Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, Aidensfield skrev:

Skjønner bare ikke hvorfor folk henger seg sånn opp i dette? Hun baker hjemme på sitt eget kjøkken, og baksten er til familien. Hun driver jo ikke noe catringkjøkken. Ja jeg skjønner man ikke bør ha så lange negler, å ja man bør ha hansker og håret i hestehale.  Å det første folk bør fjerne er alt av ringer. Men dette er ett privat kjøkken

Joda, det er sikkert noen som henger seg opp i neglene og håret, men det er ikke først og fremst det som diskuteres her. Her er det jeg henger meg opp i: 

- Barn eksponeres (jeg trodde de skulle eksponeres mindre: https://www.dagbladet.no/kjendis/skjermer-barna-mer-enn-for/70168562)

- Bedriften velger å svare frekt og nedlatende på spørsmål knyttet til hygiene

- CBE godtar at leserne hennes går løs på personen som stiller et kritisk spørsmål (hun både godkjenner kommentarene og applauderer dem)

- Er innlegg av denne typen en del av en strategi for bedriften (og hva i all verden ønsker de å oppnå med dette)?

Om det er hår og løsnegler i fastelavnsbollene deres, er helt uinteressant for meg.

Endret av Alenvers
et ord for mye
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Jeg tror at strategien er å publisere noen få kritiske innlegg for så å slippe løs forsvarerene. Man skal skamme seg, har ikke bedre ting å gjøre, man er misunnelig, man er slem når man stiller noen kritiske spørsmål. 

Kommentaren fra Anne som startet det hele var helt grei, det var svarer til bloggeier som satt sirkuset i gang. Dette vet bloggeier veldig godt. Man ser jo at de innleggene som får mer enn 15-20 svar er der hvor hun legger opp til kamp. 

Jeg har sendt inn flere bidrag til diskusjonen, ingen ufine eller hetsende, men ingen er godkjent. De var kanskje for saklige. 

Fint hvis du legger ut skjermbilde av disse kommentarene. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så fascinert over hvor LITE mange av disse toppbloggerne og kanskje særlig CBE leverer/produserer!

Før kl.16 har CBE lagd 2 oppskrifter og delt 1 av dem.

Respostet noen gamle filmer fra Netfit

Snappet og trent?

En annen blogger som nok er hennes nærmeste konkurrent har:

Vært på en faktisk JOBB

Delt 1 oppskrift på insta

Delt 1 treningsfilm på insta

Oppdatert bloggen sin med 1 ny oppskrift og 1 nytt treningsprogram.

Oppdatert en app hun selger

Og delt faktiske råd på story

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

@Aidensfield: legg merke til at mens en person skriver;

"Bollebaking med løst hår og lange plastnegler (ref IG). Jeg tror faktisk at jeg hadde takket nei til å spise hos dere."

"Syns du virkelig at strikk i håret og rene hender og negler er overdrevent forhold til hygiene?

Hver bestemmer over seg selv, men jeg hadde som sagt hatt vansker med å spise bollene dine."

slipper CBE.no tilsvar som:

"….. haha, åh så fin på det da huff Godt du ikke er invitert da"

"Tror ikke du trenger å bekymre deg om å bli invitert ... 😀"

"Dropp det , du har dummet deg ut for lengst- Snakk om kverulering. Ikke rart unger blir mobbere når en ser hvordan voksne holder på i et kommentarfelt til en blogger. Flaut. Skjerp deg !"

"Ja du har fått fram ditt poeng… At du er en kverulant….må bare le"

En annen kritiker skriver at "Det handler vel mer om hvilken etikk du ønsker å videreformidle til dine døtre.
Enten lærer du de at de tar et strikk i langt hår når man lager mat eller så lærer du de det ikke. De vil tidsnok få beskjed av andre voksne i samme setting om du ikke gjør det." og peker på at CBE.no heller legger fokuset på andre ting enn hygiene i innlegget. CBE.no publiserer tilsvar som:

"Du burde skamme deg, sitte og diskutere barn på denne måten. Men kjenner igjen type kommentarer og hvor samme diskusjon holder på og det er inne på kg/rampelys, Hva får du ut av en slik type kommentar ? Det er så lavmål og kun lage kvalme oppførsel. Det er så vanvittig tåpelig, og hvordan i all verden kan du forsvare å skrive en lsik kommentar til en ukjent person ? Hvordan sover du godt om natten eller hvordan ser du på deg selv når du sitter slik og trakaserer en blogger på nett ? For det er nettopp det du holder på med, snakk om troll"

"dette er flaut. Hva får du ut av å poste noe sånt. En bedre dag ? neppe. Hva sags verdier ønsker du selv å overføre til dine barn? Skjønner at du er en del av KG, og det er trist. En stakkarslig gjeng som sitter der daglig og lirer ut av seg patetisk
og når det gjelder hygiene som blant annet XXX skriver. Virkelig? hvem bruker hansker og setter opp håret i sitt eget hjem Kommentaren er skrevet kun for å lage kvalm, det er veldig tydelig."

"Ja, XXX! Skam deg! Dette er SÅ banalt barnslig som du kan få det!"

Andre kommentarer som slipper igjennom:

"Hahaha hvem faen bruker hansker hjemme på eget kjøkken? Er folk helt sinnsyke? Må jo være noen med ekstremt behov for å hakke på deg Caroline, men du kan jo bare le hele veien til banken når du bare får igjen penger for at de sprer eder og galle her. Har jobbet i kjøkken i åtte år, aldri hatt på meg hansker eller hårnett så får håpe ingen av damene her har vært innom. 😉 Ser mer for meg at de har et nedstøvet kjøkken hjemme og grandis i fryseren."

"Er det rart barn mobber? Skjønner virkelig ikke at noen bare skal lage kvalme og lete etter feil hos andre! Er det ikke det ene så er det det andre:-p før de kommenterer og skal rette på andre så burde de ta en titt på det de selv skriver!"

En noe uappetittelig bollebakst blir blåst langt ut av alle proporsjoner, først og fremst på grunn av drøye kommentarer fra tilhengerne. Jeg har ikke sett noen slike kommentarer mot bloggeren publisert på bloggen, så hvorfor publiserer de disse?

Endret av Snøsøta
fjernet navn fra kommentarene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Bypass skrev:

Jeg er så fascinert over hvor LITE mange av disse toppbloggerne og kanskje særlig CBE leverer/produserer!

Før kl.16 har CBE lagd 2 oppskrifter og delt 1 av dem.

Respostet noen gamle filmer fra Netfit

Snappet og trent?

En annen blogger som nok er hennes nærmeste konkurrent har:

Vært på en faktisk JOBB

Delt 1 oppskrift på insta

Delt 1 treningsfilm på insta

Oppdatert bloggen sin med 1 ny oppskrift og 1 nytt treningsprogram.

Oppdatert en app hun selger

Og delt faktiske råd på story

Sammenlignet med pilotfrue produserer CBE vanvittig mye, selv om mye hun legger ut er upassende. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Snøsøta skrev:

"Bollebaking med løst hår og lange plastnegler (ref IG). Jeg tror faktisk at jeg hadde takket nei til å spise hos dere."

"Syns du virkelig at strikk i håret og rene hender og negler er overdrevent forhold til hygiene?

Hver bestemmer over seg selv, men jeg hadde som sagt hatt vansker med å spise bollene dine."

"Dropp det , du har dummet deg ut for lengst- Snakk om kverulering. Ikke rart unger blir mobbere når en ser hvordan voksne holder på i et kommentarfelt til en blogger. Flaut. Skjerp deg !"

En annen kritiker skriver at "Det handler vel mer om hvilken etikk du ønsker å videreformidle til dine døtre.
Enten lærer du de at de tar et strikk i langt hår når man lager mat eller så lærer du de det ikke. De vil tidsnok få beskjed av andre voksne i samme setting om du ikke gjør det." og peker på at CBE.no heller legger fokuset på andre ting enn hygiene i innlegget. CBE.no publiserer tilsvar som:

"Du burde skamme deg, sitte og diskutere barn på denne måten. Men kjenner igjen type kommentarer og hvor samme diskusjon holder på og det er inne på kg/rampelys, Hva får du ut av en slik type kommentar ? Det er så lavmål og kun lage kvalme oppførsel. Det er så vanvittig tåpelig, og hvordan i all verden kan du forsvare å skrive en lsik kommentar til en ukjent person ? Hvordan sover du godt om natten eller hvordan ser du på deg selv når du sitter slik og trakaserer en blogger på nett ? For det er nettopp det du holder på med, snakk om troll"

"dette er flaut. Hva får du ut av å poste noe sånt. En bedre dag ? neppe. Hva sags verdier ønsker du selv å overføre til dine barn? Skjønner at du er en del av KG, og det er trist. En stakkarslig gjeng som sitter der daglig og lirer ut av seg patetisk
og når det gjelder hygiene som blant annet XXX skriver. Virkelig? hvem bruker hansker og setter opp håret i sitt eget hjem Kommentaren er skrevet kun for å lage kvalm, det er veldig tydelig."

"Hahaha hvem faen bruker hansker hjemme på eget kjøkken? Er folk helt sinnsyke? Må jo være noen med ekstremt behov for å hakke på deg Caroline, men du kan jo bare le hele veien til banken når du bare får igjen penger for at de sprer eder og galle her. Har jobbet i kjøkken i åtte år, aldri hatt på meg hansker eller hårnett så får håpe ingen av damene her har vært innom. 😉 Ser mer for meg at de har et nedstøvet kjøkken hjemme og grandis i fryseren."

"Er det rart barn mobber? Skjønner virkelig ikke at noen bare skal lage kvalme og lete etter feil hos andre! Er det ikke det ene så er det det andre:-p før de kommenterer og skal rette på andre så burde de ta en titt på det de selv skriver!"

En noe uappetittelig bollebakst blir blåst langt ut av alle proporsjoner, først og fremst på grunn av drøye kommentarer fra tilhengerne. Jeg har ikke sett noen slike kommentarer mot bloggeren publisert på bloggen, så hvorfor publiserer de disse?

Takk, Snøsøta fo at du tok deg tid. Jeg er spent på hva @Luvinesta har å si til dette. Her er det jo svart på hvitt. Mener du fortsatt at det er Anne som er den ufine? 

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Snøsøta skrev:

Er det vanlig at voksne folk skriver slike hetsende kommentarer mot konstruktiv kritikk på blogginnlegg rundt omkring, eller er det bare i kommentarfeltet hos carolinebergeriksen.no slik dårlig oppdragelse og manglende folkeskikk forekommer?

#feelgoodvibes-hos-carolinebergeriksenno

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Inocybe skrev:

Det er da virkelig CBE og fansen som starter med å lese kommentaren til Anne som fanden leser bibelen 😂. Ikke rart Anne går litt i forsvarsmodus når CBE med vilje tillegger henne ord og meninger hun ikke skriver (hårstrikk -> hårnett og så videre). Det er uten tvil CBE selv som eskalerer det der helt ut av proporsjoner. 

CBE skriver selv hun er influencer så mulig hun påvirker andre med sin elendige kjøkkenhygiene for alt jeg vet.
Det som virkelig er spørsmålet er hvorfor CBE framstiller seg selv som en uhygienisk gris og hvorfor ønsker hun påvirke andre til det samme? Hun gjør det ofte og i mange sammenhenger så enten er hun slik 😳 eller også har hun en en rar ide om at folk liker griseri? Er det en fetish hun har? Jeg lurer stadig på hvorfor hun velger å framstille seg selv slik. Uhygienisk og bitchy. Ikke rart leserne forsvinner i jevn strøm. 

Wow Dette er lavmål. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Er det vanlig at voksne folk skriver slike hetsende kommentarer mot konstruktiv kritikk på blogginnlegg rundt omkring, eller er det bare i kommentarfeltet hos carolinebergeriksen.no slik dårlig oppdragelse og manglende folkeskikk forekommer?

#feelgoodvibes-hos-carolinebergeriksenno

Orker ikke lese kommentarfeltet på CBE.no Altfor mange kommentarer er utelatt, slettet eller kommer aldri med. Veldig presentert til hennes fordel. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Castor Troy skrev:

Orker ikke lese kommentarfeltet på CBE.no Altfor mange kommentarer er utelatt, slettet eller kommer aldri med. Veldig presentert til hennes fordel. 

Ja, hun slipper til alt av fullstendig lavmål så lenge det går i hennes favør. Til og med kommentarer om at det ikke er rart barn mobber. KOnstruktiv kritikk av innhold og nivå i kommentarfeltet, derimot ... Nope. Ikke antydning. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lana01 skrev:

Wow Dette er lavmål. 

Fortell gjerne hvorfor du synes innlegget om bakingen var fint - eller hvorfor du syntes røktningen og redigeringen av kommentarene var fine.

Jeg har også undret meg over kjøkkenhygiene hennes ved flere anledninger- hun pleier jo ellers å være opptatt av ting er på stell, og sier selv at hun sørger for at bildene av barna er "delikate". Hun har tydeligvis ingen forståelse for at andre har andre preferanser for "delikat" enn hun har selv. 

Og nei, jeg er ikke "hysterisk" i det hele tatt. Men jeg har vært opptatt av å lære ungene mine normal hygiene fra tidlig alder, og vi setter alltid opp håret og vasker hender fr vi lager mat. Det trodde jeg faktisk de aller fleste gjorde - jeg har aldri før opplevd at noen mener det er "hysterisk". 

Synes du virkelig at det kommentarfeltet er grei lesning? Det Anne kommer med, er jo faktisk korrekt - det er ikke hygienisk med lange negler - og selv om ingen dør av hår i maten, er det vel tanke mange som synes det er svært lite delikat. Det var ikke et rosende, skrytende innlegg - men det var helt blottet for slemme personkarakteristikker, hvilket man ikke akkurat kan si om endel av tilsvarene som ble sluppet igjennom. 

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis et slikt kommentarfelt er det som skal organiseres for at bloggeren skal føle seg vel, sier det ganske mye om hva slags menneskesyn som forfektes der i huset. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kollontaj skrev:

Hvis et slikt kommentarfelt er det som skal organiseres for at bloggeren skal føle seg vel, sier det ganske mye om hva slags menneskesyn som forfektes der i huset. 

Jeg er faktisk skikkelig sjokkert selv om jeg har lest og ikke trodd mine egne øyne i flere år allerede. AT en kommentar om at man bør sette opp håret og at påsatte negler er en bakteriebombe skulle avstedkomme en slik hatfest i kommentarfeltet, er jo virkelig helt surrealistisk. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, pøbelsara skrev:

Ja, hun slipper til alt av fullstendig lavmål så lenge det går i hennes favør. Til og med kommentarer om at det ikke er rart barn mobber. KOnstruktiv kritikk av innhold og nivå i kommentarfeltet, derimot ... Nope. Ikke antydning. 

De mest naive leserne vil tro kommentarfeltet gir et troverdig innblikk i hva leserne synes om henne. Hun slapp vel kun leseren som kritiserte hygienen til, for å la henne bli spist opp av superfansen. De som var uenige etter dette, ble vel holdt glatt tilbake av sensuren hennes. 

Et par kritiske kommentarer en gang iblant gir henne troverdighet, men hun slipper knapt en eneste til, for deretter å ta over regien fullstendig over kommentarfeltet. 

Endret av Castor Troy
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, pøbelsara skrev:

Fortell gjerne hvorfor du synes innlegget om bakingen var fint - eller hvorfor du syntes røktningen og redigeringen av kommentarene var fine.

Jeg har også undret meg over kjøkkenhygiene hennes ved flere anledninger- hun pleier jo ellers å være opptatt av ting er på stell, og sier selv at hun sørger for at bildene av barna er "delikate". Hun har tydeligvis ingen forståelse for at andre har andre preferanser for "delikat" enn hun har selv. 

Og nei, jeg er ikke "hysterisk" i det hele tatt. Men jeg har vært opptatt av å lære ungene mine normal hygiene fra tidlig alder, og vi setter alltid opp håret og vasker hender fr vi lager mat. Det trodde jeg faktisk de aller fleste gjorde - jeg har aldri før opplevd at noen mener det er "hysterisk". 

Synes du virkelig at det kommentarfeltet er grei lesning? Det Anne kommer med, er jo faktisk korrekt - det er ikke hygienisk med lange negler - og selv om ingen dør av hår i maten, er det vel tanke mange som synes det er svært lite delikat. Det var ikke et rosende, skrytende innlegg - men det var helt blottet for slemme personkarakteristikker, hvilket man ikke akkurat kan si om endel av tilsvarene som ble sluppet igjennom. 

Jeg vil gjerne se de kommentarene  ,som er redigert bort, ellers blir det bare påstander uten hold i. 

Har aldri reagert at folk med kunstige negler lager mat uten hansker i eget hjem ( har vært gjest flere ganger , og har ingen problemer med det)  og ja jeg synes det er en smule hysterisk .  Jentene mine har aldri fått beskjed om å sette opp håret før de lager mat, ikke gjør jeg det heller. Vasker oss godt på hendene, ja det gjør vi. 

Skjønner at CBE  velger å slippe gjennom sånne kommentarer i blant, må bli mektig lei av alt som pirkes på til enhver tid. Tenker at folk som er spydig i kommentarfeltet, og er ute etter å lage kvalm må tåle det. De gjemmer seg også bak et anonymt navn., så der er ikke som de blir blottlagt. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Lana01 skrev:

Fint hvis du legger ut skjermbilde av disse kommentarene. 

Skjermbilde av kommentarer som ikke er publisert 🤔de har jeg jo ikke lenger. 

Endret av Halle-Palle
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lana01 skrev:

Jeg vil gjerne se de kommentarene  ,som er redigert bort, ellers blir det bare påstander uten hold i. 

Har aldri reagert at folk med kunstige negler lager mat uten hansker i eget hjem ( har vært gjest flere ganger , og har ingen problemer med det)  og ja jeg synes det er en smule hysterisk .  Jentene mine har aldri fått beskjed om å sette opp håret før de lager mat, ikke gjør jeg det heller. Vasker oss godt på hendene, ja det gjør vi. 

Skjønner at CBE  velger å slippe gjennom sånne kommentarer i blant, må bli mektig lei av alt som pirkes på til enhver tid. Tenker at folk som er spydig i kommentarfeltet, og er ute etter å lage kvalm må tåle det. De gjemmer seg også bak et anonymt navn., så der er ikke som de blir blottlagt. 

Ja vel - da vet vi det. 

Du synes man kan hevde at "det ikke er rart barn mobber" som tilsvar på at man mener det er viktig med håndhygiene og strikk i håret. Good for you. 

Jeg skrev dette til henne i går - det ble ikke publisert: Som tilsvar på en kommentar hun skrev om at folk som ikke ville spise mat som var tilberedt av folk med løst hår og kunstige negler, nok  måtte spise hjemme. 

Og altså - det er ikke hysterisk å være opptatt av håndhygiene. Det er grunnleggende allmennkunnskap som opprettholder folkehelsen - jeg er faktisk ganske sjokkert over at du mener det er hysterisk å være opptatt av slik. Når du bygger om matlaging må jo folk få lov til å kommentere det - og for det andre er det jo greit at du som påvirker/influencer prøver å stå for holdninger som er innafor generelle hygieneanbefalinger. Å hevde at det er hysterisk  med fokus på håndhygiene når man lager mat, er ikke imponerende akkurat. Ordrett.

Jeg kan dokumentere både at hun sa det folk som ikke ville ha mat tilberedt av folk med løst hår og kunstige negler og at jeg har postet denne kommentaren i bloggens kommentarfelt. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Halle-Palle skrev:

Skjermbilde av kommentarer som ikke er publisert 🤔de har jeg jo ikke lenger. 

Jeg har. Jeg er klok av skade. og som sagt - jeg samler informasjon om den spinnville kommunikasjonen enkelte influencere mener det er greit å ha med sine lesere. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...