holde en meters avstand"? Tolker hun det som om at man må kunne holde avstand - men ikke faktisk behøver å holde avstanden? Endret 25. desember 2020 av pøbelsara 49
Gjest Bettys Skrevet 25. desember 2020 #33294 Skrevet 25. desember 2020 Hennes tolkning virker å være at hun kan være nær de hun har lyst til å være nær i enhver gitt situasjon. Det er bare å kalle dem nærkontakter, og vipps så er det innafor.
123Frustrert Skrevet 25. desember 2020 #33295 Skrevet 25. desember 2020 Vitulina skrev (3 timer siden): #FAIL fra Doktor Eriksen som nå titulerer seg som følgende: Web Coach / Ultrarunner | Science based aproach 🤣🤣🤣 Haha er det mulig altså! Morsomt at man er så vitenskapelig at man ikke har lært seg å skrive ord riktig. Helt utrolig at man kaller seg en ultrarunner fordi man deltar på noen løp, man kaller seg skiløper, maratonløper osv når man lever av det, hvis ikke driver man med det. Vesentlig forskjell. Keep it coming, doktor! Mitt pong også!! Synes det er noe veldig stakkarslig over at man kaller seg ultraløper etter løp, også web coach? Fordi man muligens, om en tid, starter opp med trening på en app? synes det sier så mye om bedriften og hva de driver med når man har så lite kvalifikasjoner også skriver det opp på profilen sin. 27
neon_sun Skrevet 25. desember 2020 #33296 Skrevet 25. desember 2020 (endret) pøbelsara skrev (4 timer siden): Dette! Hvorfor i all verden publisere noe slik? Har hun fortsatt ikke skjønt det med nærkontakter og en meters avstand til alle utenom husstanden? Hva er det som er så vanskelig å forstå med "De som ikke bor sammen, må kunne holde en meters avstand"? Tolker hun det som om at man må kunne holde avstand - men ikke faktisk behøver å holde avstanden? Vi var 3 utenom husholden vår i går og holdt heldigvis godkjent avstand, for en av disse 3 (i min nære familie) hadde feber da hen kom hjem og har blitt testa. Sarpsborg har vel et smittetrykk nå? Hvorfor vil de ikke beskytte seg selv? Endret 25. desember 2020 av neon_sun 23
Rev. Revenge Skrevet 25. desember 2020 #33297 Skrevet 25. desember 2020 neon_sun skrev (24 minutter siden): Vi var 3 utenom husholden vår i går og holdt heldigvis godkjent avstand, for en av disse 3 (i min nære familie) hadde feber da hen kom hjem og har blitt testa. Sarpsborg har vel et smittetrykk nå? Hvorfor vil de ikke beskytte seg selv? Fordi korona verken gjelder eller skjer dem. Smitteverntiltak er nemlig ikke like delikat som verdens mest familievennlige splitt og kløft-kjole med disco-sandaler til den intime familiejulemiddagen. Uansett hva helseminister Bent Høie skulle "synse" om saken. 40
neon_sun Skrevet 25. desember 2020 #33298 Skrevet 25. desember 2020 Revenge o'Cavatina skrev (35 minutter siden): Fordi korona verken gjelder eller skjer dem. Smitteverntiltak er nemlig ikke like delikat som verdens mest familievennlige splitt og kløft-kjole med disco-sandaler til den intime familiejulemiddagen. Uansett hva helseminister Bent Høie skulle "synse" om saken. Dette her må jeg bare koble ut, for min egen del 😂😔 8
Populært innlegg 123Frustrert Skrevet 25. desember 2020 Populært innlegg #33299 Skrevet 25. desember 2020 For en sammensurium på dagens Instagram. Mor som filmer seg selv i det hun faller i sengen, strekker hodet over hodet og later som hun sover ( hva i huleste er det å filme, hvem finner på p filme seg sånn??) barna som leker med julegavene sine i pysjen, mor som kysser barn på munnen, lange klør som holder kaffekopp også litt gløgg (med rødvin som base) til slutt. Jeg skjønner ikke hva de skal formidle? er det; * se hvor deilig jeg er her i julekjole min med høy splitt og så dyp utringning at silikon brystene mine synes best mulig. Jeg kastet meg i seng nå...🍑🔥 * se på gavene barna mine fikk og se hvor lykkelige de er i pysjen 1.juledag. Vi er ikke materialistiske, bare så du vet det. Jeg danser og surrer litt foran Kamera og kysser barnet mitt på munnen så jeg er helt sikker på at dere skal tro jeg er sikkelig lykkelig. jeg skjønner bare ikke budskapet. 51
Gjest Lavande Skrevet 25. desember 2020 #33300 Skrevet 25. desember 2020 Budskapet jeg ser er: Vi har aldri fri pga bedriften må formidle det "viktige" budskapet "se på meg og familien min". Det handler nok om at da kan Carolinebergeriksen.no / Treasures AS la følgerne tro at de får en del av livet til denne familien fra Sarpsborg, slik de kan "selge" inn engasjementet til eventuelle annonsører. (Det hele fremstår veldig trist for min del.). Til de som trykker "liker" på bilder av barn i SoMe, anbefaler jeg å lese her inne https://sharenting.unicef.no/.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå