LilleSnupp Skrevet 15. februar 2020 #16161 Del Skrevet 15. februar 2020 Etter over 10 år i bransjen forventer jeg at bedriften merker rett 50 av 50 ganger. Er de i tvil, så enten merk eller sjekk opp! 49 av 50 er ikke bra nok - er min mening! 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 15. februar 2020 #16162 Del Skrevet 15. februar 2020 Hva vil det si og bedrive med skjult reklame? Er CBE blitt noe bedre på og merke innleggene som er annonser, sponset eller reklame? Hvis noen orker og svarer meg i det hele tatt på dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 15. februar 2020 Forfatter #16163 Del Skrevet 15. februar 2020 1 minutt siden, LilleSnupp skrev: Etter over 10 år i bransjen forventer jeg at bedriften merker rett 50 av 50 ganger. Er de i tvil, så enten merk eller sjekk opp! 49 av 50 er ikke bra nok - er min mening! har du under 2% feilrate i din jobb? Krever vi 100 prosent perfeksjon i arbeidslivet på alle fronter nå? Helt svart-hvitt og uten unntak? Det samfunnet høres ikke noe trivelig ut for noen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 15. februar 2020 #16164 Del Skrevet 15. februar 2020 (endret) 16 minutter siden, MissLucy skrev: det er jo ganske stor forskjell på å komme med en påstand - "de driver utstrakt snikreklame for netfit", og det å stille spørsmål ved om det egentlig stemmer. Påstanden din var ikke dokumentert, og @CecilieX fikk den ikke til å stemme med den virkeligheten hun hadde observert, så hun spurte. Det gjorde jeg og, og det er min mening at, selv om jeg dokumenterte min oppfatning, så var det du som kom med den første påstanden, og det var den som skulle vært underbygd. Vær så snill og dropp dette nå. Med all respekt @MissLucy, det er en ukultur i denne tråden som er fryktelig ugrei. Og det kommer ikke fra Meta kritikere, for å si det sånn. Skjerpings på hvordan man henvender seg til sine meddebattanter, gjelder dog ikke deg. Og her setter jeg strek. Endret 15. februar 2020 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 15. februar 2020 #16165 Del Skrevet 15. februar 2020 Akkurat nå, MissLucy skrev: har du under 2% feilrate i din jobb? Krever vi 100 prosent perfeksjon i arbeidslivet på alle fronter nå? Helt svart-hvitt og uten unntak? Det samfunnet høres ikke noe trivelig ut for noen. Å merke rett er ikke akkurat rakettforskning, så jeg forventer 50 av 50 fortsatt, ja! 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 15. februar 2020 Forfatter #16166 Del Skrevet 15. februar 2020 3 minutter siden, Uglesjel skrev: Hva vil det si og bedrive med skjult reklame? Er CBE blitt noe bedre på og merke innleggene som er annonser, sponset eller reklame? Hvis noen orker og svarer meg i det hele tatt på dette Det vet vi streng tatt ikke. Jeg har vist i dag at de merker helt ok reklamen for sin egen bedrift (med forbehold for at jeg bare sjekket bloggen, og ingen andre kanaler.) Når det gjelder annen reklame, så er det mange faktorer som trekker i retning av at de har en del umerket reklame. Jeg skrev et innlegg lenger oppe her som forklarer hva indisiene er. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 15. februar 2020 #16167 Del Skrevet 15. februar 2020 29 minutter siden, Lin10 skrev: Spekulasjoner og påstander om skjult reklame er en generell ukultur her inne, så brukerdebatt om enkeltpersoner er for snevert. Det gjelder flere og mange henger seg på. CBE er tydelig på at reklame merkes med reklame. Det er ikke lenge siden det det ble påstått fra flere at CBE drev med skjult reklame fordi hotellrommet de bodde på en natt kostet mange tusen! I tillegg så kom det « vann på mølla» når de hadde tiltalt hotellet å bruke noen bilder de hadde tatt. Bilder hvor det hverken visste ansiktene til ekteparet eller tekst om noen anbefaling av de. CBE er influencer og det å inspirere og tipse er også endel av jobben. Så når hun skriver at mye av tøyet hun bruker er fra ZARA, så er det helt innenfor, så lenge hun ikke har noe samarbeid med de. Det er ikke alt som er reklame, men her inne er det ikke alle som har forstått det. Det har tydeligvis ikke bloggeren forstått heller da foretaket ikke har rutiner for å merke alle produktene som de reklamerer for. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 15. februar 2020 #16168 Del Skrevet 15. februar 2020 (endret) 4 timer siden, krokko skrev: Det har tydeligvis ikke bloggeren forstått heller da foretaket ikke har rutiner for å merke alle produktene som de reklamerer for. Scrollet meg gjennom IG til CBE og ser til at hun har forbedret seg betraktelig. Men stusser på enkelte poster som kanskje burde ha vært merket med enten reklame, annonser eller sponsing. Merking i IGstory er hun forsatt sløv på. Endret 15. februar 2020 av Uglesjel 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 15. februar 2020 #16169 Del Skrevet 15. februar 2020 11 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Med all respekt @MissLucy, det er en ukultur i denne tråden som er fryktelig ugrei. Og det kommer ikke fra Meta kritikere, for å si det sånn. Skjerpings på hvordan man henvender seg til sine meddebattanter, gjelder dog ikke deg. Og her setter jeg strek. Ikke for å være ugrei, men det er et poeng å være etterrettelig i kritikken, for vi vet veldig godt hva som skjer dersom det slurves med dokumentasjonen. Påstander og synsing uten kilder, er spesielt negativt når reklame diskuteres, det er nemlig enkelt å ettergå (ser bort fra Snap og IG-story for der klarer vel ingen av oss å ha helt oversikt) . Selv mener jeg at de bør klare å merke riktig hver gang på bloggen, særlig uheldig synes jeg det er dersom klær først vises for deretter å bli fremvist som annonse i etterkant (men det er sjelden nå, det går mest i annonselenker). 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandin Skrevet 15. februar 2020 #16170 Del Skrevet 15. februar 2020 13 minutter siden, MissLucy skrev: har du under 2% feilrate i din jobb? Krever vi 100 prosent perfeksjon i arbeidslivet på alle fronter nå? Helt svart-hvitt og uten unntak? Det samfunnet høres ikke noe trivelig ut for noen. Det er ingen som forventer innlegg uten noen skrivefeil overhodet. Man forventer noe helt grunnleggende, på lik linje med overskrift. Det skal igjen sies at dette her foregår i større grad på Instagram story. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 15. februar 2020 #16171 Del Skrevet 15. februar 2020 Akkurat nå, Kollontaj skrev: Ikke for å være ugrei, men det er et poeng å være etterrettelig i kritikken, for vi vet veldig godt hva som skjer dersom det slurves med dokumentasjonen. Påstander og synsing uten kilder, er spesielt negativt når reklame diskuteres, det er nemlig enkelt å ettergå (ser bort fra Snap og IG-story for der klarer vel ingen av oss å ha helt oversikt) . Selv mener jeg at de bør klare å merke riktig hver gang på bloggen, særlig uheldig synes jeg det er dersom klær først vises for deretter å bli fremvist som annonse i etterkant (men det er sjelden nå, det går mest i annonselenker). Se her folkens, slik kan det også sies. Jeg er enig, og kommer ikke til å hive ut av meg noe uten å dokumentere i denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 15. februar 2020 #16172 Del Skrevet 15. februar 2020 (endret) 4 minutter siden, Sandin skrev: Det er ingen som forventer innlegg uten noen skrivefeil overhodet. Man forventer noe helt grunnleggende, på lik linje med overskrift. Det skal igjen sies at dette her foregår i større grad på Instagram story. Og det er vel ikke spekulasjon, uriktig påstand eller feilinformasjon om man mener at bedriften sliter med å merke riktig. Det er dokumentert i denne tråden med over 810 sider( håper det er nok dokumentasjon til mine påstander). Endret 15. februar 2020 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 15. februar 2020 #16173 Del Skrevet 15. februar 2020 18 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Og det er vel ikke spekulasjon, uriktig påstand eller feilinformasjon om man mener at bedriften sliter med å merke riktig. Det er dokumentert i denne tråden med over 810 sider( håper det er nok dokumentasjon til mine påstander). Nå var det vel uttrykket «snikreklame på bloggen» (for Netfit) som utløste diskusjonen, ikke den generelle merkingen over tid. For å snakke om noe annet; CBE skriver at hun har 1-2 innlegg daglig. (Kommentarfelt siste innlegg). Det bør utgjøre cirka 45 innlegg i måneden dersom man skal ta det hun skriver helt bokstavelig - og det er det enkelte som gjør. I januar hadde bloggen derimot 31 innlegg og i hele 2019 var det bare 3 måneder som var i nærheten av 1,5 innlegg om dagen. Kilde: https://www.carolinebergeriksen.no/post-archives/ 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 15. februar 2020 #16174 Del Skrevet 15. februar 2020 39 minutter siden, Kollontaj skrev: Ikke for å være ugrei, men det er et poeng å være etterrettelig i kritikken, for vi vet veldig godt hva som skjer dersom det slurves med dokumentasjonen. Påstander og synsing uten kilder, er spesielt negativt når reklame diskuteres, det er nemlig enkelt å ettergå (ser bort fra Snap og IG-story for der klarer vel ingen av oss å ha helt oversikt) . Selv mener jeg at de bør klare å merke riktig hver gang på bloggen, særlig uheldig synes jeg det er dersom klær først vises for deretter å bli fremvist som annonse i etterkant (men det er sjelden nå, det går mest i annonselenker). Når det gjelder klær som blir avbildet for så å bli reklamert for i form av annonse er en uting. Jeg regner med at foretaket er klar over at de blir sponset i form av en kontrakt og lønn. Sponsen kommer vel ikke dalene ned fra intet etter bloggeren er blitt avbildet med klær fra for eksempel, HM? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Spinatha Skrevet 15. februar 2020 #16175 Del Skrevet 15. februar 2020 45 minutter siden, Uglesjel skrev: Stiller meg gjennom IG til CBE og ser til at hun har forbedret seg betraktelig. Men stusser på enkelte poster som kanskje burde ha vært merket med enten reklame, annonser eller sponsing. Merking i IGstory er hun forsatt sløv på. Flott at du observerer en forbedring. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogspike Skrevet 15. februar 2020 #16176 Del Skrevet 15. februar 2020 1 time siden, MissLucy skrev: Det vet vi streng tatt ikke. Jeg har vist i dag at de merker helt ok reklamen for sin egen bedrift (med forbehold for at jeg bare sjekket bloggen, og ingen andre kanaler.) Når det gjelder annen reklame, så er det mange faktorer som trekker i retning av at de har en del umerket reklame. Jeg skrev et innlegg lenger oppe her som forklarer hva indisiene er. Denne merkingen er i deres egen interesse. De vil helst lede potensielle kunder til sin egen portal. All den andre (skjulte) reklamen de bedriver, den gagner vel bedriften mest som nettopp skjult. For best «troverdighet». 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 15. februar 2020 #16177 Del Skrevet 15. februar 2020 17 minutter siden, Skogspike skrev: Denne merkingen er i deres egen interesse. De vil helst lede potensielle kunder til sin egen portal. All den andre (skjulte) reklamen de bedriver, den gagner vel bedriften mest som nettopp skjult. For best «troverdighet». Godt poeng! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filifjonka Skrevet 15. februar 2020 #16178 Del Skrevet 15. februar 2020 On 2/14/2020 at 12:13 PM, Lin10 said: Det er så tydelig at det er så mye uvitenhet ute å går her inne. Noen tror at sponsing er noe hun bare får gratis..og litt sånn misunnelse..hvorfor skal hun få det? Hun som tjener så bra? For det første må man betale skatt av spons, så ingenting er gratis. For det andre så har CBE for det meste gått bort fra sponsing, noe hun har vært åpen om. Og for det tredje, så er det ingen bedrifter som bare gir « gratis» produkter til noen. De forventer selvfølgelig omtale og at folk skal kjøpe det som er sponset. CBE har titusen av lesere, veldig mange kjøpesterke. Det er klart det er attraktiv å få omtale i hennes kanaler. Influencere og ikke minst de som er helt på toppen som CBE kan velge og vrake i reklame. CBE er tydelig veldig selektiv i hva hun reklamerer for. De avtalene hun inngår vil jeg tro er veldig gode, nettopp for de hun ikke har så mye reklame og bedriften vil oppleve en ekslusivitet. Det får være dagens «voksenopplæring» til de som trenger det. Ser at noen lurer på om det er « vanlig» å feire 10 år bryllupsdag. Må en bare gjøre det som et vanlig? Har en lyst, penger, energi og ønske om å feire 10 år med kjærlighet, så er det bare å kjøre på. CBE er vel alt annet enn fru Hvermansen og ikke minste elsker å stelle i stand til slike begivenheter, så blir gøy å følge med på. Det er dette som gjør CBE til den store influenceren hun er. Hun er kreativ, idérik og ikke minst klarer hun å gjennomføre. Dette blir gode blogginnlegg og folk er lojale og følger henne, fordi hun har så stor variasjon i sine innlegg, og ikke minst en delikat ramme rundt det hele. Ja, veldig stor variasjon du. Bortimot ingen av ideene hennes er originale, det meste er variasjoner over samme tema. Gjrnmomføringsevnen er også så som så med, det ender gjerne med at hun innkaller et fotballag for å komme i mål med prosjektene sine. Selvfølgelig må hun få lov til å feire bryllupsdagen sin så mye hun vil, men for meg virker det hele som en anledning til å kjøre det samme opplegget, med små variasjoner, om og om igjen. Jeg vil si at her leves det ganske så forutsigbart og ensformig liv, det minner meg egentlig om en pensjonisttilværelse det hele. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 15. februar 2020 #16179 Del Skrevet 15. februar 2020 Akkurat nå, filifjonka skrev: Ja, veldig stor variasjon du. Bortimot ingen av ideene hennes er originale, det meste er variasjoner over samme tema. Gjrnmomføringsevnen er også så som så med, det ender gjerne med at hun innkaller et fotballag for å komme i mål med prosjektene sine. Selvfølgelig må hun få lov til å feire bryllupsdagen sin så mye hun vil, men for meg virker det hele som en anledning til å kjøre det samme opplegget, med små variasjoner, om og om igjen. Jeg vil si at her leves det ganske så forutsigbart og ensformig liv, det minner meg egentlig om en pensjonisttilværelse det hele. Var det de mente, de som refererte til at paret tjente så mye penger at de kunne « førtidspensjonere» seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 15. februar 2020 #16180 Del Skrevet 15. februar 2020 Jeg synes hun etterligner Camilla Pihl i måten å snakke på, stemmebruk og håndbevegelser i håret jeg nå. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå