Isild Skrevet 23. desember 2020 #33241 Skrevet 23. desember 2020 Mrs Bella skrev (11 timer siden): Ang netfit-appen, så kontaktet jeg samarbeidspartneren på klær. Jeg lurte rett og slett på tanken bak samarbeidet og at firmaet etter min vurdering kommer dårlig ut, bl a fordi klærne sjeldent ble merket (endret nå) CBE er avbildet med klær fra treningskonkurrent den dagen hun selv publiserte og skrev om dette nye samarbeidet denne posten med samarbeidet er slettet fra instaprofilen hennes når netfit har temaet om treningsformer og kalorier, så gir det en uheldig kobling mot samarbeidspartneren, er det det fokuset samarbeidspartneren ønsker?! Historikken til CBE ligger der... å kobles mot netfit-appen er negativt da den er svært forsinket og firmaet linkes automatisk opp mot noe som ikke leveres. Merkevaren påvirkes negativt. da samarbeidsavtalen var på plass, skyldte CBE på samarbeidspartneren om at de måtte filme alle øvelsene på nytt til appen. Var kun 2-3 treningsvideoer med aktuelle klær (går sakte fremover), selv om de jobbet og jobbet. Linker fremdeles til treningsvideoer med treningsklær fra konkurrenter. Var ikke satt dato på appen da den var forsinket pga løsningen og samarbeidspartneren. Jeg syntes Netfit virker å være trening med kroppsvekt. Hvorfor vises så mye løping på some? Ofte trenger f eks damer mer støtte/hold i f eks løpe-BH’en og det ser derfor ut som at brystene til modellen er operert noe denne samarbeidspartneren brakte på banen. Jeg holdt på å miste munn og mæle. Disse sports-bh’ene har aldri vært i tester. På bilder der CBE lener seg fremover eller løper, så ser man hvor lite støtte/hold de gir. Fortalte DL om det korte samarbeidet med siste samarbeidspartner innen treningsklær. Det virket ikke som det var gjort særlig reseach før denne avtalen. Konstruktive tilbakemeldinger til samarbeidspartneren. Jeg kjøper jevnlig treningsutstyr selv, og må ærlig innrømme at jeg som forbruker litt raskt "dømmer" merkevarer som velger å annonsere hos influencere jeg opplever som problematiske. CBE er problematiske for meg da de leverer et sammensurium av selvelsk foran speilet, mer skryt enn inspirasjon på mølle, altfor mye snikfilming av intetanende barn, for så å kline til med gjennomsiktig undertøy i neste post. Dette sammen med å være direkte ufyselige i kommentarfelt rundt - og årevis med tullprat ang lansering av Netfit - så klarer jeg rett og slett ikke annet å se CBE-bedriften som jalla, og kommer bevisst ikke til å kjøpe noe de reklamerer for. 28
MiniMjau Skrevet 23. desember 2020 #33242 Skrevet 23. desember 2020 Håper hun ikke stakk de lange røde juleneglene NEDI den grøtbollen. Hygienen på topp 7
Dottie Skrevet 23. desember 2020 #33243 Skrevet 23. desember 2020 MiniMjau skrev (58 minutter siden): Håper hun ikke stakk de lange røde juleneglene NEDI den grøtbollen. Hygienen på topp Hahaha - akkurat det tenkte jeg og.. 1
Minnie Mus Skrevet 23. desember 2020 #33244 Skrevet 23. desember 2020 1 hour ago, MiniMjau said: Håper hun ikke stakk de lange røde juleneglene NEDI den grøtbollen. Hygienen på topp Tenkte det samme 😅Så faktisk ut som hun skulle trykke mandelen nedi grøten med fingrene 3
Shopgirl2014 Skrevet 23. desember 2020 #33245 Skrevet 23. desember 2020 Mrs Bella skrev (19 timer siden): Ang netfit-appen, så kontaktet jeg samarbeidspartneren på klær. Jeg lurte rett og slett på tanken bak samarbeidet og at firmaet etter min vurdering kommer dårlig ut, bl a fordi klærne sjeldent ble merket (endret nå) CBE er avbildet med klær fra treningskonkurrent den dagen hun selv publiserte og skrev om dette nye samarbeidet denne posten med samarbeidet er slettet fra instaprofilen hennes når netfit har temaet om treningsformer og kalorier, så gir det en uheldig kobling mot samarbeidspartneren, er det det fokuset samarbeidspartneren ønsker?! Historikken til CBE ligger der... å kobles mot netfit-appen er negativt da den er svært forsinket og firmaet linkes automatisk opp mot noe som ikke leveres. Merkevaren påvirkes negativt. da samarbeidsavtalen var på plass, skyldte CBE på samarbeidspartneren om at de måtte filme alle øvelsene på nytt til appen. Var kun 2-3 treningsvideoer med aktuelle klær (går sakte fremover), selv om de jobbet og jobbet. Linker fremdeles til treningsvideoer med treningsklær fra konkurrenter. Var ikke satt dato på appen da den var forsinket pga løsningen og samarbeidspartneren. Jeg syntes Netfit virker å være trening med kroppsvekt. Hvorfor vises så mye løping på some? Ofte trenger f eks damer mer støtte/hold i f eks løpe-BH’en og det ser derfor ut som at brystene til modellen er operert noe denne samarbeidspartneren brakte på banen. Jeg holdt på å miste munn og mæle. Disse sports-bh’ene har aldri vært i tester. På bilder der CBE lener seg fremover eller løper, så ser man hvor lite støtte/hold de gir. Fortalte DL om det korte samarbeidet med siste samarbeidspartner innen treningsklær. Det virket ikke som det var gjort særlig reseach før denne avtalen. Kontaktet du samarbeidspartneren og sa du synes at CBE viser for mye løping på SoMe? Og har Netfit hatt kalorier som tema? Det har ikke jeg sett. 2
Aquarius04 Skrevet 23. desember 2020 #33246 Skrevet 23. desember 2020 *Marihøna* skrev (På 22.12.2020 den 20.49): Ja, rart det. Smålig å drive med hån selvom man er imot bildet eller innholdet på Instagrammen hennes. Man kommer lengre med saklig kritikk enn å oppføre seg som en umoden tenåring. Fullstendig feil. Er du ikke nesegrus i beundring av The Berg Eriksens, og tør stille et spørsmål som kan smake av (konstruktiv) kritikk så blokkeres du umiddelbart. Veldig effektiv måte å kneble kritikere på slik at en selv fremstilles som prikkfri. 12
Gjest Twistdott Skrevet 23. desember 2020 #33247 Skrevet 23. desember 2020 MiniMjau skrev (3 timer siden): Håper hun ikke stakk de lange røde juleneglene NEDI den grøtbollen. Hygienen på topp Grøss.
Cissacissa Skrevet 23. desember 2020 #33248 Skrevet 23. desember 2020 Mrs Bella skrev (16 timer siden): Det står i innlegget mitt. Samtalen gikk lett og DL fortalte mer enn forventet. Det er mulig jeg er helt løk her nå, men jeg skjønner faktisk ikke hva i innlegget ditt som er dine spørsmål og hva som er leverandørens svar...🤔 19
Shopgirl2014 Skrevet 23. desember 2020 #33249 Skrevet 23. desember 2020 Cissacissa skrev (9 minutter siden): Det er mulig jeg er helt løk her nå, men jeg skjønner faktisk ikke hva i innlegget ditt som er dine spørsmål og hva som er leverandørens svar...🤔 Jeg skjønner heller ikke hva som er spørsmål og hva som er svar 8
123Frustrert Skrevet 23. desember 2020 #33250 Skrevet 23. desember 2020 MiniMjau skrev (4 timer siden): Håper hun ikke stakk de lange røde juleneglene NEDI den grøtbollen. Hygienen på topp Jeg tenkte bare 🤮 den mandelen ville ikke jeg ha hatt. 13
123Frustrert Skrevet 23. desember 2020 #33251 Skrevet 23. desember 2020 Shopgirl2014 skrev (3 timer siden): Kontaktet du samarbeidspartneren og sa du synes at CBE viser for mye løping på SoMe? Og har Netfit hatt kalorier som tema? Det har ikke jeg sett. Ikke? På nesten alle snapper er det jo kaloriforbruk pr økt. Alt de sprer på some handler jo om smal midje. Stor rumpe og spretten bryst. En morsom kombinasjon også.. 20
Mrs Bella Skrevet 24. desember 2020 #33252 Skrevet 24. desember 2020 (endret) @Isild - tusen takk for at du syntes det var konstruktivt😊. Innlegget kunne vært tydeligere, så jeg forsøker å komplettere infoen. DL og jeg en god dialog, så det var ikke direkte spørsmål/svar. Det er spennende når kvinner starter bedrifter og får det til, slik som denne. Jeg heier på kvinner og bedrifter. Hun med fhv liten bedrift med begrenset markedsføringsbudsjett, valgte denne samarbeidspartneren. Hadde hun analysert de kortsiktige og langsiktige fordelene og konsekvensene både økonomisk og omdømmemessig mht å samarbeide med CBE. DL gikk i forsvar og var veldig glad i sin egen stemme. Samarbeidspartneren mente bl a at CBE var et godt forbilde innen trening, så da viste jeg til nettsiden som har dokumentasjon på kroppspress, kommentarfeltproblematikk, redigere seg slankere mm. Nå mente DL at ‘alle’ gjør det, noe jeg oppfatter annerledes. Det er også moralsk feil å selge ett produkt på feil premisser. Er kroppen et produkt av trening? Eller er kroppen en kombinasjon av flere faktorer? DL ble også gjort oppmerksom på at treningen CBE viser virker manisk, at hun utvikler seg lite og at hun viser liten genuin glede. For oppnåelse av målbare resultater, så vil periodisering være hensiktsmessig. CBE må tørre å spise mer og riktig i perioder med styrketrening der hensikten er å utvikle muskulatur. Så kan neste fase gå på å få frem muskler, altså minke i fettprosent. Jeg er selv tidligere toppidrettsutøver, og trener fortsatt, og periodisering er vanlig. Underlig nok, så ble kroppen til CBE trukket frem av DL. Og igjen måtte jeg fortelle at hun har jo ingen løperkropp. En løperkropp har ikke ‘store faste bryster’ og ‘stor rumpe’ som fokus. Jeg tror ikke kroppen CBE viser frem som et produkt av trening, er reel. Så fikk jeg hakeslipp da DL mente at brystene hennes kunne være fikset på, for jeg hadde jo rett i det mht trening/løping. DL var ikke kjent med at posten på insta på publiseringsdato for samarbeidsavtalen, ble slettet. Heller ikke at CBE var avbildet i treningsklær fra konkurrent samme dag som samarbeidet ble kjent. Å bli koblet opp mot en profil som lager en treningsapp som aldri kommer er ikke positiv markedsføring. Heller ikke å bli koblet mot en som er mer glad i å ta bilder av seg selv i nøye utvalgte posisjoner før og etter trening, samt den dokumenterte historikken. Troverdigheten. Dette var også ting vi snakket om. Da DL trakk inn barna og forsvarte de delikate bildene, og at andre var verre, så skjønte jeg ingenting. Barna var absolutt ikke ett tema for meg. Så ble det litt prat om selve appen, som ble opplyst er forsinket pga løsningen og utviklerne. Innholdet på insta ble også snakket om, og at hun viser mye løping når det er kommunisert at netfit er øvelser med kroppsvekt. Samarbeidspartneren kom dårlig ut etter avtaleinngåelsen, da CBE sa de måtte filme øvelsene på nytt. Det oppfattet jeg som at hun skyldte på den nye samarbeidspartneren, noe vi også snakket om. Hun visste ikke hvorfor det opprinnelige innlegget om samarbeidet var slettet. Og også bruken av treningsklær fra andre, noe hun skulle ta opp. Snakket vi om flere temaer, før vi avsluttet. DL virket lite reflektert på vesentlige områder. Den nye salgspersonen til CBE kan ha gjort ett godt innsalg i denne avtalen hun landet kort tid etter oppstart. Hun ble i alle fall gratulert og applaudert hos managementet til CBE. Og managementet har også en finger med i Netfit-appen. Tillegg: Når man ser sammenhengen i businessen i sammenheng med samarbeidspartnere og bindinger til CBE, og vurderer de økonomiske aspektene, så er det ett skikkelig spennende case å følge med på. Beklager lengden, og ev dårlige formuleringer da det er natt nå. Endret 7. november 2024 av Mrs Bella Endringer forenkling, Forsøkt å redigere skriften lik. Gikk ikke... 26
Shopgirl2014 Skrevet 24. desember 2020 #33253 Skrevet 24. desember 2020 Mrs Bella skrev (4 timer siden): @Isild - tusen takk for at du syntes det var konstruktivt😊. Jeg ser at innlegget mitt kunne vært tydeligere, så jeg forsøker å komplettere infoen. Nå hadde DL og jeg en god dialog, så det var ikke direkte spørsmål/svar. Kanskje mer utsagn og oppfatninger som ble diskutert... Jeg syntes det er spennende når kvinner starter bedrifter og får det til, slik som denne. Jeg heier på kvinner og bedrifter. Iom at hun som en fhv liten bedrift med begrenset markedsføringsbudsjett, valgte denne samarbeidspartneren var for meg underlig. Jeg spurte bl a om hun hadde analysert de kortsiktige og langsiktige fordelene og konsekvensene både økonomisk og omdømmemessig mht å samarbeide med CBE. DL gikk i forsvar og var veldig glad i sin egen stemme. Samarbeidspartneren mente bl a at CBE var et godt forbilde innen trening, så da viste jeg til nettsiden som har dokumentasjon på kroppspress, kommentarfeltproblematikk, redigere seg slankere mm. Nå mente DL at ‘alle’ gjør det, noe jeg er helt uenig i. Det er også moralsk feil å selge ett produkt på feil premisser. Er kroppen et produkt av trening? Eller er det en kombinasjon av flere faktorer? DL ble også gjort oppmerksom på at treningen CBE viser virker manisk, at hun utvikler seg lite og at hun viser liten genuin glede. For oppnåelse av målbare resultater, så vil periodisering være hensiktsmessig. Da må CBE tørre å spise mer og riktig i perioder med styrketrening der hensikten er å utvikle muskulatur. Så kan neste fase gå på å få frem muskler, altså minke i fettprosent. Jeg er selv tidligere toppidrettsutøver, og trener fortsatt, og periodisering er vanlig. Underlig nok, så ble kroppen til CBE trukket frem av DL. Og igjen måtte jeg fortelle at hun har jo ingen løperkropp. En løperkropp har ikke ‘store faste bryster’ og ‘stor rumpe’ som er i fokus. Jeg tror ikke kroppen CBE viser frem som et produkt av trening, er reel. Så fikk jeg hakeslipp da DL mente at brystene hennes kunne være fikset på, for jeg hadde jo rett i det mht trening/løping. DL var ikke kjent med at posten på insta på publiseringsdato for samarbeidsavtalen, er slettet nå. Heller ikke at CBE var avbildet i treningsklær fra konkurrent samme dagen. Jeg rådet hun til å følge mer med, noe som umiddelbart etter samtalen har ført til merking som reklame. Snakket videre om at i flere samarbeid, så syntes jeg at CBE tar oppdragsgiveren lite seriøst. Noen ganger kommer de negativt ut, som i samarbeidet med denne klesaktøren. Å bli koblet opp mot en profil som lager en treningsapp som aldri kommer er ikke positiv markedsføring. Heller ikke å bli koblet mot en som er mer glad i å ta bilder av seg selv i nøye utvalgte posisjoner før og etter trening, samt den dokumenterte historikken. Troverdigheten. Dette var også ting vi snakket om. Da DL trakk inn barna og forsvarte de delikate bildene, og at andre var verre, så skjønte jeg ingenting. Barna var absolutt ikke ett tema for meg. Så ble det litt prat om selve appen, som visstnok er forsinket pga løsningen og utviklerne. Innholdet på insta ble også snakket om, og at hun viser mye løping når det er kommunisert at netfit er øvelser med kroppsvekt. At det var få treningsvideoer etter ny filming av øvelser poengterte jeg overfor DL. Kort tid etter kom flere. I mine øyne kom denne samarbeidspartneren dårlig ut etter avtaleinngåelsen, da CBE sa de måtte filme øvelsene på nytt. Det oppfattet jeg som at hun skyldte på den nye samarbeidspartneren, noe vi også snakket om. Så spurte jeg om hvorfor det opprinnelige innlegget om samarbeidet var slettet, noe hun ikke visste. Og også bruken av treningsklær fra andre, noe hun skulle ta op. I tillegg snakket vi om flere temaer, før vi avsluttet. Etter samtalen, så satt jeg igjen med at DL virket litt lite reflektert på store viktige områder. Det kan imidlertid hende at den nye salgspersonen til CBE har gjort ett godt innsalg i denne avtalen hun landet kort tid etter oppstart (Innsalgsprosessen og ord og vendinger som tydelig er brukt, kan det også sies en del om...). Hun ble i alle fall gratulert og applaudert hos managementet til CBE. Og managementet har også en finger med i Netfit-appen. Tillegg: Når man ser sammenhengen i businessen i sammenheng med samarbeidspartnere og bindinger til CBE, og vurderer de økonomiske aspektene, så er det ett skikkelig spennende case å følge med på. Beklager lengden, og ev dårlige formuleringer da det er natt nå. Er DL navnet på en person eller et merkenavn? 4
Hellow Skrevet 24. desember 2020 #33254 Skrevet 24. desember 2020 Shopgirl2014 skrev (2 timer siden): Er DL navnet på en person eller et merkenavn? Daglig leder antakelig? 5
Gulleplutt Skrevet 24. desember 2020 #33256 Skrevet 24. desember 2020 Cissacissa skrev (9 timer siden): Det er mulig jeg er helt løk her nå, men jeg skjønner faktisk ikke hva i innlegget ditt som er dine spørsmål og hva som er leverandørens svar...🤔 Du er ikke løk og svaret på innlgget ditt (fra ts) er om mulig enda mer løk.. 7
Kvins Skrevet 24. desember 2020 #33257 Skrevet 24. desember 2020 Mrs Bella skrev (7 timer siden): @Isild - tusen takk for at du syntes det var konstruktivt😊. Jeg ser at innlegget mitt kunne vært tydeligere, så jeg forsøker å komplettere infoen. Nå hadde DL og jeg en god dialog, så det var ikke direkte spørsmål/svar. Kanskje mer utsagn og oppfatninger som ble diskutert... Jeg syntes det er spennende når kvinner starter bedrifter og får det til, slik som denne. Jeg heier på kvinner og bedrifter. -Snip- Takk for utfyllende svar. Interessant lesning. 6
Hellow Skrevet 24. desember 2020 #33258 Skrevet 24. desember 2020 tranedatter skrev (1 time siden): Daglig leder hvor? BALion tipper jeg. 4
Inocybe Skrevet 24. desember 2020 #33259 Skrevet 24. desember 2020 Takk for utfyllende svar @Mrs Bella . Velger å ikke sitere på grunn av lengden . Trist at det her igjen er en bedrift med lite reflektert forhold til etikk og gode verdier. Unnskylde/bortforklare sine dårlige etiske valg av samarbeidspartner med at "alle redigerer" alle "driver kroppspress" er så hoderistende feil. Nei det er absolutt ikke alle trenings-influencere som har underforstått thinspo og kalorikontroll som 12-års MO slik Treasures har. Vakre ord om sunnhet og god aktivitet er bare billige forsøk på å dysse ned det usunne kroppspresset Treasures promoterer. Trist at samarbeidspartneren her ikke klarer å lese mellom linjene i bloggen eller vurdere bildene opp mot teksten. Mindre etisk forkastelig, men vel så viktig for annonsøren, er at de som følger denne influenceren vet at treningen som vises ikke gir resultater og er feil utført. Ikke akkurat inspirerende for meg som kunde å assosiere klesmerket med null trenings-progresjon. For meg er dette merket nå fastlåst som klesmerket for de som ønsker å ta skryt-av-kroppen-min og pul-meg-selfier i stedet for faktisk å trene. Jeg trener mye, er midt i kundesegmentet og er påvirkbar (selv om jeg gjerne skulle påstå noe annet 😂) for reklame. Også dårlig sådan. I tillegg er det selvfølgelig den dårlige gjennomføringen av reklamene fra Treasures sin side som du beskriver @Mrs Bella . Det er selvfølgelig ikke mitt problem at annonsøren ikke får det de har betalt for, men annonsøren burde følge det opp. Og hva er det for et utsagn å komme med å støtte og bortforklare utnytting av små barn i kommersielt innhold?! Det er snart 2021 nå, så følg med tiden og se at barns rett til egen digital identitet er i fokus nå. De er like forstyrrende å lese slike utsagn som de få som enda ikke har fått med seg Metoo. 25
Gjest Xstrella Skrevet 24. desember 2020 #33260 Skrevet 24. desember 2020 Bildet foran juletre. Så mye filter at tennene lyser jo opp. Og hva er det med å fylle opp kinnene til bristepunktet? Ser bare oppblåst og sprekkeferdig ut. God jul da dere i glanset magasinverden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå