Gjest Lavande Skrevet 6. september 2020 #27481 Skrevet 6. september 2020 (endret) 13 timer siden, Orly skrev: Det blir veldig merkelig å komme med 1-2 åringer nå , kun for å få noe å ta meg på. Det sto ingenting om 1-2 åringer i det innlegget jeg siterte. Å jentene er mye eldre enn 1-2 år.. man er heldigvis forskjellig , noen liker å lage temabursdag , andre ikke, begge deler går fint Stemmer det uthevede? Ble ikke 1-2 åringer nevnt i det første innlegget til Pjolterbeist i denne diskusjonen (4 timer tidligere)? 17 timer siden, Pjolterbeist skrev: Og allerede i en alder av skarve ett, to år - altså før språket var særlig utviklet, så artikulerte disse barna klart hvilket tema de ville ha på fødselsdagsfeiringen sin?!? Eller forsåvidt også et tre-fire år gammelt barn. I såfall er det bare å omskrive alt vi vet om utviklingspsykologi og -fysiologi. Direktelink. Tilføyelse: Den du svarte viste hele tiden til 1-2 åringer. Link til neste kommentar fra Pjolterbeist. Slik at alle svarene du fikk fra denne brukeren frem til her nevnte 1-2 åringer.... Endret 6. september 2020 av Lavande
Orly Skrevet 6. september 2020 #27482 Skrevet 6. september 2020 2 timer siden, Lavande skrev: Stemmer det uthevede? Ble ikke 1-2 åringer nevnt i det første innlegget til Pjolterbeist i denne diskusjonen (4 timer tidligere)? Direktelink. Tilføyelse: Den du svarte viste hele tiden til 1-2 åringer. Link til neste kommentar fra Pjolterbeist. Slik at alle svarene du fikk fra denne brukeren frem til her nevnte 1-2 åringer.... Nei, om du skal ta meg får du hvertfall ta med innlegget jeg siterte først , der sto det ingenting om det. 3-4 åringer kan ha ønsker, ferdig snakka. 5
Orly Skrevet 6. september 2020 #27483 Skrevet 6. september 2020 (endret) 9 timer siden, LiamG skrev: Du har helt rett. Men det passer nok ikke inn i tråden. Altså jeg er enig i mye av kritikken, men om man en gang går i mot kritikerne , blir man nedsablet og det av den faste gjengen, det er rett og slett så lite greit og en sånn alle mot en greie som er direkte ufint. Det burde noen ta til seg , men det skjer ikke. Det er utrolig at man side etter side skal ra noen , bare fordi de er litt uenige og leter opp igjen innlegg osv bare for å ta de på noe, å så siteres ikke første innlegg jeg svarte på engang, det blir så dumt at jeg ikke kan få sagt det. Nå trekker jeg meg ut av debatten, sånn måte å oppføre seg på hører ikke hjemme noen sted Endret 6. september 2020 av Orly 11
Gjest Lavande Skrevet 6. september 2020 #27484 Skrevet 6. september 2020 (endret) 2 timer siden, Orly skrev: Nei, om du skal ta meg får du hvertfall ta med innlegget jeg siterte først , der sto det ingenting om det. 3-4 åringer kan ha ønsker, ferdig snakka. Dette var første innlegget til Pjolterbeist som du siterte, og der nevnes 1-2 åringer. Her er andre innlegget til Pjolterbeist, der nevnes også 1-2 åringer.Og så kommer du inn etter det og svarer Pjolterbeist " blir veldig merkelig å komme med 1-2 åringer nå , kun for å få noe å ta meg på" Endret 6. september 2020 av Lavande
Populært innlegg Sølv_dugg Skrevet 6. september 2020 Populært innlegg #27485 Skrevet 6. september 2020 Joda, klart barn på 3-4 år kan ønske seg bursdagstemaer. Mine har ønsket seg My little pony, brannmann Sam, biler o.l (forøvrig begynte vi ikke med barnebursdager før de var tre, men tviler på at de hadde ytret noe spesifikt ønske til 1-2 årsdagen) Men utgangspunktet for disse ønskene er fordi på vår butikk så står bursdagseffektene rett ved siden av handlekurvene, så de får det skjøvet rett i ansiktet i det vi entrer butikken. Dog har det holdt med kopper, fat og servietter i nevnte ønske. Jeg har ikke hyret inn en brannmann liksom😏 Det er forskjellen. Barna har ønsket seg noe, vi har handlet inn enkelte effekter, og ikke postet noe på insta eller Facebook. Alle som har hatt barnebesøk vet at ordet «delikat» ikke er noe som samsvarer med nevnte tema. Hos CBE.no kjøres barnebursdager for å lage delikat, instavennlig content. Mulig barnet selv har ønsket Bambitema, det blir bare spekulasjoner, men det er ikke til å stikke under en stol at temabursdag der i huset blir laget for mors skyld, ikke bursdagsbarnet og strukket så uendelig mye lenger enn bare til et par kopper og fat. 54
Gjest Lavande Skrevet 6. september 2020 #27486 Skrevet 6. september 2020 (endret) 44 minutter siden, Orly skrev: Altså jeg er enig i mye av kritikken, men om man en gang går i mot kritikerne , blir man nedsablet og det av den faste gjengen, det er rett og slett så lite greit og en sånn alle mot en greie som er direkte ufint. Det burde noen ta til seg , men det skjer ikke. Det er utrolig at man side etter side skal ta noen , bare fordi de er litt uenige og leter opp igjen innlegg osv bare for å ta de på noe, å så siteres ikke første innlegg jeg svarte på engang, det blir så dumt at jeg ikke kan få sagt det. Nå trekker jeg meg ut av debatten, sånn måte å oppføre seg på hører ikke hjemme noen sted Nedsablet? Direkte ufint? Ta noen? Måte å oppføre seg? Endret 6. september 2020 av Lavande
SusieDerkins Skrevet 6. september 2020 Forfatter #27487 Skrevet 6. september 2020 25 minutter siden, Orly skrev: Altså jeg er enig i mye av kritikken, men om man en gang går i mot kritikerne , blir man nedsablet og det av den faste gjengen, det er rett og slett så lite greit og en sånn alle mot en greie som er direkte ufint. Det burde noen ta til seg , men det skjer ikke. Det er utrolig at man side etter side skal ra noen , bare fordi de er litt uenige og leter opp igjen innlegg osv bare for å ta de på noe, å så siteres ikke første innlegg jeg svarte på engang, det blir så dumt at jeg ikke kan få sagt det. Nå trekker jeg meg ut av debatten, sånn måte å oppføre seg på hører ikke hjemme noen sted jeg forstår ikke dette argumentet. Hvis mange er enige om et synspunkt, så er det en "alle-mot-en-greie"? Det er da ikke noe uvanlig i at mange er enige om en sak, eller noe iboende galt i å ha sammenfallende meninger? 30
Keaton Skrevet 6. september 2020 #27488 Skrevet 6. september 2020 Ser ingen som ikke har oppført seg, ingen som har vært ufine og ingen som har nedsablet deg @Orly. Dette er et diskusjonsforum, men hvis man føler at motstridende meninger er dårlig oppførsel, får man vurdere om man orker delta. Helt greit for meg at unger har ønsker om tema, det har mine hatt også, det jeg har satt spørsmålstegn er narrativet som går ut på om det er mulig at barn ønsker seg ulikt tema hvert år fra de er 1-2 år og opp til 10, det blir jo 20 temaer dersom man har to barn. Jeg mener at det er utopisk og at disse temaene på bloggen derfor først og fremst er for content og dermed voksenstyrt. 43
miamiamia Skrevet 6. september 2020 #27489 Skrevet 6. september 2020 Treningsvideoene til Netfit hvor du ser neste øvelse i høyre hjørne er tro kopi av Mr&MrsMuscle. Fulgte de i vinter da vi satt i karantene. Ser de har hentet inspirasjon herfra. Helt ok å hente inspo, men håper de vil innrømme at de ikke oppfant hjulet. 23
anon15 Skrevet 6. september 2020 #27490 Skrevet 6. september 2020 (endret) feil tråd Endret 6. september 2020 av anon15 feil tråd
miamiamia Skrevet 6. september 2020 #27491 Skrevet 6. september 2020 Sjekket nå, men skjønner ikke hva du mener? 2 minutter siden, anon15 skrev: Hun hadde noen IG stories innlegg nå som gjør at jeg lurer på om hun glemmer at hennes 25700 følgere ikke er hennes nærmeste venner. Jeg får vondt av henne utfra det hun deler og håper virkelig hun har noen andre enn instagram å snakke med. ( jeg tenker på sukkersprekken, kjæresten som hun lurer på om skal gå fra henne, hvor tungt hun synes livet er, ...) Det hun deler burde vel heller vært på tomannshånd med noen som kunne hjelpe henne med tankene sine og ikke tusenvis av mennesker som egentlig bruker det til underholdning - for å sette det på spissen. Jeg krysser fingre for at hun skjermer seg litt mer enn dette fremover og finner noen som gir noe bedre og mer nyttig i retur enn likes og hjerter. 1
Gjest tranedatter Skrevet 6. september 2020 #27492 Skrevet 6. september 2020 28 minutter siden, miamiamia skrev: Treningsvideoene til Netfit hvor du ser neste øvelse i høyre hjørne er tro kopi av Mr&MrsMuscle. Fulgte de i vinter da vi satt i karantene. Ser de har hentet inspirasjon herfra. Helt ok å hente inspo, men håper de vil innrømme at de ikke oppfant hjulet. Hvilken bra side, takk for tips! https://www.instagram.com/mrandmrsmuscle/ Smart med det lille bildet med varianter av øvelsene, samt den viser hvilken muskelgrupper som trenes. Og dessuten fremføres av noen som kan øvelsene.
anon15 Skrevet 6. september 2020 #27493 Skrevet 6. september 2020 1 time siden, miamiamia skrev: Sjekket nå, men skjønner ikke hva du mener? jeg fjernet det på 15 sekunder så der var du veldig kjapp! Det var lagt i feil diskusjon. 6
Surikatt Skrevet 6. september 2020 #27494 Skrevet 6. september 2020 Bursdagene til døtrene har ingenting i sosiale medier å gjøre, etter min mening. Det var vel noe folk delte på Facebook for 10 år siden mens Caroline Berg-Eriksen ikke evner å fornye seg i det hele tatt. 42
Sophia_08 Skrevet 6. september 2020 #27495 Skrevet 6. september 2020 15 hours ago, Surikatt said: Ja, det må til og med bestilles fra utlandet. I følge bloggen kommer desverre ikke forsendelsen frem til selve feiringen.. 🤦♀️ 9
Klementine Skrevet 6. september 2020 #27496 Skrevet 6. september 2020 15 minutter siden, Surikatt skrev: Bursdagene til døtrene har ingenting i sosiale medier å gjøre, etter min mening. Det var vel noe folk delte på Facebook for 10 år siden mens Caroline Berg-Eriksen ikke evner å fornye seg i det hele tatt. men det er vel dette hennes målgruppe av lesere vil ha? alle andre store legger ned bloggen pga manglende inntekt. Starter pod og er svært aktive på insta. CBE er mest opptatt av seg selv... Spent på hvor lenge hun akter å blogge. Ser jo en reduksjon av innlegg mm. 11
Shopgirl2014 Skrevet 6. september 2020 #27497 Skrevet 6. september 2020 Uten at jeg vet helt sikkert, får jeg inntrykk av at@Orlyviser til en generell tendens i tråden, og ikke til sitt eget enkeltinnlegg? Her er noen av mine erfaringer som metakritiker i denne tråden, siden 2014: gjentatte beskyldninger om at jeg er CBE eller LKE (for n'te gang: ALLE er anonyme i denne tråden og kan ha et vikarierende motiv for å delta her) gjentatte påstander om at jeg ikke _forstår_ problemstillingen, når jeg er uenig gjentatte påstander om at jeg tror at CBE er venninnen min (tro'kke det) for noen uker siden ble jeg (oppfordningen var tagget med mitt brukernavn) bedt om å google Dunning-Kruger-effekten, en tankefeil hvor personer som mangler kunnskaper og har dårlige ferdigheter på sosiale eller intellektuelle områder, feilaktig overvurderer disse egenskapene og evnene hos seg selv. Ryddig debattstil! gjentatte oppfordringer om å rapportere innlegg, i stedet for å bemerke at enkelte karakteristikker av CBE/LKE er langt over streken for hva som er akseptabelt i omtale av navngitte personer. Jeg har et annet forslag: Hva med å slutte og gi navngitte personer negative karakteristikker på et offentlig forum? 12
LilleSnupp Skrevet 6. september 2020 #27498 Skrevet 6. september 2020 (endret) 1 time siden, Shopgirl2014 skrev: Uten at jeg vet helt sikkert, får jeg inntrykk av at@Orlyviser til en generell tendens i tråden, og ikke til sitt eget enkeltinnlegg? Her er noen av mine erfaringer som metakritiker i denne tråden, siden 2014: gjentatte beskyldninger om at jeg er CBE eller LKE (for n'te gang: ALLE er anonyme i denne tråden og kan ha et vikarierende motiv for å delta her) gjentatte påstander om at jeg ikke _forstår_ problemstillingen, når jeg er uenig gjentatte påstander om at jeg tror at tagget med mitt brukernavn) bedt om å google Dunning-Kruger-effekten, en tankefeil hvor personer som mangler kunnskaper og har dårlige ferdigheter på sosiale eller intellektuelle områder, feilaktig overvurderer disse egenskapene og evnene hos seg selv. Ryddig debattstil! gjentatte oppfordringer om å rapportere innlegg, i stedet for å bemerke at enkelte karakteristikker av CBE/LKE er langt over streken for hva som er akseptabelt i omtale av navngitte personer. Jeg har et annet forslag: Hva med å slutte og gi navngitte personer negative karakteristikker på et offentlig forum? Når vi snakker om ryddig debattstil, det var paret i Sarpsborg referansen gikk til, noe jeg tror de fleste bortsett fra deg fikk med seg (jf. alle svar du fikk på påstanden din). .. og når vi er inne på å gi negative karakteristikker, hva med å slutte å gi motdebattanter dette? Både direkte og indirekte sådanne! Endret 6. september 2020 av LilleSnupp 40
Shopgirl2014 Skrevet 6. september 2020 #27499 Skrevet 6. september 2020 6 minutter siden, LilleSnupp skrev: Når vi snakker om ryddig debattstil, det var paret i Sarpsborg referansen gikk til, noe jeg tror de fleste bortsett fra deg fikk med seg (jf. alle svar du fikk på påstanden din). .. og når vi er inne på å gi negative karakteristikker, hva med å slutte å gi motdebattanter dette? Både direkte og indirekte sådanne! Og da er det greit, synes du? 5
Mrs Robinson Skrevet 6. september 2020 #27500 Skrevet 6. september 2020 1 minutt siden, Shopgirl2014 skrev: Og da er det greit, synes du? Hvorfor tar DU deg nær av at et BLOGGERPAR får (høyst fortjente) karakteristikker etter seg? 38
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå