*Ariel* Skrevet 26. april 2019 #2321 Skrevet 26. april 2019 1 time siden, virkelig skrev: Nå er vel ikke så mange av disse som er kritiske i kommentarfeltet spesielt hyggelig i måten de skriver kommentarfeltet på. Din inkludert. Det er krasse agressive kommentarer som en ser kun er ute for å ta CBE i bloggen. Det ser alle oppegående som ikke er inne på bloggen kun for å väre nettroll i kommentarfeltet. Mye dritt kjerringer i det feltet som kommer med nedlatende vi er best kommentarer. Krasse, aggressive kommentarer? Listen ligger virkelig lavt hvis du tenker at disse kommentarene er for å ta CBE. Min opplevelse er at mange ønsker at hun/de/bedriften skal forstå hvordan de fremstår, samtidig som flere faktisk kommer med konstruktive forslag til hvordan forbedre seg. Det er sjelden jeg finner drittkjerringer i det kommentarfeltet - når man blottlegger livet sitt på den måten mange bloggere/"influencere" gjør, så må man regne med tilbakemeldinger på jobben sin. Tilbakemeldinger er jo et fantastisk middel for å kunne forbedre jobben man gjør. De fleste av oss er vel avhengige av, og ønsker, det? 16
LilleSnupp Skrevet 26. april 2019 #2322 Skrevet 26. april 2019 (endret) Det kommentarfeltet slutter aldri å underholde meg. Måten hun røkter og opptrer i kommentarfeltet forteller ganske mye om henne, just saying.. Både ved å tillegge meningsmotstandere andre meninger og hensikter enn de har (litt som i tråden her), omtaler meningsmotstandere negativt både direkte til vedkommende og indirekte ved å si seg enig med de som omtaler kritikerne negativt. Uttalelser som at kritikken er tåpelig, de trenger å se hvordan de blir sett på utenfra - de som kritiserer altså, forsøk på å gjøre kritikken ugyldig siden den kun kommer pga at det er henne, misunnelse, at vedkommende ikke har mye kunnskap og resten av rekka med hersketeknikker. .. og så denne krenkefesten hun bedriver?!?! Really? De fleste 6-7 åringer tåler bedre å få kritikk enn henne. Det er jo skikkelig "Er det sånn det skal være, så gidder jeg ikke gjøre noe.", og er det ikke slik, så er det sort/hvit! Fordi de har kuttet ut kjøtt én dag i uka, kjører hybrid og har bambustannbørste, så skal ikke resten av forbruket kritiseres - for det er miljøfiendtlig siden ingen gidder ingen å gjøre noe når man får kritikk for det man ikke gjør. Når man sviner til planeten på den måten cbe og familie gjør, så holder det ikke med én kjøttfri dag, hybridbil og bambustannbørste - når de alene forurenser på størrelse med et mindre norsk tettsted. Cbe og familien har like stort ansvar som alle andre å redusere på hele avtrykket de avsetter - ikke bare de områdene som er komfortable for dem. Så ja, de fortjener kritikk på forbruket sitt - som de ikke virker villig til å redusere. Endret 26. april 2019 av LilleSnupp 38
Pust Skrevet 26. april 2019 #2323 Skrevet 26. april 2019 11 minutter siden, Emilie112 skrev: Denne dama er ikke sann, faktisk. CAROLINE BERG ERIKSEN 36 MINUTTERSIDEN En gjennomsnittlig nordmann flyr 7-8 ganger pr. år. Du kan åpenbart ikke så mye om dette. Nå skulle jeg svært gjerne ha sett hvor hun har disse tallene fra for jeg tror ikke en nordmann flyr så mye for å komme seg på ferie. Tipper statistikken cbe.no har sett inkluderer de som reiser i jobbsammenheng og det kan hun vel ikke påberope seg å gjør akkurat.. Denne kommentaren på bloggen er ganske lik mange andre hun skriver « dette kan du åpenbart lite om/ dette kan du tydeligvis ikke» ol. For en arrogant holdning og ha og dette sier et menneske som ikke har folkeskikk, normal oppførsel (eller har ikke noe fullført utdannelse. Nå mener jeg absolutt ikke at man trenger utdannelse for å uttale seg om noe som helst, men disse tingene sammen gjør hele bloggen totalt uspiselig. Kanskje hun har googlet seg fram til denne rapporten? https://www.framtiden.no/aktuelle-rapporter/811-norge-pa-flytoppen-2/file.html Hvis hun bare hadde tatt seg bryet med å reflektere over innholdet, ikke bare tallene! For dette er tall til å skamme seg over! Hvorfor flyr nordmenn så mye? Svaret er enkelt, det er fordi vi har råd. Og hvorfor har vi bedre råd enn mennesker i andre land? Her er svaret også like enkelt, det er fordi vi har tjent oss rike på olje, enten direkte eller indirekte. Vi forbruker og forsøpler som om det ikke finnes noen som helst konsekvens. Og influenserne tjener altså til salt i maten, og vel så det, på å promovere og bagatellisere en type forbrukeradferd som er helt forkastelig. Da hjelper det ikke med en betalt annonse for søppelplukking, tvert om, det virker bare lattervekkende og patetisk. (Gjelder alle influensere som er sponset av Coop-aksjonen.) «Tre av Europas 16 mest trafikkerte flyruter er norske innenriksruter, og 5,2 millioner nordmenn flyr like mye innenriks som 50 millioner EU-borgere.» (Sic!) «Utslippene fra norsk flytrafikk har vokst kraftig siden 1990 og øker fortsatt. Innenriks har utslippene økt med 84 prosent siden 1990, mens utslippene fra utenriks luftfart har økt med 146 prosent i samme periode.» 9
Halle-Palle Skrevet 26. april 2019 #2324 Skrevet 26. april 2019 1 time siden, Luvinesta skrev: Det jeg synes er fascinerende er hvor mange hjertesaker folk her inne har, alt ettersom hva bloggeren legger ut. Tror ikke det er den minste ting som går usett forbi denne gjengen, men likevel, selv om man blir både provosert, sinna, oppgitt, frustrert, sjokkert, så FORTSETTER man å følge bloggen! Dere (altså dere faste) må ha veldig mye oppbygget bitterhet/frustrasjon/hat og sinne av å følge med på alt som legges ut av en blogg dere verken liker eller synes er bra. Høres nesten ut som en sekt. Tråle kommentarfeltet hver eneste dag for å finne noe dere kan utløse sinnet på og flokke seg rundt for å spre negativ energi rundt hva enn det er bloggeren legger ut. Altså, det går kun utover dere selv, bloggeren fortsetter som før tydeligvis. Hvorfor vil noen bruke så mye tid på noe som er så selvdestruktivt og negativt? Altså, gå ut og plukk noe søppel istedet, mye mer konstruktivt og samfunnsnyttig fremfor å sitte dagen lang og slenge dritt, negativitet og sladder ✌️ Jeg kan bare svare for meg selv, og er altså ikke ‘dere’, men jeg følger bloggen fordi den har høy underholdningsverdi. Spesielt de gangene bloggeier ikke klarer å la være å godkjenne kritiske kommenterer og slår tilbake med full kraft. Jeg vet ikke om noen som takler tilbakemeldinger så dårlig, når det kommer annet enn vakre, søte deg. Jeg innrømmer glatt at kommentarene jeg legger igjen på bloggen er krasse, men etter min mening langt innenfor hva en bedrift skal tåle. De blir sjelden godkjent da. 17
Liver Skrevet 26. april 2019 #2325 Skrevet 26. april 2019 (endret) Det kommentarfeltet ass. De som slenger ut vakre deg og hjerter kan kalle andre for idioter, men de som kommer med saklig kritikk er haters og misunnelig. Logiggen der i gården.... Endret 26. april 2019 av Liver 36
Anonym90059005 Skrevet 26. april 2019 #2326 Skrevet 26. april 2019 Hun sier de har kuttet rødt kjøtt, mener hun da nå nylig? For jeg tror aldri jeg ser LKE bestille noe annet enn burger når de spiser ute. Og hun sier de kjører elektrisk, har ikke de en diger XC 90 hybrid? I så fall går de aller fleste km på en av hennes mange turer til Oslo, f.eks. til frisøren, på bensin. Ikke voldsomt langt du kan kjøre den elektrisk. Gleder meg for øvrig til å se familien på togferie i fremtiden, hun som aldri tatt toget til Oslo, til tross for 15 min gange til togstasjonen. Bedre å spy eksos i rushen. Rart de minste ikke var med på søppelplukkingen, hadde normalt vært noe hun hadde likt å legge ut bilder av som en familieaktivitet. Men det har jo vært en utrolig travel uke etter to ferier, med flere fellestreninger midt på dagen, så bildene måtte kanskje tas i hui og hast en kveld i solnedgang. 27
Keaton Skrevet 26. april 2019 #2327 Skrevet 26. april 2019 I gjennomsnitt tar hver nordmann en flyreise tur-retur innenlands og en utenlands per år. https://www.ntbinfo.no/pressemelding/hvor-mye-flyr-vi?publisherId=17421123&releaseId=17580399 «Når det gjelder flyreiser, tenker man gjerne på tur-retur reiser. Tallet for 2017 blir da drøyt 16 millioner tur-retur reiser (figur 2). Drøyt 11 millioner av disse ble foretatt av nordmenn, mens 5 millioner ble foretatt av utlendinger.» Avinor oppgir altså litt andre tall, oppgir som tur-retur, ikke enkeltreiser og tar med turist-trafikkens andel av det totale antallet reiser. (NB. Avinor har antakelig sin agenda med å oppgi tallene slik, jeg er klar over det.) 7
frk.saltpastill Skrevet 26. april 2019 #2328 Skrevet 26. april 2019 Nordmenn utførte ca. 11 millioner flyreiser i 2017: én innenlandsreise og én utenlandsreise (tur/retur), per innbygger. Dette er det CBE.no som «tydeligvis ikke kan så mye om». Hilsen Avinor https://www.ntbinfo.no/pressemelding/hvor-mye-flyr-vi?publisherId=17421123&releaseId=17580399 15
Eveliina Skrevet 26. april 2019 #2329 Skrevet 26. april 2019 45 minutter siden, Emilie112 skrev: Denne dama er ikke sann, faktisk. CAROLINE BERG ERIKSEN 36 MINUTTERSIDEN En gjennomsnittlig nordmann flyr 7-8 ganger pr. år. Du kan åpenbart ikke så mye om dette. Nå skulle jeg svært gjerne ha sett hvor hun har disse tallene fra for jeg tror ikke en nordmann flyr så mye for å komme seg på ferie. Tipper statistikken cbe.no har sett inkluderer de som reiser i jobbsammenheng og det kan hun vel ikke påberope seg å gjør akkurat.. Denne kommentaren på bloggen er ganske lik mange andre hun skriver « dette kan du åpenbart lite om/ dette kan du tydeligvis ikke» ol. For en arrogant holdning og ha og dette sier et menneske som ikke har folkeskikk, normal oppførsel (eller har ikke noe fullført utdannelse. Nå mener jeg absolutt ikke at man trenger utdannelse for å uttale seg om noe som helst, men disse tingene sammen gjør hele bloggen totalt uspiselig. Det ser ut til å være en rapport fra Framtiden i våre hender som er kilden, tallene stemme i hvert fall over ens. Men de høres kunstig høyt ut ja. Vi harr jobbreiser som trekker opp, og helsereiser nordpå især - men samtidig er det også mange som aldri reiser med fly, selv om disse er mer usynlige i media. Her tror jeg nok språket er tvetydig og en bør sjekke hva de teller som en flyrereise. Er det tur-retur, eller bare en vei? Teller en gjennomgående reise, fra endepunkt til endepunkt, eller telles hvert flybytte underveis - som det jo er mange av i vårt lange land - som enkeltstående reiser?I gjennomsnitt foretas det 7, 3 flyreiser per år i og ut av Norge per innbygger.https://www.framtiden.no/aktuelle-rapporter/811-norge-pa-flytoppen-2/file.html Er hva Framtiden i våre hender påstår. Det er i sterk kontrast til hva Avinor rapporterer, som høres ut som mer rimelige tall?I 2017 gjennomførte nordmenn drøyt 11 millioner tur/retur reiser - omtrent én utenlandsreise og én innlandsreise hver. Det har ikke vært noen vesentlig økning siden 2011.https://www.ntbinfo.no/pressemelding/hvor-mye-flyr-vi?publisherId=17421123&releaseId=17580399 Jeg skumleste litt kjapt i rapporten fra Framtiden i våre hender, men klarte ikke finne en definisjon - hva telle de som en flyreise? Avinor tar opp dette med ulike måter å telle flyreiser på, og mulige fallgruver som kan gi kunstig høyt inntrykk i denne rapporten:Enkeltreiser For å komme fram til antall reiser fra start- til endepunkt, må en se bort fra transferpassasjerer og ta utgangspunkt i passasjerer som enten har kommet eller reist. I tillegg må antall innlandspassasjerer deles med to, fordi de telles både på avgangs- og ankomstlufthavn, dvs to ganger per reise. Passasjer til/fra utlandet telles bare i den norske enden av flyreisen.https://www.ntbinfo.no/pressemelding/hvor-mye-flyr-vi?publisherId=17421123&releaseId=17580399 5
Inocybe Skrevet 26. april 2019 #2330 Skrevet 26. april 2019 1 time siden, Luvinesta skrev: Det jeg synes er fascinerende er hvor mange hjertesaker folk her inne har, alt ettersom hva bloggeren legger ut. Tror ikke det er den minste ting som går usett forbi denne gjengen, men likevel, selv om man blir både provosert, sinna, oppgitt, frustrert, sjokkert, så FORTSETTER man å følge bloggen! Dere (altså dere faste) må ha veldig mye oppbygget bitterhet/frustrasjon/hat og sinne av å følge med på alt som legges ut av en blogg dere verken liker eller synes er bra. Høres nesten ut som en sekt. Tråle kommentarfeltet hver eneste dag for å finne noe dere kan utløse sinnet på og flokke seg rundt for å spre negativ energi rundt hva enn det er bloggeren legger ut. Altså, det går kun utover dere selv, bloggeren fortsetter som før tydeligvis. Hvorfor vil noen bruke så mye tid på noe som er så selvdestruktivt og negativt? Altså, gå ut og plukk noe søppel istedet, mye mer konstruktivt og samfunnsnyttig fremfor å sitte dagen lang og slenge dritt, negativitet og sladder ✌️ I det minste er det noen som faktisk leser litt på bloggen og skriver i kommentarfeltet disse dagene . Med horribelt lave 1,01 % IG-engasjement https://influencere.wordpress.com/2019/04/13/engasjementrate-instagram/ burde bloggeren være godt fornøyd med litt liv på bloggen sin til en forandring. Bortsett fra når CBE og LKE slår hverandre i pinligheter er bloggen snork-kjedelig. Ikke bra for businessen når leserne kjeder vettet av seg og forsvinner. 14
Aquarius04 Skrevet 26. april 2019 #2331 Skrevet 26. april 2019 4 timer siden, pøbelsara skrev: Med fare for å oute meg for fruen selv, kan jeg meddele KG at jeg har skrevet følgende i kommentarfeltet hennes: Dette er akkurat hva jeg mener om den saken. Veldig godt skrevet, men tipper den aldri går gjennom, da den er både saklig men også kritisk. To ting frua ikke takler i kommentarfeltet sitt dessverre. 11
Surikatt Skrevet 26. april 2019 #2332 Skrevet 26. april 2019 Hun er så avhengig av skryt og likes fordi hun plukker litt søppel. Kunne hun klart å gjøre det uten å motta hyllest? Tror ikke et sekund på at de skal bli mer miljøvennlige. Snart er det nye reklameinnlegg som oppfordrer til forbruk. For denne bloggen lever av reklame og det er uforenlig med å være miljøbevisst. Hun bommer totalt og skjønner det ikke selv. Kommentarfeltet minner meg om noe en tenåring holder på med. Det er latterlig. 22
Gjest Keikolina Skrevet 26. april 2019 #2333 Skrevet 26. april 2019 CAROLINE BERG ERIKSEN 2 TIMERSIDENHaha 😀 Ser jo de fleste navnene og ip adressen går igjen 🙂 Jeg tror jeg har rett i påstanden om at miljøet ikke engasjerer dem, det handler utelukkende om å kritisere. Det store spørsmålet er om de har tid til å være med å rydde i kampanjeperioden? Jeg tipper nei. Lol ja, Caroline, er jo kun i kampanjeperioden dette trengs, da blir vi nok ferdig og kvitt all søpla 🤣
Surikatt Skrevet 26. april 2019 #2334 Skrevet 26. april 2019 5 minutter siden, Keikolina skrev: CAROLINE BERG ERIKSEN 2 TIMERSIDENHaha 😀 Ser jo de fleste navnene og ip adressen går igjen 🙂 Jeg tror jeg har rett i påstanden om at miljøet ikke engasjerer dem, det handler utelukkende om å kritisere. Det store spørsmålet er om de har tid til å være med å rydde i kampanjeperioden? Jeg tipper nei. Lol ja, Caroline, er jo kun i kampanjeperioden dette trengs, da blir vi nok ferdig og kvitt all søpla 🤣 5 minutter siden, Keikolina skrev: CAROLINE BERG ERIKSEN 2 TIMERSIDENHaha 😀 Ser jo de fleste navnene og ip adressen går igjen 🙂 Jeg tror jeg har rett i påstanden om at miljøet ikke engasjerer dem, det handler utelukkende om å kritisere. Det store spørsmålet er om de har tid til å være med å rydde i kampanjeperioden? Jeg tipper nei. Lol ja, Caroline, er jo kun i kampanjeperioden dette trengs, da blir vi nok ferdig og kvitt all søpla 🤣 Haha, ja hun plukker nok bare søppel mot betaling😊 14
FotbaIlflua Skrevet 26. april 2019 #2335 Skrevet 26. april 2019 1 time siden, Pust skrev: Kanskje hun har googlet seg fram til denne rapporten? https://www.framtiden.no/aktuelle-rapporter/811-norge-pa-flytoppen-2/file.html Hvis hun bare hadde tatt seg bryet med å reflektere over innholdet, ikke bare tallene! For dette er tall til å skamme seg over! Hvorfor flyr nordmenn så mye? Svaret er enkelt, det er fordi vi har råd. Og hvorfor har vi bedre råd enn mennesker i andre land? Her er svaret også like enkelt, det er fordi vi har tjent oss rike på olje, enten direkte eller indirekte. Vi forbruker og forsøpler som om det ikke finnes noen som helst konsekvens. Og influenserne tjener altså til salt i maten, og vel så det, på å promovere og bagatellisere en type forbrukeradferd som er helt forkastelig. Da hjelper det ikke med en betalt annonse for søppelplukking, tvert om, det virker bare lattervekkende og patetisk. (Gjelder alle influensere som er sponset av Coop-aksjonen.) «Tre av Europas 16 mest trafikkerte flyruter er norske innenriksruter, og 5,2 millioner nordmenn flyr like mye innenriks som 50 millioner EU-borgere.» (Sic!) «Utslippene fra norsk flytrafikk har vokst kraftig siden 1990 og øker fortsatt. Innenriks har utslippene økt med 84 prosent siden 1990, mens utslippene fra utenriks luftfart har økt med 146 prosent i samme periode.» At nordmenn flyr mye kan jo også ha noe med avstander og veinett/transportmuligheter. Og fordi det, i de aller fleste tilfeller, er absolutt billigst å fly kontra å benytte annen type transport. 6
Pust Skrevet 26. april 2019 #2336 Skrevet 26. april 2019 17 minutter siden, FotbaIlflua skrev: At nordmenn flyr mye kan jo også ha noe med avstander og veinett/transportmuligheter. Og fordi det, i de aller fleste tilfeller, er absolutt billigst å fly kontra å benytte annen type transport. Selvsagt finnes det praktiske grunner til at man flyr, men det er ikke til å komme forbi at vi reiser mye fordi vi kan, ikke fordi vi må. Hvis man skal lage en statistikk over hvor mye nordmenn reiser, må man telle kilometer tilbrakt i luften, ikke antall turer. Jeg kan reise fra Oslo til Tromsø og gjøre turen med en flyreise, eller jeg kan mellomlande / bytte fly mange ganger før jeg er framme. Jeg vet ikke helt hvordan Avinor har kommet fram til sine tall, ei heller hvordan Fremtiden i våre hender har regnet, men at vi er et reisende folk, det er sikkert. Og vi reiser ofte og langt fordi vi har penger til å gjøre det. Poenget mitt var vel egentlig at influenserne er fantastisk gode på dobbeltmoral og liten evne til å gå i dybden. De refererer gjerne tall fra en rapport som står for det motsatte av det livet influenserne lever, for å uskyldiggjøre egne feriereiser. 7
Bustefisk Skrevet 26. april 2019 #2337 Skrevet 26. april 2019 (endret) Jeg blir like oppgitt hver gang jeg går inn i denne tråden. Det er nesten så jeg ikke tør å klikke meg inn. Skal jeg si hvorfor ? Fordi jeg er er medlem av KG. Jeg støtter saklige diskusjoner her inne. De saklige diskusjonene er ofte de som kommer og går. Nettopp fordi de blusser opp når det "skjer noe". Men her inne, denne tråden, den holder liv uansett hva. Nettopp fordi bloggeren blir tatt for absolutt alt. Jeg har vært en av dem som har forsvart kg og kritikken. Men denne tråden tar virkelig kaka. Et eksempel er denne kommentaren fra side 114) "Noen nevnte skolestart her som grunn til at de skal fly mindre. Det er jo et kjempepoeng! Det er jo derfor! Eldstemann begynner på skolen, og de kan ikke ta henne ut av skolen 4-5 ganger i året for å dra til syden! Så de har ikke noe annet valg enn å feriere mindre, kanskje bare 1-2 ganger i året. Det som er kjempetrist, er at frua LATER SOM at de skal fly mindre fordi hun er miljøbevisst! Når det egentlig er fordi barnet begynner på skolen og de ikke har noe annet valg!!" Her har vedkommende som har skrevet dette antatt en hel masse. Vel, i skolen har man fortsatt vinterferie, påskeferie, pinse, sommerferie, høstferie og julefeire. Det er 4 uker utenom sommerferien..... Men uansett. Vedkommende skriver innlegget sitt som om det var et fasitsvar, og det får massevis av likes. Why ? Altså virkelig, hva skal gjøre dere fornøyd ? Dere mener bloggerne må bruke mer tid på viktige ting. Men så fort de prøver hagler kritikken over at det er falskt og tilgjort. Hva skal de gjøre ? Er det ikke bedre at bloggerne faktisk bruker plattformen sin til noe så viktig, uten å kritisere dem ? ? CBE og SE oppfordrer til å rydde strender = massiv kritikk mot alt de IKKE gjør.. Hva med og faktisk gi dem skryt? Vi som følgere er med på å spre budskapet. Skal vi spre budskapet som "haha, cbe er falsk, og Se er like falsk", eller skal vi spre buskapet "rydd stranden"? Jeg håper på det siste. Men her inne virker det som om det er viktigere å spre ryktet om hvor grusomme bloggerne er ... Endret 26. april 2019 av Bustefisk 5
pøbelsara Skrevet 26. april 2019 #2338 Skrevet 26. april 2019 (endret) 14 minutter siden, Bustefisk skrev: Jeg blir like oppgitt hver gang jeg går inn i denne tråden. Det er nesten så jeg ikke tør å klikke meg inn. Skal jeg si hvorfor ? Fordi jeg er er medlem av KG. Jeg støtter saklige diskusjoner her inne. De saklige diskusjonene er ofte de som kommer og går. Nettopp fordi de blusser opp når det "skjer noe". Men her inne, denne tråden, den holder liv uansett hva. Nettopp fordi bloggeren blir tatt for absolutt alt. Jeg har vært en av dem som har forsvart kg og kritikken. Men denne tråden tar virkelig kaka. Et eksempel er denne kommentaren fra side 114) "Noen nevnte skolestart her som grunn til at de skal fly mindre. Det er jo et kjempepoeng! Det er jo derfor! Eldstemann begynner på skolen, og de kan ikke ta henne ut av skolen 4-5 ganger i året for å dra til syden! Så de har ikke noe annet valg enn å feriere mindre, kanskje bare 1-2 ganger i året. Det som er kjempetrist, er at frua LATER SOM at de skal fly mindre fordi hun er miljøbevisst! Når det egentlig er fordi barnet begynner på skolen og de ikke har noe annet valg!!" Her har vedkommende som har skrevet dette antatt en hel masse. Vel, i skolen har man fortsatt vinterferie, påskeferie, pinse, sommerferie, høstferie og julefeire. Det er 4 uker utenom sommerferien..... Men uansett. Vedkommende skriver innlegget sitt som om det var et fasitsvar, og det får massevis av likes. Why ? Altså virkelig, hva skal gjøre dere fornøyd ? Dere mener bloggerne må bruke mer tid på viktige ting. Men så fort de prøver hagler kritikken over at det er falskt og tilgjort. Hva skal de gjøre ? Er det ikke bedre at bloggerne faktisk bruker plattformen sin til noe så viktig, uten å kritisere dem ? ? CBE og SE oppfordrer til å rydde strender = massiv kritikk mot alt de IKKE gjør.. Hva med og faktisk gi dem skryt? Vi som følgere er med på å spre budskapet. Skal vi spre budskapet som "haha, cbe er falsk, og Se er like falsk", eller skal vi spre buskapet "rydd stranden"? Jeg håper på det siste. Men her inne virker det som om det er viktigere å spre ryktet om hvor grusomme bloggerne er ... Både cbe og se oppfordrer til dette fordi de har fått betalt for det. Jeg synes det er superflott at folk rydder. Jeg synes det er trist at Norges to største og rikeste influencere ikke oppfordrer til dette før de får betalt for det. De flyr mange ganger mer enn folk flest, de selger forbruk, og så måman altså betale for miljøengasjement fra dem. Jeg har ikke sagt et ord om at de et grusomme. Men dobbeltmoralske, derimot. Det er de så det holder. Min personlige mening er at de ikke har noen god påvirkning på samfunnet. Det minste de kunne gjort, var å fronte denne kampanjen gratis. Og så synes jeg folk bare skal SLUTTE å generalisere her inne. Hvis man misliker ett budskap, så siter det budskapet og svar på det spesifike innlegget. Det er sykt irtiterende at man alltid blir generalisert over. Jeg står for det jeg skriver. De andre står sikkert for det de skriver. Jeg er drittlei av dere-irettesettelsene. Endret 26. april 2019 av pøbelsara 40
Papirfly Skrevet 27. april 2019 #2339 Skrevet 27. april 2019 Tråden er ryddet for tulleinnlegg. Papirfly, mod.
Tørst Skrevet 27. april 2019 #2340 Skrevet 27. april 2019 11 timer siden, Surikatt skrev: Hun er så avhengig av skryt og likes fordi hun plukker litt søppel. Kunne hun klart å gjøre det uten å motta hyllest? Tror ikke et sekund på at de skal bli mer miljøvennlige. Snart er det nye reklameinnlegg som oppfordrer til forbruk. For denne bloggen lever av reklame og det er uforenlig med å være miljøbevisst. Hun bommer totalt og skjønner det ikke selv. Kommentarfeltet minner meg om noe en tenåring holder på med. Det er latterlig. Virtue signalling, mange som har det sånn i disse sosiale medier-tider. Husker serien #hashtag på tv2, der liksom-fotballfrua poserte hjelpende foran en tigger? Ganske så tatt på kornet. 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå