Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Gjest tranedatter
9 minutter siden, LilleSnupp skrev:

I disse to sekkene som tilsammen rommer litt over 20,5 ltr har de altså fått plass til.. (jf. bloggen)

  • 2 energibarer
  • 5 påsmurte rundstykker
  • 4 bananer
  • 6 gels
  • 3 liter ublandet sportsdrikke
  • 1 liter utblandet sportsdrikke
  • vindtett langbukse (for to?)
  • ulltrøye (for to?)
  • tynn treningsgenser (for to?)
  • vindjakke (for to?)
  • treningstights (for to?)
  • sokkeskift (for to?)
  • løpehansker (for to?)
  • nødteppe
  • GPS
  • grunnleggende førstehjelpsutstyr

 

Jeg er imponert over hvordan de har pakket, så jeg ønsker meg et innlegg om hvordan pakke så mye ned i disse to sekkene (jf. https://www.carolinebergeriksen.no/2020/08/05/4-fjelltopper-2000-meter/), også med tanke på at alt måtte vært inni sekken da cbe.no er avbildet flere ganger i trenings-bh og kort tights og ingen drikkeflasker utenpå sekken.

Var det ikke per person? Mente jeg noen skrev.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, tranedatter skrev:

Var det ikke per person? Mente jeg noen skrev.

 

Står vi på bloggen ang maten de hadde med, "... hadde vi med oss.." Ang. klær står det derimot ".. av skift hadde jeg med meg..".

Endret av LilleSnupp
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, miamiamia skrev:

Skulle tro hun ønsker å fremstå som en maskin måten hun skal først løpe 30 km, deretter 10 km på mølle neste morgen og kun innta 3 knekkebrød etterpå. Det er helt absurd måten hun fronter "sunn livsstil". Skjerp deg CBE!

Og nei, jeg er ikke sjalu og gammal, jeg er slank og godt trent selv. Og de gangene jeg løper 10 km spiser jeg egg og bacon etterpå.

3 knekkebrød med sunt pålegg er da ok etter trening. Like ok som egg og bacon 🤷‍♀️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Christiane_W skrev:

Caroline lurte på om hun hadde et "dra-til-tryne" da det stormet som verst rundt kommentarjuks-saken. Nei, men hun og mannen har begge "dra-til-attitude". De fremstår som utrolig arrogante. Innrømmer aldri at de tar feil eller gjør noe feil. De kan vest og vet best. Alltid.

De kan virke både virkelig uspiselige og ufyselige med den holdningen de har utad når de skal kommentere berettiget kritikk, og det tjener de ikke på, for med en mer ydmyk og innrømmende holdning så ville nok kritikken vært mindre

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, måtte inn her fordi jeg også reagerte på den turen deres... Men jeg har ikke fulgt så godt med de siste årene - hva skjedde på sykkelturen som de måtte bryte i fjor?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Klink skrev:

3 knekkebrød med sunt pålegg er da ok etter trening. Like ok som egg og bacon 🤷‍♀️

Som frokost etter 10-12 km? Agurk er det så lite kalorier eller annet nyttig i at det kun er vomfyll. Tipper det brukes veldig lite kaviar (ut fra bildene) og hvis vi tar i litt gir ett knekkebrød rundt 50 kcal. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Jegvetik skrev:

Hei, måtte inn her fordi jeg også reagerte på den turen deres... Men jeg har ikke fulgt så godt med de siste årene - hva skjedde på sykkelturen som de måtte bryte i fjor?

CBE ble syk, tror det var vond hals. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Kollontaj skrev:

Som frokost etter 10-12 km? Agurk er det så lite kalorier eller annet nyttig i at det kun er vomfyll. Tipper det brukes veldig lite kaviar (ut fra bildene) og hvis vi tar i litt gir ett knekkebrød rundt 50 kcal. 

Jeg aner ikke hva og hvor mye pålegg jeg, men det får nå være opp til henne. Kamskje spiste hun før trening, eller har hun lagt ut komplett måltidsliste? 

Endret av Klink
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Kollontaj skrev:

Som frokost etter 10-12 km? Agurk er det så lite kalorier eller annet nyttig i at det kun er vomfyll. Tipper det brukes veldig lite kaviar (ut fra bildene) og hvis vi tar i litt gir ett knekkebrød rundt 50 kcal. 

Jeg har tatt utgangspunkt i Wasa Fiber Balance, fordi det cbe viser ligner det jeg har hjemme, og matvaretabellen.no. for å regne ut næringsverdien.

Knekkebrød, agurk og tynt lag kaviar er særdeles lite næring å ta til seg for restitusjon etter 10-12 km. løping.

1 knekkebrødskive: xx kcal og x,x g karber
100 g agurk: xx kcal og x,x g karber
(jeg veide min egen, og det passer at cbe viser frem 100 g agurk)
100 g kaviar: xxc kcal og x g karber
(utgangspunkt i kaviar av lodderogn, færrest kalorier. Lite trolig at cbe bruker 100 g/halv tube kaviar)

Totalt for tre knekkebrød med agurk og litt kaviar etter 10 km på mølle:
Kalorier: Ikke nok, jævlig lite karber.

Endret av Revenge o'Cavatina
slettet tall. Dette kan man regne ut selv.
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Klink skrev:

Jeg aner ikke hva og hvor mye pålegg jeg, men det får nå være opp til henne. Kamskje spiste hun før trening, eller har hun lagt ut komplett måltidsliste? 

Hun har utallige ganger skrevet at hun aldri spiser frokost før trening. Kun kaffe. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kollontaj skrev:

Hun har utallige ganger skrevet at hun aldri spiser frokost før trening. Kun kaffe. 

Åja, nei det er jo ikke akkurat sunt 🤷‍♀️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 skiver bacon tilsvarer 82 kcal, 3 g proteiner og 3,2 gram fett. 1 egg tilsvarer 80 kcal, 7g proteiner og 5,6 g fett. Stor forskjell på knekkebrød og egg med bacon! Man forbrenner vel fort kalorier på mølla, så knekkebrød som etter trening mat er bare helt sjukt. 

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Lin11 skrev:

2 skiver bacon tilsvarer 82 kcal, 3 g proteiner og 3,2 gram fett. 1 egg tilsvarer 80 kcal, 7g proteiner og 5,6 g fett. Stor forskjell på knekkebrød og egg med bacon! Man forbrenner vel fort et par tusen kalorier på mølla, så knekkebrød som etter trening mat er bare helt sjukt. 

Par tusen er vel å ta i? 🤷‍♀️

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Klink skrev:

Åja, nei det er jo ikke akkurat sunt 🤷‍♀️

De fleste spiser vel ikke før trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Lin11 skrev:

knekkebrød som etter trening mat er bare helt sjukt. 

Som alt annet i den bobla de lever i, helt sjukt.....men de har ikke evner til å, eller vil, forstå det, så selvoptatte og besserwissere som de er

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Klink skrev:

Par tusen er vel å ta i? 🤷‍♀️

Kan fort komme opp i tusen på en time, avhengig av hvor mange km i timen man løper og hvor mange km man legger bak seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, cerruti skrev:

De fleste spiser vel ikke før trening?

Jeg er nå vant til at man spiser litt før trening og fyller på med energi etter trening... 

Men jeg er ikke noen treningsguru. Regner med man trenger energi før og etter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Klink skrev:

Meen er det ikke litt voldsomt å drive å regne ut? Dumt fokus. 

Det var du som sammenlignet knekkebrød og bacon med egg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...