Gjest CecilieX Skrevet 7. august 2020 #26101 Skrevet 7. august 2020 1 time siden, Lin10 skrev: Hvis det trigger deg, så tenker jeg at det er noe du bør jobbe med. Hun er en slank person og ikke minst trent, så er ikke overrasket over størrelsen hun bruker. Spiller det noen rolle egentlig hvilken størrelse hun er. Hun er jo slank, uavhengig om hun hadde brukt medium. Hun svarer når leserne hennes spør om størrelsen på klærne. Det er jo ikke fordi hun har så stort behov for å fortelle hvilken størrelse hun bruker, det er jo fordi leseren kan få et inntrykk av hva slags størrelse de skal bestille hvis hun viser klær. Jeg bestiller på nettet og ser modeller på 178 bruke S. Det er jo et hjelpemiddel for meg når jeg skal bestille klær. Vi har jo alle forskjellige kropper og dessverre så tror jeg at mange blir trigget av influencere som CBE og ikke minst Lene Orvik, som har slanke mager og ser fit ut, fordi de har noe som en ønsker en selv har. Ja, hun poserer, men ser hun er like slank på film også, så det er ikke noe hun ønsker å fremstå. Ja nettopp, og det er dette som problematiseres i tråden her. Hun hevdes å sette stor pris på leserne sine, og det burde hun all den tid det er de som gjør at hun kan ha dette som levebrød, men likevel, etter 10 år med debatt og kritikk fra eksperter på feltet tar hun fortsatt ikke noe ansvar for at hun trigger sine medsøstre. Hun bryter flere av punktene i Sunn fornuft plakaten på daglig basis. Samtidig hevder hun at hun ønsker å inspirere. Da må hun på et eller annet tidspunkt ta innover seg at hun også «inspirerer» negativt og handle deretter.
Gjest Lin11 Skrevet 7. august 2020 #26102 Skrevet 7. august 2020 (endret) Hvis man tar innover seg kritikken og handler deretter vil konseptet CBE falle sammen. Hva skal familien bak Treasures AS gjøre da? Det viktigste er å ha et fleksibelt og lukrativt liv. Etikk, moral og ansvar kan andre ta seg av. Å forandre navn på 7 topper turen for at historiene de serverer på bloggen skal passe bedre, er en del av denne umoralske måten å agere på. Endret 7. august 2020 av Lin11
Populært innlegg SusieDerkins Skrevet 7. august 2020 Forfatter Populært innlegg #26103 Skrevet 7. august 2020 (endret) 6 timer siden, Lin10 skrev: Godt poeng. Er så mye usannheter som florerer her inne og folk henger seg på. Bare det at hun har blitt gravid og født 2 barn, viser at CBE er sunn og frisk. dette er det dummeste jeg har lest på internett idag 🙄 Heroinmisbrukere kan bli gravide og føde to barn. Personer med alvorlig fedme kan bli gravide og føde to barn. Storrøykere kan bli gravide og føde to barn osv osv Endret 7. august 2020 av MissLucy 51
Liver Skrevet 7. august 2020 #26104 Skrevet 7. august 2020 3 minutter siden, MissLucy skrev: dette er det dummeste jeg har lest på internett idag 🙄 Heroinmisbrukere kan bli gravide og føde to barn. Personer med alvorlig fedme kan bli gravide og føde to barn. Storrøykere kan bli gravide og føde to barn osv osv Og, personer som er sunnere enn CBE kan føde ingen barn av andre grunner. Så er enig i at dette er det dummeste jeg har hørt (ref. Lin10). 46
MiniMjau Skrevet 7. august 2020 #26105 Skrevet 7. august 2020 2 timer siden, pøbelsara skrev: Jeg tenker at hvis man tjener millioner på sin influencervirksomhet som handler om overflate, utseende og ekstremt kroppsfokus, så har man en forbannet plikt til å sørge for å drive etisk og ikke poste ting som fagpersoner advarer mot. Når man har makt og påvirkning må man ta ansvaret som følger med. Ja, det virker ikke som de reflekterer over sin egen påvirkningskraft i det hele tatt. Dette er jo et veldig interessant tema! Selv om vi er mange kritiske sjeler her, så er vi nok i kraftig mindre tall ift de som følger henne og inspireres. 11
Minnie Mus Skrevet 7. august 2020 #26106 Skrevet 7. august 2020 6 hours ago, Lin10 said: For å opprettholde en slank kropp, så skal en ikke spise seg stappmett. Hun skriver at hun spiser seg passe mett. Det går også ann å forsyne seg to ganger. Så tenker jeg at CBE er opptatt av det estetiske i bloggen, og en liten porsjon mat dandert på en tallerken, ser bedre ut en en overlesse middagstallerken. Matoppskriftene hun deler har ofte både smør og helmelk. Det er ikke noen slankeoppskrifter hun deler. Hvis folk kun er ute etter å tolke det hun legger ut negativt, så er jo ikke det hennes ansvar. Hun snakker heller aldri om slanking eller vekt. Gjør hun ikke? Kanskje ikke direkte med ord, men hun opplyser jo alltid at hun bruker str xs. Og hun suger inn magen og redigerer bilder. Så om hun ikke "snakker" om det, så formidler hun det. 30
Marioposa Skrevet 7. august 2020 #26107 Skrevet 7. august 2020 (endret) Er ganske spent på om CBE kommer til å rette seg etter regelen om 1-meters avstand nå når smitten i samfunnet øker? Eller om de kommer til å fortsette som før og gi blanke... https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/mads-hansen-om-okt-koronasmitte-det-er-til-pass-for-dem-som-driter-i-reglene-1.1753777 Endret 7. august 2020 av Marioposa 20
Skrottefar Skrevet 7. august 2020 #26108 Skrevet 7. august 2020 3 minutter siden, Marioposa skrev: Er ganske spent på om CBE kommer til å rette seg etter regelen om 1-meters avstand nå når smitten i samfunnet øker? https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/mads-hansen-om-okt-koronasmitte-det-er-til-pass-for-dem-som-driter-i-reglene-1.1753777 De har egne regler der i gården vettu, så det kommer ikke til å skje at verken fruen eller herr frue kommer til å bry seg om det 🤣 22
Populært innlegg Keaton Skrevet 7. august 2020 Populært innlegg #26109 Skrevet 7. august 2020 Jeg skjønner ikke hvorfor en liten porsjon mat er mer estetisk enn en vanlig middagstallerken? Hvorfor skal små porsjoner være bedre, finere, det man bør fokusere på? Får man mer lyst å lage det om det presenteres som lite mat? Jeg følger Hellstrøm på Insta og det som vises der er fristende og ikke lagt opp i små skåler som hos CBE. Tviler på at han synes det er lite estetisk. 54
pøbelsara Skrevet 7. august 2020 #26110 Skrevet 7. august 2020 2 minutter siden, Skrottefar skrev: De har egne regler der i gården vettu, så det kommer ikke til å skje at verken fruen eller herr frue kommer til å bry seg om det 🤣 En-meters regelen har jo vært gjeldende hele tiden. Den har hun ikke bare brutt, men også publisert dokumentasjon på bruddene i sine SoMe-kanaler. Jeg fatter ikke at det er mulig. En ting er partyungdom i begynnelsen av 20-årene - men en voksen kvinne som lever av sin påvirkning er vanskelige å forstå. Hva vi har sett i SoMe er vel tett kontakt med kompanjongen i NetFit, alle folka på fotoshoot og de to karene hun var på Ben Reddik sammen med. 41
Villroses hage Skrevet 7. august 2020 #26111 Skrevet 7. august 2020 4 minutter siden, Marioposa said: Er ganske spent på om CBE og LKE kommer til å rette seg etter regelen om 1-meters avstand nå når smitten i samfunnet øker? Eller om de kommer til å fortsette som før og gi blanke... https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/mads-hansen-om-okt-koronasmitte-det-er-til-pass-for-dem-som-driter-i-reglene-1.1753777 Holder ikke akkurat pusten. Disse bedriftseierne har demonstrert svært så tydelig, gang på gang, at sånne dustete regler ikke gjelder for dem. Samarbeidene de har, reiser til hovedstaden osv. er a-a-a-lt for viktige til det, må vite! Ingen grunn til å vise hensyn til medmennesker, eller reflektere over noe som ikke gagner dem selv. 31
Gjest Lin11 Skrevet 7. august 2020 #26112 Skrevet 7. august 2020 (endret) Slettet grunnet gjentagelse. Endret 7. august 2020 av Lin11
Keaton Skrevet 7. august 2020 #26113 Skrevet 7. august 2020 Og Gullkorn får jakke vist og nevnt på Insta, de kommenterer selv også. 😏 18
Måne Rampelyset Skrevet 7. august 2020 #26114 Skrevet 7. august 2020 Tråden er ryddet for avsporing. Måne, admin.
Kleenex Skrevet 7. august 2020 #26115 Skrevet 7. august 2020 5 timer siden, LilleSnupp skrev: Nuvel.. det er vel akkurat blitt dokumentert at hun ikke ser likens ut på film som bloggbildene (jf. IG-storyen til Thomas Erdiz). Eller sjekk bildet cbe har på Strava. Likner nesten ikke.... 6
Gjest Trynefaktor Skrevet 7. august 2020 #26116 Skrevet 7. august 2020 8 minutter siden, Kleenex skrev: Eller sjekk bildet cbe har på Strava. Likner nesten ikke.... Men LKE likner seg selv på bilder kompiser har lagt ut på strava. Jeg ler litt av disse to, det må jeg si.
Frøken Scott Skrevet 7. august 2020 #26117 Skrevet 7. august 2020 Jeg har aldri sett et par som passer bedre sammen enn disse to. Eller fortjener hverandre mer 😏 16
Monimoni Skrevet 7. august 2020 #26118 Skrevet 7. august 2020 (endret) 2 timer siden, Kollontaj skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor en liten porsjon mat er mer estetisk enn en vanlig middagstallerken? Hvorfor skal små porsjoner være bedre, finere, det man bør fokusere på? Får man mer lyst å lage det om det presenteres som lite mat? Jeg følger Hellstrøm på Insta og det som vises der er fristende og ikke lagt opp i små skåler som hos CBE. Tviler på at han synes det er lite estetisk. Mulig det, men Hellstrøm foretrekker ikke å gå med magetopp heller..... Endret 7. august 2020 av Monimoni 7
Lin10 Skrevet 7. august 2020 #26119 Skrevet 7. august 2020 19 minutter siden, Frøken Scott skrev: Jeg har aldri sett et par som passer bedre sammen enn disse to. Eller fortjener hverandre mer 😏 Det er jeg enig. Det virker som de har veldig fint sammen. Ekte kjærlighet alle ikke er forunt❤️ 4
FotbaIlflua Skrevet 7. august 2020 #26120 Skrevet 7. august 2020 14 minutter siden, Lin10 skrev: Det er jeg enig. Det virker som de har veldig fint sammen. Ekte kjærlighet alle ikke er forunt❤️ Ironien gikk rett over hodet på deg, ser jeg 😉 45
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå