Ultiva Skrevet 24. april 2019 #2181 Skrevet 24. april 2019 (endret) Så hun forsyner seg med blomster fra bed i offentlige parkanlegg nå. Navlebeskuelsen vil ingen ende ta. Greit nok at bloggen handler om CBE og intet annet, men det å forsyne seg åpenlyst av goder ment for fellesskapet setter henne nok en gang i et svært lite fordelaktig lys. Endret 25. april 2019 av Ultiva 15
Gjest Dævendøtte Skrevet 24. april 2019 #2182 Skrevet 24. april 2019 Det er da ingen krise om disse liljene ble plukket, er bare sunt for neste års produksjon av blomster. Bedre at de blir plukket enn at de skal råtne på løken. Makan til hysteri her pga dette, ingen skade skjedd, verken for påskeliljene eller parken. Tvert i mot, påskeliljene vil uansett snart være ferdige i dette været, flere burde plukke utsprungne blomster, det gjør godt for løken også. Finn noe annet å ta Caroline på enn dette
Ultiva Skrevet 24. april 2019 #2183 Skrevet 24. april 2019 (endret) 16 timer siden, Dævendøtte skrev: Det er da ingen krise om disse liljene ble plukket, er bare sunt for neste års produksjon av blomster. Bedre at de blir plukket enn at de skal råtne på løken. Makan til hysteri her pga dette, ingen skade skjedd, verken for påskeliljene eller parken. Tvert i mot, påskeliljene vil uansett snart være ferdige i dette været, flere burde plukke utsprungne blomster, det gjør godt for løken også. Finn noe annet å ta Caroline på enn dette Man må da få lov til å harselere litt. Poenget er jo at det er nokså spesielt at en voksent menneske plukker blomster til seg selv fra et offentlig parkanlegg. Og i tillegg legger ublygt ut om det på offentlige kanaler. Endret 25. april 2019 av Ultiva 25 1
Aricia Skrevet 24. april 2019 #2184 Skrevet 24. april 2019 7 minutter siden, Dævendøtte skrev: Det er da ingen krise om disse liljene ble plukket, er bare sunt for neste års produksjon av blomster. Bedre at de blir plukket enn at de skal råtne på løken. Makan til hysteri her pga dette, ingen skade skjedd, verken for påskeliljene eller parken. Tvert i mot, påskeliljene vil uansett snart være ferdige i dette været, flere burde plukke utsprungne blomster, det gjør godt for løken også. Finn noe annet å ta Caroline på enn dette Problemet er vel i utgangspunktet at CBE.no syntes dette var verdt et blogginnlegg. Neste problem er at enkelte går til det skritt å forsvare at noen pllukker blomster fra bed i en offentlig park, eller til og med framstille det som en slags fordel for oss alle. At noen andre deretter rister på hodet av både blomsterplukking men ikke minst bloggingen + kommentarfeltdiskusjonen om det er vel ikke det spesielle her, kort oppsummert. 36
Gjest Dævendøtte Skrevet 24. april 2019 #2185 Skrevet 24. april 2019 8 minutter siden, Ultiva skrev: Man må jo få lov til å slå av en spøk da, ikke ta det så høytidelig 😉 Gjelder dette meg, de andre som har kommentert her inne eller Caroline? Ellers er jeg selvsagt helt enig, er litt spesielt å plukke blomster i en park, men livet går videre for de fleste
Gjest CecilieX Skrevet 24. april 2019 #2186 Skrevet 24. april 2019 10 minutter siden, Dævendøtte skrev: Det er da ingen krise om disse liljene ble plukket, er bare sunt for neste års produksjon av blomster. Bedre at de blir plukket enn at de skal råtne på løken. Makan til hysteri her pga dette, ingen skade skjedd, verken for påskeliljene eller parken. Tvert i mot, påskeliljene vil uansett snart være ferdige i dette været, flere burde plukke utsprungne blomster, det gjør godt for løken også. Finn noe annet å ta Caroline på enn dette Ja, kan ikke alle bare tenke slik. Synes jeg ser parkene rundt om i det ganske land, når alle bare plukker det de finner og synes er pent. Det er i grunnen det som savnes fra CBE og make, at de begynner å se litt utover og på seg selv som en del av et fellesskap. Da vil de kanskje også forstå at de har et ansvar for den negative påvirkningen de har. Men det blir jo for mye forlangt når hun plukker blomster fra et offentlig beplantet område. Synes det er helt symptomatisk for bloggen som helhet.
Inocybe Skrevet 24. april 2019 #2187 Skrevet 24. april 2019 1 time siden, virkelig skrev: https://www.norskfriluftsliv.no/hva-er-allemannsretten/, det er ikke ulovlig, Det er en offentlig park og påskeliljer sprer seg ofte. Det ser ikke ut på bildet som et flott opparbeidet bed Rosebusker med løkplanter under og tydelig grense mot gresset ser veldig ut som et opparbeidet bed i mine øyner. Mer sannsynlig kommunens gartnere er underbemannet og ikke har fått gått over dette bedet ennå enn at det er utmark i alle fall. Her følger så en rant om påskeliljer siden det er noe som står mitt hjerte nært En påskelilje er ikke bare en påskelilje. Det fins hybrider og enormt mange sorter alle med forskjellig evne til overvintring, gjenblomstring og spredning. Siden beddet tydelig trenger luking er løkene neppe satt i høst. Hadde disse påskeliljene vært av type som lett sprer seg hadde det vært mer sideløk nå. @Dævendøtte blomsten råtner ikke på løken. Den visner og setter frø. For optimal gjenblomstring fjernes frøstanden etter blomstring men før løken har brukt vesentlig energi på frømodning. Så på den måten har Caroline sørget for større sjanse for gjenblomstring ved å plukke blomstene, men hadde jo vært hyggelig om hun hadde ventet til de visnet så andre enn bare hun alene hadde fått glede av dem . PS. Jeg bryr meg egentlig ikke nevneverdig om en bukett påskeliljer i Sarpsborg. Men jeg et himmelfallen over at en 30-årig ikke har allmen dannelse og vett. Og jeg rister godt på hodet over hvor surt hun svarer leserne sine straks hun får annet en skryt. Hun er voksen men det ses ikke på oppførelsen hennes. 44
Ultiva Skrevet 24. april 2019 #2188 Skrevet 24. april 2019 (endret) 10 minutter siden, Dævendøtte skrev: Gjelder dette meg, de andre som har kommentert her inne eller Caroline? Ellers er jeg selvsagt helt enig, er litt spesielt å plukke blomster i en park, men livet går videre for de fleste På generell basis så mener jeg at de som tolker disse lattermilde kommentarene som "krise og hysteri" bør la være med å ta det så høytidelig 🙂 Satire og skråblikk er tross alt velkjente virkemidler for å få frem poeng om offentlige personer 😊 Så når en rosablogger står og forsyner seg med blomster fra et offentlig parkanlegg så må det da være lov til å humre litt. Endret 24. april 2019 av Ultiva 27
Gjest Dævendøtte Skrevet 24. april 2019 #2189 Skrevet 24. april 2019 23 minutter siden, Ultiva skrev: På generell basis så mener jeg at de som tolker disse lattermilde kommentarene som "krise og hysteri" bør la være med å ta det så høytidelig 🙂 Satire og skråblikk er tross alt velkjente virkemidler for å få frem poeng om offentlige personer 😊 Så når en rosablogger står og forsyner seg med blomster fra et offentlig parkanlegg så må det da være lov til å humre litt. Akkurat i denne tråden synes jeg satire og humring er til dels helt fraværende
Populært innlegg Eveliina Skrevet 24. april 2019 Populært innlegg #2190 Skrevet 24. april 2019 Det er lett å forsøke å avfeie denne kritikken som "bare noen blomster", og "stakkars Caroline". Men det er ikke privatpersonen Caroline som er på hyggelig sykkeltur og plukker noen blomster på feil sted - selv om det er en vinkling det er lett å ta. Dette er bedriften AS Treasures som velger å skape innhold til egne kanaler av at de tar seg til rette på offentlig eiendom, og publiserer overtredelsen for å generere inntekter. Hvorvidt det fører til permanent skade eller ei, er således irrelevant for saken. Blomstene var felleseie plassert der for alles glede denne våren - ikke for økonomisk vinning for private foretak. Å påpeke at dette er galt er nettopp saklig kritikk av forretningsdriften. At bedriftseier heller ikke beklager det inntrufne, men svarer nebbete i eget kommentarfelt og forsøker seg på bortforklaringer, bare forsterker det svært uprofesjonelle inntrykket. 63
pøbelsara Skrevet 24. april 2019 #2191 Skrevet 24. april 2019 58 minutter siden, Aricia skrev: Problemet er vel i utgangspunktet at CBE.no syntes dette var verdt et blogginnlegg. Neste problem er at enkelte går til det skritt å forsvare at noen pllukker blomster fra bed i en offentlig park, eller til og med framstille det som en slags fordel for oss alle. At noen andre deretter rister på hodet av både blomsterplukking men ikke minst bloggingen + kommentarfeltdiskusjonen om det er vel ikke det spesielle her, kort oppsummert. Jepp. Dette. Det er jo fascinerende å observere at man i dag faktisk kan leve av å produsere innlegg i en blogg om en hjemreise fra en chartertur, morgenkaffensin opptil uendelige ganger i løpet av året, seg selv i utallige posisjoner og antrekk - og nå altså påskeliljeslang i den lokale parken. Å gå i forsvarsmodus og vifte med hungersnødstråmenn når noen påpeker det, er jo (vetikkehvajegskalkalledet//hinsides). 35
Gjest Zeitgeist Skrevet 24. april 2019 #2192 Skrevet 24. april 2019 @Eveliina: Great minds think alike 😜 -------- Det bloggeren - eller rettere sagt influenceren - CBE åpenbart glemmer, er at hun påvirker andre gjennom sine sosiale mediekanaler. Hun blir jo sågar betalt for å påvirke andre gjennom reklameinnlegg av særdeles ymse slag. CBE slutter ikke å påvirke i det øyeblikket hun angivelig trer inn i rollen som privatperson og poster dette på bloggen, simpelthen av den grunn at bloggen er den største salgsplattformen i hennes arsenal. Ved å forsyne seg av blomster i offentlige parkanlegg påvirker CBE også andre til å gjøre det samme. CBE tar altså (nok en gang) til orde for og legitimerer en samfunnsmessig egoistisk og navlebeskuende holdning hvor det kollektive godet må vike for høyst unødvendige egeninteresser.
Kleenex Skrevet 24. april 2019 #2193 Skrevet 24. april 2019 3 timer siden, virkelig skrev: https://www.norskfriluftsliv.no/hva-er-allemannsretten/, det er ikke ulovlig, Det er en offentlig park og påskeliljer sprer seg ofte. Det ser ikke ut på bildet som et flott opparbeidet bed Så spørs det da hva man vil lære bort til sine arvinger. Synes dette var utrolig rart gjort av et voksent menneske, men frua overrasker stadig med snåle stunts. 13
Gjest tranedatter Skrevet 24. april 2019 #2194 Skrevet 24. april 2019 1 time siden, Dævendøtte skrev: Akkurat i denne tråden synes jeg satire og humring er til dels helt fraværende Humor og satire blir moderert bort. Moddene anser at dette (alltid, uansett) er hets og mobbing (bloggersk for alt som ikke er hjerter og koz, klemz, fiiiine du ).
Emilie112 Skrevet 24. april 2019 #2195 Skrevet 24. april 2019 (endret) Etter alle frekke svar hun fin i kommentarfeltet undere dette innlegget hvor hun plukker påskeliljer svarer hun; CAROLINE BERG ERIKSEN 53 MINUTTERSIDEN Jeg ser ikke noe galt med svarene mine 🙂 jeg blir mer og mer paff over fruen. Frekkere og mer egosentrisk firma skal man jammen lete lenge etter. Og ikke minst firma som til de grader ignorerer kritikk, det er til å bli kvalm av. Endret 24. april 2019 av Emilie112 36
DianaV Skrevet 24. april 2019 #2196 Skrevet 24. april 2019 12 minutter siden, Emilie112 skrev: Etter alle frekke svar hun fin i kommentarfeltet undere dette innlegget hvor hun plukker påskeliljer svarer hun; CAROLINE BERG ERIKSEN 53 MINUTTERSIDEN Jeg ser ikke noe galt med svarene mine 🙂 jeg blir mer og mer paff over fruen. Frekkere og mer egosentrisk firma skal man jammen lete lenge etter. Og ikke minst firma som til de grader ignorerer kritikk, det er til å bli kvalm av. Man blir vel litt spesiell etter å ha levd i en nøye planlagt boble i, hva er det nå, snart 10 år? Har jo aldri levd et liv tilsvarende det som er et normalt voksenliv? 27
Eveliina Skrevet 24. april 2019 #2197 Skrevet 24. april 2019 43 minutter siden, Kleenex skrev: Så spørs det da hva man vil lære bort til sine arvinger. Synes dette var utrolig rart gjort av et voksent menneske, men frua overrasker stadig med snåle stunts. Nei, det som står i den linken gjelder ikke offentlige parker - om du leser litt videre i tråden høstingsretten det er snakk om i allemannsretten gjelder det å fiske, plukke bær og blomster osv ute i naturen vår, i det som kalles utmark. (som det også står i linken). Offentlige parkanlegg er åpenbart ikke utmark - heller tvert imot. I parker er det eneste en lovlig kan ta med seg slikt som ligger løst på bakken - f.eks kongler og blader - såfremt en ikke må tråkke ut i bed. Helt enig i at dette er merkelig av et voksent menneske, og at det naturlige ville være å lære både barn og lesere hvordan parker er fellesskapsgoder hvor en skal tenke på og ta hensyn til også andre mennesker i sin bruk av anlegget. Om alle tok seg til rette på denne måten, og plukket hva de ønsket av vakre blomster ville det snart ikke være noe pent å se på i parkene våre. 23
Frøken Scott Skrevet 24. april 2019 #2198 Skrevet 24. april 2019 ....når en blogger må ty til simpelt tyveri i en offentlig park for å skape engasjement i Sparkjøpkatalogen sin 😂 36
Sol79 Skrevet 24. april 2019 #2199 Skrevet 24. april 2019 Fireåringen min vet at det ikke er lov å plukke blomster fra parker, rundkjøringer og offentlige bygninger. Det morsomme her er egentlig at besserwisserparet faktisk ikke visste det, for de hadde neppe blogget om det da. 26
Minnie Mus Skrevet 24. april 2019 #2200 Skrevet 24. april 2019 Når hun bruker unnskyldning over at hun feks sjokkeres sånn over forsøpling, er hun da klar over at hun bidrar i stor grad til denne forsøplingen selv? Hvis hun er så sjokkert som hun påstår, hvorfor skriver hun da ikke innlegg om dette, istedet for en haug med svada og vås? Dette paret der, driter seg ut støtt og stadig. De påskeliljene ble nok stjålet for bildene sin skyld, og kastet etterpå. 23
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå