Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Gjest CecilieX
Skrevet

Det er mye sant i observasjonen av vingling mellom uttrykk. 

De ganger noen har snakket positivt om grunnen til at de leser bloggen, så var det fordi man kunne drømme seg litt bort. Det faller jo bort når det vises frem et hverdagsliv som fremstår kjedeligere enn det en selv lever. 

Min hypotese er at de satser mer på et sambruk mellom blogg og Netfit, der temaene mat og trening blir sentrale. Så håper jeg bare at de har et fokus på sunnhet. Det avgjørende her er at CBE sitt behov for ros og beundring ikke blir styrende slik det har vært hittil. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Atheena skrev:

Veldig enig med deg. Da hun er svært lite der det skjer og i bybildet så er det gjennom some hun finner inspirasjon. Det er veldig tydelig at det nå har blitt et merkelig sammensurium mellom "Bree van de kamp" og femme fatale. Trolig får hun det mer til i form av bilder for trodde litt på det en staket stund, men så faller det helt igjennom på Bloggerne. Det er så tydelig at hun ikke er noen femme fatale. Hun er flott som hun er, det er sjeldent en god ide å prøve å være noe annet. Men hun påvirkes nok og kjenner på det skyhøye presset selv med å være aktuelle. Det kan virkelig ikke være lett. 

Jeg tror trøsteprisen, lavere inntekt og lesere samt at hun ikke ble nominert til noen ting i Vixen i år har gitt henne et stort virkelighetsslag i ansiktet. Hun var populær da blogg fortsatt var et ganske nytt og fungerte som en åpen dagbok. Hun hadde større eventer som deltakelsen i Skal Vi Danse, 4-Stjerners middag (er det bare jeg som fortsatt har mareritt av den "laksepurréen" hun lagde?), Typen Til og delte hele bryllupsprosessen og to graviditeter. Hun var rett og slett mye mer å se i media og delte mer av seg selv både på blogg og på skjermen. Jeg blir nesten litt nostalgisk bare av å tenke på den tiden. Nå har hun "runda" livet med hus, mann og barn og det går på rundgang av Fotoknudsen, blomsterbukett, kaffekopp og pulsklokke. Med unntak av Bianco, MyMuse og Netfit så har hun hatt en stor tørke i større sammarbeidspartnere og til og med Bloggerne blir en eneste stor repitisjon av den tomme bloggen hennes. Hun kan rett og slett ikke ta igjen de yngre influencerne som er svært aktive i TV-programmer annet enn Bloggerne, driver med egne podcaster, deltar i samfunnsdebatt og kommer med egne prosjekter som klesmerker, modellkarrierer, bøker, YouTube og masse masse annet. Hun er ikke relevant lengre for andre enn de leserne som har fulgt henne hele veien og som har blitt mødre selv. Den yngre geneasjonen vet knapt hvem hun er lengre (jeg er 25, så jeg føler jeg akkurat var i det siste kullet av folk som kunne visst ordentlig hvem hun var før hun forsvant. Flere av mine yngre kollegaer vet ikke hvem hun er og partneren min kjenner bare til mannen fordi han pleide å se på fotball før, samt fikk med seg bildejuksskandalen). Hun nekter for at hun har merket noe nedgang i aktivitetsnivået på bloggen hennes, men Vixen og endringene i kanalene hennes taler for seg selv. Hun får bare håpe Netfit blir en suksess ellers ser vi kanskje aldri CBE på Vixen lengre.

• Liker 48
Skrevet
3 timer siden, lillehammeren skrev:

Vi har også fått tid og sted for ett av barnas bursdagsfeiring... Hadde ikke latt barnet mitt gå i den bursdagen, for å si det sånn. 

Det hadde jeg gjort. Det er ikke bursdagsbarnets feil at privatlivet  brukes til underholdning. 

• Liker 47
Skrevet

Nå når det er utbrudd på flere skoler i området, så er det vel ikke spesielt litt å arrangere bursdag. 

• Liker 7
Skrevet (endret)
48 minutter siden, MiniMjau skrev:

Nå når det er utbrudd på flere skoler i området, så er det vel ikke spesielt litt å arrangere bursdag. 

Det synes jeg ikke. Barna er jo i kohorter i skole og bhg, og hvis en kun inviterer innenfor kohorten er de ikke mer utsatt enn om de hadde vært i skole og bhg. Dette fordrer at barna er alene uten foreldre i bursdagen, og at bursdagen helst holdes ute.

Endret av Louiah
  • Liker 19
Skrevet
2 timer siden, Sursøtsaus skrev:

Jeg tror trøsteprisen, lavere inntekt og lesere samt at hun ikke ble nominert til noen ting i Vixen i år har gitt henne et stort virkelighetsslag i ansiktet. Hun var populær da blogg fortsatt var et ganske nytt og fungerte som en åpen dagbok. Hun hadde større eventer som deltakelsen i Skal Vi Danse, 4-Stjerners middag (er det bare jeg som fortsatt har mareritt av den "laksepurréen" hun lagde?), Typen Til og delte hele bryllupsprosessen og to graviditeter. Hun var rett og slett mye mer å se i media og delte mer av seg selv både på blogg og på skjermen. Jeg blir nesten litt nostalgisk bare av å tenke på den tiden. Nå har hun "runda" livet med hus, mann og barn og det går på rundgang av Fotoknudsen, blomsterbukett, kaffekopp og pulsklokke. Med unntak av Bianco, MyMuse og Netfit så har hun hatt en stor tørke i større sammarbeidspartnere og til og med Bloggerne blir en eneste stor repitisjon av den tomme bloggen hennes. Hun kan rett og slett ikke ta igjen de yngre influencerne som er svært aktive i TV-programmer annet enn Bloggerne, driver med egne podcaster, deltar i samfunnsdebatt og kommer med egne prosjekter som klesmerker, modellkarrierer, bøker, YouTube og masse masse annet. Hun er ikke relevant lengre for andre enn de leserne som har fulgt henne hele veien og som har blitt mødre selv. Den yngre geneasjonen vet knapt hvem hun er lengre (jeg er 25, så jeg føler jeg akkurat var i det siste kullet av folk som kunne visst ordentlig hvem hun var før hun forsvant. Flere av mine yngre kollegaer vet ikke hvem hun er og partneren min kjenner bare til mannen fordi han pleide å se på fotball før, samt fikk med seg bildejuksskandalen). Hun nekter for at hun har merket noe nedgang i aktivitetsnivået på bloggen hennes, men Vixen og endringene i kanalene hennes taler for seg selv. Hun får bare håpe Netfit blir en suksess ellers ser vi kanskje aldri CBE på Vixen lengre.

Jeg tror hun høster mange følgere av at hun var en av de største i mange år. Hun har nok mange faste som fremdeles følger henne og som er i samme livssyklus. Det er ingenting som er nyskapende lenger, det at de har fått barn, pusset opp hus osv har vært med på å gi innhold, men nå som alle slike store prosjekter og omveltninger i livet er over er det litt vanskelig å se at hun skal klare å holde seg relevant.

Det er flere nisjer hun kan prøve seg innen, vi får se om trening og Netfit blir greia, hun har sterk konkurranse fra andre når det kommer til erfaring innen trening. Hun er heller ikke skolert. Selv om hun har denne profilerte PT fyren så har jeg ikke troen. 

Interiør har jeg ingen tro på, der har hun ikke vist hverken lidenskap eller nyskaping. 

Familielivet er picture perfect og der er det lite å hente. Blir for kjedelig. Noen kan selvfølgelig bli inspirert i å etterligne disse overdådige bursdagsfeiringene. 

Matblogg har jeg heller ingen spesiell tro på, er så mange andre matbloggere som er langt mer dedikerte. 

Mote er også et felt hun kunne nisjet seg mer inn på, men det er langt fra det hun driver med nå til å bli invitert på moteuker. Det blir lang vei å gå og har hun ikke blitt plukket opp enda vil jeg tro at det er svært lite sannsynlig at hun blir det. 

I samfunnsdebatten er hun også svær lite synlig. Sjeldent hun mener noe om noe som helst egentlig. 

Nei, det er vell denne sammenblandingen som har fungert til nå. Så får vi se hvor lenge det kan fungere. 

Skrevet

Dette er ikke ment som et kritisk innlegg, men kun en undrende et. 

Når skal kunder få et inntrykk av hva Netfit går ut på? Til nå har jeg et inntrykk av et produkt jeg har sett flere ganger før, gratis på YouTube. Markedsfører de andre steder? 

Jeg ser at Fitfocus skal komme med et lignende produkt, bare med mer informasjon under utførelsen av øvelsen. Hva er det som skiller CBE sitt produkt fra andre sitt? 

• Liker 30
Skrevet

De er jo ikke aktive med bloggen om dagen. Et innlegg om dagen i ukedagene, og fri i helgene. Man kunne kanskje tro at de nedprioriterer bloggen nå da netfit snart skal lansere. Men det skjer jo ikke noe med netfit heller. På Instagram legger de vel ut en ny video hver tirsdag. Skal de få kunder, må de nok jobbe mye mer enn en video i uka. Ser Instacatrine har sagt opp jobben, for å satse på trening. Hun er jo superaktiv på Instagram. Eller tror CBE at bare fordi hun heter Caroline Berg Eriksen, så kommer folk løpende for å kjøpe app'n dems. Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke engasjerer seg mer. Jeg føler jo at dersom netfit ikke blir en suksess, så ser vel ikke fremtiden så lys ut. At de er hardtarbeidende er vel hvertfall en beskrivelse som ikke passer til ekteparet Eriksen. 

• Liker 26
Skrevet

Når skal Netfit lanseres? Har de ikke holdt på å tease om dette nå veldig lenge? 

De går vel ut i fra at leserne kommer til å kjøpe app (eller hva dette er, jeg har ikke helt satt meg inn i det) Men det er ganske mye kompetent konkurranse der ute som de garantert vil møte på. Det er svært mye gratis å finne både på youtube og instagram, og det er veldig mange dyktige online-PT`r osv som skreddersyr opplegg. 

Hvorfor tar det så lang tid å få dette opp og igang? 

• Liker 18
Skrevet
10 minutter siden, Isild skrev:

Når skal Netfit lanseres? Har de ikke holdt på å tease om dette nå veldig lenge? 

De går vel ut i fra at leserne kommer til å kjøpe app (eller hva dette er, jeg har ikke helt satt meg inn i det) Men det er ganske mye kompetent konkurranse der ute som de garantert vil møte på. Det er svært mye gratis å finne både på youtube og instagram, og det er veldig mange dyktige online-PT`r osv som skreddersyr opplegg. 

Hvorfor tar det så lang tid å få dette opp og igang? 

lurer på det samme. nå har de jo snakket om at en test er like rundt hjørnet. men ingenting indikerer at den er rett rundt hjørnet. De fremstår som hjemmeværende, som er SVÆRT glad i å løpe og som trener til langløp. 

• Liker 13
Skrevet

Hvis hun ble ansett som aktuell hadde hun selvfølgelig hatt bedre samarbeidsavtaler og mest sannsynlig flere spennende prosjekter på gang. Som flere over her påpeker så har hun havnet langt bak sine influencer-kollegaer. 

Men det er sikkert utrolig behagelig. Å bare dille rundt seg selv hele dagene. Cashe inn for å reklamere for helt average produkter og jogge seg en tur mens kidsa er i barnehagen. Hun er sin egen hobby, ser det ut til. .

Tror rett og slett ikke hun er ambisiøs nok. 

Men jeg tipper det fornektes de fakta vi alle andre ser. Selvinnsikt har vel aldri vokst på trær der i gården.. 

• Liker 29
Skrevet
46 minutter siden, blåbærpai skrev:

Hvis hun ble ansett som aktuell hadde hun selvfølgelig hatt bedre samarbeidsavtaler og mest sannsynlig flere spennende prosjekter på gang. Som flere over her påpeker så har hun havnet langt bak sine influencer-kollegaer. 

Men det er sikkert utrolig behagelig. Å bare dille rundt seg selv hele dagene. Cashe inn for å reklamere for helt average produkter og jogge seg en tur mens kidsa er i barnehagen. Hun er sin egen hobby, ser det ut til. .

Tror rett og slett ikke hun er ambisiøs nok. 

Men jeg tipper det fornektes de fakta vi alle andre ser. Selvinnsikt har vel aldri vokst på trær der i gården.. 

Det skikkelige nådestøtet på at det ikke går så bra kommer vi vel til å se når LKE skaffer seg jobb utenfor hjemmet. Jeg tror ikke det er lenge til om Netfit ikke blir noen suksess 

• Liker 13
Skrevet
2 timer siden, Isild skrev:

Jo, det er veldig lenge siden Netfit ble nevnt første gang, må da være 2-3 år siden?

Jeg følger ikke så nøye med på CBE lenger, men husker jeg tenkte det hørtes ut som et spennende prosjekt, en gang i tiden...

Gjest tranedatter
Skrevet (endret)

JEG BLIR PROVOSERT!

Hva er dette for noe tull?!

Først: Du kan ikke kalle det HIIT når det går i langsomt tempo. Der der er helt vanlig sirkeltrening, men ikke like hipt navn. HIIT skal gå i så fort tempo som man klarer, uten pause. High Intensive Training aka HIIT.

Øvelse nummer 1, der man vipper som en planke/fellekniv: Så idag en gubbe på 70, for første gangen gjøre øvelse nummer 1 i videoen under. han hadde kettlebell i handen og fikk det til bedre enn denne såkalte egenerklærte proffen på  filmen! (jeg vet det var første gang for han var der med en fysioterapaut og de pratet sammen)

Det er meningen at bakre ben skal helt opp i rak linje. Mulig dette er en helt annen øvelse, men ser jo helt havveis ut!

Øvelse nummer 2, knebøy. GÅ LENGERE NED, så blir det fart på rumpa også. Nå aktiveres bare lårene. Dessuten ska man stoppe opp i nøytralposisjon, ikke svaie videre som et tre i orkan. Man ser også at hun orker gå kortere og kortere ned (de har jo fått kritikk for å kappe øvelsene, ikke vise hele). 

Nr 3, bridge: med beina tettere inntil rumpa blir det mer fart på stumpen. Man kan også med fordel IKKE sleppe kroppen helt ned i bakken (hvile) med gå så langt ned at man bare så vidt får bakkekontakt. jadda, det blir mer slitsomt, men mer effektivt. 

Nr 4, dog pee (jeg kaller den for det...).: NØYTRAL NAKKE! og løft opp benet skikkelig og nedre rygg skal holdes stille.Bare hoften skal rotere opp til siden. Min pt sa: du skal kunne stille ditt champagneglass på nedre rygg!

nr. 5: samme som ovenfor.

https://www.instagram.com/p/CEl_ewdANDd/

mvh fru surpomp

edit, det er mer jeg er irritert over.

1. Filme i motlys, når i all verden ble det en god ide når det er en instruksjonsfilm og ikke artsyfartsy?

2. Hvorfor så langt i fra? Ser jo knapt hva dama gjør! Dette er instagram, ikke Big Screen på Colosseum.

3. Den stakkars nakken til dama.... må jo fått vondt i hodet stakkars!

4. Hva med en bitteliten forklarende tekst? Eller VIL de folk skal spørre, om feks hvor mange runder? (jeg vet, algoratimene til instagram premierer at kommentarfeltet blir brukt, men ærlig talt)

Endret av tranedatter
Skrevet (endret)
58 minutter siden, Finlay skrev:

Jo, det er veldig lenge siden Netfit ble nevnt første gang, må da være 2-3 år siden?

Jeg følger ikke så nøye med på CBE lenger, men husker jeg tenkte det hørtes ut som et spennende prosjekt, en gang i tiden...

De snakkka om lansering i slutten av 2019 ihvertfall men det ble ikke noe av. Så kom 2020 og Corona. Med så mange folk hjemme pga viruset var det det perfekte tidspunkt å lansere Netfit på. 
Men det skjedde ikke.

Jeg vet ikke hva som er greia, men det virker som om hele Netfit koker vekk i kålen..

Og om det skulle bli lansert vil de neppe klare konkurrere med godt etablerte, gratise og billige apper som er der ute. 
Netfit har tilsynelatende ingenting som feks SWEAT, 7Min Workout eller Fitbit ikke har. I tillegg har de ett navn som kan forveksles med Netflix når man gløtter raskt over det. 
Netfit kommer 5 år for seint. 
Det nytter ikke å sitte å prøve å finne opp hjulet to ganger. 

Endret av Gasellen
  • Liker 18
Skrevet
21 minutter siden, Gasellen skrev:

De snakkka om lansering i slutten av 2019 ihvertfall men det ble ikke noe av. Så kom 2020 og Corona. Med så mange folk hjemme pga viruset var det det perfekte tidspunkt å lansere Netfit på. 
Men det skjedde ikke.

Jeg vet ikke hva som er greia, men det virker som om hele Netfit koker vekk i kålen..

Og om det skulle bli lansert vil de neppe klare konkurrere med godt etablerte, gratise og billige apper som er der ute. 
Netfit har tilsynelatende ingenting som feks SWEAT, 7Min Workout eller Fitbit ikke har. I tillegg har de ett navn som kan forveksles med Netflix når man gløtter raskt over det. 
Netfit kommer 5 år for seint. 
Det nytter ikke å sitte å prøve å finne opp hjulet to ganger. 

"Endelig kan jeg fortelle dere hva jeg har jobbet med i halvannet år, for nå er det forhåpentligvis ikke lenge igjen til vi går live! Det startet med en idé hos Lars-Kristian og meg sommeren 2017 og i dag er vi nesten i mål! "

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/01/15/netfit/

De har altså (mer eller mindre) jobbet med Netfit fra sommeren 2017.

Skrevet
25 minutter siden, Finlay skrev:

"Endelig kan jeg fortelle dere hva jeg har jobbet med i halvannet år, for nå er det forhåpentligvis ikke lenge igjen til vi går live! Det startet med en idé hos Lars-Kristian og meg sommeren 2017 og i dag er vi nesten i mål! "

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/01/15/netfit/

De har altså (mer eller mindre) jobbet med Netfit fra sommeren 2017.

Jeg vet ikke hvor lang tid det tar å utvikle en sånn type app. Det er mulig det er helt vanlig at det tar fire år.

Men jeg har en følelse av at dette tok lengre tid enn hun først hadde tenkt..

• Liker 8
Gjest CecilieX
Skrevet
17 minutter siden, Gasellen skrev:

Jeg vet ikke hvor lang tid det tar å utvikle en sånn type app. Det er mulig det er helt vanlig at det tar fire år.

Men jeg har en følelse av at dette tok lengre tid enn hun først hadde tenkt..

Forklaringen på manglende fullføring ligger selvfølgelig også denne gangen på andres skuldre. De har møtt feil folk

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/04/02/netfit-news/comment-page-2/

Skrevet

Jeg begynner p miste mer og mer tråden i hva egentlig cbe vil med bloggen sin. Hva er det det skal inspireres til? Bilder i Bh og truse, dukkestue, barn og sko. Skjønner ikke hva hun vil oppnå. https://imgur.com/a/Q3Uh3x8

• Liker 26
Skrevet
14 minutter siden, 123Frustrert skrev:

Jeg begynner p miste mer og mer tråden i hva egentlig cbe vil med bloggen sin. Hva er det det skal inspireres til? Bilder i Bh og truse, dukkestue, barn og sko. Skjønner ikke hva hun vil oppnå. https://imgur.com/a/Q3Uh3x8

Du glemte lugg.

• Liker 22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...