Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
32 minutter siden, Klink skrev:

CBE er ikke den som har lagt ut antall carbs og kalorier her da... 

Nei, men hun har lagt ut nærbilde av knekkebrødene og kommentert agurkmångden. Bilder er også kommunikasjon, det er flere som ser ut til å mene at så lenge hun ikke skriver noe, så kommuniserer hun det ikke. Det er jo helt feil. 

• Liker 33
Videoannonse
Annonse
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
4 timer siden, Inocybe skrev:

En lavkalori-frokost hadde ikke engasjert hvis ikke den var en del av et mangeårig lite heldig mønster.
Redigere en slank kropp tynnere, fortjene pizza etter halvmaraton (med presisering den var tynnbunnet og masse grønnsaker), fortjene hveteboller under fødsel, håne mannen for å spise sjokoladebolle, miniporsjoner og så videre. Denne lett skjulte thinspoen denne bloggen, under dekke av sunn livstil og sunt kosthold, framviser er langt unna greit fra en voksen influencer. 

...og å kunne «unne seg» en effings God Morgen-yoghurt etter ørten runder rundt Sognsvann!!!!

Skrevet
37 minutter siden, Klink skrev:

Hun kan da leve et sunt og aktivt liv og likevel slanke seg. 

Mener du at cbe bør slanke seg?

• Liker 24
Skrevet

Klink (m/fl.), du VIL jo ikke forstå at Caroline Berg Eriksen er og opptrer som en profesjonell påvirker. Som dette har hun redaktøransvar for hva som publiseres på bedriften Treasures kanaler. Som privatperson er det hennes valg om hun slanker seg, men straks påvirkerbedriften publiserer noe som synes å være et strengt slankeregime kombinert med nær ekstrem løping, men lanserer det som "sunn livsstil", er det fare på ferde. Bedriften er åpenbart ikke bevisst (eller gir blaffen i) ansvaret som følger med offentlig publisering. De tjener gode penger på å omgå sunn fornuft-plakaten. Påvirkere påvirker. Dessverre er det ikke "bare" jevnaldrende kvinner som leser og blir inspirert av denne påvirker-bloggen, men også yngre jenter som beundrer en smashing kropp og drømmer om en kjekk mann, søte barn, flott hus osv. Unge jenter og kvinner med komplekser, som leter etter en løsning for å bli like smashing som de tror påvirkeren er.

• Liker 28
Skrevet

Når jeg igjen leser «sunn fornuft plakaten» @pøbelsara , bryter faktisk cbe absolutt alle punktene. Virkelig et godt forbildet denne bloggen. 

• Liker 36
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
2 minutter siden, 123Frustrert skrev:

Når jeg igjen leser «sunn fornuft plakaten» @pøbelsara , bryter faktisk cbe absolutt alle punktene. Virkelig et godt forbildet denne bloggen. 

Det er vel en god grunn til at hun nektet å skrive under på den.

Skrevet (endret)
20 minutter siden, pøbelsara skrev:

Seriøst? :daane: 

Ja, seriøst. En kvinne som er undervektig, og nærmest har  en spiseforstyrrelse som flere av dere antyder og har spekulert om i åresvis, vil høyst sannsynligvis ha vanskelighet med å bli gravid. Årsaken til dette er en lav vekt gir menstruasjonsforstyrrelser eller at kvinnen mister menstruasjonen helt. Så da vet du grunnlaget for min kommentar. Hun har født 2 barn. 
Det at hun ønsker å opprettholder en slank, sterk og sunn kropp, må jo være opp til henne, og det er jo bare positivt, i en verden hvor overvekt er den nye folkesykdommen, med de helseproblemene det medfører.  Kan ikke se at hun hverken slanker seg eller spiser lite. Hun spiser variert og sunn kost, og de fleste personene som ønsker å ha en sunn og slank kropp er jo bevisste på hva en spiser. Betyr ikke at hun ikke spiser boller eller pizza. Kan ikke se at CBE har noe navnet enn en sunn og aktiv livsstil. Ikke minst er hun aktiv med barna sine, en tid hvor mange lar barna sitte med iPaden i timesvis. Slik jeg ser det er hun en inspirasjon for kvinner. En annen ting jeg har lagt merke til med CBE er hennes positivitet og glede over livet. 

Endret av Lin10
  • Liker 7
Skrevet
4 timer siden, Klink skrev:

Men hun bestemmer selv. 

Skjønner du virkelig ikke essensen i diskusjonen? 

Ikke for å være frekk, men det virker ikke som du skjønner hva som diskuteres her? 

• Liker 31
Skrevet (endret)

Tullprat.@Lin10. Vi snakker om den offentlige personen Cbe ikke den private. Og det som publiseres av mat er nærings- og kalorifattig med små porsjoner. Ansvaret for hva som ko.muniseres i tekst og bilder ligger helt og holdent hos carolinebergeriksenno.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 41
Skrevet
1 minutt siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Tullprat.@Lin10. Vi snakker om den offentlige personen Cbe ikke den private. Og det som publiseres av mat er nærings- og kalorifattig med små porsjoner. Ansvaret for hva som ko.muniseres i tekst og bilder ligger helt og holdent hos carolinebergeriksenno.

For å opprettholde en slank kropp, så skal en ikke spise seg stappmett. Hun skriver at hun spiser seg passe mett. Det går også ann å forsyne seg to ganger. Så tenker jeg at CBE er opptatt av det estetiske i bloggen, og en liten porsjon mat dandert på en tallerken, ser bedre ut en en overlesse middagstallerken. Matoppskriftene hun deler har ofte både smør og helmelk. Det er ikke noen slankeoppskrifter hun deler. Hvis folk kun er ute etter å tolke det hun legger ut negativt, så er jo ikke det hennes ansvar. Hun  snakker heller aldri om slanking eller vekt. 

• Liker 6
Skrevet
40 minutter siden, 123Frustrert skrev:

Mener du at cbe bør slanke seg?

Jeg har ingen mening om hennes vekt eller kroppsfasong, den får hun ta ansvar for selv. Dersom det skulle vise seg at hun sliter med mat og kropp håper jeg hun får hjelp for dette og at de nærmeste ser det. 

Mer vil jeg ikke si om det. Hennes kropp hennes valg og ansvar. 

• Liker 5
Gjest Snøsøta
Skrevet
21 minutter siden, Lin10 skrev:

Ja, seriøst. En kvinne som er undervektig, og nærmest har  en spiseforstyrrelse som flere av dere antyder og har spekulert om i åresvis, vil høyst sannsynligvis ha vanskelighet med å bli gravid. Årsaken til dette er en lav vekt gir menstruasjonsforstyrrelser eller at kvinnen mister menstruasjonen helt. Så da vet du grunnlaget for min kommentar. Hun har født 2 barn. 
Det at hun ønsker å opprettholder en slank, sterk og sunn kropp, må jo være opp til henne, og det er jo bare positivt, i en verden hvor overvekt er den nye folkesykdommen, med de helseproblemene det medfører.  Kan ikke se at hun hverken slanker seg eller spiser lite. Hun spiser variert og sunn kost, og de fleste personene som ønsker å ha en sunn og slank kropp er jo bevisste på hva en spiser. Betyr ikke at hun ikke spiser boller eller pizza. Kan ikke se at CBE har noe navnet enn en sunn og aktiv livsstil. Ikke minst er hun aktiv med barna sine, en tid hvor mange lar barna sitte med iPaden i timesvis. Slik jeg ser det er hun en inspirasjon for kvinner. En annen ting jeg har lagt merke til med CBE er hennes positivitet og glede over livet. 

Uforsvarlige turer i fjellet er ikke forbundet med en forsvarlig livsstil. Underkommunisering av hva som trengs av forberedelser, utstyr og næring for en slik tur er uforsvarlig og tidvis farlig influencervirksomhet. Kombinasjon av mye informasjon om tid og distanse brukt på trening sammen med framvisning av et svært lavt næringsinntak er thinspo. 

I tillegg kan jeg legge til at influencerne er alene på flere av disse turene som diskuteres her nå. Barna er etter CBE sitt eget utsagn heller ikke invitert ned i treningsrommet. 

Gjest Snøsøta
Skrevet

Litt artig at de klarte å få 5 utstyrsinnlegg, inkludert hvordan pakke fødebagen, i tillegg til flere innlegg om forberedelser til fødsel før førstefødte, men ingen om ekstremfjelltur med magiske sekker? Burde jo være gull for virksomheten.

Men den første var proppa med spons og reklame og er det vel kanskje mindre å hente hos leverandørene av ordentlig turutstyr?

Samtidig er parallellen sterk nok til at jeg forundres over at CBE ikke publiserer et eget magebilde etter turen? 

Skrevet
6 minutter siden, Snøsøta skrev:

Uforsvarlige turer i fjellet er ikke forbundet med en forsvarlig livsstil. Underkommunisering av hva som trengs av forberedelser, utstyr og næring for en slik tur er uforsvarlig og tidvis farlig influencervirksomhet. Kombinasjon av mye informasjon om tid og distanse brukt på trening sammen med framvisning av et svært lavt næringsinntak er thinspo. 

I tillegg kan jeg legge til at influencerne er alene på flere av disse turene som diskuteres her nå. Barna er etter CBE sitt eget utsagn heller ikke invitert ned i treningsrommet. 

Overhode ingen uansvarlig tur, selv om ikke alt gikk som planlagt. Har vi lest om samme om tur? Når en spekulerer her inn om at sekkene umulig kan romme alt hun hevder hun har hatt med og i tillegg viser til mindre sekker de har hatt med, så viser jo det hvilket nivå en legger seg på her inne. Ser jo at LK er ekstremt opptatt av ruta og planlegge. Det at de hadde glemt hodelykter, tar de nok til etterretning, selv om de aldri fikk brukt for det. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Snøsøta skrev:

Litt artig at de klarte å få 5 utstyrsinnlegg, inkludert hvordan pakke fødebagen, i tillegg til flere innlegg om forberedelser til fødsel før førstefødte, men ingen om ekstremfjelltur med magiske sekker? Burde jo være gull for virksomheten.

Men den første var proppa med spons og reklame og er det vel kanskje mindre å hente hos leverandørene av ordentlig turutstyr?

Samtidig er parallellen sterk nok til at jeg forundres over at CBE ikke publiserer et eget magebilde etter turen? 

De som selger funksjonelle treningsklær og turutstyr ser nok ikke CBE.no som en profesjonell aktør, så et samarbeid er ikke aktuelt.

Endret av Mrs Bella
  • Liker 25
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
36 minutter siden, Lin10 skrev:

Gidder du å forklare hvordan svært undervektige kvinner i u-land klarer å bli gravide?

Gjest Snøsøta
Skrevet
8 minutter siden, Lin10 skrev:

Overhode ingen uansvarlig tur, selv om ikke alt gikk som planlagt. Har vi lest om samme om tur? Når en spekulerer her inn om at sekkene umulig kan romme alt hun hevder hun har hatt med og i tillegg viser til mindre sekker de har hatt med, så viser jo det hvilket nivå en legger seg på her inne. Ser jo at LK er ekstremt opptatt av ruta og planlegge. Det at de hadde glemt hodelykter, tar de nok til etterretning, selv om de aldri fikk brukt for det. 

Henviser til hele diskusjonen her inne og det som er publisert i kommentarfeltet på bloggen og instastory som svar på denne. 

Skrevet (endret)
2 timer siden, Lille_Krokodille skrev:

Gidder du å forklare hvordan svært undervektige kvinner i u-land klarer å bli gravide?

Eller syke og undervektige narkomane i Oslo sentrum? De er jo ikke akkurat kjent for en sunn livsstil... Det å klare å bli gravid og få barn er en dårlig indikator på sunnhet. 

Endret av Marioposa
  • Liker 33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...