Gjest Lin11 Skrevet 24. juni 2020 #23201 Skrevet 24. juni 2020 (endret) Akkurat nå, SoWhat? skrev: Spørsmålet ditt til slutt. Er ikke det hersketeknikk? Hvorfor bruker du det? Folk er ikke alltid enige. Her inne er DE FLESTE enige; ikke noe positivt om CBE Men så kommer vi som er uenige med dere fleste her, og da hagler hersketeknikkene. Why?? Move on! Og lag deg en ny tråd på skråblikk, så kan du heller høste likes og klapp på skulderen der igjen. Denne diskusjonen er over fra min side. Endret 24. juni 2020 av Lin11
SoWhat? Skrevet 24. juni 2020 #23202 Skrevet 24. juni 2020 (endret) 2 minutter siden, Lin11 skrev: Move on! Og lag deg en ny tråd på skråblikk, så kan du heller høste likes og klapp på skulderen der igjen. Denne diskusjonen er over fra min side. Og der var den over fra min side også 😆 jez! Sender deg en porson selvinnsikt Endret 24. juni 2020 av SoWhat? 4
Gjest Lin11 Skrevet 24. juni 2020 #23203 Skrevet 24. juni 2020 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Og der var den over fra min side også 😆 jez! Sender deg en porson selvinnsikt
Surikatt Skrevet 24. juni 2020 #23204 Skrevet 24. juni 2020 25 minutter siden, SoWhat? skrev: Er dette det folk her kaller "saklig kritikk?" Ja, flashing av pupper er ikke ok. 13
SoWhat? Skrevet 24. juni 2020 #23205 Skrevet 24. juni 2020 Akkurat nå, Surikatt skrev: Ja, flashing av pupper er ikke ok. Nei, det er en fryktelig synd. Hva er straffen for sånt egentlig? Helvete? Og når de er MØDRE i tillegg. Akk. Skrekk og gru og off og sorg. Eller? 9
SoWhat? Skrevet 24. juni 2020 #23207 Skrevet 24. juni 2020 1 minutt siden, Lin11 skrev: Noen har startet "Lille lørdag" Å. Er det det som er greia her. Ok. Vin er tingen. Da er nok ikke jeg med i gjengen der heller. Drikker helt alkoholfri cider her. Av epler. Men dette blir inge ny diskusjon fra meg. Men takk for forklaringen. Den som tror man kjenner lusa på gangen.... 😆 3
Rev. Revenge Skrevet 24. juni 2020 #23208 Skrevet 24. juni 2020 43 minutter siden, Lin11 skrev: Move on! Og lag deg en ny tråd på skråblikk, så kan du heller høste likes og klapp på skulderen der igjen. Denne diskusjonen er over fra min side. Det er så merkelig når noen roper hersketeknikk uten å komme med et eneste forsvarsargument, og istedet går rett på brukerangrep. Er det ikke?🙄 12
Gjest Lin11 Skrevet 24. juni 2020 #23209 Skrevet 24. juni 2020 Akkurat nå, Revenge o'Cavatina skrev: Det er så merkelig når noen roper hersketeknikk uten å komme med et eneste forsvarsargument, og istedet går rett på brukerangrep. Er det ikke?🙄 Da er det så fint at det finnes et sted man kan skrive irrelevante ting og drive med brukerangrep på rampelysbrukere, uten at det får konsekvenser. Det stedet hvor det er "stor takhøyde" for å skrive HI med personangrep uten at man blir kastet ut av forumet.
Gunvald Skrevet 24. juni 2020 #23210 Skrevet 24. juni 2020 Jeg synes ikke det er noen grunn som helst til at hun skal fortelle om eventuell brystimplantat. Det er bra at hun ikke gjør det. Det er faktisk nok fokus og prat om kropp nå. Nå må det snart være fokus på noe annet. Det er nok med alle de kroppsbildene hennes på blogg og andre steder. Det bør ikke skrives om hva hun eventuelt har gjort. Det finnes faktisk viktigere ting i verden, og det får kanskje snart folk øynene opp for, om ikke alle skal fortelle om alle skavankene sine som ikke betyr noe som helst i det store bildet. 1
Aricia Skrevet 25. juni 2020 #23211 Skrevet 25. juni 2020 (endret) 5 timer siden, Gunvald skrev: Jeg synes ikke det er noen grunn som helst til at hun skal fortelle om eventuell brystimplantat. Det er bra at hun ikke gjør det. Det er faktisk nok fokus og prat om kropp nå. Nå må det snart være fokus på noe annet. Det er nok med alle de kroppsbildene hennes på blogg og andre steder. Det bør ikke skrives om hva hun eventuelt har gjort. Det finnes faktisk viktigere ting i verden, og det får kanskje snart folk øynene opp for, om ikke alle skal fortelle om alle skavankene sine som ikke betyr noe som helst i det store bildet. Helt enig i at det er nok fokus på kropp. Men det løses jo ikke gjennom tekst alene, dvs ved at CBE fortier eventuelle inngrep - siden det er alle bildene hennes som står for dette absurde og massive kroppsfokuset. Uansett hva teksten later til å kommunisere bare skriker alle bildene "se hvordan kroppen min ser ut!" Og så ser folk, og snakker om hva de ser: ikke trening, ikke undertøy, men kropp som eneste gjentatte budskap. Klart det finnes viktigere ting, men nettopp derfor betyr det så definitivt noe at bare kropp som objekt og kroppsform pushes: alle nyansene ved kroppsfokuset bidrar til kroppspresset som denne influenceren har og bør ta ansvar for. Jeg er enig i at det ikke er lett å si om det hadde vært bedre om hun hadde vært ærlig om eventuell brystoperasjon. Det hadde kommet alt an på hvordan hun var ærlig om det, og om hvordan det ble presentert. Men skal hun først tie om saken gjennom tekst, må hun også tie gjennom bilder, dersom målet her er å ivareta leseren og motvirke økt kroppspress i SoMe. Siden hun ble frisk av den mystiske influensaen sin for et par (?) år siden har hun tvert imot dobbeltkommunisert noe helt surrealistisk mht dette. Slik kan hun slippe å fortelle, late som/ evt argumentere i etterkant med at hun "tok ansvar" ved å ikke pushe/normalisere plastiske operasjoner i SoMe - OG få masse positive kommentarer på lettkledd-bildene som hun i større og større grad tapetserer SoMe-kanalene sine med. Endret 25. juni 2020 av Aricia 48
123Frustrert Skrevet 25. juni 2020 #23212 Skrevet 25. juni 2020 Men om cbe hadde vært ærlig om bryst operasjon eller ei, har det noe å si? Hun har skrevet gjentatte ganger at man skal være fornøyd som man er og understreker gang på gang at hun er velsig fornøyd med seg selv, ja faktisk så fornøyd at hun titt og ofte skriver « dette vet du tydeligvis ikke noe om, JEG derimot vet best» og ikke har kroppen min forandret seg de siste 15 årene heller. Hofter, bryst og midje er helt lik nå som før jeg ble gravid. Problemet til cbe er at uansett om hun sier hun har operert brystene, faller store deler av budskapet til bloggen til å falle; kroppen har faktisk forandret seg til tross for ekstremt fokus på trening og kosthold, og hun er faktisk ikke så fornøyd med seg selv. Det er faktisk ikke så picture perfeckt alt, slik som hun skal ha det til. Hun vill derfor ha blitt tatt i nok en løgn 😀 24
Oransjesjel Skrevet 25. juni 2020 #23213 Skrevet 25. juni 2020 Det er noe trist og usunt over å være så opptatt av å se på seg selv og kroppen sin som uforandret fra man var 16.. At det er kjempeviktig å poengtere. Også dette med hele tida og understreke at man bruker størrelse small. Jeg kan ikke annet enn å lure på hvordan hun egentlig har det med kropp og mat. Godt over 30 - og det viktigste i verden er å ha en 16 - årig kropp og bruke størrelse small. 35
Inocybe Skrevet 25. juni 2020 #23214 Skrevet 25. juni 2020 Veldig godt forklart @Aricia 👍 Dobbeltkommunikasjon er problemet her. Jeg er i utgangspunkt enig i at det er bra CBE ikke tar helt av og inviterer følgerne inn på operasjonsstuen. Men når CBE tviholder på budskapet om at utseendet hennes er uforandret og ene og alene skyldes sunt kosthold og trening så blir operasjons-fortielsen hennes nesten enda verre. Jeg synes "utseende-juksingen" hennes med operasjon, vinkler, poseringer, filtre og redigering er helt åpenbar men det er det sikkert ikke alle som ser. Noen stoler muligvis på at CBE er ærlig og når teksten så formidler noe mens bildene noe helt helt annet blir det alt annet enn hensynsfullt over for følgerne av CBE å fortie. Vil CBE ikke ha fokus på operasjonen kan hun ikke samtidig publisere enorme mengder bilder med nettopp resultatet av operasjonen i fokus. Det er en middelvei her som både CBE og SE bommer på - bare på hver sin ytterlighet. 37
Felis Skrevet 25. juni 2020 #23215 Skrevet 25. juni 2020 1 minutt siden, Oransjesjel skrev: Det er noe trist og usunt over å være så opptatt av å se på seg selv og kroppen sin som uforandret fra man var 16.. At det er kjempeviktig å poengtere. Også dette med hele tida og understreke at man bruker størrelse small. Jeg kan ikke annet enn å lure på hvordan hun egentlig har det med kropp og mat. Godt over 30 - og det viktigste i verden er å ha en 16 - årig kropp og bruke størrelse small. EXTRA small!!! 25
Oransjesjel Skrevet 25. juni 2020 #23216 Skrevet 25. juni 2020 Hvordan kunne jeg skrive at hun bruker small??? Unnskyld, C! EXTRA small selvfølgelig - utilgivelig feil fra min side. (Sånn kan det gå når man er mer opptatt av at klærne passer enn å kikke på størrelseslappen.) 20
Gjest Sausedyret Skrevet 25. juni 2020 #23217 Skrevet 25. juni 2020 13 timer siden, Felis skrev: Da Anne Brith Davidsen rappet kommentaren til Helene Drage (fritt etter hukommelsen: "Hun ser feit ut i den kjolen") og hevdet at det var hat, kom Drage selv på banen og hevdet det motsatte. Siden hun tross alt reklamerer for klær, syntes hun det var helt innafor å diskutere passform. Tenk hvis alle influencere hadde skjønt dette. Når man reklamerer for klær og kropp, må man tåle at klær og kropp blir diskutert. Eh, nei.. Man kan godt diskutere hvordan kjolen sitter på modellen om det er det det handler om, men det går an å bruke andre ord enn å gå på kropp med en gang. Man kan foreksempel si at kjolen har dårlig passform, eller at den ikke flatterer modellen. Å snakke om kroppen til personen og komme med bemerkninger om at det ikke er kjolen, men kroppen det er noe feil med er etter min mening ikke innafor og ikke noe man faktisk må tåle. Jada, helt enig i det med at CBE har et overdrevet fokus på kropp hvor fokuset på innleggene hennes først og fremst handler om hvor bra hun ser ut kontra tekst. Også helt enig i at det er et etisk dilemma når man promoterer naturlig fit kropp men har antydninger til inngrep. DET er et reelt problem som har grunnlag for kritikk. Det er derimot ikke greit å bruke kropp som argument bare fordi man ikke liker vedkommende og det burde såkalt oppegående voksne folk greie å følge, så argumenter som at vedkommende ser feit ut, at fett tyter ut på såkalt feil sted eller at man ser dum ut i en kjole er ikke innafor. Hadde slike kommentarer blitt slengt i skolegården hadde det blitt arrestert som mobbing og uakseptabel oppførsel. Kan vi please holde oss til den faktisk etiske debatten om kroppsfokus enn å bruke selve kroppen til CBE som et argument? Det medfører bare til at folk lærer seg at det er greit å bruke kropp som argument når man ikke liker vedkommende og det burde vi holde oss for god for. Det ødelegger det saklige i debatten og det er faktisk ikke greit.
Aricia Skrevet 25. juni 2020 #23218 Skrevet 25. juni 2020 2 minutter siden, Sausedyret skrev: Eh, nei.. Man kan godt diskutere hvordan kjolen sitter på modellen om det er det det handler om, men det går an å bruke andre ord enn å gå på kropp med en gang. Man kan foreksempel si at kjolen har dårlig passform, eller at den ikke flatterer modellen. Å snakke om kroppen til personen og komme med bemerkninger om at det ikke er kjolen, men kroppen det er noe feil med er etter min mening ikke innafor og ikke noe man faktisk må tåle. Jada, helt enig i det med at CBE har et overdrevet fokus på kropp hvor fokuset på innleggene hennes først og fremst handler om hvor bra hun ser ut kontra tekst. Også helt enig i at det er et etisk dilemma når man promoterer naturlig fit kropp men har antydninger til inngrep. DET er et reelt problem som har grunnlag for kritikk. Det er derimot ikke greit å bruke kropp som argument bare fordi man ikke liker vedkommende og det burde såkalt oppegående voksne folk greie å følge, så argumenter som at vedkommende ser feit ut, at fett tyter ut på såkalt feil sted eller at man ser dum ut i en kjole er ikke innafor. Hadde slike kommentarer blitt slengt i skolegården hadde det blitt arrestert som mobbing og uakseptabel oppførsel. Kan vi please holde oss til den faktisk etiske debatten om kroppsfokus enn å bruke selve kroppen til CBE som et argument? Det medfører bare til at folk lærer seg at det er greit å bruke kropp som argument når man ikke liker vedkommende og det burde vi holde oss for god for. Det ødelegger det saklige i debatten og det er faktisk ikke greit. Nøyaktig hvor i tråden står dette? 25
Gjest Sausedyret Skrevet 25. juni 2020 #23219 Skrevet 25. juni 2020 33 minutter siden, Aricia skrev: Nøyaktig hvor i tråden står dette? PC'n min er ikke helt god så får ikke printscreena men her er kilder: Kommentarer på at vedkommende ser feit ut var et svar til den kommentaren jeg siterte hvor noen i følge debattanten hadde kalt Anne Brith Davidsen for feit i en kjole, så der har ikke jeg noe bevis. Det var bare en svar til debattants kommentar. s. 1157 Skrevet tirsdag, klokken 06:45 Ikke det mest saklige men snittet på den rosa kjolen er skikkelig ukledelig 🙈 Rysjene over brystene sitter for lavt og smalt så de visuelt drar brystene ned i hengepupper. Livstykket er dårlig konstruert så man både får trangt pølseskinn øverst og bulende mage under. Ikke det mest vellykkede klesplagg. Jeg liker mønsteret da. s. 1162 Skrevet 13 timer siden Den rosa kjolen må ha vært til photoshooten med døtrene. Puppene holder på å sprette ut, så veldig ubehagelig ut. Pinlig antrekk. Jeg synes ikke man trenger å gå tå dypt i detalj på en persons kropp, selvom man synes at plagget ikke ser bra ut. Man kan godt være uenig med meg i det men etter min mening så synes jeg det avsporer debattens fokus fra kroppspress til å gå på en annen persons utseende.
Felis Skrevet 25. juni 2020 #23220 Skrevet 25. juni 2020 37 minutter siden, Sausedyret skrev: Eh, nei.. Man kan godt diskutere hvordan kjolen sitter på modellen om det er det det handler om, men det går an å bruke andre ord enn å gå på kropp med en gang. Man kan foreksempel si at kjolen har dårlig passform, eller at den ikke flatterer modellen. Å snakke om kroppen til personen og komme med bemerkninger om at det ikke er kjolen, men kroppen det er noe feil med er etter min mening ikke innafor og ikke noe man faktisk må tåle. Jada, helt enig i det med at CBE har et overdrevet fokus på kropp hvor fokuset på innleggene hennes først og fremst handler om hvor bra hun ser ut kontra tekst. Også helt enig i at det er et etisk dilemma når man promoterer naturlig fit kropp men har antydninger til inngrep. DET er et reelt problem som har grunnlag for kritikk. Det er derimot ikke greit å bruke kropp som argument bare fordi man ikke liker vedkommende og det burde såkalt oppegående voksne folk greie å følge, så argumenter som at vedkommende ser feit ut, at fett tyter ut på såkalt feil sted eller at man ser dum ut i en kjole er ikke innafor. Hadde slike kommentarer blitt slengt i skolegården hadde det blitt arrestert som mobbing og uakseptabel oppførsel. Kan vi please holde oss til den faktisk etiske debatten om kroppsfokus enn å bruke selve kroppen til CBE som et argument? Det medfører bare til at folk lærer seg at det er greit å bruke kropp som argument når man ikke liker vedkommende og det burde vi holde oss for god for. Det ødelegger det saklige i debatten og det er faktisk ikke greit. Jeg foreslår at du siterer de personene som skriver at hun ser feit ut, eller at fettet tyter ut, for det har jeg gått glipp av. Jeg ser tvert imot flere eksempler på det du presiserer er innafor, at kjolen har dårlig passform og at klærne hun viser fram ofte ser for små ut. Det går ikke på Carolines kropp, men nettopp passform, noe du skriver at er greit. Jeg kommenterer generelt ikke kropp, men det er vel ingen som synes Caroline ser feit ut?? Hun er en flott tobarnsmor som er mer en god nok som hun er, uten lys og skygge, posering og photoshop. Jeg skjønner ikke helt sammenligningen med skolegården, for det er enorm forskjell på skolebarn og en influenser som tjener millioner på å promotere klær! Det der var et idiotisk forsøk på å ugyldiggjøre kritikken. Og hva vet du om hva deltakerne i denne tråden synes om privatpersonen Caroline? Vi (de fleste her inne) kjenner henne ikke personlig og vet lite om personligheten hennes. Hun kan være ei hyggelig og likandes dame for alt vi vet. Du må skille på å ikke like en person, og ikke like det personen GJØR! Og det er nettopp det siste som blir diskutert. 39
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå