Populært innlegg Klaraku78 Skrevet 31. august 2020 Populært innlegg #27241 Skrevet 31. august 2020 8 minutter siden, Ostepooopp skrev: Thea skrev en ekkel kommentar, så at noen kaller henne ekkel er da virkelig ikke noe å klage på. Det ironiske er at det i denne tråden dras frem at noen blir «mobbet» i kommentarfeltet på den bloggen, samtidig som de samme menneskene sitter å sier lignende ting i denne tråden. Men da er det ikke mobbing da. For i denne tråden er det selvfølgelig helt Ok, for «reglene» på forumet sier det er Ok. Og det som kritiseres er jo kun bedriften CBE, ikke personen. Det er jo bedriften som spiser for få knekkebrød, bedriften som trener i sports BH (noe som er helt normalt så lenge man ikke trener på ett senter), og ikke minst: det er bedriften som viser nippler, ikke bedriftseier. Kanskje reglene til CBE er like idiotiske som her inne da 😉 Hurra for dobbeltmoral 🥳 PS: jeg forventer jo ikke at noen tar til seg det jeg skriver, for jeg er ansett som en fangirl og det vi sier tells ikke. Ironisk nok leser de fleste av kritikerne her inne bloggen oftere enn meg (er stort sett kun innom om jeg ser noe skikkelig drama bli diskutert her)😂 Hvis kommentarer til Thea var ekkel, hvorfor publisere den kommentaren da? Hun har jo sagt at hun bare vil ha god stemning. Eller mener hun at god stemning er når hun slipper igjennom en ekkel kommentar, så kan andre skrive tilbake så mye negativt de bare vil om den ene personen. Det er jo veldig sjelden hun kommenterer selv. Det overlater hun jo til heia-gjengen å gjøre. Utrolig barnslig oppførsel til en bedriftseier på over 30 år. 63
Populært innlegg Halle-Palle Skrevet 31. august 2020 Populært innlegg #27242 Skrevet 31. august 2020 54 minutter siden, Ostepooopp skrev: Thea skrev en ekkel kommentar, så at noen kaller henne ekkel er da virkelig ikke noe å klage på. Det ironiske er at det i denne tråden dras frem at noen blir «mobbet» i kommentarfeltet på den bloggen, samtidig som de samme menneskene sitter å sier lignende ting i denne tråden. Men da er det ikke mobbing da. For i denne tråden er det selvfølgelig helt Ok, for «reglene» på forumet sier det er Ok. Og det som kritiseres er jo kun bedriften CBE, ikke personen. Det er jo bedriften som spiser for få knekkebrød, bedriften som trener i sports BH (noe som er helt normalt så lenge man ikke trener på ett senter), og ikke minst: det er bedriften som viser nippler, ikke bedriftseier. Kanskje reglene til CBE er like idiotiske som her inne da 😉 Hurra for dobbeltmoral 🥳 PS: jeg forventer jo ikke at noen tar til seg det jeg skriver, for jeg er ansett som en fangirl og det vi sier tells ikke. Ironisk nok leser de fleste av kritikerne her inne bloggen oftere enn meg (er stort sett kun innom om jeg ser noe skikkelig drama bli diskutert her)😂 Så det du sier er at når kommentaren var ekkel, så er det helt innafor å kalle personen for ekkel også? Gjør du dette selv i det virkelige liv? Det patetiske forsøket på hersketeknikk du prøver deg på ved å avskrive alle kritiske spørsmål til deg som at du er en fangirl blir faktisk for dumt. Argumentene dine blir kritisert fordi de er dårlige og ikke fordi du ikke tells🤪 51
Rev. Revenge Skrevet 31. august 2020 #27243 Skrevet 31. august 2020 10 minutter siden, Halle-Palle skrev: Så det du sier er at når kommentaren var ekkel, så er det helt innafor å kalle personen for ekkel også? Gjør du dette selv i det virkelige liv? Det patetiske forsøket på hersketeknikk du prøver deg på ved å avskrive alle kritiske spørsmål til deg som at du er en fangirl blir faktisk for dumt. Argumentene dine blir kritisert fordi de er dårlige og ikke fordi du ikke tells🤪 15
Izibelli Skrevet 31. august 2020 #27244 Skrevet 31. august 2020 Kan jeg bare spørre om noe? Kall det gjerne konstruktiv kritikk. Jeg bare lurer på hva det er dere prøver og opnå med det her? Sånn og skrive side opp og ned om ting Caroline gjør feil (i deres øyne), dere gransker bilder ned til hver mm, og virker helt psykelig opptatt av hun, jeg bare klarer ikke skjønne hva man vil opnå med det, føle seg bedre selv eller hva er greia liksom? enkelte må bruke masse tid på dette, typ mange timer, og ikke skriv du kan gjøre noe annet istedenfor og skrive denne kommentaren. Vil dere ha bloggen lagt ned, jeg bare klarer ikke og skjønne det, derfor spør jeg. Skjønner kommentarfeltet på VG om en sak for da gjelder det en sak og den er ferdig iløpet av dagen, men her har det jo foregått i mange år, og om alt, alt ifra topptur med feil sekk til dukkestue med feil farger. Tar gjerne imot saklige svar på det, da jeg oppriktig lurer😊 11
Populært innlegg Felis Skrevet 31. august 2020 Populært innlegg #27245 Skrevet 31. august 2020 (endret) Siden jeg samvittighetsfullt dekker Bloggerne, så har jeg lyst til å kommentere denne sykdommen hennes igjen. Dette av allmennpreventive hensyn. Etter å ha sett dagens episode, er jeg ikke i tvil om at hun er syk. Tiarahårbøyle og tung kveldssminke til tross, hun er åpenbart uvel. Det er fullt mulig det skyldes morfinpreparatet som hun slang nedpå på øyemål, selv om hun innrømmet at hun ikke hadde "millimetermål på øyet". Så hvisker hun fra sengen at en eller annen Linda har kjørt dit ens ærend for å gi henne en reseptbelagt pille, men hun ble ikke bedre av den. Hva i all verden er det folkene i Villa Kulås driver med? Slurper morfin på måfå og spiser ANDRES reseptbelagte medisiner? Endret 31. august 2020 av Felis 53
Populært innlegg Felis Skrevet 31. august 2020 Populært innlegg #27246 Skrevet 31. august 2020 13 minutter siden, Izibelli skrev: Kan jeg bare spørre om noe? Kall det gjerne konstruktiv kritikk. Jeg bare lurer på hva det er dere prøver og opnå med det her? Sånn og skrive side opp og ned om ting Caroline gjør feil (i deres øyne), dere gransker bilder ned til hver mm, og virker helt psykelig opptatt av hun, jeg bare klarer ikke skjønne hva man vil opnå med det, føle seg bedre selv eller hva er greia liksom? enkelte må bruke masse tid på dette, typ mange timer, og ikke skriv du kan gjøre noe annet istedenfor og skrive denne kommentaren. Vil dere ha bloggen lagt ned, jeg bare klarer ikke og skjønne det, derfor spør jeg. Skjønner kommentarfeltet på VG om en sak for da gjelder det en sak og den er ferdig iløpet av dagen, men her har det jo foregått i mange år, og om alt, alt ifra topptur med feil sekk til dukkestue med feil farger. Tar gjerne imot saklige svar på det, da jeg oppriktig lurer😊 Jeg kan forøke å svare på dette, siden jeg er en skravlebøtte som skriver mye om bloggerne og hater alle som en (fritt etter Linnea Myhre) Her inne, som i mange andre bloggertråder, er det svært mange deltakere. Noen kommer og noen går, men alle har vi ulike "kampsaker". Mine er hovedsakelig eksponering av barn , overforbruk og kroppspress, selv om jeg også kommenterer andre ting. Jeg kunne selvfølgelig holdt meg for god til å kommentere annet enn det som er det absolutt viktigste for meg, jeg hadde muligens blitt tatt mer seriøst som kritikker da. Men dessverre får jeg analkløe av løgn, urettferdighet og logiske brister, noe som til tider fører meg ut på dypt vann når det kommer til saklig kritikk. Når Lars Kristian går i vrangstrupen på kvinnelige kritikere på Facebook, og slenger ut av seg ord som "nesevise drittkjerring" og "psykobitch", blir jeg opprørt. Det samme når paret stalker en privatperson og henger hennes ut på en annens bedrifts instagram, fordi personen er uenig markedsføringen til nevnte bedrift. Da kommenterer jeg dette, under fullt navn, på nevnte kanaler. Hva tror du skjer? Jeg blir blokkert, selvfølgelig. Denne blokkeringen betyr jo ikke at JEG er ferdig med saken. Kvinneguiden neste... En annen ting JEG har kommentert, er mangelen på sikkerhet. Det er heller ikke kjernesakene mine, men siden disse menneskene lever av å påvirke andre, kommenterer jeg ting som å ro med barna uten vest, etter inntak av alkohol. Eller kjøring med firhjuling med barna, uten hjelm. Hosting i handa har jeg nevnt mange ganger de siste dagene, da det harmonerer dårlig med smittevernet vi har blitt drillet i. Og det lettvinte forholdet til reseptbelagte medisiner har også fått kommentarer. Og så er det alle tingene jeg kunne ha droppet, men som jeg tar med like vel fordi jeg har feil og mangler som alle andre. Det skader ingen andre enn Kremmerhuset at jeg synes Caroline har ræva smak når det kommer til interiør. Eller at hun ofte bommer på kleskoden. Eller at hun kun viser den ene siden av ansiktet. Eller at jeg lurer på hvem disse høyt utdannede kvinnene er, som inspireres av ei, for meg, svært uinspirerende dame i Sarpsborg. Jeg har som sagt mine feil, og en av dem er at jeg ser på et diskusjonsforum omtrent som man ser på en samtale. Og siden jeg for tiden skriver humor, tar jeg dette med meg inn i samtalen. Du har kanskje lagt merke til at jeg bruker versaler på ordet "jeg" i dette innlegget, og det skyldes at jeg kun taler for meg selv. Her inne er vi som sagt mange deltakere, og mange har helt andre "kampsaker" enn meg. Dette fører til at kritikken ser ut til å dreie seg om alt hun gjør. Slik blir det når man ikke ser enkeltbrukere, men gjør alle til en stor, grå masse. Og når man først gjør det, skjønner jeg at kritikken føles overveldende. 72
Gjest CecilieX Skrevet 31. august 2020 #27247 Skrevet 31. august 2020 40 minutter siden, Izibelli skrev: Kan jeg bare spørre om noe? Kall det gjerne konstruktiv kritikk. Jeg bare lurer på hva det er dere prøver og opnå med det her? Sånn og skrive side opp og ned om ting Caroline gjør feil (i deres øyne), dere gransker bilder ned til hver mm, og virker helt psykelig opptatt av hun, jeg bare klarer ikke skjønne hva man vil opnå med det, føle seg bedre selv eller hva er greia liksom? enkelte må bruke masse tid på dette, typ mange timer, og ikke skriv du kan gjøre noe annet istedenfor og skrive denne kommentaren. Vil dere ha bloggen lagt ned, jeg bare klarer ikke og skjønne det, derfor spør jeg. Skjønner kommentarfeltet på VG om en sak for da gjelder det en sak og den er ferdig iløpet av dagen, men her har det jo foregått i mange år, og om alt, alt ifra topptur med feil sekk til dukkestue med feil farger. Tar gjerne imot saklige svar på det, da jeg oppriktig lurer😊 Siden du er ny skal jeg tipse deg om at dersom du vil fremstå som genuint interessert, lønner det seg ikke å åpne med å kalle folk for psykelig opptatt Så til saklig svar: Mitt mål er å bevisstgjøre folk på det problematiske med bloggen. Jeg synes argumentene mine er gode og trodde en tid at CBE ville innse selv hvilken negativ påvirkning hun har på kvinner som leser bloggen. Det skjønte jeg etter en stund var fånyttes. Men bevisstgjøringen funker, og bloggen har mistet ca 80% av leserne. Tråden her har en del av «æren» for det.
Isild Skrevet 31. august 2020 #27248 Skrevet 31. august 2020 Til deg som spør hvorfor man bryr seg om CBE-bedriften (bryr seg i psykelig grad er jeg ikke enig i, men det kan selvsagt se mye ut når det er flere brukere gjennom mange sider. Noen brukere er ikke lenger aktive, og nye kommer til) Jeg har et kontringsspørsmål, hvorfor bryr noen seg IKKE om å kommentere det CBE-bedriften `selger` ? Influencerbransjen er stor, og den er etterhvert omstridt ift eksponering av barn og privatliv, manglende merking av reklame, redigering av bilder, bidrar til kroppspress og uoppnåelige idealer, og de selger masse unødvendige greier som oppfordrer til overforbruk og reiser mer enn de fleste - samtidig som de `later som` de bryr seg om miljø ved å plukke litt søppel på en strand (et innlegg som også viste seg å være spons forøvrig) Jeg syns det er kjempeviktig at de store influencerne (CBE er stor) slutter med en del av dette, at det får konsekvenser, og at de tar ansvar. Men jeg lurer på hvorfor andre syns det er ok at millionbedrifter driver sine forretninger på en sånn måte. Jeg ønsker rett og slett at bransjen skal bli mer seriøs. 38
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 31. august 2020 Populært innlegg #27249 Skrevet 31. august 2020 (endret) 1 time siden, Izibelli skrev: Kan jeg bare spørre om noe? Kall det gjerne konstruktiv kritikk. Jeg bare lurer på hva det er dere prøver og opnå med det her? Sånn og skrive side opp og ned om ting Caroline gjør feil (i deres øyne), dere gransker bilder ned til hver mm, og virker helt psykelig opptatt av hun, jeg bare klarer ikke skjønne hva man vil opnå med det, føle seg bedre selv eller hva er greia liksom? enkelte må bruke masse tid på dette, typ mange timer, og ikke skriv du kan gjøre noe annet istedenfor og skrive denne kommentaren. Vil dere ha bloggen lagt ned, jeg bare klarer ikke og skjønne det, derfor spør jeg. Skjønner kommentarfeltet på VG om en sak for da gjelder det en sak og den er ferdig iløpet av dagen, men her har det jo foregått i mange år, og om alt, alt ifra topptur med feil sekk til dukkestue med feil farger. Tar gjerne imot saklige svar på det, da jeg oppriktig lurer😊 Jeg holder med CecilieX i at du gjerne kunne droppet "psykelig" - da ble jeg straks litt mindre velvillig innstilt - men jeg skal svare deg saklig likevel. Jeg er aller mest opptatt av eksponeringen av de overhodet ikke-samtykkekompetente barna. Det utleveres film, bilder og historier fra det som tilsynelatende er deres privatliv hver eneste dag - og sik har det vært siden lenge før eldste ble født, Selv om CBE sa at hun skulle begrense eksponeringen da de ble med i sin første sesong av bloggerne, har ikke dette skjedd. Ikke i det hele tatt - ungene eksponeres mer enn noen sinne. Jeg synes dette er skikkelig uetisk (og ganske hjerteskjærende) - og grunnen til at jeg skriver her inne (i tillegg til at jeg er engasjert på flere andre fronter) er at man her inne kan diskutere det med andre som også er opptatt av det samme. Hvis man virkelig leser denne tråden, ser man at argumentasjonen rundt eksponering av barn, har utviklet seg mye fra det ble tatt opp første gang. Denne diskusjonen handler IKKE bare om CBE, men mye av den havner her, både fordi CBE er av de aller største influencerne, fordi hun er ganske ram på eksponering og fordi mye av det som diskuteres her, gjelder generelt for influencere og deres mindreårige barn - og CBE leverer ofte eksempler på utlevering/eksponering som kan overføres til generelle problemstillinger. Hun sier selv at hun skriver om hverdagen sin og at hun ikke vil skjule at hun har barn. Jeg mener at hun bruker barna bevisst for å bygge merkevaren happy-Berg-Eriksen-family, som hun bruker helt bevisst for å øke leser- og seertall og familiens inntekt. Jeg mener at alle har rett til privativ, også små barn, og dette er faktisk også ratifisert av FN som en universell menneskerettighet, så jeg er (heldigvis) ikke alene om å mene det. Jeg mener også at det er en helt ærlig sak å leve av markedsføring. men vi har et lovverk her til lands som sier at det alltid skal være tydelig at man utsettes for markedsføring, og der har CBE en veldig lang historie med å utnytte gråsoner, "glemme" å merke og å merke så utydelig at det nesten ikke er mulig å se - slik hun holder på for tiden på IG-stories. Jeg blir provosert av at influencere driver med uredelige og ulovlige former for markedsføring. Jeg leser/følger flere influencere. Debatten som kan overføres til også mer generell influenser-debatt, forgår hovedsakelig i denne tråden. Det er mange som leser her, og mange som skriver her. Mange er kloke og analytiske, noen er veldig morsomme, og debatten er ofte god. Jeg blir sur når det forgår bevisste sabotasjoneforsøk, eller når noen kommer innom og bryter forumreglene, fordi det ødelegger debatten, det ødelegger for de av oss som stort sett klarer å følge forumreglene, og det gir de som er fans uansett hvor mye umerket reklame og barnekspo det er, vann på mølla. Til sist - jeg synes det er trist at SoMe er blitt et ganske ekstremt utseendefokusert medium. Når de største influencerne ikke engang selv kan leve opp til idealene uten å bruke filter, photoshop, ekstremdietter, injeksjoner og kirurgi for å se ut slik de mener at de skal se ut, så er det en skikkelig alvorlig og farlig trend. Hvis det å løpe en mil før man spiser et par knekkebrød med masse agurk og bittelitt kaviar liksom er inspirasjon, er vi veldig langt fra hva som er bra og sunt for noen av oss. Jeg synes det er skummelt og skremmende at vi lever i et samfunn hvor folk som inspirerer til ekstremt utseendefokus og ditto forbruk får betalt millioner i året for å påvirke folk til å gjøre akkurat de samme usunne valgene som influencerne gjør. Problemet forsvinner ikke hvis alle som ikke synes alt dette over er greit, slutter å engasjere seg. Lagt til: Jeg skriver ikke her fordi jeg har noen som helst forhåpninger om at cbe skal lese det og endre kurs. Jeg skriver her fordi dette er ett av flere fora hvor jeg sier fra om hvorfor jeg synes det bedriften til CBE og LKE står for, er noe man bør være kritisk til. Endret 31. august 2020 av pøbelsara lagt til et avsnitt på slutten. 58
FruRosa Skrevet 31. august 2020 #27250 Skrevet 31. august 2020 1 time siden, Felis skrev: Siden jeg samvittighetsfullt dekker Bloggerne, så har jeg lyst til å kommentere denne sykdommen hennes igjen. Dette av allmennpreventive hensyn. Etter å ha sett dagens episode, er jeg ikke i tvil om at hun er syk. Tiarahårbøyle og tung kveldssminke til tross, hun er åpenbart uvel. Det er fullt mulig det skyldes morfinpreparatet som hun slang nedpå på øyemål, selv om hun innrømmet at hun ikke hadde "millimetermål på øyet". Så hvisker hun fra sengen at en eller annen Linda har kjørt dit ens ærend for å gi henne en reseptbelagt pille, men hun ble ikke bedre av den. Hva i all verden er det folkene i Villa Kulås driver med? Slurper morfin på måfå og spiser ANDRES reseptbelagte medisiner? Det er jo faktisk ULOVLIG å gi videre reseptbelagt medisin til andre! Og dette velger hun og TV2 å vise fram? ... 29
Izibelli Skrevet 31. august 2020 #27251 Skrevet 31. august 2020 36 minutter siden, Felis skrev: Jeg kan forøke å svare på dette, siden jeg er en skravlebøtte som skriver mye om bloggerne og hater alle som en (fritt etter Linnea Myhre) Her inne, som i mange andre bloggertråder, er det svært mange deltakere. Noen kommer og noen går, men alle har vi ulike "kampsaker". Mine er hovedsakelig eksponering av barn , overforbruk og kroppspress, selv om jeg også kommenterer andre ting. Jeg kunne selvfølgelig holdt meg for god til å kommentere annet enn det som er det absolutt viktigste for meg, jeg hadde muligens blitt tatt mer seriøst som kritikker da. Men dessverre får jeg analkløe av løgn, urettferdighet og logiske brister, noe som til tider fører meg ut på dypt vann når det kommer til saklig kritikk. Når Lars Kristian går i vrangstrupen på kvinnelige kritikere på Facebook, og slenger ut av seg ord som "nesevise drittkjerring" og "psykobitch", blir jeg opprørt. Det samme når paret stalker en privatperson og henger hennes ut på en annens bedrifts instagram, fordi personen er uenig markedsføringen til nevnte bedrift. Da kommenterer jeg dette, under fullt navn, på nevnte kanaler. Hva tror du skjer? Jeg blir blokkert, selvfølgelig. Denne blokkeringen betyr jo ikke at JEG er ferdig med saken. Kvinneguiden neste... En annen ting JEG har kommentert, er mangelen på sikkerhet. Det er heller ikke kjernesakene mine, men siden disse menneskene lever av å påvirke andre, kommenterer jeg ting som å ro med barna uten vest, etter inntak av alkohol. Eller kjøring med firhjuling med barna, uten hjelm. Hosting i handa har jeg nevnt mange ganger de siste dagene, da det harmonerer dårlig med smittevernet vi har blitt drillet i. Og det lettvinte forholdet til reseptbelagte medisiner har også fått kommentarer. Og så er det alle tingene jeg kunne ha droppet, men som jeg tar med like vel fordi jeg har feil og mangler som alle andre. Det skader ingen andre enn Kremmerhuset at jeg synes Caroline har ræva smak når det kommer til interiør. Eller at hun ofte bommer på kleskoden. Eller at hun kun viser den ene siden av ansiktet. Eller at jeg lurer på hvem disse høyt utdannede kvinnene er, som inspireres av ei, for meg, svært uinspirerende dame i Sarpsborg. Jeg har som sagt mine feil, og en av dem er at jeg ser på et diskusjonsforum omtrent som man ser på en samtale. Og siden jeg for tiden skriver humor, tar jeg dette med meg inn i samtalen. Du har kanskje lagt merke til at jeg bruker versaler på ordet "jeg" i dette innlegget, og det skyldes at jeg kun taler for meg selv. Her inne er vi som sagt mange deltakere, og mange har helt andre "kampsaker" enn meg. Dette fører til at kritikken ser ut til å dreie seg om alt hun gjør. Slik blir det når man ikke ser enkeltbrukere, men gjør alle til en stor, grå masse. Og når man først gjør det, skjønner jeg at kritikken føles overveldende. Takk for svar😊 men sånn som meg selv da, så er jeg opptatt av dyrevelferd, der kan jeg se en endring av det jeg er opptatt av, samme med politikk, der kan man også i noen tilfeller få igjenom en sak eller fler (eller saken du brenner for kommer igjenom da), hva tenker du att du kan opnå med og være intresert i hva bloggere foretar seg? Eller går det på og få drøftet synspunktene på ting bare. Dette er heller ikke frekt ment, og det kan hende du har svart på det men att jeg ikke skjønte det😊 2
Izibelli Skrevet 31. august 2020 #27252 Skrevet 31. august 2020 40 minutter siden, CecilieX skrev: Siden du er ny skal jeg tipse deg om at dersom du vil fremstå som genuint interessert, lønner det seg ikke å åpne med å kalle folk for psykelig opptatt Så til saklig svar: Mitt mål er å bevisstgjøre folk på det problematiske med bloggen. Jeg synes argumentene mine er gode og trodde en tid at CBE ville innse selv hvilken negativ påvirkning hun har på kvinner som leser bloggen. Det skjønte jeg etter en stund var fånyttes. Men bevisstgjøringen funker, og bloggen har mistet ca 80% av leserne. Tråden her har en del av «æren» for det. Ops, jeg er ikke feilfri, men psykisk opptatt er jeg selv av mange ting uten att det er noe galt i det. så ditt engajement er for att hun skal miste blogglesere?
Izibelli Skrevet 31. august 2020 #27253 Skrevet 31. august 2020 22 minutter siden, Isild skrev: Til deg som spør hvorfor man bryr seg om CBE-bedriften (bryr seg i psykelig grad er jeg ikke enig i, men det kan selvsagt se mye ut når det er flere brukere gjennom mange sider. Noen brukere er ikke lenger aktive, og nye kommer til) Jeg har et kontringsspørsmål, hvorfor bryr noen seg IKKE om å kommentere det CBE-bedriften `selger` ? Influencerbransjen er stor, og den er etterhvert omstridt ift eksponering av barn og privatliv, manglende merking av reklame, redigering av bilder, bidrar til kroppspress og uoppnåelige idealer, og de selger masse unødvendige greier som oppfordrer til overforbruk og reiser mer enn de fleste - samtidig som de `later som` de bryr seg om miljø ved å plukke litt søppel på en strand (et innlegg som også viste seg å være spons forøvrig) Jeg syns det er kjempeviktig at de store influencerne (CBE er stor) slutter med en del av dette, at det får konsekvenser, og at de tar ansvar. Men jeg lurer på hvorfor andre syns det er ok at millionbedrifter driver sine forretninger på en sånn måte. Jeg ønsker rett og slett at bransjen skal bli mer seriøs. Takk!
Populært innlegg Felis Skrevet 31. august 2020 Populært innlegg #27254 Skrevet 31. august 2020 10 minutter siden, Izibelli skrev: Takk for svar😊 men sånn som meg selv da, så er jeg opptatt av dyrevelferd, der kan jeg se en endring av det jeg er opptatt av, samme med politikk, der kan man også i noen tilfeller få igjenom en sak eller fler (eller saken du brenner for kommer igjenom da), hva tenker du att du kan opnå med og være intresert i hva bloggere foretar seg? Eller går det på og få drøftet synspunktene på ting bare. Dette er heller ikke frekt ment, og det kan hende du har svart på det men att jeg ikke skjønte det😊 Sorry, ser jeg glemte å svare på deler av innlegget ditt. Hva tenker jeg at jeg kan oppnå? Tråder på Kvinneguiden har jo faktisk oppnådd en del. Kommentarjukset og bilderedigeringsskandalen til CBE ble avslørt nettopp her. Riktignok før min tid. En annen tråd startet opptakten til bloggernes største svindelskandale (i norsk målestokk). Bloggeren Anne Brith hadde en tid i forveien avsluttet bloggingen, fordi avsløringer her inne førte at hun mistet samarbeid så bloggen ikke lenger var økonomisk bærekraftig. Det høres trist ut at ei dame "mistet jobben" på grunn av en tråd på Kvinneguiden, men fire barn fikk tilbake privatlivet sitt i samme slengen. En blogger som har vært i stor vekst det siste året er Mette Ask. Hun har ikke lagt skjul på sin deltakelse her inne og har valgt å skjerme barna sine nesten totalt på grunn av kritikken. Alt dette har faktisk ført til at media har fått øynene opp for temaet barneeksponering. Flere influencere, deriblant CBE har derfor fått spalteplass, med påstand om at hun skal skjerme barna mer. Det skuffende er at media ikke reagerer når det motsatte skjer. Men mitt håp er at trykket blir så stort at media tvinges til å holde folk ansvarlig for hva de sier. Jeg tror det skjer idet kritikerne blir så mange og så høyrøstede at slik journalistikk bærer seg økonomisk. Du skriver at du er opptatt av politikk. Det er jeg også. Og dette ER politikk! Som sagt er ikke mitt eneste talerør Kvinneguiden, barnas privatliv er noe jeg kjemper for privat. Jeg bruker både tid og min egen stemme. 53
Sandin Skrevet 31. august 2020 #27255 Skrevet 31. august 2020 16 timer siden, Medici skrev: Forskjellen her er at dette er et åpent forum hvor reglene er klarlagt og debatten foregår usensurert etter gjeldende regler. Kritikken du sikter til går på hvordan Caroline Berg Eriksen styrer debatten til egen fordel. Sånn sett er "mobbingen" hennes like anonym som i dette forumet med anonyme deltakere. Jeg synes mye av problemet er at hun ikke publiserer motsvar og støttende kommentarer til den som får huden full av kjeft. Jeg har selv prøvd ved flere anledninger, men opplever at mitt innlegg blir moderert vekk. Leser forøvrig ikke bloggen mer fordi bloggen er som den er. 31
Gjest CecilieX Skrevet 31. august 2020 #27256 Skrevet 31. august 2020 (endret) 1 time siden, Izibelli skrev: Ops, jeg er ikke feilfri, men psykisk opptatt er jeg selv av mange ting uten att det er noe galt i det. så ditt engajement er for att hun skal miste blogglesere? Nja, ikke nødvendigvis, selv om misting av lesere kan bli er resultat. Jeg vil at lesere av bloggen skal være bevisste når de leser bloggen. Spesielt det som handler om perfeksjon og kroppsfokus. Det er etterhvert kommet mye kunnskap om hvor skadelig det kan være å se alle disse perfekte menneskene og livene som vises frem på blogg, Insta og Snap. Ved å påpeke at fasaden som vises ikke er sann håper jeg at flere leser blogg litt mer skeptisk. Er du opptatt av psykisk helse, så er dette en stor årsak til at mange unge sliter. Endret 31. august 2020 av CecilieX
Gjest CecilieX Skrevet 31. august 2020 #27257 Skrevet 31. august 2020 Det jeg synes er trist @Izibelli er at du har kjøpt narrativet om at KG er en gjeng damer som bruker timesvis på detaljer og er psykelig opptatt av bloggere. Dette jobber nemlig bloggere beinhardt med å fremstille oss som. De roper om mobbing, hat og hets. Joda, noe usaklig er det, men mye er også legitim kritikk, spesielt i tråden om CBE. I tillegg har vi blitt fremstilt som arbeidsledige, feite og misunnelige, alt for å devaluere kritikken. Stort sett er det veldig sjelden at folk som vil forsvare bloggeren faktisk forsvarer det bloggeren gjør. Hovedstrategien er å fortelle de som er i tråden at vi er dårlige folk. Det er nok fordi det ER vanskelig å forsvare bloggere som driver med negativ påvirkning. Ser du har fått mange saklige svar, så jeg håper du reflekterer litt over om vi faktisk er slik som bloggere ønsker å fremstille oss.
Gull vaffel Skrevet 31. august 2020 #27258 Skrevet 31. august 2020 3 timer siden, Felis skrev: Siden jeg samvittighetsfullt dekker Bloggerne, så har jeg lyst til å kommentere denne sykdommen hennes igjen. Dette av allmennpreventive hensyn. Etter å ha sett dagens episode, er jeg ikke i tvil om at hun er syk. Tiarahårbøyle og tung kveldssminke til tross, hun er åpenbart uvel. Det er fullt mulig det skyldes morfinpreparatet som hun slang nedpå på øyemål, selv om hun innrømmet at hun ikke hadde "millimetermål på øyet". Så hvisker hun fra sengen at en eller annen Linda har kjørt dit ens ærend for å gi henne en reseptbelagt pille, men hun ble ikke bedre av den. Hva i all verden er det folkene i Villa Kulås driver med? Slurper morfin på måfå og spiser ANDRES reseptbelagte medisiner? Jeg reagerte på det samme, men jeg håper det bare var kvalmestillende hu fikk, selv om det ikke er bra heller 🙈 9
Nudeldama Skrevet 31. august 2020 #27259 Skrevet 31. august 2020 8 timer siden, Ostepooopp skrev: PS: jeg forventer jo ikke at noen tar til seg det jeg skriver, for jeg er ansett som en fangirl og det vi sier tells ikke. Ironisk nok leser de fleste av kritikerne her inne bloggen oftere enn meg (er stort sett kun innom om jeg ser noe skikkelig drama bli diskutert her)😂 Hvis du er uenig med kjernen her inne så er du automatisk fangirl - også har du selvsagt også misforstått debatten. 4
Keaton Skrevet 31. august 2020 #27260 Skrevet 31. august 2020 3 minutter siden, Nudeldama skrev: Hvis du er uenig med kjernen her inne så er du automatisk fangirl - også har du selvsagt også misforstått debatten. Er det en kjerne her? Ser at veldig mange ulike brukere skriver i tråden, mange er kritiske til influencere og måten de tjener penger på, men kjerne? Skjønner ordbruken like lite som andre skjønner bruken av «fan». 34
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå