Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
22 minutter siden, blåbærpai skrev:

Bare det hun viser frem i partyprep innlegget burde holde. Hvor mye trenger man egentlig til en temabursdag? 

Siden du spør, så vil jeg tippe én svær fargekoordinert ballongbue, fargekoordinerte heliumballonger, en temadekorert tralle, én pastellfarget donuttavle og temadekorert tipi bl.a.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 49
Videoannonse
Annonse
Gjest Twistdott
Skrevet
1 time siden, Orly skrev:

Tre og fire år, selvsagt. Tror du virkelig det er noe unikt over det?

mer skremmende at 18 stk er enig med deg i at det ikke er vanlig at barn på 3-4 år kan ønske seg et visst tema i bursdagen. Snakk om å ha lite tiltro til barn. 

Jeg er så uening med deg som det går an, nesten. Om barn på 3-4 år kommer med ønske om å ha Bambi-tema så hadde det vel vært nok for barnet med fat og pappkrus med Bambi på. 
Jeg synes faktisk at disse temadagene med kjøpte kaker og stæsj et bare tull, og helt unødvendig for å glede et lite barn. 
Disse temadagene er selvsagt mer instavennlige. 

Skrevet
9 minutter siden, Twistdott skrev:

Jeg er så uening med deg som det går an, nesten. Om barn på 3-4 år kommer med ønske om å ha Bambi-tema så hadde det vel vært nok for barnet med fat og pappkrus med Bambi på. 
Jeg synes faktisk at disse temadagene med kjøpte kaker og stæsj et bare tull, og helt unødvendig for å glede et lite barn. 
Disse temadagene er selvsagt mer instavennlige. 

Ingen av de jeg kjenner legger det ut på insta, så det handler virkelig ikke om det i alle  tilfeller. Helt greit for meg at vi er uenige.

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, Orly said:

Tre og fire år, selvsagt. Tror du virkelig det er noe unikt over det?

mer skremmende at 18 stk er enig med deg i at det ikke er vanlig at barn på 3-4 år kan ønske seg et visst tema i bursdagen. Snakk om å ha lite tiltro til barn. 

Det er ikke snakk om å lite tiltro til barn, men langt mer det forunderlige at en ett- eller to-åring angivelig ikke bare er i stand til å komme med et muntlig ønske, men også et ønske om noe så abstrakt som en fødselsdag som ligger et lengre stykke ut i fremtiden. 

Et tre-fire år gammelt barn kan gjerne uttrykke et ønske om "tema", men da er det "begrenset" til det @Twistdott beskriver - tallerken og kopper i ønsket tema. 

Det CBE derimot gjør, er å kommersialisere fødselsdagene til mindreårige, nå sist eksemplifisert med en egen post på AS Treasures' bloggplattform. Jeg stiller ikke et barns eventuelle ønske i tvil, men CBEs omsetning av dette ønsket til blogginnhold finner jeg forkastelig. 

• Liker 46
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Pjolterbeist skrev:

Det er ikke snakk om å lite tiltro til barn, men langt mer det forunderlige at en ett- eller to-åring angivelig ikke bare er i stand til å komme med et muntlig ønske, men også et ønske om noe så abstrakt som en fødselsdag som ligger et lengre stykke ut i fremtiden. 

Et tre-fire år gammelt barn kan gjerne uttrykke et ønske om "tema", men da er det "begrenset" til det @Twistdott beskriver - tallerken og kopper i ønsket tema. 

Det CBE derimot gjør, er å kommersialisere fødselsdagene til mindreårige, nå sist eksemplifisert med en egen post på AS Treasures' bloggplattform. Jeg stiller ikke et barns eventuelle ønske i tvil, men CBEs omsetning av dette ønsket til blogginnhold finner jeg forkastelig. 

Det blir veldig merkelig å komme med 1-2 åringer nå , kun for å få noe å ta meg på. Det sto ingenting om 1-2 åringer i det innlegget jeg siterte. Å jentene er mye eldre enn 1-2 år..

man er heldigvis forskjellig , noen liker å lage temabursdag , andre ikke, begge deler går fint 

Endret av Orly
  • Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, Orly skrev:

Det blir veldig merkelig å komme med 1-2 åringer nå , kun for å få noe å ta meg på. Det sto ingenting om 1-2 åringer i det innlegget jeg siterte. Å jentene er mye eldre enn 1-2 år..

man er heldigvis forskjellig , noen liker å lage temabursdag , andre ikke, begge deler går fint 

Men disse bloggerbarna har hatt ulike temaer fra de var 1 og 2 år, at de deretter alltid kommer med nye temaer som ikke har vært i bruk før, det er rett og slett fascinerende - om det var reelt. 

• Liker 42
Skrevet

https://www.carolinebergeriksen.no/2015/12/14/details-a-princess-is-turning-2/

bare sånn for at du kan se at tema ikke er forbeholdt «eldre» barn..

• Liker 23
Skrevet
1 minutt siden, 123Frustrert skrev:

Hjelpes , her må man bare gå tilbake til barneskolenivå. Ferdig med hele debatten, om dere lurer på hvorfor tråden innimellom har ekstremt dårlig  rykte,så er det bare å se på siste sidene.  Det er mye å kritisere , men å kritisere temabursdag og mene at det ikke er barna som har ønsket seg, er bare latterlig og spekulasjonerer. 

• Liker 10
Skrevet
19 minutter siden, Orly said:

Hjelpes , her må man bare gå tilbake til barneskolenivå. Ferdig med hele debatten, om dere lurer på hvorfor tråden innimellom har ekstremt dårlig  rykte,så er det bare å se på siste sidene.  Det er mye å kritisere , men å kritisere temabursdag og mene at det ikke er barna som har ønsket seg, er bare latterlig og spekulasjonerer. 

Jeg tviler på om folk kritiserer barnebursdag per se, men langt mer hvordan denne årlige hendelsen utsettes for kommersialisering på CBEs blogg. Og akkurat det bør det være takhøyde nok for å kritisere. 

• Liker 49
Skrevet

Nå når det er utbrudd på flere skoler i området, så er det vel ikke spesielt lurt å arrangere bursdag. ?

En ting som er sikkert er at bursdager der i gården er forbrukerbonansa, papir, plast og avfall handles inn i stort monn. Hinsides. 

• Liker 44
Gjest CecilieX
Skrevet

33 minutter siden, 123Frustrert skrev:

29 minutter siden, Orly skrev:

Den tapte du så det sang. Det som er barneskolenivå er å ikke innrømme at du tok feil. 

Skrevet

1-2-3-åringer har ikke begrep om temabursdager! De har knapt nok noe forhold til konseptet bursdag. Ferdig snakka!

• Liker 38
Skrevet
15 minutter siden, MiniMjau skrev:

Nå når det er utbrudd på flere skoler i området, så er det vel ikke spesielt lurt å arrangere bursdag. ?

En ting som er sikkert er at bursdager der i gården er forbrukerbonansa, papir, plast og avfall handles inn i stort monn. Hinsides. 

Ja, det må til og med bestilles fra utlandet. 

• Liker 11
Skrevet
9 minutter siden, LilleSnupp skrev:

1-2-3-åringer har ikke begrep om temabursdager! De har knapt nok noe forhold til konseptet bursdag. Ferdig snakka!

Enig! 

Forbruket til CBE er flaut og i utakt med samfunnet. 

Jeg var også innom IG profilen. Barn blandet med glamour bilder. Ikke mye delikat over det. 

• Liker 42
Skrevet

Hva mener du med barneskolenivå? 

temabursdag er ikke noe å kritisere i seg selv, men å lage en kjøpe bonanza av en barnebursdag er veldig mye å kritisere. Barnebursdag skal ikke være noe konkurranse, men jeg håper og tror foreldrene til barna som kommer bare rister på hodet og humrer i skjegget av galskapen. Det er egentlig cbe som dummer seg ut og den dagen ( om de noen gang kommer ned fra den høye hesten..) kommer de til å føle seg så ekstremt dumme som tenkte at dette var det fornuftig å bruke tid og penger på.. men jeg holder ikke pusten.. I en verden der opererte pupper og trutmunn er en verdi i seg selv er det vel for mye for langt..  

• Liker 32
Skrevet

Hun kler seg sikkert ut som Bambi selv. Med horn, falske vipper og trutmunn 🙂

• Liker 13
Skrevet (endret)
12 timer siden, Surikatt skrev:

Hun kler seg sikkert ut som Bambi selv. Med horn, falske vipper og trutmunn 🙂

Slettet. 

Endret av Monimoni
  • Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Orly skrev:

Det som åpenlyst er «barneskolenivå» er den manglende forståelsen for at narrativet knyttet til temabursdager er det som kritiseres. 

• Liker 34
Skrevet
5 timer siden, Orly skrev:

Du har helt rett. Men det passer nok ikke inn i tråden.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...