Akj Skrevet 7. desember 2022 #73061 Del Skrevet 7. desember 2022 Hva vil det si at de har over 3 mill i eiendeler i Treasures? Hva kan det være? Bilen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 7. desember 2022 #73062 Del Skrevet 7. desember 2022 Akj skrev (3 minutter siden): Hva vil det si at de har over 3 mill i eiendeler i Treasures? Hva kan det være? Bilen? Rumpepute-samling? 31 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 7. desember 2022 #73063 Del Skrevet 7. desember 2022 Felis skrev (43 minutter siden): Jeg tør ikke søke opp han på skattelistene, for jeg er altfor glad i bilen min. Men ut ifra lønnsutgiftene til firmaet får han bare småtterier derfra. Men det er mulig han har annen inntekt. 252 000 i inntekt på LKE. Det dobbelte på CBE. Formue 0 kr på begge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 7. desember 2022 #73064 Del Skrevet 7. desember 2022 (endret) Vanedis skrev (2 timer siden): Kan det være dette du har sett - sitat fra https://www.finansavisen.no/nyheter/naeringsliv/2021/05/19/7675344/inntjeningen-stupte-for-fotballfrue-i-fjor "Ekteparet har ikke tatt ut noe utbytte fra selskapet etter at nærmere 9 millioner kroner ble tatt ut i årene 2013-17."? Det var en diskusjon her i tråden for noen måneder siden vedrørende bedriften sin inntekt o.l - og da var det deriblant en link til noe greier hvor det var en oversikt, men mulig den var veldig gammel. Godt mulig jeg har lest det der, og det har satt seg ja 😅. Men hva innebærer det at CBE/bedriften per i dag, ikke har noe formue lengre? Formuen har tydelig sunket drastisk de siste 3 årene, for hvert år med 500k-ish. Endret 7. desember 2022 av kraftwerk 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Scott Skrevet 7. desember 2022 #73065 Del Skrevet 7. desember 2022 LK bør få seg en jobb. Meneh.....ville DU ansatt ham? 🤔 36 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 7. desember 2022 #73066 Del Skrevet 7. desember 2022 Jeg er nok litt treig, men betyr det at de ikke har særlig med penger på bok verken som privatpersoner eller bedrift? Kan de ha pengene i aksjer osv uten at det viser på skattemeldingen? En årslønn på 500’ er ikke dårlig det, for all del, men det blir litt morsomt når det hånes over ladafamilier og det henger bilde på veggen av far sjøl med whiskyglass i dunkle farger. Liksom at de leker rikfolk, som vi gjorde da vi var små. 36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrie_S Skrevet 7. desember 2022 #73067 Del Skrevet 7. desember 2022 13 minutter siden, kraftwerk said: Men hva innebærer det at CBE/bedriften per i dag, ikke har noe formue lengre? Formuen har tydelig sunket drastisk de siste 3 årene, for hvert år med 500k-ish. Det kan bety at de har mye i lån. Når noen er oppført med formue, betyr ikke det at de har penger på bok, det er summen man eier etter at gjeld er trukket fra og som skal skattes av. Ofte er formuen i skattelistene lavere enn den man egentlig har, fordi det kun er 25 prosent av markedsverdien av huset som telles med. Andre ting som teller med på formue er innskudd i bank, hytter, aksjer og andre investeringer osv I likhet med inntekten, er også formuen som er oppført netto formue og gir ikke et riktig bilde av de faktiske forhold. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 7. desember 2022 #73068 Del Skrevet 7. desember 2022 Vanedis skrev (2 timer siden): Til de som er interessert. Her finner man regnskapstallene for Treasures AS: https://www.proff.no/regnskap/treasures-as/sarpsborg/-/IF43DL80000/ Det viser bl.a. følgende årsresultat for 2018: 759.000 2019: 1.317.000 2020: 215.000 2021: 612.000 + Treasures AS sine lønnskostnader for 2018: 1.426.000 (herav kun lønn 1.240.000) 2019: 1.449.000 (herav kun lønn 1.240.000) 2020: 695.000 (herav kun lønn 531.000) 2021: 861.000 (herav kun lønn 750.000) Regnskapstallene viser også at firmaet ikke har tatt ut noe utbytte i tidsrommet 2018 - 2021. ------ Skattelistene har bl.a. vist følgende tall for influenceren Berg Eriksen 2018: Formue: 2.050.000 kroner / Inntekt: 2.890.000 kroner - https://skattesnoking.no/influensere/caroline_berg_eriksen.html og https://www.dagbladet.no/kjendis/havet-inn-millioner/71771788 2019 : Formue: 175.000 kroner / Inntekt: 540.000 kroner - https://www.nettavisen.no/livsstil/dette-tjener-de-storste-influenserne/s/12-95-3424058538 2020: Formue: 521.745 kroner / Inntekt: 263.587 kroner - https://www.vg.no/rampelys/i/nWBMXJ/skattelistene-funkygine-oekte-isabel-raad-og-sophie-elise-isachsen-tjente-mindre 2021: Formue: 0 kroner / Inntekt: 535.668 kroner - https://www.nettavisen.no/livsstil/jorgine-massa-vasstrand-er-norges-best-betalte-influenser-for-tredje-ar-pa-rad/s/5-95-793533 Her ser man jo en relativt stor og kjapp nedgang fra 2018 når det gjelder formue og inntekt. Fra 2 millioner i formue til 0 på 3 år, hvordan er det egentlig mulig? Med den fallende inntekten ser det jo ut som at de har tatt en del dårlige valg, som har gått utover formuen/verdiene 🤔. Jeg er ikke særlig smart på dette, så muligens jeg bare snakker tull her nå. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrie_S Skrevet 7. desember 2022 #73069 Del Skrevet 7. desember 2022 (endret) 2 hours ago, Akj said: Hva vil det si at de har over 3 mill i eiendeler i Treasures? Hva kan det være? Bilen? Eiendeler i et aksjeselskap består av to ting: anleggsmidler og omløpsmidler. Anleggsmidler kan være alt man trenger for å gjøre jobben: datamaskiner, biler, hus eller leiligheter osv. Dette er ting man gjerne har i mange år og som skrives av fra år til år. Omløpsmidler er det som raskest kan omsettes til kontanter feks utestående fordringer til kunder, det man har av cash, varelager osv Kort fortalt er det egenkapital påplusset gjeld. Det går an å regne ut rentabilitet for å sjekke firmaets lønnsomhet. Den er på 20,86. Man kan også regne ut likviditetsgrad osv. Når alle tall er offentlige er det en smal sak å sjekke hvor godt et as går. Endret 7. desember 2022 av Carrie_S 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 7. desember 2022 #73070 Del Skrevet 7. desember 2022 kraftwerk skrev (26 minutter siden): Her ser man jo en relativt stor og kjapp nedgang fra 2018 når det gjelder formue og inntekt. Fra 2 millioner i formue til 0 på 3 år, hvordan er det egentlig mulig? Med den fallende inntekten ser det jo ut som at de har tatt en del dårlige valg, som har gått utover formuen/verdiene 🤔. Jeg er ikke særlig smart på dette, så muligens jeg bare snakker tull her nå. Det kan jo bla være netfit der de skrev i flere år at de utviklet en app, de har nok betalt en del for det, hvis det noen gang var reelt da… Det er jo ikke alltid så lett å vite med disse influenserne om de forteller sannheten… 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 7. desember 2022 #73071 Del Skrevet 7. desember 2022 Jobbermedbarn skrev (4 minutter siden): Det kan jo bla være netfit der de skrev i flere år at de utviklet en app, de har nok betalt en del for det, hvis det noen gang var reelt da… Det er jo ikke alltid så lett å vite med disse influenserne om de forteller sannheten… Ser ikke helt for meg at de har betalt så mange hundretusener for noe som ikke har kjøtt på beina engang. Det er nok en plan de hadde for mange, mange år siden - og startet på, til dels.. Men virker som at det prosjektet ble relativt skrinlagt for en del år siden, men at de nå har "tatt opp" tråden igjen bare med seg selv som frontfigurer og "panel av eksperter". Hadde Netfit vært reelt hadde det vært en app på markedet for lenge siden. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissCoverdale Skrevet 7. desember 2022 #73072 Del Skrevet 7. desember 2022 kraftwerk skrev (45 minutter siden): Her ser man jo en relativt stor og kjapp nedgang fra 2018 når det gjelder formue og inntekt. Fra 2 millioner i formue til 0 på 3 år, hvordan er det egentlig mulig? Med den fallende inntekten ser det jo ut som at de har tatt en del dårlige valg, som har gått utover formuen/verdiene 🤔. Jeg er ikke særlig smart på dette, så muligens jeg bare snakker tull her nå. Det er ikke slik at de har brukt opp 3mill. Kanskje de har refinansiert hus, tatt opp lån på bil, kjøpt seg inn i foreldrenes hytte, osv. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 7. desember 2022 #73073 Del Skrevet 7. desember 2022 Jobbermedbarn skrev (18 minutter siden): Det kan jo bla være netfit der de skrev i flere år at de utviklet en app, de har nok betalt en del for det, hvis det noen gang var reelt da… Det er jo ikke alltid så lett å vite med disse influenserne om de forteller sannheten… Netfit gikk fra tap i 2020 til overskudd i 2021, hvis jeg forstår tallene riktig. https://www.proff.no/nokkeltall/netfit-as/oslo/helsetjenester/IDN50R406Y3/ 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 7. desember 2022 #73074 Del Skrevet 7. desember 2022 Kollontaj skrev (12 timer siden): Håper de synes det er verdt å eksponere kropp og unger for den prisen. Jeg er klar over at den inntekten ikke viser «alt», men lista er uansett et skudd for baugen. Det heter vel at man får som fortjent 😜 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 7. desember 2022 #73075 Del Skrevet 7. desember 2022 (endret) MissCoverdale skrev (1 time siden): Det er ikke slik at de har brukt opp 3mill. Kanskje de har refinansiert hus, tatt opp lån på bil, kjøpt seg inn i foreldrenes hytte, osv. Refinansiert for å investere i NetFit? Endret 7. desember 2022 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissCoverdale Skrevet 7. desember 2022 #73076 Del Skrevet 7. desember 2022 Lill skrev (6 minutter siden): For å investere i NetFit? Kan være🤷🏻♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 7. desember 2022 #73077 Del Skrevet 7. desember 2022 kraftwerk skrev (2 timer siden): Her ser man jo en relativt stor og kjapp nedgang fra 2018 når det gjelder formue og inntekt. Fra 2 millioner i formue til 0 på 3 år, hvordan er det egentlig mulig? Med den fallende inntekten ser det jo ut som at de har tatt en del dårlige valg, som har gått utover formuen/verdiene 🤔. Jeg er ikke særlig smart på dette, så muligens jeg bare snakker tull her nå. Du rører utrolig mye med økonomiske begreper, samt at forståelsen din av firma/person/inntekt/formue etc er veldig lav, så greit å gi seg med all spekuleringen. 22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 7. desember 2022 #73078 Del Skrevet 7. desember 2022 Rastebenk skrev (7 timer siden): Med tanke på hvordan de ødsler rundt seg med penger (3 sydenturer bare i år, vanvittig forbruk av klær, ny bil osv), så regner jeg vel egentlig med at LKE har en egen PT-inntekt eller at firmaet har andre verdier som ikke kommer frem? Ikke nødvendigvis. Husk at dette er et par som skriver av ALT på firmaet sitt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 7. desember 2022 #73079 Del Skrevet 7. desember 2022 MissCoverdale skrev (2 timer siden): Det er ikke slik at de har brukt opp 3mill. Kanskje de har refinansiert hus, tatt opp lån på bil, kjøpt seg inn i foreldrenes hytte, osv. Men da blir jo hus og hytte regnet som formue? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 7. desember 2022 #73080 Del Skrevet 7. desember 2022 Felis skrev (9 timer siden): Dette blir veldig teknisk, tørt og kjedelig, men firmaet har også veldig store utestående fordringer. Slik jeg forstår det (jeg er ikke regnskapsfører eller revisor, bare så det er klart) er utestående fordringer inntekter de ikke har fått enda. For eksempel at de har gjort et oppdrag rett før jul og får betalingen på nyåret. Da oppføres det som inntekt på nåværende år, men pengene kommer ikke før neste år. Sammelignet med andre lignende bedrifter, så er denne summen veldig høy hos Treasures. Det kan skyldes at de hadde ekstra mange oppdrag rett før jul. Men det kan også skyldes at de har sendt ut regninger som aldri ble, og aldri kommer til å bli, betalt. For eksempel at oppdragsgiver gikk konkurs, før de rakk å betale. De hadde for eksempel et stort samarbeid med Balion, som gikk konkurs samme år. I tillegg vet jeg om to tilfeller hvor Treasures har sendt ut regninger som en ren trussel. Blant annet har Fru Johansen antydet at hun har fått en slik regning, som senere ble kreditert. Dette oppføres som inntekt i regnskapet, selv om pengene aldri kommer på kontoen til firmaet. Noen firmaer blåser også opp tallene for å gi inntrykk av at de går bedre enn de egentlig gjør. Men dette er mest vanlig hvis de skal ta opp lån, eller selge. Dette gjelder neppe Treasures og de blåser vel ikke opp tallene kunstig for at kritikerne skal tro det går bedre enn det gjør... Håper jeg Om de har store utestående fordringer så har ikke det noe å si for resultatet, det påvirker kun likviditeten til selskapet. kraftwerk skrev (3 timer siden): Det var en diskusjon her i tråden for noen måneder siden vedrørende bedriften sin inntekt o.l - og da var det deriblant en link til noe greier hvor det var en oversikt, men mulig den var veldig gammel. Godt mulig jeg har lest det der, og det har satt seg ja 😅. Men hva innebærer det at CBE/bedriften per i dag, ikke har noe formue lengre? Formuen har tydelig sunket drastisk de siste 3 årene, for hvert år med 500k-ish. Bedriften har en balansesum på 2,9 MNOK i 2021. Det er kun aksjeverdien som vil stå på Carolines ligning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå