Lana01 Skrevet 13. september 2020 #27761 Skrevet 13. september 2020 29 minutter siden, Kollontaj skrev: Masse tid? De har vel ikke mer tid med barna enn andre? De jobber minst 8 t hver dag begge to, har CBE skrevet, så hvor du får den antakelsen fra, vet jeg ikke. Nettopp fordi de kan disponere tiden selv. Hun har også sagt at de gjør masse etter at ungene er i seng om kvelden De kan gjøre unna (det vi andre må , utenom arbeidstid )når ungene er i barnehage/skole som frisør innkjøp trening m.m , og også ta igjen ting på kveldstid, som redigering av bilder, svare på mail og div. Langt fra de fleste har denne muligheten til å kunne legge opp dagene på denne måten 3
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 13. september 2020 Populært innlegg #27762 Skrevet 13. september 2020 1 minutt siden, Shopgirl2014 skrev: Det blir vel kildesortert og ikke kastet rett ut i naturen? Og forbruk er ikke bare negativt, men representerer også arbeidsplasser. Du har ikke hørt om verdens søppelproblem? Selv om set sorteres og sendes til det lokale søppeldeponiet, så er ALL søpla vi genererer et stort problem. Det overrasker meg at voksne folk kan tro at store søppelmengder ikke er et problem så lenge det havner på riktig fylling. 70
pøbelsara Skrevet 13. september 2020 #27763 Skrevet 13. september 2020 1 minutt siden, Lana01 skrev: Nettopp fordi de kan disponere tiden selv. Hun har også sagt at de gjør masse etter at ungene er i seng om kvelden De kan gjøre unna (det vi andre må , utenom arbeidstid )når ungene er i barnehage/skole som frisør innkjøp trening m.m , og også ta igjen ting på kveldstid, som redigering av bilder, svare på mail og div. Langt fra de fleste har denne muligheten til å kunne legge opp dagene på denne måten Nå var det jo cbe selv som ga uttrykk for sin store frustrasjon over alt de ikke fikk gjort når barna var hjemme, det er ikke noe vi her inne finner på. 47
Klink Skrevet 13. september 2020 #27764 Skrevet 13. september 2020 8 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg fatter ikke at noen kan forsvare en slik kulisse rundt det som liksom er en ekte bursdag. Kan fireåringen leke med ballongboksene sine? Synes fireåringer det er viktig med matchende gave-/godteposer til alle? Er fireåringer opptatt av bakgrunnen som er satt opp for fotograferingens skyld? Eller «backdroppet» som det heter i den språkmektige influenserens kanal. Får bursdagsbarnet røre donuts og kake? Ballongbue er for meg det mest illevarslende «etter oss kommer stndfloden»-symbolet jeg har sett i en verden som flommer over av søppel på grunn av at vi som har det aller meste, overforbruker noe helt vanvittig. Cbe har et forbruk som er hElt perverst. Hvor mye søppel genererer en slik bursdag, tro? Gjør nok alt dette etter at bildene er tatt. Det END utelukker ikke det andre. 2
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 13. september 2020 Populært innlegg #27765 Skrevet 13. september 2020 Rekk opp hånda de som tror at ungene fikk være med på å sette opp pynt, dekke bord og lage istand selskap. 63
MaleficentAurora Skrevet 13. september 2020 #27766 Skrevet 13. september 2020 På hvilken måte får barna gleden av dette oppstyret rundt bursdagsfeiring, å alt det unødvendig ræl pynt som faktisk er skadelig for miljøet? Slik jeg ser det så er det faktisk CBE som har mest glede av det siden hun får sponset det ene å det andre. Hun inngår avtaler for å promotere det ene å det andre. CBE å sponsorene tjener rett å slett penger på bursdagsfeiring til døtrene hennes. Noe jeg tenker er helt feil og helt urimelig. Løpet av dagen så fikk jeg opp bildet fra bakeren som CBE hadde blitt sponset av med burdagskaken. Avfølgte vedkommende fordi jeg ønsker ikke å følger noen som ikke sjekker ut baksiden av medaljen eller har forståelse for hva slags bedrift CBE&co er. 29
pøbelsara Skrevet 13. september 2020 #27767 Skrevet 13. september 2020 Akkurat nå, Klink skrev: Gjør nok alt dette etter at bildene er tatt. Det END utelukker ikke det andre. Nei, det er sant. Men nå ble dette koblet med et veldig hodt innlegg fra BT om barnebursdager og hvem de egentlig er for, så jeg svarer ut fra det. Og det fremgår med all tydelighet på bildene at fireåringen ikke har vært deltakende i forberedelsene til selskapet. 28
pøbelsara Skrevet 13. september 2020 #27768 Skrevet 13. september 2020 2 minutter siden, MaleficentAurora skrev: På hvilken måte får barna gleden av dette oppstyret rundt bursdagsfeiring, å alt det unødvendig ræl pynt som faktisk er skadelig for miljøet? Slik jeg ser det så er det faktisk CBE som har mest glede av det siden hun får sponset det ene å det andre. Hun inngår avtaler for å promotere det ene å det andre. CBE å sponsorene tjener rett å slett penger på bursdagsfeiring til døtrene hennes. Noe jeg tenker er helt feil og helt urimelig. Løpet av dagen så fikk jeg opp bildet fra bakeren som CBE hadde blitt sponset av med burdagskaken. Avfølgte vedkommende fordi jeg ønsker ikke å følger noen som ikke sjekker ut baksiden av medaljen eller har forståelse for hva slags bedrift CBE&co er. Enig med deg. tenk å tjene på ungenes bursdagsselskaper. Noen ville kalle det å selge (deler av) barndommen. Det linner mer og mer på Trumann-show. Alle som bruker eksponeringen til reklame, burde skamme seg. At foreldrene ikke bryr seg, er en ting. Andre seriøse bedrifter burde virkelig tenke seg om. 38
MaleficentAurora Skrevet 13. september 2020 #27769 Skrevet 13. september 2020 (endret) Mener enkelte av dere at dette er noe ei 4år gammel jente ville ha valgt som tema til sin bursdagsfeiring om hennes mor ikke hadde stått for planleggingen fra A til Å? *Screenhots av IG story og kan derfor ikke linkes til* Endret 13. september 2020 av MaleficentAurora Fjernet navnet på kaken 28
Lana01 Skrevet 13. september 2020 #27770 Skrevet 13. september 2020 12 minutter siden, pøbelsara skrev: Nå var det jo cbe selv som ga uttrykk for sin store frustrasjon over alt de ikke fikk gjort når barna var hjemme, det er ikke noe vi her inne finner på. Nettopp derfor har de muligheten til å gjøre disse tingene, når barna ikke er hjemme, eller etter leggetid. De får gjort fint lite når barna er der, og kan disponere tiden sin deretter. 2
Lana01 Skrevet 13. september 2020 #27771 Skrevet 13. september 2020 (endret) 14 minutter siden, MaleficentAurora skrev: Mener enkelte av dere at dette er noe ei 4år gammel jente ville ha valgt som tema til sin bursdagsfeiring om hennes mor ikke hadde stått for planleggingen fra A til Å? *Screenhots av IG story og kan derfor ikke linkes til* Barnet kan fint ha valgt bambi som tema, selv om mor har stått for planleggingen. Dette må da være super bursdag for en fireåring eller en 5-6 åring for den del. Er som å komme inn i en Disney verden. Endret 13. september 2020 av Lana01 5
MaleficentAurora Skrevet 13. september 2020 #27772 Skrevet 13. september 2020 (endret) 7 minutter siden, Lana01 skrev: Barnet kan fint ha valgt bambi som tema, selv om mor har stått for planleggingen. Dette må da være super bursdag for en fireåring eller en 5-6 åring for den del. Er som å komme inn i en Disney verden. Rediger innlegget pga navnet til barnet synes på siste bildet. Endret 13. september 2020 av MaleficentAurora 3
MaleficentAurora Skrevet 13. september 2020 #27773 Skrevet 13. september 2020 20 minutter siden, pøbelsara skrev: tenk å tjene på ungenes bursdagsselskaper. Noen ville kalle det å selge (deler av) barndommen. Det linner mer og mer på Trumann-show. Alle som bruker eksponeringen til reklame, burde skamme seg. At foreldrene ikke bryr seg, er en ting. Andre seriøse bedrifter burde virkelig tenke seg om. ↕️ 6 minutter siden, Lana01 skrev: Barnet kan fint ha valgt bambi som tema, selv om mor har stått for planleggingen. Dette må da være super bursdag for en fireåring eller en 5-6 åring for den del. Er som å komme inn i en Disney verden. 2
Populært innlegg Keaton Skrevet 13. september 2020 Populært innlegg #27774 Skrevet 13. september 2020 5 minutter siden, Lana01 skrev: Barnet kan fint ha valgt bambi som tema, selv om mor har stått for planleggingen. Dette må da være super bursdag for en fireåring eller en 5-6 åring for den del. Er som å komme inn i en Disney verden. Det sanneste du har skrevet. Men glem ikke; en sponset verden, der foreldre og andre bedrifter tjener penger på et lite barns bursdag. Det er skammelig, det. 50
Populært innlegg Keaton Skrevet 13. september 2020 Populært innlegg #27775 Skrevet 13. september 2020 (endret) 33 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Det blir vel kildesortert og ikke kastet rett ut i naturen? Og forbruk er ikke bare negativt, men representerer også arbeidsplasser, og er bra for økonomien. Det er du vel enig i? Du må seriøst lese deg opp på forbruk og søppel. 😮 Endret 13. september 2020 av Kollontaj 53
Populært innlegg Isild Skrevet 13. september 2020 Populært innlegg #27776 Skrevet 13. september 2020 Jeg bryr meg egentlig ingenting om hvorvidt CBE leier et slott og har barnebursdagen der for den saks skyld - bare de hadde holdt den for seg selv. Det jeg reagerer på er at dette uten tvil er sponset av flere annonsører, noe som vil si at barnebursdagen var til "salgs" for å tjene penger inn til bedriften. Det er litt vanskelig å tro på at fireåringen har valgt en slik bursdag selv da. Jeg er imot å bruke barna i reklamebedrifter som CBE sin. Dvs barnas dager, barnas rom, barnas følelser, barnas lekestue og alt som har med barna å gjøre. Jeg vil at barn skal skjermes! Det kan godt være at de ikke tar skade av å ha vokst opp med titusenvis av følgere, men det kan også tenkes at de faktisk møter på utfordringer pga det. Vi vet ikke ennå, og jeg syns det skal være en absolutt nulltoleranse for å "gamble" med hvordan det vil gå. JA til privatliv for barn! Ja til retten til å være anonyme frem til de evt selv velger å eksponere seg på internett. En annen ting å nevne ang slike sponsede bursdager er overforbruk. Overforbruk = miljøproblem, det vet alle håper jeg. De som ikke vet det burde google og lese litt. Det er veldig mye informasjon lett tilgjengelig om det. Det er gjenbruk som er in nå, og det er veldig in å lære de som kommer etter oss at vi ikke liker å bruke plast osv. 55
LilleSnupp Skrevet 13. september 2020 #27777 Skrevet 13. september 2020 (endret) På 5.9.2020 den 17.49, LilleSnupp skrev: Siden du spør, så vil jeg tippe én svær fargekoordinert ballongbue, fargekoordinerte heliumballonger, en temadekorert tralle, én pastellfarget donuttavle og temadekorert tipi bl.a. Glemte backdrop’en, farge- og temakoorrdiert kake, dekorerte gaveposer til gjestene, dekorerte pappglass og -tallerkner og ballongfylte bokstavbokser. Glemt noe nå? Edit: Glemte pinjataen 🤣 Endret 13. september 2020 av LilleSnupp 35
Halle-Palle Skrevet 13. september 2020 #27778 Skrevet 13. september 2020 49 minutter siden, Lana01 skrev: Nettopp fordi de kan disponere tiden selv. Hun har også sagt at de gjør masse etter at ungene er i seng om kvelden De kan gjøre unna (det vi andre må , utenom arbeidstid )når ungene er i barnehage/skole som frisør innkjøp trening m.m , og også ta igjen ting på kveldstid, som redigering av bilder, svare på mail og div. Langt fra de fleste har denne muligheten til å kunne legge opp dagene på denne måten Bloggeren mener selv at hun ikke har bedre tid enn andre, til tross for det du skriver her. Tror du ikke på henne? 27
MaleficentAurora Skrevet 13. september 2020 #27779 Skrevet 13. september 2020 52 minutter siden, Lana01 skrev: Nettopp fordi de kan disponere tiden selv. Hun har også sagt at de gjør masse etter at ungene er i seng om kvelden De kan gjøre unna (det vi andre må , utenom arbeidstid )når ungene er i barnehage/skole som frisør innkjøp trening m.m , og også ta igjen ting på kveldstid, som redigering av bilder, svare på mail og div. Langt fra de fleste har denne muligheten til å kunne legge opp dagene på denne måten Nå får du gi deg🤭 De klare ikke en gang disponere de 8 timene de har hver for seg for å gjøre akkurat de jobb oppgavene som du har ramset opp. Derfor må det taes når ungene er lagt seg. Så hvordan er hennes "arbeidstid" mer "stressende" enn andre familie som har 8-16 jobb? Det er kun 24 timer i ett døgn. CBE servere daglig gjennom IG storyen til flere hundre tusen hva hun bruker arbeidstiden på. De få og sjelden gangene vi har fått en glimt fra kontoret, er så og si nesten så sjokkerende at man må ta på seg brillene for å være sikker på at man så rett. 24
Populært innlegg Dark Star Skrevet 13. september 2020 Populært innlegg #27780 Skrevet 13. september 2020 Det er bare så jævlig nedrig og stusslig å selge den stakkars 4-åringen sin bursdag for spons. Så. Jævlig. Trist. 84
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå