Felis Skrevet 25. juni 2020 #23221 Skrevet 25. juni 2020 5 minutter siden, Sausedyret skrev: PC'n min er ikke helt god så får ikke printscreena men her er kilder: Kommentarer på at vedkommende ser feit ut var et svar til den kommentaren jeg siterte hvor noen i følge debattanten hadde kalt Anne Brith Davidsen for feit i en kjole, så der har ikke jeg noe bevis. Det var bare en svar til debattants kommentar. s. 1157 Skrevet tirsdag, klokken 06:45 Ikke det mest saklige men snittet på den rosa kjolen er skikkelig ukledelig 🙈 Rysjene over brystene sitter for lavt og smalt så de visuelt drar brystene ned i hengepupper. Livstykket er dårlig konstruert så man både får trangt pølseskinn øverst og bulende mage under. Ikke det mest vellykkede klesplagg. Jeg liker mønsteret da. s. 1162 Skrevet 13 timer siden Den rosa kjolen må ha vært til photoshooten med døtrene. Puppene holder på å sprette ut, så veldig ubehagelig ut. Pinlig antrekk. Jeg synes ikke man trenger å gå tå dypt i detalj på en persons kropp, selvom man synes at plagget ikke ser bra ut. Man kan godt være uenig med meg i det men etter min mening så synes jeg det avsporer debattens fokus fra kroppspress til å gå på en annen persons utseende. For det første: Ingen har skrevet at Anne Brith Davidsen ser feit ut i en kjole! Det ble skrevet i tråden om Helene Drage, som forøvrig er full av slike kommentarer. Anne Brith siterte denne kommentaren i Hat-boka si, og presenterte den som sin egen, som bevis for hvor hetset og hatet hun ble. Helene Drage, som kommentaren faktisk ble rettet mot, har i ettertid skrevet at hun ikke så noe galt i kommentaren, fordi hun må tåle tilbakemeldinger når hun tar betalt for å promotere en kjole. (Personlig synes jeg kommentaren var stygg, men heldigvis er jeg ikke influenser, så jeg slipper sånt) De to eksemplene dine fra denne tråden går ikke på Carolines kropp, men på passform. Og det synes du er greit... 1 time siden, Sausedyret skrev: Eh, nei.. Man kan godt diskutere hvordan kjolen sitter på modellen om det er det det handler om, men det går an å bruke andre ord enn å gå på kropp med en gang. Man kan foreksempel si at kjolen har dårlig passform, eller at den ikke flatterer modellen. 19
Inocybe Skrevet 25. juni 2020 #23222 Skrevet 25. juni 2020 23 minutter siden, Sausedyret skrev: PC'n min er ikke helt god så får ikke printscreena men her er kilder: Kommentarer på at vedkommende ser feit ut var et svar til den kommentaren jeg siterte hvor noen i følge debattanten hadde kalt Anne Brith Davidsen for feit i en kjole, så der har ikke jeg noe bevis. Det var bare en svar til debattants kommentar. s. 1157 Skrevet tirsdag, klokken 06:45 Ikke det mest saklige men snittet på den rosa kjolen er skikkelig ukledelig 🙈 Rysjene over brystene sitter for lavt og smalt så de visuelt drar brystene ned i hengepupper. Livstykket er dårlig konstruert så man både får trangt pølseskinn øverst og bulende mage under. Ikke det mest vellykkede klesplagg. Jeg liker mønsteret da. s. 1162 Skrevet 13 timer siden Den rosa kjolen må ha vært til photoshooten med døtrene. Puppene holder på å sprette ut, så veldig ubehagelig ut. Pinlig antrekk. Jeg synes ikke man trenger å gå tå dypt i detalj på en persons kropp, selvom man synes at plagget ikke ser bra ut. Man kan godt være uenig med meg i det men etter min mening så synes jeg det avsporer debattens fokus fra kroppspress til å gå på en annen persons utseende. Her må du pusse brillene. Det står livstykket er dårlig konstruert. Altså er det kjolens snitt det skrives negativt om. Greit å få med hva som faktisk blir skrevet før man drar stygge konklusjoner. 25
Gjest Sausedyret Skrevet 25. juni 2020 #23223 Skrevet 25. juni 2020 13 minutter siden, Felis skrev: Jeg foreslår at du siterer de personene som skriver at hun ser feit ut, eller at fettet tyter ut, for det har jeg gått glipp av. Jeg ser tvert imot flere eksempler på det du presiserer er innafor, at kjolen har dårlig passform og at klærne hun viser fram ofte ser for små ut. Det går ikke på Carolines kropp, men nettopp passform, noe du skriver at er greit. Jeg kommenterer generelt ikke kropp, men det er vel ingen som synes Caroline ser feit ut?? Hun er en flott tobarnsmor som er mer en god nok som hun er, uten lys og skygge, posering og photoshop. Jeg skjønner ikke helt sammenligningen med skolegården, for det er enorm forskjell på skolebarn og en influenser som tjener millioner på å promotere klær! Det der var et idiotisk forsøk på å ugyldiggjøre kritikken. Og hva vet du om hva deltakerne i denne tråden synes om privatpersonen Caroline? Vi (de fleste her inne) kjenner henne ikke personlig og vet lite om personligheten hennes. Hun kan være ei hyggelig og likandes dame for alt vi vet. Du må skille på å ikke like en person, og ikke like det personen GJØR! Og det er nettopp det siste som blir diskutert. 5 minutter siden, Felis skrev: For det første: Ingen har skrevet at Anne Brith Davidsen ser feit ut i en kjole! Det ble skrevet i tråden om Helene Drage, som forøvrig er full av slike kommentarer. Anne Brith siterte denne kommentaren i Hat-boka si, og presenterte den som sin egen, som bevis for hvor hetset og hatet hun ble. Helene Drage, som kommentaren faktisk ble rettet mot, har i ettertid skrevet at hun ikke så noe galt i kommentaren, fordi hun må tåle tilbakemeldinger når hun tar betalt for å promotere en kjole. (Personlig synes jeg kommentaren var stygg, men heldigvis er jeg ikke influenser, så jeg slipper sånt) De to eksemplene dine fra denne tråden går ikke på Carolines kropp, men på passform. Og det synes du er greit... Jeg sa aldri at noen har skrevet at Davidsen ser feit ut. Jeg svarte på en kommentar som henviste til at Drage hadde gjort det, og debattant sa at det må man faktisk tåle hvis man reklamerer klær, og det er jeg uenig i. Ingen her skal holdes skyld i å ha kalt Davidsen feit. Det var ikke poenget mitt, poenget var bare at jeg er uenig i at folk influencer eller ei skal måtte tåle å få slike kommentarer. Jeg har heller ikke sagt at folk har kalt CBE feit. Jeg prøvde å finne en kommentar fra 20 oktober når blogger visstnok hadde på seg en BH som måtte være for liten fordi man så at fett buler her og der. Den fant jeg ikke fordi da jeg gikk tilbake var tråden ryddet for avsporinger. Det sier meg at noen har anmeldt bruker og det er en bra ting så creds til personen som gjorde det. Når det gjelder kommentarene jeg siterte så fynes jeg at de går litt vel langt i å beskrive hvordan kroppen til CBE ser ut i kjolen. Å si at hun har bulemage synes jeg er litt unødvendig og ser ikke helt hvorfor personen må legge til at antrekket er pinlig. Er helt greit å ikke like et antrekk, men jeg synes beskrivelsen av kroppen til CBE går litt langt. Kanskje jeg bare vet med meg selv at jeg ikke ville likt å høre slikt og dermed reagerer. Det er ikke godt å si. Jeg prøvde på ingen måte å ugyldiggjøre debatten som jeg eller synes er ganske saklig og viktig. Jeg tar selvkritikk på at jeg kunne droppa å anklage brukere for å mislike CBE. Det vet jeg ingenting om og det kunne jeg spart meg for så det ber jeg om unnskyldning for. Poenget mitt i innlegget var bare å uttrykke min mening om at debatten noen ganger kan bli styrt inn på bloggers utseende enn faktisk på det viktige som at hun lager et unaturlig kroppsfokus og baker det inn i et glansfylt bilde av sunt kosthold og trening. Her tror jeg vi egentlig er ganske enige. Håper dette gav mer mening. Om folk fortsatt er uenig er det helt greit det også.
Aricia Skrevet 25. juni 2020 #23224 Skrevet 25. juni 2020 @Sausedyret : Alt du siterer i svaret til meg har å gjøre nettopp med passform. Man skal velge sine ord med omhu, det er jeg enig i, men ingen har skrevet noe om "fett som tyter ut" (hvor skulle forresten det fettet komme fra?). Å sitere unøyaktig etter hukommelsen på den måten slik du først gjorde mens du overdriver litt for å få fram et poeng er faktisk ikke ok i det hele tatt, og noe man ser mye av i denne tråden, derfor reageres det umiddelbart. Jeg oppfatter også kommentarer om passform og om lite hensiktsmessige/ bruksvennlige plagg som promoteres på bloggen som knyttet til lite troverdig markedsføring. Plagg som framstilles som noe hun faktisk bruker og liker ser ofte små ut, sitter dårlig, er laget i kunststoff som ikke puster etc, og man kjøper derfor rett og slett ikke fiksjonen om at CBE har plaggene på seg lenger enn fotoshootet varer. Med andre ord: Det er bare (dårlig) reklame, og vi tror ikke på den. 31
Urwa Skrevet 25. juni 2020 #23225 Skrevet 25. juni 2020 Hva har skjedd med henne? Så storyen hennes på FB etter år og dager. Og det eneste jeg så var halv nakne bilder av henne fra både foran og bak😳😳. Lener seg over benken når hun snakker så alt ramler ut nesten og de rompe bildene🙊🙉🙈 17
MaleficentAurora Skrevet 25. juni 2020 #23226 Skrevet 25. juni 2020 Hadde jeg ikke lest under bildet at det var CBE så hadde jeg tatt henne for å være noe andre. Vedlegger link fra google til bildet; https://www.google.com/search?q=caroline+berg+eriksen&client=ms-android-samsung-gs-rev1&prmd=inv&sxsrf=ALeKk00BDZfR-xd29rzLT-bcWh93X1S7RA:1593082899990&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwj8yOei6JzqAhVT4KYKHTkGC1YQ_AUoAXoECBcQAQ&biw=412&bih=771&dpr=2.63#imgrc=qlkJ9A4kD1yj1M 10
Gjest Finlay Skrevet 25. juni 2020 #23227 Skrevet 25. juni 2020 55 minutter siden, MaleficentAurora skrev: Hadde jeg ikke lest under bildet at det var CBE så hadde jeg tatt henne for å være noe andre. Vedlegger link fra google til bildet; https://www.google.com/search?q=caroline+berg+eriksen&client=ms-android-samsung-gs-rev1&prmd=inv&sxsrf=ALeKk00BDZfR-xd29rzLT-bcWh93X1S7RA:1593082899990&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwj8yOei6JzqAhVT4KYKHTkGC1YQ_AUoAXoECBcQAQ&biw=412&bih=771&dpr=2.63#imgrc=qlkJ9A4kD1yj1M Det bildet må da være mange år gammelt. Alle blir eldre😄
MaleficentAurora Skrevet 25. juni 2020 #23228 Skrevet 25. juni 2020 1 minutt siden, Finlay skrev: Det bildet må da være mange år gammelt. Alle blir eldre😄 Det spiller ingen rolle om bildet er gammelt eller ei. For det var virkelig ikke poenget med kommentaren min😉 5
Rev. Revenge Skrevet 25. juni 2020 #23229 Skrevet 25. juni 2020 Såvidt jeg vet er dette bildet fra samme tidsrom der det ble bedrevet høy grad av shopping. Photoshopping. Noe eierne av Treasures AS ble grundig tatt for i offentligheten. 25
Gjest CecilieX Skrevet 25. juni 2020 #23230 Skrevet 25. juni 2020 (endret) Ad dette med operasjoner. Jeg har balet med det spørsmålet lenge; er det best med åpenhet eller er det best å skjule inngrep? Uansett hvordan man vrir og vrenger på det så er det et valg mellom pest eller kolera. Velger du å fortelle om det, slik SE og IR gjør så normaliserer du det, og du påvirker andre til å foreta samme inngrep. Du forteller dem at det å ha små pupper eller flat rompe skal man være misfornøyd med. Dersom influenceren velger å skjule inngrepet derimot, da fronter man et ideal som ikke er naturlig. For store pupper betyr at du har lagret fett der. Og som vi alle vet så lagres ikke fett punktvis der vi vil, men jevnt over hele kroppen. Smal midje og samtidig store pupper er dermed ikke mulig, fordi det ene betinger fett og det andre ikke. Dette helt åpenbare regnestykket forkludres av influencere som påberoper seg å være uoperert, når de ikke er det. Man ser på dem og tenker at man er uheldig fra naturens side. Jeg mener forøvrig at CBE for flere år siden skrev et innlegg om dette der hun så de samme problemstillingene og at hun var usikker på hva hun ville valgt om hun opererte. Valget er tatt, og det inkluderte åpenbart ikke særlig refleksjon over ansvaret som influencer hva gjelder negativ påvirkning. Tilføyelse: her er lenke til innlegget https://www.carolinebergeriksen.no/2016/04/17/fortelleellerikkefortelle/ Endret 25. juni 2020 av CecilieX
MaleficentAurora Skrevet 25. juni 2020 #23231 Skrevet 25. juni 2020 9 minutter siden, CecilieX skrev: Ad dette med operasjoner. Jeg har balet med det spørsmålet lenge; er det best med åpenhet eller er det best å skjule inngrep? Uansett hvordan man vrir og vrenger på det så er det et valg mellom pest eller kolera. Velger du å fortelle om det, slik SE og IR gjør så normaliserer du det, og du påvirker andre til å foreta samme inngrep. Du forteller dem at det å ha små pupper eller flat rompe skal man være misfornøyd med. Dersom influenceren velger å skjule inngrepet derimot, da fronter man et ideal som ikke er naturlig. For store pupper betyr at du har lagret fett der. Og som vi alle vet så lagres ikke fett punktvis der vi vil, men jevnt over hele kroppen. Smal midje og samtidig store pupper er dermed ikke mulig, fordi det ene betinger fett og det andre ikke. Dette helt åpenbare regnestykket forkludres av influencere som påberoper seg å være uoperert, når de ikke er det. Man ser på dem og tenker at man er uheldig fra naturens side. Jeg mener forøvrig at CBE for flere år siden skrev et innlegg om dette der hun så de samme problemstillingene og at hun var usikker på hva hun ville valgt om hun opererte. Valget er tatt, og det inkluderte åpenbart ikke særlig refleksjon over ansvaret som influencer hva gjelder negativ påvirkning. Tilføyelse: her er lenke til innlegget https://www.carolinebergeriksen.no/2016/04/17/fortelleellerikkefortelle/ " Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg selv ville angrepet det. Det blir feil å avfeie det og nekte for det, dersom det er åpenbart. " akkurat den biten der fra innlegget sliter jeg å forstå henne. For hver gang noen har stilt spørmålet om hun har tatt silikon på Instagram, når det er åpenbart så har LK fløyet i taket å kalt vedkommende/folk for stygge ting, og før så tatt i bruk blokkeringen. Men jeg er enig med henne at ett helt innlegget om ett spesifikt tema som før, gjennom å etter operasjonen er fullstendig unødvendig. 16
Rev. Revenge Skrevet 25. juni 2020 #23232 Skrevet 25. juni 2020 (endret) Med det samme vi er inne på operasjoner, åpenhet/ikke åpenhet, og det å bastant påstå å ha en uendret kvinnekropp fra 16-årsalderen til idag bare basert på kost og trening... så er det litt merkelig at brystene av idag er de samme som melkepuppene under forrige svangerskap. Forøvrig uten rippling. Altså heller ikke naturlig permanent status for bloggeieren. Både på blogg og kjendisgalla ble det unnskyldt for kløft og at det var siste gang med kløft. I likhet med en uttalelse om filler i leppene, enda lengre tilbake i tid. Nå er vi altså der hvor lepper, ny kropp og nye legemsdeler er godt synlige i terrenget, men skal underkommuniseres fordi det strider mot hva bloggeieren selv skulle bevise: en uforandret, ikke-ødelagt kropp etter svangerskap. Ergo lever bloggeieren ikke opp til egne idealer og krav, men forsøker på blogg og SoMe gjennom filterbruk, posisjoner, vinkling og redigering av "lys og skygge" å fortelle andre at hun gjør nettopp det når virkeligheten er en annen. Det er like ugreit som å normalisere plastisk kirurgi. https://www.carolinebergeriksen.no/2016/11/06/klar-for-kjendisgalla/ https://www.vg.no/rampelys/i/q5ggo/caroline-berg-eriksen-paa-kjendisgalla-foerste-og-siste-gang-jeg-har-kloeft For dokumentasjonens skyld tilføyer jeg følgende sitat: " I am going to be a mother one day, and I want to be in my best shape during & after the pregnancy. My dream is to show other women that a pregnancy does not ruin your body. This is my biggest motivation." Hentet herfra: https://www.theskinnyconfidential.com/healthy-deets-norways-top-fitness-blogger-caroline-berg-eriksen/ Det fremstår dessverre ikke slik at verdiene er endret 8 år og to svangerskap senere, selv om bloggeier åpenlyst ønsker at målgruppa skal tro at kroppen er uendret. Jeg vet ennå ikke om det kan kalles løgn eller livsløgn. Endret 25. juni 2020 av Revenge o'Cavatina la til permanent, samt tilføyelse 36
Ultiva Skrevet 25. juni 2020 #23233 Skrevet 25. juni 2020 Selvfølgelig kan man velge å holde plastikkirurgiske inngrep privat. CBE er bare en av svært mange mødre som har valgt å fylle på slunkne bryster etter flere gjennomgåtte svangerskap. Problemet oppstår fordi CBE og mannen er alt annet enn private og ivrig viser frem resultatet i diverse sosiale medier; gang etter gang etter gang. Når innholdsproduksjonen i så stor grad dreier seg om kroppsfikserte bilder, så er det jo heller ikke rart at det er nettopp det som diskuteres. Det pinlige oppstår imidlertid f eks når LKE blir forbanna og kaller noen psykobitch når de kommenterer puppene til CBE på det duse toppløsbildet han har publisert av henne. Angående midtsommerkjolen så var den åpenbart minst et nummer for liten. Her er et lite tips til CBE; jeg kan få på meg t-skjortene til 8-åringen min, men det betyr ikke at de passer. Passform trumfer størrelseslapp, spesielt dersom målet ditt er at folk faktisk skal få lyst på plagget. 47
123Frustrert Skrevet 25. juni 2020 #23234 Skrevet 25. juni 2020 2 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev: For dokumentasjonens skyld tilføyer jeg følgende sitat: " I am going to be a mother one day, and I want to be in my best shape during & after the pregnancy. My dream is to show other women that a pregnancy does not ruin your body. This is my biggest motivation." Hentet herfra: https://www.theskinnyconfidential.com/healthy-deets-norways-top-fitness-blogger-caroline-berg-eriksen/ Hmm.. dette intervjuet viser bare hvor ekstremt lite reflektert denne dama er, men det som slår meg nå er også at hun tar det som en selvfølge at hun selv skulle bære frem barn. Det er ganske komisk at det er nok en kilde til manglende refleksjon. 21
Minnie Mus Skrevet 25. juni 2020 #23235 Skrevet 25. juni 2020 I dag ble barna filmet på insta igjen, og bilde av den yngstes hår, med teksten over hvor fort håret hennes vokser. Vi fikk også se lekestuen deres, både utvendig og innvendig...Why???? Kan hun ikke bare la være? Sånne ting burde hun delt med besteforeldre og familie som står dem nært, ingen andre har behov for å vite dette! Og litt reklame for netfit. Styrkeøkt og liksom svett, mens det blir lagt ut et bilde der hun sitter tilbakelent og stirrer på mobilen. Hvorfor får vi ikke se en skikkelig styrkeøkt da? 33
Chrisssi Skrevet 25. juni 2020 #23236 Skrevet 25. juni 2020 Det er noe manisk over frua, frenetisk trening, suge inn magen, kaste på håret, fniser, vise mest mulig kropp. Alt på stell, striglede småbarn, yndige kjoler og perfeksjon til fingerspissene. Det må da være slitsomt både for frua sjøl og alle rundt henne. Hadde aldri orket å ha en slik en i vennekretsen. Og takk og lov for å ha sluppet å vokse opp med en slik mor og tilværelse. 36
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 25. juni 2020 Populært innlegg #23237 Skrevet 25. juni 2020 (endret) 31 minutter siden, Minnie Mus skrev: I dag ble barna filmet på insta igjen, og bilde av den yngstes hår, med teksten over hvor fort håret hennes vokser. Vi fikk også se lekestuen deres, både utvendig og innvendig...Why???? Kan hun ikke bare la være? Sånne ting burde hun delt med besteforeldre og familie som står dem nært, ingen andre har behov for å vite dette! Og litt reklame for netfit. Styrkeøkt og liksom svett, mens det blir lagt ut et bilde der hun sitter tilbakelent og stirrer på mobilen. Hvorfor får vi ikke se en skikkelig styrkeøkt da? Det står med bittesmå bokstaver på bildene av lekehuset at det er reklame. Jeg sender klage til ft, jeg er lei av å bli lurt. Content marketing er bare et fancy navn på lurendreieri. og så bruker hun ungene i reklame igjen, da. Det er ikke bilde av dem i annonsen, men det snakkes om hvor begeistret de er . tenk å selge ungene sine på den måten. De tror de har fått fint lekehus, men så er de egentlig på jobb, gitt. Endret 25. juni 2020 av pøbelsara 70
Chrisssi Skrevet 25. juni 2020 #23238 Skrevet 25. juni 2020 10 minutter siden, pøbelsara skrev: Det står med bittesmå bokstaver på bildene av lekehuset at det er reklame. Jeg sender klage til ft, jeg er lei av å bli lurt. Content marketing er bare et fancy navn på lurendreieri. og så bruker hun ungene i reklame igjen, da. Det er ikke bilde av dem i annonsen, men det snakkes om hvor begeistret de er . tenk å selge ungene sine på den måten. De tror de har fått fint lekehus, men så er de egentlig på jobb, gitt. Og så skal det males og møbleres, sikkert som reklame det også. Det er lite sjarmerende for å si det mildt. 29
Levina Skrevet 25. juni 2020 #23239 Skrevet 25. juni 2020 22 minutter siden, pøbelsara skrev: Det står med bittesmå bokstaver på bildene av lekehuset at det er reklame. Jeg sender klage til ft, jeg er lei av å bli lurt. Content marketing er bare et fancy navn på lurendreieri. og så bruker hun ungene i reklame igjen, da. Det er ikke bilde av dem i annonsen, men det snakkes om hvor begeistret de er . tenk å selge ungene sine på den måten. De tror de har fått fint lekehus, men så er de egentlig på jobb, gitt. Utrolig hva du skal klage på..t.o.m når det er merket med reklame, så kommer du med at du blir lurt. Få deg nye briller! 7
Populært innlegg Inocybe Skrevet 25. juni 2020 Populært innlegg #23240 Skrevet 25. juni 2020 1 minutt siden, Levina skrev: Utrolig hva du skal klage på..t.o.m når det er merket med reklame, så kommer du med at du blir lurt. Få deg nye briller! Reklamemerkingen skal være tydelig og oppfattes før eller med det samme reklamen åpnes. Bittesmå bokstaver som lett overses er altså et brudd på markedsføringsloven. Helt rett av @pøbelsara å melde det til FT. 52
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå