Populært innlegg MFO Skrevet 14. september 2020 Populært innlegg #27821 Skrevet 14. september 2020 Bildene fra barnebursdagen i helga😅😅 Altså, jeg har ikke ord. Jeg tror hun må ha prøvd å fyre opp folk her inne altså😂 Det er så mye, så alt for mye. Ikke smakfullt, ikke kult og totalt mangel på interiørsans. Jeg må bare velge å tro at det hele er ment som en parodi😂 61
pøbelsara Skrevet 14. september 2020 #27822 Skrevet 14. september 2020 49 minutter siden, MFO skrev: Bildene fra barnebursdagen i helga😅😅 Altså, jeg har ikke ord. Jeg tror hun må ha prøvd å fyre opp folk her inne altså😂 Det er så mye, så alt for mye. Ikke smakfullt, ikke kult og totalt mangel på interiørsans. Jeg må bare velge å tro at det hele er ment som en parodi😂 Hvis jeg hadde vært sikker på at det var en parodi, ville jeg ledd hjertelig og tenkt at hun tok Some-estetikken fullstendig på kornet. 37
Populært innlegg Surikatt Skrevet 14. september 2020 Populært innlegg #27823 Skrevet 14. september 2020 Det hun driver med er forkastelig. Hele bursdagen er sponset og hun bruker datteren sin til å tjene penger. Jeg ble kvalm da jeg så hele opplegget. Etterpå står hun på tredemølla med god samvittighet og gjør seg til foran kamera. Altså, hvor langt er de villige til å gå for oppmerksomhet og penger ? Noen i nærmeste krets burde si i fra. 57
Populært innlegg Ultiva Skrevet 14. september 2020 Populært innlegg #27824 Skrevet 14. september 2020 Jeg tenker at dagens vestlige barn er mer enn bortskjemte nok ifht materialisme om de ikke skal forvente denne bryllupsfeststandarden på hver eneste bursdag. Og selv om man kildesorterer så er det faktisk ikke sånn at all plast bare *poff* opphører å eksistere. Det står ikke en god fe i rosa marengskjole på hvert søppeldepot og svinger tryllestaven, uansett hvor rosamagisk disse rosabloggerne fremstiller verden som. Om 30 år så er det mer plast enn fisk i havet. Men det er åpenbart viktigere for influensere som CBE å inspirere til plastikk-bonanza gjennom skjønnhetsfiltere for hundretusener av følgere nå enn at det skal være mulig for barn og barnebarn å spise laksemiddag i 2060. #farligforbilde 52
Gjest Finlay Skrevet 14. september 2020 #27825 Skrevet 14. september 2020 Synes vi påfallende ofte ser bilder der barn strekker seg for å plukke epler, hente en leke på en hylle, eller i dette tilfelle plassere en lekehest på toppen av….ballongmonteren(?) Eller mor og barn med armene i været, alle med gapesmil. Eller et barn som peker på noe i det fjerne, mens det andre barnet og mor skuer i den retningen. Bakeseanser med mel perfekt plassert på nesetipp, ellers rent og pent. I og for seg vanlige situasjoner, men det er ett eller annet som ikke virker ekte, ikke spontant. Det får meg til å lure på om disse barna er instruert? Får de beskjed om hva de skal gjøre? Eller er det bare rett og slett tilfeldige "blinkskudd"? Håper det siste. Hvis ikke er det galskap.
Surikatt Skrevet 14. september 2020 #27826 Skrevet 14. september 2020 2 timer siden, Finlay skrev: Synes vi påfallende ofte ser bilder der barn strekker seg for å plukke epler, hente en leke på en hylle, eller i dette tilfelle plassere en lekehest på toppen av….ballongmonteren(?) Eller mor og barn med armene i været, alle med gapesmil. Eller et barn som peker på noe i det fjerne, mens det andre barnet og mor skuer i den retningen. Bakeseanser med mel perfekt plassert på nesetipp, ellers rent og pent. I og for seg vanlige situasjoner, men det er ett eller annet som ikke virker ekte, ikke spontant. Det får meg til å lure på om disse barna er instruert? Får de beskjed om hva de skal gjøre? Eller er det bare rett og slett tilfeldige "blinkskudd"? Håper det siste. Hvis ikke er det galskap. Det er photoshoot. Ingenting er tilfeldig. 19
MaleficentAurora Skrevet 14. september 2020 #27827 Skrevet 14. september 2020 Nå vet ikke jeg hvor ofte CBE baker eller hvordan hennes bakerferdigheter er, men jaggu meg så den kaken der god ut. Faktisk mye bedre enn de kakene som hun får sponset. Jeg liker at hun overrasker med noe slikt når hun hele tiden legger fram ting som er blitt sponset. Selv om innlegget er fra 2018 så får hun tommelen opp på dette fra meg👍 https://www.carolinebergeriksen.no/2018/09/12/slik-lager-du-naked-cake-pa-1-2-3/ *Screenhots av IG storyen* 8
Litenoggod Skrevet 14. september 2020 #27828 Skrevet 14. september 2020 Aldri vært i en barnebursdag der det er så kvalmende perfekt og overdådig som det foregår der. Holder massevis å kjøpe noen ballonger, papptallerker og kopper og duk på Nille. 19
Tistelblad Skrevet 14. september 2020 #27829 Skrevet 14. september 2020 Mulig dette har blitt stilt spørsmål rundt før, men jeg lurer på hva bursdagsgjestene - og hovedpersonen - egentlig spiser i disse selskapene. Er den kaka der særlig barnevennlig? Alle unger jeg kjenner liker vanlig langpannesjokoladekake best, og takker nei til både donuts, fondant og makroner. Det er jo tydelig at det legges mest vekt på å ta såkalt delikate bilder her, og minst vekt på å faktisk tilrettelegge for fireåringene. Likevel er det rart å skulle inspirere med sukkersøt bursdagsstyling når maten som blir presentert (sannsynligvis) ikke vil bli spist av barn 30
Halle-Palle Skrevet 14. september 2020 #27830 Skrevet 14. september 2020 4 minutter siden, Tistelblad skrev: Mulig dette har blitt stilt spørsmål rundt før, men jeg lurer på hva bursdagsgjestene - og hovedpersonen - egentlig spiser i disse selskapene. Er den kaka der særlig barnevennlig? Alle unger jeg kjenner liker vanlig langpannesjokoladekake best, og takker nei til både donuts, fondant og makroner. Det er jo tydelig at det legges mest vekt på å ta såkalt delikate bilder her, og minst vekt på å faktisk tilrettelegge for fireåringene. Likevel er det rart å skulle inspirere med sukkersøt bursdagsstyling når maten som blir presentert (sannsynligvis) ikke vil bli spist av barn Hennes barn er (selvsagt) altspisende, men hos oss hadde ikke noen av kakene blitt smakt på av så små barn. Jeg har en venninne som er superflink til å lage kake og hun tilbydde seg å lage til bursdagsselskap da minsten var 6 år. En flott kake med spiderman og mye godt, men den ble knapt smakt på. Heldigvis hadde vi boller og muffins i tillegg, ellers hadde det blitt krise🙈 Men om man spør om dette i kommentarfeltet skjønner hun nok ikke hva man mener. Men hun har jo laget mange selskaper etterhvert og vet vel hva som slår an. Kanskje det tilogmed finnes kaker som ikke er instavennlige nok til å komme på bilder, men som barna likevel får smake. Man kan jo håpe. 12
Populært innlegg Christiane_W Skrevet 14. september 2020 Populært innlegg #27831 Skrevet 14. september 2020 Da jeg så dette bildet var den første tanken som slo meg at det var et reklamebilde, ikke en snapshot fra en fireårsdag. Her er det fargekoordinert og perfeksjonert for å fremheve ballongene og de sponsede bakevarene, det er på ingen måte pyntet eller tilrettelagt for hovedpersonen og gjestene på samme alder. Det er stylet at Treasures AS skal gjøre jobben de har avtalt med Festlige ting og Soulcake. 54
MaleficentAurora Skrevet 14. september 2020 #27832 Skrevet 14. september 2020 (endret) Når det gjelder dette overdådige barneselskaper til CBE så får jeg flashback til Real housewives stjernen Taylor Armstrong som lagde det vanvittige latterlige selskapet til datteren sin. Temaet var da English tea som både datteren og hennes venner "måtte" ha på seg hatter til. Man kunne se at barna brydde seg ikke i det hele tatt. De ville leke med valpen som Taylors datter hadde fått i bursdagsgave. Ved første øyekast så ser det ut som at det er ett selskap for de voksne, men det er ikke det. Husker ikke hvilken sesong av serien bildene er fra. Alt som mangler fra CBE er at hun sto på bordet, slik som Taylor Armstrong gjorde før datteren og hennes venner ankom selskapet. *bildene er hentet fra google* Endret 14. september 2020 av MaleficentAurora 20
Keaton Skrevet 14. september 2020 #27833 Skrevet 14. september 2020 Jeg vil ikke oppfordre til verken Nille eller papptallerkener osv, heller ikke å google Bambi theme birthday (for da skjønner man hva som er kopiert), heller minne om gjenbruk. Må det være papp og plast når ungene er så store? Jeg har brukt samme serviset i 15 år, hvitt og enkelt og supplerer om noe knuser (tror jeg har erstatter to-tre) og de fleste har oppvaskmaskin. Skjønner ikke at man må kjøpe alt nytt. 36
Orly Skrevet 14. september 2020 #27834 Skrevet 14. september 2020 45 minutter siden, Tistelblad skrev: Mulig dette har blitt stilt spørsmål rundt før, men jeg lurer på hva bursdagsgjestene - og hovedpersonen - egentlig spiser i disse selskapene. Er den kaka der særlig barnevennlig? Alle unger jeg kjenner liker vanlig langpannesjokoladekake best, og takker nei til både donuts, fondant og makroner. Det er jo tydelig at det legges mest vekt på å ta såkalt delikate bilder her, og minst vekt på å faktisk tilrettelegge for fireåringene. Likevel er det rart å skulle inspirere med sukkersøt bursdagsstyling når maten som blir presentert (sannsynligvis) ikke vil bli spist av barn Det r jo oftest sjokolade inni og altså null problem å spise. 4
SoWhat? Skrevet 14. september 2020 #27835 Skrevet 14. september 2020 47 minutter siden, Tistelblad skrev: Mulig dette har blitt stilt spørsmål rundt før, men jeg lurer på hva bursdagsgjestene - og hovedpersonen - egentlig spiser i disse selskapene. Er den kaka der særlig barnevennlig? Alle unger jeg kjenner liker vanlig langpannesjokoladekake best, og takker nei til både donuts, fondant og makroner. Det er jo tydelig at det legges mest vekt på å ta såkalt delikate bilder her, og minst vekt på å faktisk tilrettelegge for fireåringene. Likevel er det rart å skulle inspirere med sukkersøt bursdagsstyling når maten som blir presentert (sannsynligvis) ikke vil bli spist av barn Hva er det du snakker om?? Blir ikke maten spist? Så man må altså servere sjokoladekake i langpanne altså. Da vet en det. Det er bare at det har vi aldri servert i barnebursdager i vår familie. Og tro det eller ei, så blir kakene spist 😅 Og ellers så serverte hun ostepizza som barna spiste mye av. Tror nok de likte både maten og kakene gitt 4
SoWhat? Skrevet 14. september 2020 #27836 Skrevet 14. september 2020 Og mens jeg er innom. Jeg tror dere alle her må huske på at det er 24 timer i et døgn. Hvor mange minutter som blir lagt ut på insta og på bloggen kan ikke være mange. Dere må slutte å tro at de deler alt! De selger en slags illusjon, og har nok et privatliv som alle andre. Syns det er litt rart at dere ikke forstår det altså. Og selv om bursdagsselskapet var sukkersøtt, så er det vel det som faller i smak hos småjenter. Hadde elsket dette som liten, og spesielt alle ballongene. 5
rebella81 Skrevet 14. september 2020 #27837 Skrevet 14. september 2020 5 minutter siden, SoWhat? skrev: Hva er det du snakker om?? Blir ikke maten spist? Så man må altså servere sjokoladekake i langpanne altså. Da vet en det. Det er bare at det har vi aldri servert i barnebursdager i vår familie. Og tro det eller ei, så blir kakene spist 😅 Og ellers så serverte hun ostepizza som barna spiste mye av. Tror nok de likte både maten og kakene gitt Hvor sto det at hun serverte "ostepizza"? Har lest mye om den bursdagen nå, men ikke noe om ostepizza. Og barna spiste godt altså? 3
SoWhat? Skrevet 14. september 2020 #27838 Skrevet 14. september 2020 1 minutt siden, rebella81 skrev: Hvor sto det at hun serverte "ostepizza"? Har lest mye om den bursdagen nå, men ikke noe om ostepizza. Og barna spiste godt altså? På bloggen sto det. 1
Keaton Skrevet 14. september 2020 #27839 Skrevet 14. september 2020 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Og mens jeg er innom. Jeg tror dere alle her må huske på at det er 24 timer i et døgn. Hvor mange minutter som blir lagt ut på insta og på bloggen kan ikke være mange. Dere må slutte å tro at de deler alt! De selger en slags illusjon, og har nok et privatliv som alle andre. Syns det er litt rart at dere ikke forstår det altså. Og selv om bursdagsselskapet var sukkersøtt, så er det vel det som faller i smak hos småjenter. Hadde elsket dette som liten, og spesielt alle ballongene. Hva snakker du om? Selvsagt deler de ikke «alt», men det de deler av mindreårige er jaggu langt over grensen. Å tjene penger på barns fødselsdager er lavmål, faktisk. Illusjon? Bursdagen skjedde ikke? De hadde ikke telt, ballonger og annet stash? Greit at de ikke viser smuler og rot, men begrepet illusjon slår jo beina under «vil ikke skjule at vi har barn»-argumentet til Treasures. Det argumentet som brukes for å kunne selge inn reklame i bursdagsinnlegg, vet du. 🙃 42
SoWhat? Skrevet 14. september 2020 #27840 Skrevet 14. september 2020 (endret) 3 minutter siden, Kollontaj skrev: Hva snakker du om? Selvsagt deler de ikke «alt», men det de deler av mindreårige er jaggu langt over grensen. Å tjene penger på barns fødselsdager er lavmål, faktisk. Illusjon? Bursdagen skjedde ikke? De hadde ikke telt, ballonger og annet stash? Greit at de ikke viser smuler og rot, men begrepet illusjon slår jo beina under «vil ikke skjule at vi har barn»-argumentet til Treasures. Det argumentet som brukes for å kunne selge inn reklame i bursdagsinnlegg, vet du. 🙃 Hun sier selv at hun viser en glanset side. Ergo illusjon. Det var det jeg mente. Vi ser ingenting av barnebursdagen. Vi ser rammen rundt av pynt og kaker. Det er alt Endret 14. september 2020 av SoWhat? 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå