Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
10 minutter siden, SoWhat? skrev:

Og mens jeg er innom. Jeg tror dere alle her må huske på at det er 24 timer i et døgn. Hvor mange minutter som blir lagt ut på insta og på bloggen kan ikke være mange. Dere må slutte å tro at de deler alt! De selger en slags illusjon, og har nok et privatliv som alle andre. Syns det er litt rart at dere ikke forstår det altså. 

Og selv om bursdagsselskapet var sukkersøtt, så er det vel det som faller i smak hos småjenter. Hadde elsket dette som liten, og spesielt alle ballongene. 

Hvem er "dere" som du henvise deg til?

For de fleste som har Instagram å har kunnskaper om hvordan storyen fungerer så vet de fleste at man får ikke sett hvert bindene minutter av 24 timer.

Men løpet av de 24 timer så blir de små eksponert så til de grader.. Noen av snuttene så er de "anonyme" med at ansiktet ikke vises, å de andre minuttene senere så vises ansiktet av de små. 

Jeg vet altså ikke hva som er verst egentlig, at man ikke får minutter for minutter av livet til CBE&co,  eller at CBE misbruker "skjerming for eksponering" når det passer henne.

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Hun sier selv at hun viser en glanset side. Ergo illusjon. Det var det jeg mente. Vi ser ingenting av barnebursdagen. Vi ser rammen rundt av pynt og kaker. Det er alt

En glanset side er ikke det samme som en illusjon. Hva tenker du om at CBE gjennomgår alt som skjer i bursdagen inkludert at de låser dører og tar vekk leker (regner med at det ble for mye rot i fjor)? Er det illusjonen du henviser til? 

• Liker 24
Skrevet
2 minutter siden, Kollontaj skrev:

En glanset side er ikke det samme som en illusjon. Hva tenker du om at CBE gjennomgår alt som skjer i bursdagen inkludert at de låser dører og tar vekk leker (regner med at det ble for mye rot i fjor)? Er det illusjonen du henviser til? 

Jeg ser ikke problemet med at hun skriver om det? Det er jo tips til andre foreldre kanskje? 

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Hvem er "dere" som du henvise deg til?

For de fleste som har Instagram å har kunnskaper om hvordan storyen fungerer så vet de fleste at man får ikke sett hvert bindene minutter av 24 timer.

Men løpet av de 24 timer så blir de små eksponert så til de grader.. Noen av snuttene så er de "anonyme" med at ansiktet ikke vises, å de andre minuttene senere så vises ansiktet av de små. 

Jeg vet altså ikke hva som er verst egentlig, at man ikke får minutter for minutter av livet til CBE&co,  eller at CBE misbruker "skjerming for eksponering" når det passer henne.

Med "dere" så tenkte jeg på den harde kjernen i tråden her, for å si det sånn. Dere faste kritikere. Jeg får inntrykk av at dere tror at alle vet alt om dem. Det folk får se er noen minutter ila en dag. 

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, SoWhat? skrev:

Og mens jeg er innom. Jeg tror dere alle her må huske på at det er 24 timer i et døgn. Hvor mange minutter som blir lagt ut på insta og på bloggen kan ikke være mange. Dere må slutte å tro at de deler alt! De selger en slags illusjon, og har nok et privatliv som alle andre. Syns det er litt rart at dere ikke forstår det altså. 

Og selv om bursdagsselskapet var sukkersøtt, så er det vel det som faller i smak hos småjenter. Hadde elsket dette som liten, og spesielt alle ballongene. 

Det er ingen som tror at de deler alt? Kritikken går på å eksponere barn og å selge deres private liv til høystbydende. 

Hva syns du om filme og poste bilder av intetanende barn? Er det greit? 

• Liker 31
Skrevet

Med "dere" så tenkte jeg på den harde kjernen i tråden her, for å si det sånn. Dere faste kritikere. Jeg får inntrykk av at dere tror at alle vet alt om dem. Det folk får se er noen minutter ila en dag. 

Aha. Jeg kan hvertfall kun snakket for meg selv. Jeg mener ikke at jeg får sett alt fra livet til CBE&co. Det lille jeg får sett er jeg som oftest kritisk til for det er ikke noe som har endret seg, men desto blitt verre. Hva de andre kritikere fra den harde kjernen i tråden her mener om det vet jeg ikke. Tiden vil vise hva de måtte mene om det.

• Liker 13
Skrevet
11 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg ser ikke problemet med at hun skriver om det? Det er jo tips til andre foreldre kanskje? 

Det var du som mente at de «selger en illusjon», mens sannheten er at de tar utgangspunkt i en helt virkelig bursdag som har skjedd i virkeligheten - og gir disse «rådene» ut fra den, altså helt motsatt av hva du hevder. Barnets bursdag. Barnets privatliv. Barnets hår. Barnets kake. Barnets gaver. Alt selges. Utleveres. DET er ikke en illusjon. Det er fakta. 

• Liker 44
Skrevet
2 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Det er ingen som tror at de deler alt? Kritikken går på å eksponere barn og å selge deres private liv til høystbydende. 

Hva syns du om filme og poste bilder av intetanende barn? Er det greit? 

Jeg kan ikke ta helt stilling til det. Jeg må overlate det til foreldre selv. Jeg har forsvart bildene CBE og mannen har lagt ut tidligere. Jeg syns bildene er helt uskyldige, men jeg tar ikke stilling til om det er ok eller ikke. 

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, Kollontaj skrev:

Det var du som mente at de «selger en illusjon», mens sannheten er at de tar utgangspunkt i en helt virkelig bursdag som har skjedd i virkeligheten - og gir disse «rådene» ut fra den, altså helt motsatt av hva du hevder. Barnets bursdag. Barnets privatliv. Barnets hår. Barnets kake. Barnets gaver. Alt selges. Utleveres. DET er ikke en illusjon. Det er fakta. 

De viser lite, veldig lite. Jeg ser ikke helt problemet. Det er ingen opplysninger jeg har lest som jeg kan skjønne at vil skade barna på noen måte? 

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Jeg kan ikke ta helt stilling til det. Jeg må overlate det til foreldre selv. Jeg har forsvart bildene CBE og mannen har lagt ut tidligere. Jeg syns bildene er helt uskyldige, men jeg tar ikke stilling til om det er ok eller ikke. 

Men du tar stilling til at andres engasjement er feil? Man skal bare lene seg tilbake og satse på at alle foreldre tar de beste valgene for ungene sine? 

Man skal overse fagfolk, FN og UNICEF sine råd? Fordi bildene er ‘delikate’?

• Liker 42
Skrevet

Det er også å ta stilling. 

• Liker 40
Gjest Snøsøta
Skrevet
1 minutt siden, Kollontaj skrev:

Bursdagen blir også direkte koblet til reklame for Fotoknudsen på Instastory. Mor ligger på ryggen, sliten etter barnebursdag og minner om rabattkoden til FK, fordi hun merker særlig hvor fint det er med fotobøker når familien samles og sitter sammen og ser i bøkene når det er bursdag. Bursdagen brukes som full content marketing. Alt av planlegging og gjennomføring av barnets dag er lagt opp til å være Insta og fotobokvennlig. Det er det drøyeste jeg har sett så langt. Ble rett og slet kvalm av hvordan den bursdagen brukes i mor og far sin interesse foran offentligheten. 

Skrevet
Akkurat nå, Halle-Palle skrev:

Men du tar stilling til at andres engasjement er feil? Man skal bare lene seg tilbake og satse på at alle foreldre tar de beste valgene for ungene sine? 

Man skal overse fagfolk, FN og UNICEF sine råd? Fordi bildene er ‘delikate’?

Jeg har tiltro til at de fleste foreldre vet hva som er skadelig og ikke for barna sine. Jeg kommenterer det jeg reagerer på. Når det blir påstått at kake og mat ikke er bra nok for barna. Det blir for dumt. Jeg trenger jo ikke å engasjere meg i absolutt alt. Det er lov til å være nøytral i noen saker  🙂

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, Aricia skrev:

Det er også å ta stilling. 

Hva er det jeg tar stilling til her? 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg har tiltro til at de fleste foreldre vet hva som er skadelig og ikke for barna sine. Jeg kommenterer det jeg reagerer på. Når det blir påstått at kake og mat ikke er bra nok for barna. Det blir for dumt. Jeg trenger jo ikke å engasjere meg i absolutt alt. Det er lov til å være nøytral i noen saker  🙂

Men du er jo ikke nøytral selv engang!

• Liker 24
Skrevet
Akkurat nå, LilleSnupp skrev:

Men du er jo ikke nøytral selv engang!

Jo, i visse ting så er jeg det. 

• Liker 3
Skrevet

I det du forsvarer bildebruken til cbe tar du da vitterlig stilling om at det er ok, ellers hadde du vel ikke forsvart det? Skjønner du har lært argumentasjon av cbe som  «jeg bruker ikke barna mine, bare det faktum at jeg har barn». Henger ikke på greip. 

• Liker 35
Skrevet

De viser lite, veldig lite. Jeg ser ikke helt problemet. Det er ingen opplysninger jeg har lest som jeg kan skjønne at vil skade barna på noen måte? 

Det der må du utdype nærmere. For jeg tror nå at du har lagt en felle for deg selv som kan føre til en kraftig diskusjon når det ikke er vedlagt noe dokumentasjoner på det du sier. 

• Liker 11
Skrevet
6 minutter siden, SoWhat? skrev:

Og dette er nok et eksempel på argumentasjon i cbe sin stil; jeg vet hva som er best for mine barn og tar aldri feil. Har aldri heller angret på avgjørelser jeg har tatt på vegne av dem. 

vi blir gang på gang informert om foreldre som tar skadelige valg på vegne av barna sine og alle jeg kjenner er litt usikker i foreldrerollen og på avgjørelser de tar på vegne av barna sine, selv om de er i tråd med barnevernkonvensjonen og alle råd ellers. Det er bare cbe som er sikker k sin sak, til tross for at avgjørelsene er stikk k strid med ekspertise på tema. 

• Liker 30
Skrevet
3 minutter siden, 123Frustrert skrev:

I det du forsvarer bildebruken til cbe tar du da vitterlig stilling om at det er ok, ellers hadde du vel ikke forsvart det? Skjønner du har lært argumentasjon av cbe som  «jeg bruker ikke barna mine, bare det faktum at jeg har barn». Henger ikke på greip. 

Jeg har forsvart det *tidligere*  Jeg er usikker på om det er greit å dele mye. Det jeg kan mene, er at jeg syns bildene er uskyldige. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...