123Frustrert Skrevet 6. september 2020 #27502 Skrevet 6. september 2020 2 timer siden, Shopgirl2014 skrev: Uten at jeg vet helt sikkert, får jeg inntrykk av at@Orlyviser til en generell tendens i tråden, og ikke til sitt eget enkeltinnlegg? Her er noen av mine erfaringer som metakritiker i denne tråden, siden 2014: gjentatte beskyldninger om at jeg er CBE eller LKE (for n'te gang: ALLE er anonyme i denne tråden og kan ha et vikarierende motiv for å delta her) gjentatte påstander om at jeg ikke _forstår_ problemstillingen, når jeg er uenig gjentatte påstander om at jeg tror at CBE er venninnen min (tro'kke det) for noen uker siden ble jeg (oppfordningen var tagget med mitt brukernavn) bedt om å google Dunning-Kruger-effekten, en tankefeil hvor personer som mangler kunnskaper og har dårlige ferdigheter på sosiale eller intellektuelle områder, feilaktig overvurderer disse egenskapene og evnene hos seg selv. Ryddig debattstil! gjentatte oppfordringer om å rapportere innlegg, i stedet for å bemerke at enkelte karakteristikker av CBE/LKE er langt over streken for hva som er akseptabelt i omtale av navngitte personer. Jeg har et annet forslag: Hva med å slutte og gi navngitte personer negative karakteristikker på et offentlig forum? Hvilke karakteristikker er langt over streken? Hvilke karakteristika i denne tråden er det som det ikke er belegg for å skrive? 22
Populært innlegg Louiah Skrevet 6. september 2020 Populært innlegg #27503 Skrevet 6. september 2020 Nå har det virkelig gått for langt. Å legge ut en story der barnet forteller om hva hun synes om mamma er for drøyt. Sånne øyeblikk skal lagres i hjertet, ikke legges ut på sosiale medier. Så utrolig trist. 66
Bestemorskogmus Skrevet 6. september 2020 #27504 Skrevet 6. september 2020 19 minutter siden, Louiah skrev: Nå har det virkelig gått for langt. Å legge ut en story der barnet forteller om hva hun synes om mamma er for drøyt. Sånne øyeblikk skal lagres i hjertet, ikke legges ut på sosiale medier. Så utrolig trist. Tenkte det samme. Og at mora virket mer opptatt av å male og filme enn å lytte 😪 Såfremt det ikke var regissert da. 40
Populært innlegg Halle-Palle Skrevet 6. september 2020 Populært innlegg #27505 Skrevet 6. september 2020 42 minutter siden, Bestemorskogmus skrev: Tenkte det samme. Og at mora virket mer opptatt av å male og filme enn å lytte 😪 Såfremt det ikke var regissert da. Selvsagt er det regissert! Hva er sjansen for at mamma maler med ene hånden og filmer med andre mens avkommet kommer med en sånn kjærlighetserklæring? Det er så ille!!! 51
blåbærpai Skrevet 6. september 2020 #27506 Skrevet 6. september 2020 1 time siden, Louiah skrev: Nå har det virkelig gått for langt. Å legge ut en story der barnet forteller om hva hun synes om mamma er for drøyt. Sånne øyeblikk skal lagres i hjertet, ikke legges ut på sosiale medier. Så utrolig trist. Jeg blir kvalm. Dette toppa kaka. Melder meg ut av debatten. Hun har sunket så dypt at det ikke finnes ord... 30
Villroses hage Skrevet 6. september 2020 #27507 Skrevet 6. september 2020 Jepp. Og i tillegg blir barn brukt direkte i reklame. Forkastelig er et pent ord. Meget pent. 37
Populært innlegg Hunter7 Skrevet 6. september 2020 Populært innlegg #27508 Skrevet 6. september 2020 45 minutter siden, Halle-Palle said: Selvsagt er det regissert! Hva er sjansen for at mamma maler med ene hånden og filmer med andre mens avkommet kommer med en sånn kjærlighetserklæring? Det er så ille!!! Ille? Jeg synes det nærmer seg det perverse. Se bort i fra at dette er CBE, og forestill deg i stedet hvordan dette ble gikk fra ide til omsetning. Og hva som var motivasjonen/bevegelsesgrunnen til dette iscenesettelsen. En mor instruererer sitt barn til å komme med visse typer utsagn. Mor filmer dette ganske private og intime øyeblikket med sitt barn. Mor legger så ut dette øyeblikket til allmenn skue og forlystelse. Hvilke tanker gikk gjennom hodet på mor da hun gjorde dette? Hva var det som utløste ideen? Hvorfor følte mor det var viktig at folk fikk vite dette? Hvordan forsvarer mor sitt barns privatliv i dette? Alt ved den videoen er så feil, forkvaklet og foraktfullt. Det er egoisme og idioti i fri utfoldelse, gullforgyldt og "delikat" egosime og idioti. Ikke noe annet. 60
Surikatt Skrevet 6. september 2020 #27511 Skrevet 6. september 2020 (endret) Har ikke sett denne omtalte storyen men det er vel hennes store behov for skryt og bekreftelse, her fra små barn, som igjen kan spres på nettet og som igjen generer skryt og likes fra følgerne. Hun får slik en god selvfølelse av det og det gir sikkert penger i kassa, også. Endret 6. september 2020 av Surikatt 27
pøbelsara Skrevet 6. september 2020 #27512 Skrevet 6. september 2020 (endret) Det er bare helt motbydelig fælt å dele slik med absolutt alle. Hundretusenvis av folk man ikke kjenner. At voksne mennesker med overlegg gjør slik, er virkelig ille. Er det virkelig ikke noe som er privat for de folka som driver dette selskapet? Endret 6. september 2020 av pøbelsara Lagt til noe i fet skrift for å forklare nøyaktig hvem jeg mener. 47
Rev. Revenge Skrevet 6. september 2020 #27513 Skrevet 6. september 2020 Barnas beste. #stopsharenting 34
Hellasinmyheart Skrevet 6. september 2020 #27514 Skrevet 6. september 2020 6 minutter siden, pøbelsara skrev: Det er bare helt motbydelig fælt å dele slik med absolutt alle. Hundretusenvis av folk man ikke kjenner. At voksne mennesker med overlegg gjør slik, er virkelig ille. Er det virkelig ikke noe som er privat for de folka? Hvem sikter du til når du bruker begrepet «de folka»? 3
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 6. september 2020 Populært innlegg #27515 Skrevet 6. september 2020 (endret) 23 timer siden, Shopgirl2014 skrev: Uten at jeg vet helt sikkert, får jeg inntrykk av at@Orlyviser til en generell tendens i tråden, og ikke til sitt eget enkeltinnlegg? Her er noen av mine erfaringer som metakritiker i denne tråden, siden 2014: gjentatte beskyldninger om at jeg er CBE eller LKE (for n'te gang: ALLE er anonyme i denne tråden og kan ha et vikarierende motiv for å delta her) gjentatte påstander om at jeg ikke _forstår_ problemstillingen, når jeg er uenig gjentatte påstander om at jeg tror at CBE er venninnen min (tro'kke det) for noen uker siden ble jeg (oppfordningen var tagget med mitt brukernavn) bedt om å google Dunning-Kruger-effekten, en tankefeil hvor personer som mangler kunnskaper og har dårlige ferdigheter på sosiale eller intellektuelle områder, feilaktig overvurderer disse egenskapene og evnene hos seg selv. Ryddig debattstil! gjentatte oppfordringer om å rapportere innlegg, i stedet for å bemerke at enkelte karakteristikker av CBE/LKE er langt over streken for hva som er akseptabelt i omtale av navngitte personer. Jeg har et annet forslag: Hva med å slutte og gi navngitte personer negative karakteristikker på et offentlig forum? life is too short. Endret 7. september 2020 av pøbelsara 50
Skrottefar Skrevet 6. september 2020 #27516 Skrevet 6. september 2020 Akkurat nå, Hellasinmyheart skrev: Hvem sikter du til når du bruker begrepet «de folka»? Kanskje de folka det henvises til er de som står bak bloggen, instagrammen, treasures as? Eller er det så vanskelig å skjønne? 🤣 31
pøbelsara Skrevet 6. september 2020 #27517 Skrevet 6. september 2020 (endret) 2 minutter siden, Hellasinmyheart skrev: Hvem sikter du til når du bruker begrepet «de folka»? Foreldrene til barnet som gir uttrykk for følelsene sine. Hvem trodd du? Endret 6. september 2020 av pøbelsara 35
Hellasinmyheart Skrevet 6. september 2020 #27518 Skrevet 6. september 2020 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Foreldrene til barnet som gir uttrykk for følelsene sine. Hvem trodd du? Trodde det kun var rom for kritikk av bedriften, men så kommer jo du med utsagnet «de folka». 1
Hellasinmyheart Skrevet 6. september 2020 #27519 Skrevet 6. september 2020 5 minutter siden, Skrottefar skrev: Kanskje de folka det henvises til er de som står bak bloggen, instagrammen, treasures as? Eller er det så vanskelig å skjønne? 🤣 Kanskje best å omtale «de folka» som bedriften da eller? Trodde det var kun «saklig kritikk av bedriften» man kunne diskutere her😊 4
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 6. september 2020 Populært innlegg #27520 Skrevet 6. september 2020 2 minutter siden, Hellasinmyheart skrev: 6 minutter siden, pøbelsara skrev: Foreldrene til barnet som gir uttrykk for følelsene sine. Hvem trodd du? Trodde det kun var rom for kritikk av bedriften, men så kommer jo du med utsagnet «de folka». Jepp. Jeg kritiserer de folka som driver denne bedriften for at de legger inn en hel privat kjærlighetserklæring sitt lite barn uten samtykkekompetanse, ut på sine kommersielle, helt vidåpne kanaler på internett. Forklar meg gjerne hvorfor det er greit. Jeg er helt sjokkert. 53
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå