Gjest CecilieX Skrevet 2. september 2020 #27321 Skrevet 2. september 2020 51 minutter siden, Klink skrev: Altså ja, dette er et problem i litt større perspektiv enn Bloggen cbe. Så du erkjenner at det er et problem, men at det likevel er uproblematisk at CBE blogger som hun gjør? Det henger ikke på greip. Det er mange faktorer som gjør at vi har denne samfunnsutviklingen, og for å få endring må man gjøre noe med den enkelte faktor. Dette har CBE ignorert i 11(??) år, hun og støttespillerne hennes, inkludert de som stadig devaluerer kritikken og kritikerne hennes, ser helt bort fra hva hun bidrar med. Hun må få lov til å gjøre som hun vil, hun er jo bare en person som blir mobbet ig hetses, må vite. Mitt bidrag er p bevisstgjøre folk på at der hun presenterer ikke er ekte. Der noen tror at vi studerer bilder med lupe for å ta henne, er faktum at vi sammenlikner bilder for å sannsynliggjøre feks redigering, slik at vi i det miste sår tanken i leseren om at det ikke er virkelig det som presenteres.
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 2. september 2020 Populært innlegg #27322 Skrevet 2. september 2020 Jeg synes det er dypt problematisk og ytterst kritikkverdig å fokusere på utseendet til en avgitt seksåring på en IG-konto med mer enn 300 000 følgere. Hva slags verdi er det å vektlegge for et bittelite menneske? #stop sharenting 63
pøbelsara Skrevet 2. september 2020 #27323 Skrevet 2. september 2020 1 time siden, Klink skrev: Altså ja, dette er et problem i litt større perspektiv enn Bloggen cbe. Jepp. Og hun er en av de aller største her til lands, og egner seg derfor godt som utgangspunkt for en slik debatt. 34
Gjest Twistdott Skrevet 2. september 2020 #27324 Skrevet 2. september 2020 I innlegget på bloggen hennes fra 1 september - Første høstdag, er det en brun veske som er i sentrum på mange bilder, og jeg antar at det kommer en reklame på denne vesken om ikke så brått. For det er vel ofte slik de jobber?.
Halle-Palle Skrevet 2. september 2020 #27325 Skrevet 2. september 2020 5 timer siden, Klink skrev: Hun har jo trent kropp uansett. De fleste bruker jo et filter eller fikser på bilder har jeg inntrykk av. Filmers, botox og silikon er jo blitt mer og mer vanlig også. Men enig i at resultatet er uoppnåelig. Nå vises hun jo blant annet i bloggerne og syns da hun ser ut som seg selv uansett. Og hun ser jo bra ut da også. Tror de fleste vet at man ikke ser slik ut. Er du faktisk seriøs? Det er argumentet ditt mot at man diskuterer kroppspress? 33
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 2. september 2020 Populært innlegg #27326 Skrevet 2. september 2020 36 minutter siden, Twistdott skrev: I innlegget på bloggen hennes fra 1 september - Første høstdag, er det en brun veske som er i sentrum på mange bilder, og jeg antar at det kommer en reklame på denne vesken om ikke så brått. For det er vel ofte slik de jobber?. Jo, det er slik de jobber. Jeg la merke til den vesken - den har fremtredende plass på stort sett alle bildene, og alt annet hun har på seg i innlegget, er gjort rede for. Jeg blir så provosert. Bevisst lureri. Hvis det viser seg å ikke være grooming for senere reklamelenker, skal jeg beklage uten omsvøp. Men jeg avventer. (Sophie Elise har gjort akkurat det samme nå i mange uker før hun lanserte strikkekolleksjon med Skappel i dag. Hun har vist frem genserne i ulike settinger på IG - alltid uten merking. Jeg skjønner ikke at folk synes det er greit å leve av regelrett juks. Er det reklame, skal det merkes. Har det salgsverdi, skal det merkes. 54
Konvall Skrevet 2. september 2020 #27327 Skrevet 2. september 2020 Og jeg blir så utrolig lei av at bloggen hennes kun består i matoppskrifter og trening... ikke noe nytt og spennende konsept. Egentlig gått ut på dato.... men selvsagt det er jo poster som ikke krever noe ekstra jobb. Mat må de spise og trening dobbelkjøres på blogg og egen konto.... en slik jobb vil jeg også ha... nærmest gjenbruk🤔🙄hva med å vise frem høstens nye klær og interiør? Butikkene flommer over av høstnytt!,,, 8
Lin10 Skrevet 2. september 2020 #27328 Skrevet 2. september 2020 36 minutter siden, pøbelsara skrev: Jo, det er slik de jobber. Jeg la merke til den vesken - den har fremtredende plass på stort sett alle bildene, og alt annet hun har på seg i innlegget, er gjort rede for. Jeg blir så provosert. Bevisst lureri. Hvis det viser seg å ikke være grooming for senere reklamelenker, skal jeg beklage uten omsvøp. Men jeg avventer. (Sophie Elise har gjort akkurat det samme nå i mange uker før hun lanserte strikkekolleksjon med Skappel i dag. Hun har vist frem genserne i ulike settinger på IG - alltid uten merking. Jeg skjønner ikke at folk synes det er greit å leve av regelrett juks. Er det reklame, skal det merkes. Har det salgsverdi, skal det merkes. Nok engang spekulasjon og påstander om uredelig virksomhet, t.o.m før noe har skjedd, annet enn at hun har vist frem en veske på bilde. Ikke mye konstruktivt! Finner en ikke noe kritikkverdig, så lager man det her inne.. 11
Gjest CecilieX Skrevet 2. september 2020 #27329 Skrevet 2. september 2020 28 minutter siden, Konvall skrev: Og jeg blir så utrolig lei av at bloggen hennes kun består i matoppskrifter og trening... ikke noe nytt og spennende konsept. Egentlig gått ut på dato.... men selvsagt det er jo poster som ikke krever noe ekstra jobb. Mat må de spise og trening dobbelkjøres på blogg og egen konto.... en slik jobb vil jeg også ha... nærmest gjenbruk🤔🙄hva med å vise frem høstens nye klær og interiør? Butikkene flommer over av høstnytt!,,, Nei, nå må du gi deg, hun har jo inspirert masse med sin nye lugg. Løp og kjøp! Spøk til side, jeg har også lagt merke til at det har vært mange matinnlegg (og knapt med annet) Mulig de vil omprofilere? Ikke noe som er bedre enn det.
Populært innlegg Felis Skrevet 2. september 2020 Populært innlegg #27330 Skrevet 2. september 2020 29 minutter siden, pøbelsara skrev: Jo, det er slik de jobber. Jeg la merke til den vesken - den har fremtredende plass på stort sett alle bildene, og alt annet hun har på seg i innlegget, er gjort rede for. Jeg blir så provosert. Bevisst lureri. Hvis det viser seg å ikke være grooming for senere reklamelenker, skal jeg beklage uten omsvøp. Men jeg avventer. (Sophie Elise har gjort akkurat det samme nå i mange uker før hun lanserte strikkekolleksjon med Skappel i dag. Hun har vist frem genserne i ulike settinger på IG - alltid uten merking. Jeg skjønner ikke at folk synes det er greit å leve av regelrett juks. Er det reklame, skal det merkes. Har det salgsverdi, skal det merkes. Jeg lurer på et par ting angående denne fremgangsmåten. La oss ta denne veska som eksempel. La oss si at hun faktisk liker veska, og bruker den fordi hun har lyst. Så kommer spørsmålene i kommentarfeltet, eller på mail, eller med brevdue og hvor enn ellers disse "mange har spurt" henvendelsene kommer. Så langt har hun ikke gjort noe galt. Men hva skjer så? CBE har hevdet at hun aldri gjør noe gratis, og da lønner det seg ikke for henne å opplyse om hvor veska kommer fra. Det er gratisreklame. Henvender hun seg da til leverandøren av veska, for å hale i land et samarbeid, siden halve jobben nå er gjort? Bruker hun dette "mange har spurt" som gissel, for å få betalt? Hvordan foregår en slik henvendelse? -Hei, dette er Caroline Berg Eriksen, jeg har Norges største blogg, med 320 000 kjøpesterke, høyt utdannede lesere. Jeg elsker den nye veska deres, den oser av kvalitet, og nå har massevis av lesere spurt hvor den kommer fra. Hvis dere setter 50 000 inn på kontoen min, skal jeg røpe svaret. For noen tusen til, skal jeg lage et innlegg om hvor mye jeg elsker denne kvalitetsosende veska. Deal? Grunnen til at jeg lurer er hennes egen påstand om at hun er best i klassen på merking. Likevel ser vi et gjentagende mønster, hvor produkter presenteres en god stund FØR merkingen kommer. Dette er i så fall grooming av leverandør, like mye som leser. Jeg har også bitt meg merke i at enkelte produkter hun har lagt sin elsk på, aldri blir navngitt. Ikke engang i kommentarfeltet. Hvorfor har noen produkter dette privilegiet, og andre ikke? Beit ikke leverandøren på, så da gikk produktet i glemmeboka? 58
Gjest Snøsøta Skrevet 2. september 2020 #27331 Skrevet 2. september 2020 42 minutter siden, CecilieX skrev: Nei, nå må du gi deg, hun har jo inspirert masse med sin nye lugg. Løp og kjøp! Spøk til side, jeg har også lagt merke til at det har vært mange matinnlegg (og knapt med annet) Mulig de vil omprofilere? Ikke noe som er bedre enn det. De lager opp oppskrifter som skal inn i Netfit-appen sammen med treningen. Mester på gjenbruk av blogg og insta-innlegg, dårligst i klassen på gjenbruk for å spare miljøet.
pøbelsara Skrevet 2. september 2020 #27332 Skrevet 2. september 2020 48 minutter siden, Lin10 skrev: Nok engang spekulasjon og påstander om uredelig virksomhet, t.o.m før noe har skjedd, annet enn at hun har vist frem en veske på bilde. Ikke mye konstruktivt! Finner en ikke noe kritikkverdig, så lager man det her inne.. Spekulasjon? Dette gjøres jo hele tiden - så jeg antar det er en etablert arbeidsmetode. Hun oppgir hvor både sko, bukse og topp er fra innlegget. Men på tross av at vesken dominerer på alle bildene unntatt, ett, er den ikke navngitt eller omtalt i teksten, slik de andre plaggene og skoene hun har på seg i innlegget, er. på tross av at de er ofret adskillig mindre oppmerksomhet visuelt enn det vesken er. Du må gjerne vise til andre tilsvarende tilfeller hvor noe har vært vist frem på prominent plass i bloggen og hvor det har vist seg å ikke være reklame. Jeg husker ingen slike - men jeg husker Twentyfour, Gullkorn, Continental, og en ganske lang rekke asnnonselenker for en hel rekke klesmerker og -butikker. Og den berømmelige frokosten, da - hvor noen faktisk spurte i kommentarfeltet hvor frokosten var fra. 43
blåbærpai Skrevet 2. september 2020 #27333 Skrevet 2. september 2020 Sykt lite kommentarer på IG. Hun engesjerer verken her eller der. 23
Gjest Twistdott Skrevet 2. september 2020 #27334 Skrevet 2. september 2020 1 time siden, Lin10 skrev: Nok engang spekulasjon og påstander om uredelig virksomhet, t.o.m før noe har skjedd, annet enn at hun har vist frem en veske på bilde. Ikke mye konstruktivt! Finner en ikke noe kritikkverdig, så lager man det her inne.. Den som lever får se.
pøbelsara Skrevet 2. september 2020 #27335 Skrevet 2. september 2020 1 time siden, Lin10 skrev: Nok engang spekulasjon og påstander om uredelig virksomhet, t.o.m før noe har skjedd, annet enn at hun har vist frem en veske på bilde. Ikke mye konstruktivt! Finner en ikke noe kritikkverdig, så lager man det her inne.. HVordan tror du egentlig hun tjener penger? 26
Keaton Skrevet 2. september 2020 #27336 Skrevet 2. september 2020 (endret) Veldig iøynefallende veske og veldig iøynefallende at den ikke er oppgitt med merke. Fremstår som at veska er fokuset i innlegget, hvorfor er den da ikke skrevet om? Endret 2. september 2020 av Kollontaj 20
cerruti Skrevet 2. september 2020 #27337 Skrevet 2. september 2020 Hva er greia med det håret? Veldig spesielt. 12
Klementine Skrevet 2. september 2020 #27338 Skrevet 2. september 2020 Jeg synes det er så rart dette med lansering av Netfit og alt, for de som skal lansere dette her bruker jo selv mest tid på løping. MYE løping hver eneste dag. 14
Minnie Mus Skrevet 2. september 2020 #27339 Skrevet 2. september 2020 Reklame for veska kommer sikkert snart, fordi det er sååå mange som spør.... 13
virkelig Skrevet 2. september 2020 #27340 Skrevet 2. september 2020 Veska er fra Zara, så da slipper dere spekulere mere. https://www.zara.com/no/no/stiv-kurvveske-p16400610.html?v1=51964756 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå