Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, Klink skrev:

Meen er det ikke litt voldsomt å drive å regne ut? Dumt fokus. 

det er vel nødvendig fordi enkelte bare må kverulere... de fleste vet jo uten å regne det ut at det er ekstremt lite kalorier i tre knekkebrød med kaviar. Du trenger ikke delta i thinspodebatten, men at det er et dumt fokus?!

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Klink skrev:

Men om en hadde fylt på litt digg på det knekkebrødene så er det vel ikke galt etter trening. 

ja, i dette tilfellet agurk. Omtrent samme næringsverdi som vann. 

Thinspo.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, cerruti skrev:

De fleste spiser vel ikke før trening?

Hvorfor ikke? Kroppen trenger påfyll før en treningsøkt. Kan risikere å gå «tom» underveis. Så sant ikke man trener for å få et kalori underskudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fjugur skrev:

God reklame for sekken! Vil ha sånn sekk! 

10 liter? På løpelabbeg står det 5, 4 eller noe.,

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MissLucy skrev:

det er vel nødvendig fordi enkelte bare må kverulere... de fleste vet jo uten å regne det ut at det er ekstremt lite kalorier i tre knekkebrød med kaviar. Du trenger ikke delta i thinspodebatten, men at det er et dumt fokus?!

Jeg fikk ikke med meg hvilket pålegg, 3 knekkebrød med skinke, agurk, paprika og avokado foreksempel. Eller kokt egg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Klink skrev:

Jeg er nå vant til at man spiser litt før trening og fyller på med energi etter trening... 

Men jeg er ikke noen treningsguru. Regner med man trenger energi før og etter. 

CBE har mange, mange ganger fortalt at hun drikker kaffe før hun løper på mølla og spiser frokost etterpå. Jeg la merke til de knekkebrødene hun la ut - og jeg reagerte på at det var lite mat etter en mil på mølla - og en laaaang fjelltur to dager før. Det er veldig, veldig lite mat, internett sier at man forbrenner 750 - 900 kcal på en ti km løpetur. Da er en frokost på rundt 150 kcal svært lite egnet til restitusjon og sunt næringsopptak - det er bare godt egnet til slanking. Men CBE  trenger vel ikke akkurat å slanke seg. 

 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Klink skrev:

Jeg fikk ikke med meg hvilket pålegg, 3 knekkebrød med skinke, agurk, paprika og avokado foreksempel. Eller kokt egg. 

Det som ble avbildet på IG-stories var tre knekkebrød med et veldig tynt lag kaviar og masse agurk. Hvis du skal være med i debatten, er det kult om du vet hva som debatteres. Jeg snakker om hva hun selv dokumenterte at hun spiste etter løpeøkten. Dine forslag til pålegg er gode nok de -men de har ingenting med hva CBE dokumenterte å gjøre.

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, pøbelsara skrev:

CBE har mange, mange ganger fortalt at hun drikker kaffe før hun løper på mølla og spiser frokost etterpå. Jeg la merke til de knekkebrødene hun la ut - og jeg reagerte på at det var lite mat etter en mil på mølla - og en laaaang fjelltur to dager før. Det er veldig, veldig lite mat, internett sier at man forbrenner 750 - 900 kcal på en ti km løpetur. Da er en frokost på rundt 150 kcal svært lite egnet til restitusjon og sunt næringsopptak - det er bare godt egnet til slanking. Men CBE  trenger vel ikke akkurat å slanke seg. 

 

Er ikke det opp til henne? 

Men om hun legger det fram som et sunt og godt måltid etter trening så er jeg enig i at det er lite mat. Jeg har ikke sett knekkebrødene og vet ikke hvor lite kaviar hun hadde på dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, pøbelsara skrev:

Det som ble avbildet på IG-stories var tre knekkebrød med et veldig tynt lag kaviar og masse agurk. Hvis du skal være med i debatten, er det kult om du vet hva som debatteres. Jeg snakker om hva hun selv dokumenterte at hun spiste etter løpeøkten. Dine forslag til pålegg er gode nok de -men de har ingenting med hva CBE dokumenterte å gjøre.

Neei, men det var eksempler på hvordan 3 knekkebrød kan bli helt greit etter trening. Jeg har fått det med meg for lenge siden nå. 

Og noen her skriver at knekkebrød er feil etter trening. 

Endret av Klink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Klink skrev:

Jeg er nå vant til at man spiser litt før trening og fyller på med energi etter trening... 

Men jeg er ikke noen treningsguru. Regner med man trenger energi før og etter. 

 

7 minutter siden, Lin11 skrev:

Hvorfor ikke? Kroppen trenger påfyll før en treningsøkt. Kan risikere å gå «tom» underveis. Så sant ikke man trener for å få et kalori underskudd. 

For det vil rett og slett gi meg hold eller annet ubehag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tantesofie skrev:

De siste treningsøktene på Strava er også lagt inn manuelt. Så for alt vi vet skjedde de aldri... Ser forøvrig fra fjellturen på Strava at CBE hadde sin 3.raskeste 15 km på 4 timer? Vil vel si at det er den 3. 15km hun har logget? Argh, blir så irritert over at sånne nek skal fremme favoritt idretten min på så tullete måte!

Hvis man i Strava sammenlikner høydemeterne på langturen der flere topper skulle bestiges, så forstår jeg ikke hvorfor LKE og CBE har så ulike tall?

Endret av Mrs Bella
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, MissLucy skrev:

det er vel nødvendig fordi enkelte bare må kverulere... de fleste vet jo uten å regne det ut at det er ekstremt lite kalorier i tre knekkebrød med kaviar. Du trenger ikke delta i thinspodebatten, men at det er et dumt fokus?!

Til sammenligning har Therese Johaug slitt med å få i seg nok kalorier, selv om hun soiser flere kalorier til frokost enn cbe. Jeg vil si det er litt forskjell på nivået til Johaug og cbe.

https://kiwi.no/tema/frukt-og-gront/dette-har-de-norske-skijentene-alltid-i-handlekurven/

https://www.vg.no/sport/langrenn/i/4qQXno/johaug-suveren-med-mer-muskler-og-hoeyere-kroppsvekt

https://www.dagbladet.no/sport/en-utfordring-a-spise-nok/63444364

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, pøbelsara skrev:

CBE har mange, mange ganger fortalt at hun drikker kaffe før hun løper på mølla og spiser frokost etterpå. Jeg la merke til de knekkebrødene hun la ut - og jeg reagerte på at det var lite mat etter en mil på mølla - og en laaaang fjelltur to dager før. Det er veldig, veldig lite mat, internett sier at man forbrenner 750 - 900 kcal på en ti km løpetur. Da er en frokost på rundt 150 kcal svært lite egnet til restitusjon og sunt næringsopptak - det er bare godt egnet til slanking. Men CBE  trenger vel ikke akkurat å slanke seg. 

 

Nei, det er uheldige signaler hun sender ut. 

Å ikke spise frokost før trening gir fettforbrenning. CBE.no vil kanskje hevde at musklene jobber bedre uten tilført glukose, men når man leser hva CBE skriver og viser frem, vil den vanlige leseren få med seg det som kommuniseres direkte; ikke spis frokost før du trener. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mrs Bella skrev:

Hvis man i Strava sammenlikner høydemeterne på langturen der flere topper skulle bestiges, så forstår jeg ikke hvorfor LKE og CBE har så ulike tall?

Hva mener du med ulike tall? Har de ikke gått/løpt sammen hele veien ut i fra appen? Jeg har ikke Strava, så jeg må ha det inn på t-skje.. 😆

Endret av Marioposa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, pøbelsara skrev:

CBE  trenger vel ikke akkurat å slanke seg

Med tanke på at hun hele tiden, i alle fall for det meste av tiden, trekker inn magen på bilder som blir lagt ut, så ser det ut til at fruen selv gjerne vil bli slankere, for trekker hun ikke inn magen så tror hun nok selv at hun ser ut til å trenge litt slanking.....det er i alle fall hva jeg tror

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Mrs Bella skrev:

Hvis man i Strava sammenlikner høydemeterne på langturen der flere topper skulle bestiges, så forstår jeg ikke hvorfor LKE og CBE har så ulike tall?

Aner ikke. Hvis du ser på splits har de totalt ulike tall, men så langt jeg kan se løper de med Suunto-klokke begge to. Kjenner ikke den, men veldig merkelig at det er sååå stor differanse...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Marioposa skrev:

Hva mener du med ulike tall? Har de ikke gått/løpt sammen hele veien ut i fra appen? Jeg har ikke Strava, så jeg må ha det inn på t-skje.. 😆

CBE har Elevation gain på 1451, LKE på 3171. Til tross for at distansen er nærmest identisk. Tiden er også helt ulik, men det kan skyldes at CBE har pauset klokken når de har vært i ro. Men hennes sier 7 timer og noe, og hans drøy 13, så vel mye pauser? Videre er turene koblet sammen (altså registrert som at de løp sammen) og usikker på hva som deles av data. Hun har også lange hull i pace-analysen. Kort sagt: enten løp hun ikke hele turen, eller så bør hun investere i ny klokke. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
53 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Til sammenligning har Therese Johaug slitt med å få i seg nok kalorier, selv om hun soiser flere kalorier til frokost enn cbe. Jeg vil si det er litt forskjell på nivået til Johaug og cbe.

https://kiwi.no/tema/frukt-og-gront/dette-har-de-norske-skijentene-alltid-i-handlekurven/

https://www.vg.no/sport/langrenn/i/4qQXno/johaug-suveren-med-mer-muskler-og-hoeyere-kroppsvekt

https://www.dagbladet.no/sport/en-utfordring-a-spise-nok/63444364

Kan ta med denne også 

https://www.olympiatoppen.no/fagstoff/idrettsernaering/faktaark/page1933.html

 

Skulle tro Olympiatoppen vet hva de snakker om. Jeg har døtre som trener en del, er livredd for at de skal se på CBE som inspirasjon. Vet at en del av venninnene følger henne på Instagram 😟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...