Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
25 minutter siden, Louiah skrev:

Kommentaren er nå endret for 21 minutter siden. Det blir for dumt.

Og typisk nebbete svar: «Om du føler det er kunstig så tror jeg faktisk ikke du har fulgt spesielt godt med i det siste. 

• Liker 45
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alltid nedlatende, i forsvarsposisjon og i tillegg påståelig. 

• Liker 48
Skrevet

Bloggeren påpeker at hun må sminkes for å se trent ut. Men hvem sminker henne for en staget treningsøkt? Gjør hun det ikke selv?

Forøvrig lurer jeg veldig på hva utfordringen er med å fotogrsferes under en ekte økt. Det er vitterlig ikke noe problem  å la seg fotografere for de fleste andre som selger en livsstil med trening.

Til slutt: Viftes det med en ernæringsfysiolog? Eller viftes det med en bachelor i ernæring? Hvem er dette som skal sette sammen individuelle kostplaner? Så vidt meg bekjent fullførte Lars Kristian Eriksen ikke det påbegynte studiet på Bjørknes og mangler fortsatt 60 sp etter at skolen og studentene der mistet retten til å bruke den beskyttede tittelen ernæringsfysiolog og skolen ble rammet av søksmål.

Kilde:https://www.carolinebergeriksen.no/2020/04/02/netfit-news/comment-page-1/

https://www.dagbladet.no/nyheter/studenter-stevner-oslo-skole-for-retten---mener-de-ble-feilinformert/60449676/amp#aoh=15991986258269&referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&amp_tf=Fra %1%24s

• Liker 36
Skrevet (endret)
13 timer siden, CecilieX skrev:

Endret av Gasellen
Skrevet
12 minutter siden, skruf skrev:

Hun uttalte i et intervju en gang at hun skjønner ikke helt hvorfor hun får så mye negativt, og at hun tror det er pga hun har et såkalt «dra-til-tryne»

https://influencere.wordpress.com/2019/04/25/caroline-berg-eriksen-paskeliljer-og-kritikk-i-kommentarfelt/

Tror nok ikke det er ansiktets utseende og mimikk som er problemet, men heller det at hun har en nedlatende «dra-til-oppførsel» straks noen ikke skryter og stryker henne med hårene.

Hun, og mannen, virkelig suger i å håndtere kritikk, selv om den er aldri så saklig og konstruktiv. I tillegg er det alltid noen andre sin feil hvis de har tråkket i salaten. 

Kan også tenkes at det er derfor hun har mindre interessante og relevante oppdrag o.l. Jeg tror rett og slett ikke alle ønsker å bli assosiert med CBE og måten bedriften ter seg og det de står for..... 

• Liker 26
Skrevet
36 minutter siden, Lopploella skrev:

Og typisk nebbete svar: «Om du føler det er kunstig så tror jeg faktisk ikke du har fulgt spesielt godt med i det siste. 

At man ikke har fulgt godt nok med, har vel vært standard svaret de siste fem årene hvertfall. Men vi snakker jo om samma dama som ikke syns bildene på Instagram er drøye. Selvfølgelig så mener hun jo at bilder og videoer på netfit ikke kan bli noe mer naturlig enn det det er nå. Jeg tror at disse uttalelsene bekrefter at hun kontra de fleste andre har forskjellig virkelighetsoppfatning.  

Og at hun ikke har tid til å filme mens hun trener, fordi hun trener kl 6-7, tror jeg nesten er det dummeste jeg har hørt. Netfit filmer de jo på dagen. Hva er problemet med å filme mens man trener da?.. og hvor mange ganger har ikke hun og LK vært på løpetur midt på dagen nå i sommer...Følger hun ikke med på det hun selv deler på instastory.. Er det noe de har, så er det god tid...

• Liker 46
Skrevet
On 9/2/2020 at 12:13 PM, Mrs Bella said:

Også er det utrolig merkelig at analysen av løpeøktene på Strava ikke lenger er tilgjengelig.

Hvorfor trenger hun å skjule den infoen?

Det går ut over troverdigheten igjen.

Med forbehold om at jeg ikke er en dreven strava bruker må jeg bare spørre om hvilken analyse som ikke lenger er tilgjengelig. Jeg ser fortsatt analysen av dagens løpetur på strava. Kanskje du har blitt blokkert på strava??? Aner ikke om d er mulig å blokkere på strava altså😊

Jeg er ingen fan av denne bloggeren og trenings-, kropps-, matfokuset på blogg/insta er veldig uheldig da jeg synes hun representerer et veldig dårlig forbilde på trening i forhold til kosthold. Men kanskje greit å dobbeltsjekke at feks analysen er borte før man utbasunerer? 

• Liker 1
Gjest tranedatter
Skrevet

CBE blander epler og pærer.

Hun skriver photoshoot for treningsklær. Ja DA er det staget "trening" fremfor en fotograf. Det skal se fint ut og fremheve klærne som skal selges.

Men spørsmålet var jo til appen/instagram siden om selve treningen. Der skal jo fokuset være på øvelsene, ikke på klær eller modell!

Som vanlig har ikke cbe det minste peil på kontekst, budskap og målretting. 

Tilfeldig plagg fra adidas, fokus er klær, ikke sexy lepper, mage eller slørete blikk.

https://www.adidas.se/truepurpose-medium-support-bra/FU0740.html

Instagram, Adidas treningsinspirasjon, ulike ambassadører rundt i verden (altså ikke elitidrettsutøvere):

https://www.instagram.com/p/CACy9YCA8eX/

Nike sin treningsinspirasjon, tilfeldig utvalgt video:

https://www.instagram.com/p/CCge8jZpv5o/

Skrevet
1 time siden, skruf skrev:

Hun uttalte i et intervju en gang at hun skjønner ikke helt hvorfor hun får så mye negativt, og at hun tror det er pga hun har et såkalt «dra-til-tryne»

https://influencere.wordpress.com/2019/04/25/caroline-berg-eriksen-paskeliljer-og-kritikk-i-kommentarfelt/

Tror nok ikke det er ansiktets utseende og mimikk som er problemet, men heller det at hun har en nedlatende «dra-til-oppførsel» straks noen ikke skryter og stryker henne med hårene.

Hun, og mannen, virkelig suger i å håndtere kritikk, selv om den er aldri så saklig og konstruktiv. I tillegg er det alltid noen andre sin feil hvis de har tråkket i salaten. 

Helt enig. Det å sitte og publisere masse skrytekommentarer om seg selv i et åpent kommentarfelt og i tillegg svare på den er veldig spesielt og narsissistisk. Har aldri skjønt poenget med det. Klart de ikke tåler kritikk som ikke er konstruktiv, da. Og de selv avgjør hva som er konstruktivt, selvsagt. Alt de ikke liker er ikke konstruktivt i deres verden. De får nok en reality check når de oppdager at de har bommet totalt med treningskonseptet sitt. Er det trening eller bare posering hun driver med. 

• Liker 19
Skrevet

Og nå har de fjernet sin egen kommentar om at man må jo forstå at hun ikke kan trene under en photoshoot men at hun må sminkes så det ser ut som hun har trent. 

• Liker 30
Skrevet
2 hours ago, Louiah said:

Kommentaren er nå endret for 21 minutter siden. Det blir for dumt.

Denne redigeringen oser det lke av. Her er d rett i forsvarsposisjon. Altså, skal du formidle ekte treningsglede trengs ingen tung sminke, tilgjorte posisjoner og «fancy» treningstøy. Med mindre man prøver å fenge den typiske «Hollywood housewife» i Norge da. Desverre tror jeg d er et svært begrenset marked. Den typiske bruker av en trenings app ser etter noen som vet hva de gjør, ikke picture perfect som later som. 
Og med nebbete kommentarer som på bloggen tror jeg faktisk at de frastøter flere potensielle kunder enn de tiltrekker dem. 

• Liker 31
Skrevet
16 minutter siden, Surikatt skrev:

Helt enig. Det å sitte og publisere masse skrytekommentarer om seg selv i et åpent kommentarfelt og i tillegg svare på den er veldig spesielt og narsissistisk. Har aldri skjønt poenget med det. Klart de ikke tåler kritikk som ikke er konstruktiv, da. Og de selv avgjør hva som er konstruktivt, selvsagt. Alt de ikke liker er ikke konstruktivt i deres verden. De får nok en reality check når de oppdager at de har bommet totalt med treningskonseptet sitt. Er det trening eller bare posering hun driver med. 

Kommentarfeltet er ikke åpent i ordets rette forstand. Kommentarfeltet er gjennomrøktet all den tid de selv velger hva som publiseres og ikke av kommentarer, samt at de også sier de redigerer lesernes kommentarer før publisering. Åpent? Nei.

• Liker 27
Skrevet (endret)
Camillalilla skrev (På 4.9.2020 den 9.28):

Med forbehold om at jeg ikke er en dreven strava bruker må jeg bare spørre om hvilken analyse som ikke lenger er tilgjengelig. Jeg ser fortsatt analysen av dagens løpetur på strava. Kanskje du har blitt blokkert på strava??? Aner ikke om d er mulig å blokkere på strava altså😊

Jeg er ingen fan av denne bloggeren og trenings-, kropps-, matfokuset på blogg/insta er veldig uheldig da jeg synes hun representerer et veldig dårlig forbilde på trening i forhold til kosthold. Men kanskje greit å dobbeltsjekke at feks analysen er borte før man utbasunerer? 

Analysen er tilgjengelig når hun trener med mannen som i går, men analysen utelates når hun trener alene. Hun velger også å la vær å publisere vesentlig treningsinformasjon som f eks puls/intensitet. Det er en merkelig bedriftsstrategi å skjule informasjon.

Med så mye trening hun presenterer og later til å gjennomføre , så syntes jeg litt synd på henne at hun har så lite synlige resultater mht kroppsholdning, utførelse av øvelser og teknikk, gjennomføringsevne på lengre fjellturer og løpsteknikken. Det står ikke på innsatsen, for hun prøver, men opplegget hennes virker ikke å være riktig - ikke engang for hun selv.

Endret av Mrs Bella
Endring forenkling
  • Liker 32
Skrevet

Det er jo interessant (dog ikke veldig overraskende) at responsen er som den er når de får tilbakemeldinger. Hvordan kan de forvente å bli en suksess når de åpenbart mener at kundens oppfatning av produktet er feil? Hadde det ikke vært mer nyttig å gå i dybden på slike tilbakemeldinger og se hvordan man kunne forbedre seg for å treffe markedet bedre? I stedet for å si jo, dette ER inspirerende og naturlig, det er bare du (kunden) som har feil fokus og ikke har fulgt særlig godt med? 

Fascinerende måte å drive business på, å få kundene til å føle at alt som er galt med produktet i bunn og grunn er en feil som ligger hos kundene selv. 

• Liker 47
Skrevet
2 timer siden, tranedatter skrev:

CBE blander epler og pærer.

Hun skriver photoshoot for treningsklær. Ja DA er det staget "trening" fremfor en fotograf. Det skal se fint ut og fremheve klærne som skal selges.

Men spørsmålet var jo til appen/instagram siden om selve treningen. Der skal jo fokuset være på øvelsene, ikke på klær eller modell!

Som vanlig har ikke cbe det minste peil på kontekst, budskap og målretting. 

Tilfeldig plagg fra adidas, fokus er klær, ikke sexy lepper, mage eller slørete blikk.

https://www.adidas.se/truepurpose-medium-support-bra/FU0740.html

Instagram, Adidas treningsinspirasjon, ulike ambassadører rundt i verden (altså ikke elitidrettsutøvere):

https://www.instagram.com/p/CACy9YCA8eX/

Nike sin treningsinspirasjon, tilfeldig utvalgt video:

https://www.instagram.com/p/CCge8jZpv5o/

Tenkte presis det samme. Det er en verden til forskjell på et reklameoppdrag for et treningsplagg hvor sminke og iscenesettelse er helt innafor. Noe helt annet er det når det lages treningsopplegg andre skal følge og/eller inspireres til trening. Der er genuinitet det som teller og ikke sminke, hår eller klær.
CBE har gjennom årene fått mange kommentarer på at treningen hennes er lite inspirerende og det er ikke så rart når hun selv ikke skjønner forskjellen på å "trene" for å vise klær eller kropp eller vise trening andre kan relatere seg til og inspireres av.

18 timer siden, tranedatter skrev:

JEG BLIR PROVOSERT!

Hva er dette for noe tull?!

Først: Du kan ikke kalle det HIIT når det går i langsomt tempo. Der der er helt vanlig sirkeltrening, men ikke like hipt navn. HIIT skal gå i så fort tempo som man klarer, uten pause. High Intensive Training aka HIIT.

Øvelse nummer 1, der man vipper som en planke/fellekniv: Så idag en gubbe på 70, for første gangen gjøre øvelse nummer 1 i videoen under. han hadde kettlebell i handen og fikk det til bedre enn denne såkalte egenerklærte proffen på  filmen! (jeg vet det var første gang for han var der med en fysioterapaut og de pratet sammen)

Det er meningen at bakre ben skal helt opp i rak linje. Mulig dette er en helt annen øvelse, men ser jo helt havveis ut!

Øvelse nummer 2, knebøy. GÅ LENGERE NED, så blir det fart på rumpa også. Nå aktiveres bare lårene. Dessuten ska man stoppe opp i nøytralposisjon, ikke svaie videre som et tre i orkan. Man ser også at hun orker gå kortere og kortere ned (de har jo fått kritikk for å kappe øvelsene, ikke vise hele). 

Nr 3, bridge: med beina tettere inntil rumpa blir det mer fart på stumpen. Man kan også med fordel IKKE sleppe kroppen helt ned i bakken (hvile) med gå så langt ned at man bare så vidt får bakkekontakt. jadda, det blir mer slitsomt, men mer effektivt. 

Nr 4, dog pee (jeg kaller den for det...).: NØYTRAL NAKKE! og løft opp benet skikkelig og nedre rygg skal holdes stille.Bare hoften skal rotere opp til siden. Min pt sa: du skal kunne stille ditt champagneglass på nedre rygg!

nr. 5: samme som ovenfor.

https://www.instagram.com/p/CEl_ewdANDd/

mvh fru surpomp

edit, det er mer jeg er irritert over.

1. Filme i motlys, når i all verden ble det en god ide når det er en instruksjonsfilm og ikke artsyfartsy?

2. Hvorfor så langt i fra? Ser jo knapt hva dama gjør! Dette er instagram, ikke Big Screen på Colosseum.

3. Den stakkars nakken til dama.... må jo fått vondt i hodet stakkars!

4. Hva med en bitteliten forklarende tekst? Eller VIL de folk skal spørre, om feks hvor mange runder? (jeg vet, algoratimene til instagram premierer at kommentarfeltet blir brukt, men ærlig talt)

Siterer deg en gang til for jeg får også helt spader av den nakken 🙈😱 Nøytral posisjon og få de skuldrene og skulderblader på plass! :pisk:
Det der er rett og slett ødeleggende for holdning og man ser den negative effekten det har når det filmes i situasjoner hvor det ikke poseres. Man blir lutrygget.
Men at CBE ikke kan basale øvelser overrasker ikke lengre. Det jeg lurer på er hvor i h. er LKE? Han må jo vite hvor ille dette er og hvor lite gunstig det er å trene feil år etter år og hvordan det kommer til å ha betydelig negativ effekt nå som de blir eldre og kroppene snart ikke lengre tåler "hva som helst" lengre.Hvor er husets og bedriftens PT? 

• Liker 36
Skrevet

Mulig det har blitt diskutert før, jeg er litt til og fra i denne tråden ...

Tidligere ble det nevnt at hun aldri fremsto svett etter en treningsøkt. Nå er hun ofte dryppende våt. Er dette også "sminke" (les: vannsprut) som brukes i noen tilfeller?

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, FruRosa skrev:

Mulig det har blitt diskutert før, jeg er litt til og fra i denne tråden ...

Tidligere ble det nevnt at hun aldri fremsto svett etter en treningsøkt. Nå er hun ofte dryppende våt. Er dette også "sminke" (les: vannsprut) som brukes i noen tilfeller?

Begge deler tror jeg. Før det meget spesielle bildet av perfekte delikate jevne "svette"dråper ble det ikke delt noe som minnet om reel trening. Nå tror jeg hun av og til filmer når hun faktisk er svett etter trening, men så vidt jeg har sett da bare på stories som forsvinner igjen. Om det fortsatt jukses med vann - ikke utenkelig.

• Liker 15
Skrevet
3 minutter siden, Inocybe skrev:

Begge deler tror jeg. Før det meget spesielle bildet av perfekte delikate jevne "svette"dråper ble det ikke delt noe som minnet om reel trening. Nå tror jeg hun av og til filmer når hun faktisk er svett etter trening, men så vidt jeg har sett da bare på stories som forsvinner igjen. Om det fortsatt jukses med vann - ikke utenkelig.

Jeg har bare reagert på at det nå fokuseres ganske mye på at hvor svett hun er etter trening, mens det tidligere ikke var antydning til at hun var varm engang.

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...