Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Shopgirl2014 skrev:

Uten at jeg vet helt sikkert, får jeg inntrykk av at@Orlyviser til en generell tendens i tråden, og ikke til sitt eget enkeltinnlegg? 

Her er noen av mine erfaringer som metakritiker i denne tråden, siden 2014:

• gjentatte beskyldninger om at jeg er CBE eller LKE (for n'te gang: ALLE er anonyme i denne tråden og kan ha et vikarierende motiv for å delta her)
  • gjentatte påstander om at jeg ikke _forstår_ problemstillingen, når jeg er uenig
  • gjentatte påstander om at jeg tror at CBE er venninnen min (tro'kke det)
  • for noen uker siden ble jeg (oppfordningen var tagget med mitt brukernavn) bedt om å google Dunning-Kruger-effekten, en tankefeil hvor personer som mangler kunnskaper og har dårlige ferdigheter på sosiale eller intellektuelle områder, feilaktig overvurderer disse egenskapene og evnene hos seg selv. Ryddig debattstil! 
  • gjentatte oppfordringer om å rapportere innlegg, i stedet for å bemerke at enkelte karakteristikker av CBE/LKE er langt over streken for hva som er akseptabelt i omtale av navngitte personer. Jeg har et annet forslag: Hva med å slutte og gi navngitte personer negative karakteristikker på et offentlig forum?

Hvilke karakteristikker er langt over streken? Hvilke karakteristika i denne tråden er det som det ikke er belegg for å skrive? 

• Liker 22
Skrevet
19 minutter siden, Louiah skrev:

Nå har det virkelig gått for langt. Å legge ut en story der barnet forteller om hva hun synes om mamma er for drøyt. Sånne øyeblikk skal lagres i hjertet, ikke legges ut på sosiale medier. Så utrolig trist.

Tenkte det samme. Og at mora virket mer opptatt av å male og filme enn å lytte 😪 Såfremt det ikke var regissert da.

• Liker 40
Skrevet
1 time siden, Louiah skrev:

Nå har det virkelig gått for langt. Å legge ut en story der barnet forteller om hva hun synes om mamma er for drøyt. Sånne øyeblikk skal lagres i hjertet, ikke legges ut på sosiale medier. Så utrolig trist.

Jeg blir kvalm. Dette toppa kaka. Melder meg ut av debatten. Hun har sunket så dypt at det ikke finnes ord... 

• Liker 30
Skrevet

Jepp. Og i tillegg blir barn brukt direkte i reklame. Forkastelig er et pent ord. Meget pent.

• Liker 37
Skrevet

Rett og slett sjukt. 

• Liker 26
Skrevet (endret)

Har ikke sett denne omtalte storyen men det er vel hennes store behov for skryt og bekreftelse, her fra små barn, som igjen kan spres på nettet og som igjen generer skryt og likes fra følgerne. Hun får slik en god selvfølelse av det og det gir sikkert penger i kassa, også. 

Endret av Surikatt
  • Liker 27
Skrevet (endret)

Det er bare helt motbydelig fælt å dele slik med absolutt alle. Hundretusenvis av folk man ikke kjenner. At voksne mennesker med overlegg gjør slik, er virkelig ille. 

Er det virkelig ikke noe som er privat for de folka som driver dette selskapet?

Endret av pøbelsara
Lagt til noe i fet skrift for å forklare nøyaktig hvem jeg mener.
  • Liker 47
Skrevet

Barnas beste.                                   #stopsharenting

• Liker 34
Skrevet
6 minutter siden, pøbelsara skrev:

Det er bare helt motbydelig fælt å dele slik med absolutt alle. Hundretusenvis av folk man ikke kjenner. At voksne mennesker med overlegg gjør slik, er virkelig ille. 

Er det virkelig ikke noe som er privat for de folka?

Hvem sikter du til når du bruker begrepet «de folka»?

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Hellasinmyheart skrev:

Kanskje de folka det henvises til er de som står bak bloggen, instagrammen, treasures as? Eller er det så vanskelig å skjønne? 🤣

• Liker 31
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Foreldrene til barnet som gir uttrykk for følelsene sine. Hvem trodd du?

Endret av pøbelsara
  • Liker 35
Skrevet
1 minutt siden, pøbelsara skrev:

Foreldrene til barnet som gir uttrykk for følelsene sine. Hvem trodd du?

Trodde det kun var rom for kritikk av bedriften, men så kommer  jo du med utsagnet «de folka». 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Skrottefar skrev:

Kanskje de folka det henvises til er de som står bak bloggen, instagrammen, treasures as? Eller er det så vanskelig å skjønne? 🤣

Kanskje best å omtale «de folka» som bedriften da eller? Trodde det var kun «saklig kritikk av bedriften» man kunne diskutere her😊

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...