Gjest Lin11 Skrevet 26. desember 2020 #33321 Skrevet 26. desember 2020 Til sammenligning og ettertanke. Kun 199.000 følgere, eksponerer ikke mindreårige, harryflasher ikke innkjøp, bruker ikke kropp for å selge annonseplass. Med et godt budskap får man over 9000 likes.
Oline12 Skrevet 26. desember 2020 #33322 Skrevet 26. desember 2020 Nå følger jeg ikke mange influensere, men er det mange som eksponerer de små som har over, la oss si 100 000 følgere? Jeg mener cbe.no er en av de verste jeg vet om. Så hun andre som er med i Bloggerne, Nyhusdama. 27
MarianneE Skrevet 27. desember 2020 #33323 Skrevet 27. desember 2020 Stor kontrast det der til julefeiring her i huset hvor jeg kun tok et bilde av ungen og sendte til min far. Jeg gjorde meg noen tanker om hvor fint det var å holde jula privat mellom oss som var tilstede uten å dele på snap, face... 18
Populært innlegg Aricia Skrevet 27. desember 2020 Populært innlegg #33324 Skrevet 27. desember 2020 (endret) Jeg synes også det er tankevekkende å sette influenceres eksponering av egne barn i sammenheng med hvordan barn og unge i dag redigerer og møysommelig og kresent bygger opp egne IG-kontoer over tid. De som er født etter 2000 og aldri har levd uten nettet har jo et superbevisst forhold ikke bare til hva de legger ut og hvor ofte/sjelden de poster, men også til hva og hvor mye de sletter av det de har lagt ut for bare kort tid siden. Bare etter ett år kan de føle seg som en så annerledes person at de må slette omtrent alle fjorårets poster for å kunne stå inne for bildet kontoen deres tegner av dem. Å endre på den digitale identiteten framstår for denne generasjonen som like alvorlig som å endre på sitt eget ansikt. Når en ny IG-post kommer kanskje én gang annenhver måned er ingenting overlatt til tilfeldighetene. Scenariet der ens egen mor åpent har postet 30 000 tusen bilder med tekst som man finner om man googler navnet sitt framstår temmelig katastrofalt mot en slik bakgrunn. Særlig dersom dette ikke er gjort i naiv begeistring av en voksen som ikke skjønner sosiale medier, men helt bevisst og kalkulert av en av Norges største influencere med lengst fartstid i bransjen. Endret 27. desember 2020 av Aricia 62
MiniMjau Skrevet 27. desember 2020 #33325 Skrevet 27. desember 2020 Jeg lurer på hvor mye tid de bruker på å ta alle disse bildene? Midt i høytiden/familietiden. "Smil! Nei, det ble ikke bra, ett til. Barn se hit, se dit, nei ikke rote til håret ditt, kan du glatte litt på blusen?! Smiiil! Osv" 26
123Frustrert Skrevet 27. desember 2020 #33326 Skrevet 27. desember 2020 nå må den bedrifter med den ekstrem korttenkte some-ansvarlig legge inn årene. Hvorfor i huleste skal vi få vite hvordan barna sover og hvorfor gjøre soverommene timen showrom og tigging etter spons? Jeg tenker hele tiden at nå, nå kan de ikke synke lavere, men så klarer de det gang på gang. Det er så lavmål og idioti at jeg har ikke ord. 44
NewStart87 Skrevet 27. desember 2020 #33327 Skrevet 27. desember 2020 Så døtrene sover sammen hver natt...Ja, vi får vite alt om barna dine, Caroline. Alt må deles på sosiale medier! 42
pøbelsara Skrevet 27. desember 2020 #33328 Skrevet 27. desember 2020 NewStart87 skrev (22 minutter siden): Så døtrene sover sammen hver natt...Ja, vi får vite alt om barna dine, Caroline. Alt må deles på sosiale medier! What? Jeg blir så OPPRØRT, hva i all verden er poenget med å dele slik? Det er både trist og opprørende. At ingen rundt dem sier noe? 33
Isild Skrevet 27. desember 2020 #33329 Skrevet 27. desember 2020 (endret) Dette klippet fra 2018 var litt interessant å se nå egentlig.. https://www.klikk.no/side2/video/derfor-viser-ikke-caroline-berg-eriksen-ansiktet-til-barna-pa-bloggen-6726801 Svar på spørsmål om at de (den gang) valgte å skjerme barna blandt annet ved å ta bilder bakfra. LKE: "Det er ikke dem det skal handle om, og det er ikke dem som skal være hovedpersonene". Lurer oppriktig på hvilke vurderinger de har gjort siden da - som gjør at nå er barna absolutt hovedpersoner i kanalene - sammen med foreldrene. Med ansiktene MOT kameraene. Svar på spørsmål ang Netfit - om CBE nå går mer mot å bli treningsinluencer. CBE: " Bloggen kommer til å være som før. Planen er å fokusere mer på trening på Netfit da" I 2020 så syns jeg det er kaffekopp og klar-ferdig-gå, med daglige oppdateringer av antall skritt og bilder fra mølletrening - i de "vanlige" kanalene. Netfit er vel fortsatt bare på tegnebrettet, og ikke oppe å går - fortsatt. Endret 27. desember 2020 av Isild 42
Hundehvisker Skrevet 27. desember 2020 #33330 Skrevet 27. desember 2020 Caroline Berg Eriksen lever et drømmeliv. Hun er pen, rik, fint hus, mann og alt mennesker ønsker seg. Norges største forbilde
MiniMjau Skrevet 27. desember 2020 #33331 Skrevet 27. desember 2020 Og INSPO?? Er det ikke bare å flytte den ene senga inn, og lekene over til det andre rommet. Trenger en så mye INSPO til det??? 33
Populært innlegg Keaton Skrevet 27. desember 2020 Populært innlegg #33332 Skrevet 27. desember 2020 MiniMjau skrev (3 minutter siden): Og INSPO?? Er det ikke bare å flytte den ene senga inn, og lekene over til det andre rommet. Trenger en så mye INSPO til det??? Inspo betyr spons på bloggersk. 52
Gjest Lin11 Skrevet 27. desember 2020 #33333 Skrevet 27. desember 2020 Isild skrev (45 minutter siden): Dette klippet fra 2018 var litt interessant å se nå egentlig.. https://www.klikk.no/side2/video/derfor-viser-ikke-caroline-berg-eriksen-ansiktet-til-barna-pa-bloggen-6726801 Svar på spørsmål om at de (den gang) valgte å skjerme barna blandt annet ved å ta bilder bakfra. LKE: "Det er ikke dem det skal handle om, og det er ikke dem som skal være hovedpersonene". Lurer oppriktig på hvilke vurderinger de har gjort siden da - som gjør at nå er barna absolutt hovedpersoner i kanalene - sammen med foreldrene. Med ansiktene MOT kameraene. Svar på spørsmål ang Netfit - om CBE nå går mer mot å bli treningsinluencer. CBE: " Bloggen kommer til å være som før. Planen er å fokusere mer på trening på Netfit da" I 2020 så syns jeg det er kaffekopp og klar-ferdig-gå, med daglige oppdateringer av antall skritt og bilder fra mølletrening - i de "vanlige" kanalene. Netfit er vel fortsatt bare på tegnebrettet, og ikke oppe å går - fortsatt. Vurderinger er vel hvor mye økonomisk fortjeneste man kan få, gjennom å dele alt av privatliv til mindreårige?
Isild Skrevet 27. desember 2020 #33334 Skrevet 27. desember 2020 Lin11 skrev (6 minutter siden): Vurderinger er vel hvor mye økonomisk fortjeneste man kan få, gjennom å dele alt av privatliv til mindreårige? Rimelig sikkert det. Men lurer på hva de selv ville svart (dette kommer de garantert aldri til å svare på ) 10
Gjest Tannbein Skrevet 27. desember 2020 #33335 Skrevet 27. desember 2020 (endret) Lin11 skrev (10 minutter siden): Vurderinger er vel hvor mye økonomisk fortjeneste man kan få, gjennom å dele alt av privatliv til mindreårige? Ungene får jo hinsides mange flere klikk i sosiale medier enn bilder av henne så det er sikkert derfor. Man skal være ganske kald for å ikke trykke "like" på bilder av barn,dette ligger jo i menneskers natur. CBE sier jo at hun mener det er positivt at barna utleveres. Jeg er spent på å få se denne gevinsten. Og da snakker jeg ikke om å eie 50 rosa tyllkjoler, å lære å posere og å ta selfies som 5-åring eller å skjemmes bort med 15 nær identiske dukkehus. Endret 27. desember 2020 av Tannbein
Gjest Lin11 Skrevet 27. desember 2020 #33336 Skrevet 27. desember 2020 (endret) Tannbein skrev (10 minutter siden): Ungene får jo hinsides mange flere klikk i sosiale medier enn bilder av henne så det er sikkert derfor. Man skal være ganske kald for å ikke trykke "like" på bilder av barn,dette ligger jo i menneskers natur. CBE sier jo at hun mener det er positivt at barna utleveres. Jeg er spent på å få se denne gevinsten. Og da snakker jeg ikke om å eie 50 rosa tyllkjoler, å lære å ta selfies som 5-åring eller å skjemmes bort med 15 nær identiske dukkehus. Ser ikke forskjellen mellom Anna Rasmussen sin eksponering av mindreårige, kontra CBE. AR fikk masse pes for dette. Prinsippet er det samme, og like skadelig for de partene som er involvert. Det som burde utgjøre den store forskjellen på de to, er alder og modenhet hos de som drifter bedriftene. Har til gode å se den forskjellen. Endret 27. desember 2020 av Lin11
Tistelblad Skrevet 27. desember 2020 #33337 Skrevet 27. desember 2020 MiniMjau skrev (1 time siden): Og INSPO?? Er det ikke bare å flytte den ene senga inn, og lekene over til det andre rommet. Trenger en så mye INSPO til det??? Det aller første jeg tenkte da jeg leste at hun skulle gjøre om på rommene, var forbruk og materialisme. Det har alltid virka som om det viktigste med barnerommene er at alt skal matche, til og med halloweenpynten og julepynten er rosa. I tillegg ser vi ofte at cbe er glad i symmetri siden det meste av pynt i stuene og vinduskarmene står to og to. Nå forestiller jeg meg derfor at alt av møbler og interiør på rommene til jentene blir bytta ut. Jeg tipper også at det meste blir sponsa, men det får framtida vise. 24
pøbelsara Skrevet 27. desember 2020 #33338 Skrevet 27. desember 2020 De rommene viser ingen tegn til at de faktisk bor og leker barn der inne. 32
MorUgle Skrevet 27. desember 2020 #33339 Skrevet 27. desember 2020 Hundehvisker skrev (2 timer siden): Caroline Berg Eriksen lever et drømmeliv. Hun er pen, rik, fint hus, mann og alt mennesker ønsker seg. Norges største forbilde Norges største forbilde?? Dokumenter det.. 11
Justlooking Skrevet 27. desember 2020 #33340 Skrevet 27. desember 2020 Hundehvisker skrev (2 timer siden): Caroline Berg Eriksen lever et drømmeliv. Hun er pen, rik, fint hus, mann og alt mennesker ønsker seg. Norges største forbilde Heldigvis er ikke dette drømmelivet noe alle mennesker ønsker seg. Regner med du er ironisk? 😊 18
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå