Gå til innhold

Erfaringer med provera og letrozol


jordbarn

Anbefalte innlegg

Mine 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er jeg igang 🙂 første gang med provera og letrozol. noen vanlige bivirkninger jeg bør vite om? 🙂 dette blir veldig spennende! 

Anonymkode: 876e3...bad

Spennende. Mine bivirkninger er oftere hodepine, smerte/ubehag i eggstokken,kanskje litt mer svingene humør. Mer uren hud er også hormonelt.

Anonymkode: 5c209...421

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mine 

Spennende. Mine bivirkninger er oftere hodepine, smerte/ubehag i eggstokken,kanskje litt mer svingene humør. Mer uren hud er også hormonelt.

Anonymkode: 5c209...421

Takk! 🙂 

Anonymkode: 876e3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff CD 18, føler kroppen prøver og prøver på en skikkelig eggløsning,men at det aldri blir helt ordentlig. Murring i h eggstokk som kommer og går flere dager.Tatt noen eggløsning tester, får svak strek,så ble vel ikke noe denne perioden heller. Har vanligvis hatt en pause måned i mellom,men kjenner at jeg like gjerne hopper rett på ny runde hvis ikke spiren sitter nå heller. Blir virkelig utålmodig av det her. 

Hvordan går det med dere andre?

Anonymkode: 5c209...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2020 den 21.42, AnonymBruker skrev:

Da er jeg igang 🙂 første gang med provera og letrozol. noen vanlige bivirkninger jeg bør vite om? 🙂 dette blir veldig spennende! 

Anonymkode: 876e3...bad

Jeg har hatt maaaange runder med begge deler. Aldri hatt bivirkninger på provera, med letrozol merker jeg litt hodepine noen sykluser, ikke noe annet😊 Lykke til😊

Anonymkode: 313c4...7be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt maaaange runder med begge deler. Aldri hatt bivirkninger på provera, med letrozol merker jeg litt hodepine noen sykluser, ikke noe annet😊 Lykke til😊

Anonymkode: 313c4...7be

Tusen takk 🙂 Det er godt å høre! Foreløpig har jeg ikke merket noe som helst, litt vektøkning bare. Har du blitt gravid på noen av rundene?

 

Anonymkode: 876e3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk 🙂 Det er godt å høre! Foreløpig har jeg ikke merket noe som helst, litt vektøkning bare. Har du blitt gravid på noen av rundene?

 

Anonymkode: 876e3...bad

Begynte på enkel dose 2 runder, fikk ikke eggløsning. Så dobbel dose 4 runder, økte til trippel og ble da gravid på 2 runde😊

Anonymkode: 313c4...7be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begynte på enkel dose 2 runder, fikk ikke eggløsning. Så dobbel dose 4 runder, økte til trippel og ble da gravid på 2 runde😊

Anonymkode: 313c4...7be

Så bra! 🙂 Takk for at du delte! Jeg begynner på enkel nå, spørs om det er nok 

Anonymkode: 876e3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 20. Femar/Letrozol ga meg eggløsning også på denne dagen forrige måned.  Symptomer også med utflod og smerter i eggstokken. Så fullt mulig med sein eggløsning. Hadde syklus på 33 dager når jeg ble gravid med førstemann,så lov å håpe det skjer med andre mann også😊 🤞

20200602_194351.jpg

Anonymkode: 5c209...421

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad for å lese at flere her har sen EL på Letrozol. Jeg er på CD 14 og var på UL i dag, hvor det enda var relativt lav stimuli (kun en folikkel som lå på 10 mm). Håper virkelig den kommer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? 🙂

 

Ingen bivirkninger av Provera så langt for min del 🙂 

Anonymkode: 876e3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan går det med dere? 🙂

 

Ingen bivirkninger av Provera så langt for min del 🙂 

Anonymkode: 876e3...bad

Jeg er på CD16 og venter fortsatt på EL 🤷🏼‍♀️
 

Hvor er du i løypa? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, GBAA skrev:

Jeg er på CD16 og venter fortsatt på EL 🤷🏼‍♀️
 

Hvor er du i løypa? 

Ååå det er spennende! Håper det skjer når som helst nå for deg 🙂

 

Jeg har akkurat startet på Provera, er på dag 7 men må gå i over en uke til🙂 Prøver å finne på mest mulig andre ting mens jeg venter for å få tiden til å gå.. Er jo ingen garanti for eggløsning heller, så jeg er nervøs 🙂 Redd for å bli skuffet

Anonymkode: 876e3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Ååå det er spennende! Håper det skjer når som helst nå for deg 🙂

 

Jeg har akkurat startet på Provera, er på dag 7 men må gå i over en uke til🙂 Prøver å finne på mest mulig andre ting mens jeg venter for å få tiden til å gå.. Er jo ingen garanti for eggløsning heller, så jeg er nervøs 🙂 Redd for å bli skuffet

Anonymkode: 876e3...bad

Håper det, men ultralyd viste små egg langt i fra ønsket størrelse 😕 

Lurt å prøve å få tankene bort, selv om det er mye lettere sagt enn gjort. Sliter selv med å få tiden til å gå 😊

 

Har du vanligvis eggløsning eller manglende? 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var perioden over for meg denne gangen. Fikk mensen i dag:/ men jeg vet at pillene virket og jeg fikk EL og mensen kom når den skulle, så håper det fungerer på neste syklus😊 Lykke til for dere andre denne måneden!😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, GBAA skrev:

Håper det, men ultralyd viste små egg langt i fra ønsket størrelse 😕 

Lurt å prøve å få tankene bort, selv om det er mye lettere sagt enn gjort. Sliter selv med å få tiden til å gå 😊

 

Har du vanligvis eggløsning eller manglende? 

 

 

 

Åh, det var kjedelig å høre. Fikk du vite noe om sjansen for at det likevel skal gå bra? 

Ja, det er sant. Jeg har ventet så lenge allerede så jeg prøver å være veldig sosial nå (med de samme menneskene pga. corona) for tiden og trene 🙂 

Jeg har ikke fått mensen etter jeg sluttet på pillen for cirka et halvt år siden. Så jeg aner ikke om jeg vil ha vanskelig for å bli gravid eller ikke. Jeg har ikke PCOS ifølge gyn. Men jeg synes det er rart at jeg ikke fikk mensen av meg selv. Alle vennene mine fikk det innen kort tid så jeg føler meg ganske unormal. 

Anonymkode: 876e3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Safira07 skrev:

Da var perioden over for meg denne gangen. Fikk mensen i dag:/ men jeg vet at pillene virket og jeg fikk EL og mensen kom når den skulle, så håper det fungerer på neste syklus😊 Lykke til for dere andre denne måneden!😊 

Så bra at pillene virket! Bedre lykke neste syklus 🙂 Takk for det 🙂 

Anonymkode: 876e3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CD34 her. Sluttet å teste for en uke siden, men måler temp som viser null EL og heller ikke fått mensen. En uke til ny provera kur 😊 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Safira07 skrev:

Da var perioden over for meg denne gangen. Fikk mensen i dag:/ men jeg vet at pillene virket og jeg fikk EL og mensen kom når den skulle, så håper det fungerer på neste syklus😊 Lykke til for dere andre denne måneden!😊 

Spennende neste syklus da ❤️🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 22 i dag her. Fikk positiv eggløsningtest CD 20. Kjente hele ulen før murringer i eggstokken, akkurat som om kroppen prøvde å få eggløsning,men ikke fikk det helt til å startet på nytt dagen etter😅hadde nå samleie 2 dager før eggløsning,på eggløsningsdagen,og dagen etter. Så blir spennende å se.

Provera pleier jeg ikke ha noen symptomer på, får menstruasjon 5-10 dager etter 10 dagers kur,også starter jeg på Letrozol på dag 4. Har fått eggløsning CD 20 begge rundene nå. 

 

Anonymkode: 5c209...421

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Åh, det var kjedelig å høre. Fikk du vite noe om sjansen for at det likevel skal gå bra? 

Ja, det er sant. Jeg har ventet så lenge allerede så jeg prøver å være veldig sosial nå (med de samme menneskene pga. corona) for tiden og trene 🙂 

Jeg har ikke fått mensen etter jeg sluttet på pillen for cirka et halvt år siden. Så jeg aner ikke om jeg vil ha vanskelig for å bli gravid eller ikke. Jeg har ikke PCOS ifølge gyn. Men jeg synes det er rart at jeg ikke fikk mensen av meg selv. Alle vennene mine fikk det innen kort tid så jeg føler meg ganske unormal. 

Anonymkode: 876e3...bad

Jeg fikk heller ikke mensen etter pilleslutt i sept/okt 2019. Fikk i januar beskjed om ingenting galt på prøver men nå i mai beskjed om PCO. Men har også hørt at det ikke er uvanlig at det kan ta lang tid uten at noe er galt 😊

 

Fikk ikke vite noe om sjansene for at det kommer, bare beskjed om å vente og se. Frustrerende nok for en utålmodig person 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...