Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, Kleenex skrev:

Gjenbruk... Hæ, hørte ikke... 

Tror fruen mener noe annet en andre ang gjenbruk. Hun svarer i kommentarfeltet: 

CAROLINE BERG ERIKSEN

Jeg arver åpenbart ikke klær? Om det er gjenbruk du sikter til så bruker jeg selvsagt klær flere ganger.

så da vet man det...

• Liker 24
Videoannonse
Annonse
Skrevet
17 minutter siden, Alice123 skrev:

Hahhaahha! Det er jo bare herlig hvor UTROLIG lite i takt med samfunnet rundt seg hun er!

Jeg er oppriktig usikker på om hun bare er sånn, eller om det er skuespill. Jeg heller mest mot skuespill.

Det kommentarfeltet bare gir og gir..

• Liker 21
Skrevet (endret)
57 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Vet ikke helt hva jeg skal si..                                                                                                                           "Om det er gjenbruk du sikter til så bruker jeg selvsagt klær flere ganger." - sitat Caroline Berg Eriksen.

Hun fremstår jo som en av det mest ignorante jeg har sett, både med tanke på ovenfornevnte og blomsterplukkingen hennes.

Ja, herregud. Hun har to døtre med tre års mellomrom og syns det er en bragd at ene arver av den andre... Og om hun arver noe? SELVSAGT gjør hun ikke det, svarer hun. Altså, SELVSAGT IKKE? De aller fleste kjøper vel klær brukt i dag, eller? Både til seg selv og barna, som igjen går til nestemann i søskenflokken? 

En blogger som tror at gjenbruk betyr å bruke ting flere ganger skal nå miljøfyrtårnsertifisere blogginga si, nei jeg mener, tjene penger på å rydde strendene for søppel... Jeg gir meg ende over. 

Endret av Tørst
  • Liker 35
Skrevet

Vet ikke hva hun tenker å oppnå med den kjepphøye og særdeles ignorante fremtoningen hun byr på i kommentarfeltet, men fremstår jo ikke akkurat som noen stor kapasitet på samfunnsutvikling og verden rundt seg!

Er vel irrelevant om reisene er betalt, alt kan avbestilles.. hvis hun virkelig ville fly mindre og ta et standpunkt that is.. 

• Liker 32
Skrevet

Jeg har vanskelig for å tro at noen tror at gjenbruk av klær er å bruke det flere ganger, og at man er superdupermiljøvennlig når man leverer sekkevis med klær til fretex i løpet av året, så en del av meg håper de sitter og ler hele veien til banken.. MEN når man tenker på deres historikk med ignoranse omkring emner som dette, vet jeg ikke helt.. MED MINDRE alt er planlagt og regissert som en del av et image.. I så tilfelle er det virkelig på tide å fornye konseptet hvis man vil bli tatt seriøst av omverden.

• Liker 24
Gjest Annypanny
Skrevet

Noen nevnte skolestart her som grunn til at de skal fly mindre. Det er jo et kjempepoeng! Det er jo derfor! Eldstemann begynner på skolen, og de kan ikke ta henne ut av skolen 4-5 ganger i året for å dra til syden! Så de har ikke noe annet valg enn å feriere mindre, kanskje bare 1-2 ganger i året. Det som er kjempetrist, er at frua LATER SOM at de skal fly mindre fordi hun er miljøbevisst! Når det egentlig er fordi barnet begynner på skolen og de ikke har noe annet valg!!

At hun mener gjenbruk betyr å bruke sine egne plagg mer enn en gang... jeg ler meg ihjel!!!

Skrevet

Det er nok som med de kongelige, tipper jeg hun tenker. Applaus hvis de har på seg samme kjolen ved to anledninger.

• Liker 18
Skrevet

Ift miljøbevisstheten hennes........ er jeg glad jeg er lært opp til at hvis man ikke har noe fint å si - sier man ingenting. Så slipper jeg å drite meg ut på nett.

• Liker 2
Skrevet

Men ser de ikke hvor flaut det kommentarfeltet er?

Det er selvsagt bra at det oppfordres til tiltak og det er bra at de i det minste tenker miljøvern hjemme, selv om gjennomføringen er mangelfull, men å svare slik som hun gjør er jo ganske fantastisk. 

Gjenbruk=å bruke klesplagg mer enn en gang? Man vet jo ikke om man skal le eller gråte. 

• Liker 22
Skrevet
9 hours ago, Tørst said:

Ja, herregud. Hun har to døtre med tre års mellomrom og syns det er en bragd at ene arver av den andre... Og om hun arver noe? SELVSAGT gjør hun ikke det, svarer hun. Altså, SELVSAGT IKKE? De aller fleste kjøper vel klær brukt i dag, eller? Både til seg selv og barna, som igjen går til nestemann i søskenflokken? 

En blogger som tror at gjenbruk betyr å bruke ting flere ganger skal nå miljøfyrtårnsertifisere blogginga si, nei jeg mener, tjene penger på å rydde strendene for søppel... Jeg gir meg ende over. 

Og det er vel helt vanlig å arve noen plagg etter sin bestemor eller mor? Eller bytte plagg med f.eks sin søster? Det er jo til og med gratis!

Bakdelen er at arveklær ikke kan kobles opp mot annonselenker (for de som tenker på slikt).

• Liker 16
Skrevet

Det kan jo ikke være særlig mye den yngste arver heller.
De to barna hennes blir jo oppkledd i like, nye og matchende klær hele tiden. 

• Liker 26
Skrevet

Måtte inn å lese, jeg må le litt av disse "Stakkars Caroline som alle klager til og aldri gjør noe bra nok for andre" Får sånna "leave Britney alone" vinner. :lol:

• Liker 24
Skrevet

Flott at Coop har denne kampanjen, ikke fullt så flott at de bruker "værstingene" i å fremme og å leve av overforbruk for å markedsføre den.

Flott at CBE AS plukker søppel på stranden. Nok en gang syns jeg nok derimot det så mest "photoshoot" ut.

Jeg tror de helt sikkert rydder opp etter både seg selv og andre på stranden. Jeg tror de kildesorterer, og jeg tror også at yngste arver noen klær av eldste. Men når man vet at alt på den bloggen handler om reklame og inntjening, så blir det så rart å først få servert alle reklameinnlegg hvor vi blir oppfordret til:  "kjøp denne og denne og denne" -  for så  lese REKLAME for å plukke litt søppel ( i sko som ville blitt gjennombløte på den stranden, gummistøvler er bedre ;) )  

Hovedproblemet som gjør at kloden "drukner" i søppel er overforbruk. 

Men, skal ikke kritisere de for "alt". For meg er dette et langt bedre blogginnlegg enn mye annet, og jeg støtter opp om Coops kampanje. Her i min kommune er det full fokus på søppelrydding om dagen. Supert! Alt som kan bidra til å nå ut til mennesker med motivasjon til å rydde litt langs turstien og på stranden er bra. 

• Liker 17
Skrevet

Er. Det. Mulig.

For et tullete innlegg om miljøet. Jeg finner så mange feil der at det er direkte pinlig.

- Innlegget er sponset (lite troverdig)

- Bildene er av henne i solnedgangen (narsisme på høyt nivå) 

- De skal fly mindre men likevel fly det de har bestilt i fjor. Og kjøpe hus på GC men fly færre ganger? Altså, når de kjøper noe der nede må jo hun pusse opp og handle inn nytt stæsj og få flydd inn møbler fra Six Bond Street.

- Minsten arver klær fra storesøster. Det er definisjon på gjenbruk?

- De leverer SEKKER med klær i ÅRET??????? WTF? Jeg leverer én pose hvert tredje år eller noe!

Om hun vil fronte miljøet bør hun ha med seg egen kaffekopp/bambusgaffel/skål, kutte ned på plastbruken (ref den goodiebox-greia hun reklamerte for på GC med småflasker), lage produkter selv, handle på Bondens Marked, REKO ring, spraye håret litt mindre, si nei til kosmetikk nettopp fordi hun vil ikke fronte plastbruken osv osv. Herregud, jeg blir matt.

Bloggere skulle hatt seg en wake up call.

• Liker 42
Skrevet

Jeg har en god venninne som opplevde brann i huset hun bodde i. De mistet nesten alt de eide og hadde, og de måtte begynne på nytt med å erstatte alt de tapte. Hun og mannen bestemte seg for å bruke litt tid å heller finne brukt enn å handle inn alt på nytt. De fant klær og utstyr på diverse loppemarked og på Finn. Og har i dag alt de trenger, men brukt.

Hun er også av typen som brukte tøybleier på barna sine, lager kosmetikk og produkter selv, handler i løsvekt og gjør det hun kan. <3

• Liker 13
Skrevet
2 hours ago, illnevertell said:

Ift miljøbevisstheten hennes........ er jeg glad jeg er lært opp til at hvis man ikke har noe fint å si - sier man ingenting. Så slipper jeg å drite meg ut på nett.

Så man skal aldri si negative ting til hverandre,  BARE fine ting? Hvis det ikke er skryt/positive tilbakemeldinger, så skal man bare holde kjeft?

• Liker 7
Skrevet
15 minutter siden, miamiamia skrev:

Er. Det. Mulig.

For et tullete innlegg om miljøet. Jeg finner så mange feil der at det er direkte pinlig.

- Innlegget er sponset (lite troverdig)

- Bildene er av henne i solnedgangen (narsisme på høyt nivå) 

- De skal fly mindre men likevel fly det de har bestilt i fjor. Og kjøpe hus på GC men fly færre ganger? Altså, når de kjøper noe der nede må jo hun pusse opp og handle inn nytt stæsj og få flydd inn møbler fra Six Bond Street.

- Minsten arver klær fra storesøster. Det er definisjon på gjenbruk?

- De leverer SEKKER med klær i ÅRET??????? WTF? Jeg leverer én pose hvert tredje år eller noe!

Om hun vil fronte miljøet bør hun ha med seg egen kaffekopp/bambusgaffel/skål, kutte ned på plastbruken (ref den goodiebox-greia hun reklamerte for på GC med småflasker), lage produkter selv, handle på Bondens Marked, REKO ring, spraye håret litt mindre, si nei til kosmetikk nettopp fordi hun vil ikke fronte plastbruken osv osv. Herregud, jeg blir matt.

Bloggere skulle hatt seg en wake up call.

God oppsummering! Miljøengasjementet er i seg selv flott, men det drukner jo fullstendig i at det for det første er et betalt engasjement. Engasjementet på hennes some-kanaler er jo som andre har dokumentert, latterlig lavt...

For det andre, alle produkter hun pusher, fra klær til underlivsspray blir jo ikke akkurat produsert i Norge. Det flys inn, så ekstremforbrukeren må nok gjøre mer. Mantraet hennes er jo at alle kan gjøre litt, og ja, det kan alle. CBE sitt bidrag blir mikroskopisk sett i forhold til det hinsides forbruket de står for! Hvis det i det hele tatt er noe bidrag alt forbruket tatt i betraktning?

• Liker 13
Skrevet
3 timer siden, Halle-Palle skrev:

Men ser de ikke hvor flaut det kommentarfeltet er?

Det er selvsagt bra at det oppfordres til tiltak og det er bra at de i det minste tenker miljøvern hjemme, selv om gjennomføringen er mangelfull, men å svare slik som hun gjør er jo ganske fantastisk. 

Gjenbruk=å bruke klesplagg mer enn en gang? Man vet jo ikke om man skal le eller gråte. 

Dette gir iallefall meg en god lang latter. Det kommentarfeltet bare gir og gir. Gjenbruk.... 

• Liker 12
Skrevet

Så Coop har engasjert SE og CBE for å gjøre dette mer kjent. Synes selve tiltaket er veldig bra, men kanskje ikke de har valgt de beste til å promotere saken? Spesielt ikke CBE 😊

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...