Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Så det du sier er at når kommentaren var ekkel, så er det helt innafor å kalle personen for ekkel også? Gjør du dette selv i det virkelige liv? 

Det patetiske forsøket på hersketeknikk du prøver deg på ved å avskrive alle kritiske spørsmål til deg som at du er en fangirl blir faktisk for dumt. 

Argumentene dine blir kritisert fordi de er dårlige og ikke fordi du ikke tells🤪

:blomst:

• Liker 15
Skrevet

Kan jeg bare spørre om noe? Kall det gjerne konstruktiv kritikk.

Jeg bare lurer på hva det er dere prøver og opnå med det her? Sånn og skrive side opp og ned om ting Caroline gjør feil (i deres øyne), dere gransker bilder ned til hver mm, og virker helt psykelig opptatt av hun, jeg bare klarer ikke skjønne hva man vil opnå med det, føle seg bedre selv eller hva er greia liksom? enkelte må bruke masse tid på dette, typ mange timer, og ikke skriv du kan gjøre noe annet istedenfor og skrive denne kommentaren. Vil dere ha bloggen lagt ned, jeg bare klarer ikke og skjønne det, derfor spør jeg. Skjønner kommentarfeltet på VG om en sak for da gjelder det en sak og den er ferdig iløpet av dagen, men her har det jo foregått i mange år, og om alt, alt ifra topptur med feil sekk til dukkestue med feil farger.
Tar gjerne imot saklige svar på det, da jeg oppriktig lurer😊

• Liker 11
Gjest CecilieX
Skrevet
40 minutter siden, Izibelli skrev:

Kan jeg bare spørre om noe? Kall det gjerne konstruktiv kritikk.

Jeg bare lurer på hva det er dere prøver og opnå med det her? Sånn og skrive side opp og ned om ting Caroline gjør feil (i deres øyne), dere gransker bilder ned til hver mm, og virker helt psykelig opptatt av hun, jeg bare klarer ikke skjønne hva man vil opnå med det, føle seg bedre selv eller hva er greia liksom? enkelte må bruke masse tid på dette, typ mange timer, og ikke skriv du kan gjøre noe annet istedenfor og skrive denne kommentaren. Vil dere ha bloggen lagt ned, jeg bare klarer ikke og skjønne det, derfor spør jeg. Skjønner kommentarfeltet på VG om en sak for da gjelder det en sak og den er ferdig iløpet av dagen, men her har det jo foregått i mange år, og om alt, alt ifra topptur med feil sekk til dukkestue med feil farger.
Tar gjerne imot saklige svar på det, da jeg oppriktig lurer😊

Siden du er ny skal jeg tipse deg om at dersom du vil fremstå som genuint interessert, lønner det seg ikke å åpne med å kalle folk for psykelig opptatt

Så til saklig svar: Mitt mål er å bevisstgjøre folk på det problematiske med bloggen. Jeg synes argumentene mine er gode og trodde en tid at CBE ville innse selv hvilken negativ påvirkning hun har på kvinner som leser bloggen. Det skjønte jeg etter en stund var fånyttes. Men bevisstgjøringen funker, og bloggen har mistet ca 80% av leserne. Tråden her har en del av «æren» for det. 

Skrevet

Til deg som spør hvorfor man bryr seg om CBE-bedriften (bryr seg i psykelig grad er jeg ikke enig i, men det kan selvsagt se mye ut når det er flere brukere gjennom mange sider. Noen brukere er ikke lenger aktive, og nye kommer til) Jeg har et kontringsspørsmål, hvorfor bryr noen seg IKKE om å kommentere det CBE-bedriften `selger` ? Influencerbransjen er stor, og den er etterhvert omstridt ift eksponering av barn og privatliv, manglende merking av reklame, redigering av bilder, bidrar til kroppspress og uoppnåelige idealer, og de selger masse unødvendige greier som oppfordrer til overforbruk og reiser mer enn de fleste - samtidig som de `later som` de bryr seg om miljø ved å plukke litt søppel på en strand (et innlegg som også viste seg å være spons forøvrig) 

Jeg syns det er kjempeviktig at de store influencerne (CBE er stor) slutter med en del av dette, at det får konsekvenser, og at de tar ansvar. Men jeg lurer på hvorfor andre syns det er ok at millionbedrifter driver sine forretninger på en sånn måte. 

Jeg ønsker rett og slett at bransjen skal bli mer seriøs. 

• Liker 38
Skrevet
1 time siden, Felis skrev:

Siden jeg samvittighetsfullt dekker Bloggerne, så har jeg lyst til å kommentere denne sykdommen hennes igjen. Dette av allmennpreventive hensyn.

Etter å ha sett dagens episode, er jeg ikke i tvil om at hun er syk. Tiarahårbøyle og tung kveldssminke til tross, hun er åpenbart uvel. Det er fullt mulig det skyldes morfinpreparatet som hun slang nedpå på øyemål, selv om hun innrømmet at hun ikke hadde "millimetermål på øyet". 

Så hvisker hun fra sengen at en eller annen Linda har kjørt dit ens ærend for å gi henne en reseptbelagt pille, men hun ble ikke bedre av den. Hva i all verden er det folkene i Villa Kulås driver med? Slurper morfin på måfå og spiser ANDRES reseptbelagte medisiner?

Det er jo faktisk ULOVLIG å gi videre reseptbelagt medisin til andre!

Og dette velger hun og TV2 å vise fram? ...

• Liker 29
Skrevet
36 minutter siden, Felis skrev:

Jeg kan forøke å svare på dette, siden jeg er en skravlebøtte som skriver mye om bloggerne og hater alle som en (fritt etter Linnea Myhre)

Her inne, som i mange andre bloggertråder, er det svært mange deltakere. Noen kommer og noen går, men alle har vi ulike "kampsaker". Mine er hovedsakelig eksponering av barn , overforbruk og kroppspress, selv om jeg også kommenterer andre ting. Jeg kunne selvfølgelig holdt meg for god til å kommentere annet enn det som er det absolutt viktigste for meg, jeg hadde muligens blitt tatt mer seriøst som kritikker da. Men dessverre får jeg analkløe av løgn, urettferdighet og logiske brister, noe som til tider fører meg ut på dypt vann når det kommer til saklig kritikk.

Når Lars Kristian går i vrangstrupen på kvinnelige kritikere på Facebook, og slenger ut av seg ord som "nesevise drittkjerring" og "psykobitch", blir jeg opprørt. Det samme når paret stalker en privatperson og henger hennes ut på en annens bedrifts instagram, fordi personen er uenig markedsføringen til nevnte bedrift. Da kommenterer jeg dette, under fullt navn, på nevnte kanaler. Hva tror du skjer? Jeg blir blokkert, selvfølgelig. Denne blokkeringen betyr jo ikke at JEG er ferdig med saken. Kvinneguiden neste...

En annen ting JEG har kommentert, er mangelen på sikkerhet. Det er heller ikke kjernesakene mine, men siden disse menneskene lever av å påvirke andre, kommenterer jeg ting som å ro med barna uten vest, etter inntak av alkohol. Eller kjøring med firhjuling med barna, uten hjelm. Hosting i handa har jeg nevnt mange ganger de siste dagene, da det harmonerer dårlig med smittevernet vi har blitt drillet i. Og det lettvinte forholdet til reseptbelagte medisiner har også fått kommentarer.

Og så er det alle tingene jeg kunne ha droppet, men som jeg tar med like vel fordi jeg har feil og mangler som alle andre. Det skader ingen andre enn Kremmerhuset at jeg synes Caroline har ræva smak når det kommer til interiør. Eller at hun ofte bommer på kleskoden. Eller at hun kun viser den ene siden av ansiktet. Eller at jeg lurer på hvem disse høyt utdannede kvinnene er, som inspireres av ei, for meg, svært uinspirerende dame i Sarpsborg. Jeg har som sagt mine feil, og en av dem er at jeg ser på et diskusjonsforum omtrent som man ser på en samtale. Og siden jeg for tiden skriver humor, tar jeg dette med meg inn i samtalen. 

Du har kanskje lagt merke til at jeg bruker versaler på ordet "jeg" i dette innlegget, og det skyldes at jeg kun taler for meg selv. Her inne er vi som sagt mange deltakere, og mange har helt andre "kampsaker" enn meg. Dette fører til at kritikken ser ut til å dreie seg om alt hun gjør. Slik blir det når man ikke ser enkeltbrukere, men gjør alle til en stor, grå masse. Og når man først gjør det, skjønner jeg at kritikken føles overveldende.

Takk for svar😊 

men sånn som meg selv da, så er jeg opptatt av dyrevelferd, der kan jeg se en endring av det jeg er opptatt av, samme med politikk, der kan man også i noen tilfeller få igjenom en sak eller fler (eller saken du brenner for kommer igjenom da), hva tenker du att du kan opnå med og være intresert i hva bloggere foretar seg? Eller går det på og få drøftet synspunktene på ting bare. Dette er heller ikke frekt ment, og det kan hende du har svart på det men att jeg ikke skjønte det😊 

• Liker 2
Skrevet
40 minutter siden, CecilieX skrev:

Siden du er ny skal jeg tipse deg om at dersom du vil fremstå som genuint interessert, lønner det seg ikke å åpne med å kalle folk for psykelig opptatt

Så til saklig svar: Mitt mål er å bevisstgjøre folk på det problematiske med bloggen. Jeg synes argumentene mine er gode og trodde en tid at CBE ville innse selv hvilken negativ påvirkning hun har på kvinner som leser bloggen. Det skjønte jeg etter en stund var fånyttes. Men bevisstgjøringen funker, og bloggen har mistet ca 80% av leserne. Tråden her har en del av «æren» for det. 

Ops, jeg er ikke feilfri, men psykisk opptatt er jeg selv av mange ting uten att det er noe galt i det. 
så ditt engajement er for att hun skal miste blogglesere?

Skrevet
22 minutter siden, Isild skrev:

Til deg som spør hvorfor man bryr seg om CBE-bedriften (bryr seg i psykelig grad er jeg ikke enig i, men det kan selvsagt se mye ut når det er flere brukere gjennom mange sider. Noen brukere er ikke lenger aktive, og nye kommer til) Jeg har et kontringsspørsmål, hvorfor bryr noen seg IKKE om å kommentere det CBE-bedriften `selger` ? Influencerbransjen er stor, og den er etterhvert omstridt ift eksponering av barn og privatliv, manglende merking av reklame, redigering av bilder, bidrar til kroppspress og uoppnåelige idealer, og de selger masse unødvendige greier som oppfordrer til overforbruk og reiser mer enn de fleste - samtidig som de `later som` de bryr seg om miljø ved å plukke litt søppel på en strand (et innlegg som også viste seg å være spons forøvrig) 

Jeg syns det er kjempeviktig at de store influencerne (CBE er stor) slutter med en del av dette, at det får konsekvenser, og at de tar ansvar. Men jeg lurer på hvorfor andre syns det er ok at millionbedrifter driver sine forretninger på en sånn måte. 

Jeg ønsker rett og slett at bransjen skal bli mer seriøs. 

Takk!

Skrevet
16 timer siden, Medici skrev:

Forskjellen her er at dette er et åpent forum hvor reglene er klarlagt og debatten foregår usensurert etter gjeldende regler. Kritikken du sikter til går på hvordan Caroline Berg Eriksen styrer debatten til egen fordel. Sånn sett er "mobbingen" hennes like anonym som i dette forumet med anonyme deltakere.

Jeg synes mye av problemet er at hun ikke publiserer motsvar og støttende kommentarer til den som får huden full av kjeft. Jeg har selv prøvd ved flere anledninger, men opplever at mitt innlegg blir moderert vekk. Leser forøvrig ikke bloggen mer fordi bloggen er som den er.

• Liker 31
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
1 time siden, Izibelli skrev:

Ops, jeg er ikke feilfri, men psykisk opptatt er jeg selv av mange ting uten att det er noe galt i det. 
så ditt engajement er for att hun skal miste blogglesere?

Nja, ikke nødvendigvis, selv om misting av lesere kan bli er resultat.

Jeg vil at lesere av bloggen skal være bevisste når de leser bloggen. Spesielt det som handler om perfeksjon og kroppsfokus. Det er etterhvert kommet mye kunnskap om hvor skadelig det kan være å se alle disse perfekte menneskene og livene som vises frem på blogg, Insta og Snap. Ved å påpeke at fasaden som vises ikke er sann håper jeg at flere leser blogg litt mer skeptisk. 

Er du opptatt av psykisk helse, så er dette en stor årsak til at mange unge sliter. 

Endret av CecilieX
Gjest CecilieX
Skrevet

Det jeg synes er trist @Izibelli er at du har kjøpt narrativet om at KG er en gjeng damer som bruker timesvis på detaljer og er psykelig opptatt av bloggere.

Dette jobber nemlig bloggere beinhardt med å fremstille oss som. De roper om mobbing, hat og hets. Joda, noe usaklig er det, men mye er også legitim kritikk, spesielt i tråden om CBE. 

I tillegg har vi blitt fremstilt som arbeidsledige, feite og misunnelige, alt for å devaluere kritikken. Stort sett er det veldig sjelden at folk som vil forsvare bloggeren faktisk forsvarer det bloggeren gjør. Hovedstrategien er å fortelle de som er i tråden at vi er dårlige folk. Det er nok fordi det ER vanskelig å forsvare bloggere som driver med negativ påvirkning.  

Ser du har fått mange saklige svar, så jeg håper du reflekterer litt over om vi faktisk er slik som bloggere ønsker å fremstille oss. 

Skrevet
3 timer siden, Felis skrev:

Siden jeg samvittighetsfullt dekker Bloggerne, så har jeg lyst til å kommentere denne sykdommen hennes igjen. Dette av allmennpreventive hensyn.

Etter å ha sett dagens episode, er jeg ikke i tvil om at hun er syk. Tiarahårbøyle og tung kveldssminke til tross, hun er åpenbart uvel. Det er fullt mulig det skyldes morfinpreparatet som hun slang nedpå på øyemål, selv om hun innrømmet at hun ikke hadde "millimetermål på øyet". 

Så hvisker hun fra sengen at en eller annen Linda har kjørt dit ens ærend for å gi henne en reseptbelagt pille, men hun ble ikke bedre av den. Hva i all verden er det folkene i Villa Kulås driver med? Slurper morfin på måfå og spiser ANDRES reseptbelagte medisiner?

Jeg reagerte på det samme, men jeg håper det bare var kvalmestillende hu fikk, selv om det ikke er bra heller 🙈

• Liker 9
Skrevet
8 timer siden, Ostepooopp skrev:

PS: jeg forventer jo ikke at noen tar til seg det jeg skriver, for jeg er ansett som en fangirl og det vi sier tells ikke. Ironisk nok leser de fleste av kritikerne her inne bloggen oftere enn meg (er stort sett kun innom om jeg ser noe skikkelig drama bli diskutert her)😂

Hvis du er uenig med kjernen her inne så er du automatisk fangirl - også har du selvsagt også misforstått debatten.

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Nudeldama skrev:

Hvis du er uenig med kjernen her inne så er du automatisk fangirl - også har du selvsagt også misforstått debatten.

Er det en kjerne her? Ser at veldig mange ulike brukere skriver i tråden, mange er kritiske til influencere og måten de tjener penger på, men kjerne? Skjønner ordbruken like lite som andre skjønner bruken av «fan». 

• Liker 34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...