SoWhat? Skrevet 14. september 2020 #27921 Skrevet 14. september 2020 Akkurat nå, Kollontaj skrev: I alle dager. 😶 Kanskje jeg misforsto noe?
Hunter7 Skrevet 14. september 2020 #27922 Skrevet 14. september 2020 2 minutter siden, SoWhat? said: Nettopp. Barnearbeid er ulovlig i Norge Og hva er det da CBE viser til stadighet på bloggen sin når det involverer mindreårige? NB! Bloggen ligger under Treasures AS. De mindreårige brukes i inntjeningsøyemed såvel direkte som indirekte. 24
123Frustrert Skrevet 14. september 2020 #27923 Skrevet 14. september 2020 46 minutter siden, SoWhat? skrev: Hun har offentligjort rammen rundt bursdagen. Ingenting mer. Men omverdenen har da heller ingnen ting med rammene rundt barnebursdagen å gjør. En barnebursdag er privat og skal ikke tjenes penger på!! 20
MaleficentAurora Skrevet 14. september 2020 #27924 Skrevet 14. september 2020 1.På disse snart elleve årene synes hun det har skjedd mye med bloggen – ikke minst når det gjelder måten hun jobber på. 2.Hun forteller at det er viktig for henne å skrive om varierte temaer. 3. Jeg prøver å lage en variert blogg og skriver om hverdagsliv, interiør, oppskrifter og trening. Jeg vil ikke låse meg til én kategori. https://www.vg.no/rampelys/i/AdgwvE/satser-sammen-paa-ny-treningsportal *Screenhots av de 4 kommentarene i artikkelens kommentarfelt* 9
Gjest CecilieX Skrevet 14. september 2020 #27925 Skrevet 14. september 2020 11 minutter siden, SoWhat? skrev: Home videos ett-eller-annet Er du seriøs nå? Du synes slike videoer er drøye, mens bilder av privatlivet til barn daglig er innafor, så lenge bildene er uskyldige? Barna i «home videoes» blir vist frem en gang. Vi vet ellers ingenting om dem ei heller navnet. Et år senere vil du ikke kunne gjenkjenne dem når du ser dem på gata. Lista over hva vi vet om CBE sine barn derimot, er svært lang og vi vil kunne gjenkjenne dem flere år etterpå.
SoWhat? Skrevet 14. september 2020 #27926 Skrevet 14. september 2020 10 minutter siden, Pjolterbeist skrev: Og hva er det da CBE viser til stadighet på bloggen sin når det involverer mindreårige? NB! Bloggen ligger under Treasures AS. De mindreårige brukes i inntjeningsøyemed såvel direkte som indirekte. Da får du gå til anmeldelsene da. Om at de driver med barnearbeid? 3
MaleficentAurora Skrevet 14. september 2020 #27927 Skrevet 14. september 2020 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Da får du gå til anmeldelsene da. Om at de driver med barnearbeid? Nå får du gi deg🤦♀️ 15
loffen Skrevet 14. september 2020 #27928 Skrevet 14. september 2020 Snikfilmingen fortsetter i kveld. La ungen få være i fred! 17
LilleSnupp Skrevet 14. september 2020 #27929 Skrevet 14. september 2020 2 minutter siden, CecilieX skrev: Er du seriøs nå? Du synes slike videoer er drøye, mens bilder av privatlivet til barn daglig er innafor, så lenge bildene er uskyldige? Barna i «home videoes» blir vist frem en gang. Vi vet ellers ingenting om dem ei heller navnet. Et år senere vil du ikke kunne gjenkjenne dem når du ser dem på gata. Lista over hva vi vet om CBE sine barn derimot, er svært lang og vi vil kunne gjenkjenne dem flere år etterpå. Du må da vite at klærne er ikke matchende og bildene delikate.. drøyt, ikke sant? 9
SoWhat? Skrevet 14. september 2020 #27930 Skrevet 14. september 2020 15 minutter siden, MaleficentAurora skrev: Nå får du gi deg🤦♀️ Nå var det ikke jeg som dro inn barnearbeid her... 2
SoWhat? Skrevet 14. september 2020 #27931 Skrevet 14. september 2020 19 minutter siden, CecilieX skrev: Er du seriøs nå? Du synes slike videoer er drøye, mens bilder av privatlivet til barn daglig er innafor, så lenge bildene er uskyldige? Barna i «home videoes» blir vist frem en gang. Vi vet ellers ingenting om dem ei heller navnet. Et år senere vil du ikke kunne gjenkjenne dem når du ser dem på gata. Lista over hva vi vet om CBE sine barn derimot, er svært lang og vi vil kunne gjenkjenne dem flere år etterpå. Unnskyld meg, men var de barna på videoene hjemløse? Selvfølgelig var det mange som kjente til dem som så det. Og som lo av dem. Merkelig å reagere på akkurat det kanskje ja... hmm 3
MaleficentAurora Skrevet 14. september 2020 #27932 Skrevet 14. september 2020 4 minutter siden, SoWhat? skrev: Nå var det ikke jeg som dro inn barnearbeid her... Nei, du trengte likevel ikke å svare på den måten. Det går ant og tenke seg om før man poster noe. 3
SoWhat? Skrevet 14. september 2020 #27933 Skrevet 14. september 2020 (endret) 10 minutter siden, MaleficentAurora skrev: Nei, du trengte likevel ikke å svare på den måten. Det går ant og tenke seg om før man poster noe. Helt enig! Så slutt å kall noe barnearbeid som ikke er det! I det minste av respekt for barn som faktisk må arbeide. Det går an å tenke seg om ja For ordens skyld så var det ikke du som skrev det. Har glemt hvem det var. Endret 14. september 2020 av SoWhat? 3
MaleficentAurora Skrevet 14. september 2020 #27934 Skrevet 14. september 2020 2 minutter siden, SoWhat? skrev: Helt enig! Så slutt å kall noe barnearbeid som ikke er det! I det minste av respekt for barn som faktisk må arbeide. Det går an å tenke seg om ja Kanskje du skal redigere den kommentaren å putte inn vedkommende som hentydet til det? For slik det står nå så ser det ut til at det er jeg som har sagt det til deg, når det ikke er det. 4
Gjest CecilieX Skrevet 14. september 2020 #27935 Skrevet 14. september 2020 8 minutter siden, SoWhat? skrev: Unnskyld meg, men var de barna på videoene hjemløse? Selvfølgelig var det mange som kjente til dem som så det. Og som lo av dem. Merkelig å reagere på akkurat det kanskje ja... hmm En video vs hundrevis av videoer.... Et øyeblikk av livet vs hundrevis av øyeblikk av livet. Jeg vet hva jeg tenker er drøyest.
Rev. Revenge Skrevet 14. september 2020 #27936 Skrevet 14. september 2020 (endret) 1 time siden, Kollontaj skrev: Rammen? Hva mener du er rammen? Bordet? Bilen som ble gitt i gave? Rommet som er pyntet? Forklaringen av alt som foregår før bursdagen, under bursdagen og etter? Kjolen? All pynten? Kaka? Ballongene? Barnet selv? En ramme ville vært å si at det er bursdag på søndag i tre timer og temaet er Bambi. Det er rammen. Et lite utdrag av cbe.no sin instastory 10. september 2020, på tampen av dagen: "Vel hjemme filmes en langhåret, barbrystet ektemann som gjør det langhårede, barbrystede menn pleier å gjøre: Skrur bil. I stua." Og så til poenget som satte seg fast: Nå vet vi hva minsten skal få i bursdagsgave, før minsten selv vet det. På grunn av daglig leders instastory. Tusen takk, narrativet Caroline lager barnebursdag - jeg føler meg begunstiget. Sammen med alle de andre hundretusentalls ukjente. Var dette innenfor rammen? @sowhat Endret 14. september 2020 av Revenge o'Cavatina 35
Hunter7 Skrevet 14. september 2020 #27937 Skrevet 14. september 2020 53 minutter siden, SoWhat? said: Da får du gå til anmeldelsene da. Om at de driver med barnearbeid? Nå var det vel du som bastant konkluderte med at det var barnearbeid.Men du klarer altså det perfide kunststykket å vri det dithen at når CBE bruker mindreårige på bloggen, så er det plutselig ikke barnearbeid. Og så ber du meg om å anmelde forholdet?!? Logikken din - i den grad den overhodet eksisterer - er så pervertert og forkvaklet at det ikke lenger har noe med logikk å gjøre. 19
SoWhat? Skrevet 14. september 2020 #27938 Skrevet 14. september 2020 Akkurat nå, Pjolterbeist skrev: Nå var det vel du som bastant konkluderte med at det var barnearbeid.Men du klarer altså det perfide kunststykket å vri det dithen at når CBE bruker mindreårige på bloggen, så er det plutselig ikke barnearbeid. Og så ber du meg om å anmelde forholdet?!? Logikken din - i den grad den overhodet eksisterer - er så pervertert og forkvaklet at det ikke lenger har noe med logikk å gjøre. Øh! Kunne ikke drømt om å kalle det barnearbeid! I alle dager. Gir opp 😄 1
Halle-Palle Skrevet 14. september 2020 #27939 Skrevet 14. september 2020 1 time siden, SoWhat? skrev: Jeg har fått navnet på programmet nå. Ja, jeg syns det var drøyt å offentliggjøre mange av de videoene for at man skulle le av barna. Jeg må gjenta meg selv igjen! Jeg tar ikke stilling til hva foreldrene her gjør. Jeg har tillit til at etter så mange år i bransjen med både å gjøre feil og rett, at det de gjør er gjennomtenkt. Det er deres valg, og det respekterer jeg Men hva slags argument er det da? At et amerikansk program var verre? Hva hjelper det de små som vokser opp med daglige fotoshoot’s og at hundretusenvis av mennesker ser når de danser på gulvet, sover på mammas fang, leker på rommet mens mamma filmer gjennom dørsprekken osv? Skal man ikke kritisere fordi det finnes barn som blir mer og verre eksponert? Det mest provoserende, sørgelige og skremmende her er at foreldrene vet akkurat hva de utsetter barna for. De går med vidåpne øyne mot direkte råd fra Barneombudet, FN og UNICEF, blant annet. De selger faktisk barndommen og barnas digitale identitet. Det finnes det ingen unnskylding for. 38
SoWhat? Skrevet 14. september 2020 #27940 Skrevet 14. september 2020 1 minutt siden, Halle-Palle skrev: Men hva slags argument er det da? At et amerikansk program var verre? Hva hjelper det de små som vokser opp med daglige fotoshoot’s og at hundretusenvis av mennesker ser når de danser på gulvet, sover på mammas fang, leker på rommet mens mamma filmer gjennom dørsprekken osv? Skal man ikke kritisere fordi det finnes barn som blir mer og verre eksponert? Det mest provoserende, sørgelige og skremmende her er at foreldrene vet akkurat hva de utsetter barna for. De går med vidåpne øyne mot direkte råd fra Barneombudet, FN og UNICEF, blant annet. De selger faktisk barndommen og barnas digitale identitet. Det finnes det ingen unnskylding for. Jeg er ikke enig i at de selger barndommen. De gir små glimt av hva som skjer. Men igjen, dette avgjør foreldrene. Jeg respekterer det. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå